Myyjät! Iso takki ei tarkoita, että ihminen on varas. (Erityisesti Lidl.)
Iso takki ei tarkoita, että ihminen on varas.
Reppu selässä, mökkivaatteet tai tuoteselosteiden lukeminen ei tarkoita, että ihminen on varas.
Ei taida olla tullut mieleen, että ihminen jolla ei ole merkkivaatteita ei selvästikään himoitse kalliita merkkituotteita?
Tai ihminen, joka maksaa kasan ostoksia olisi varastanut mitä, yhden extra-keksipaketin lisää?
Vai mikä se logiikka on?
Yrittäkää edes, Lidlin myyjät.
S-kaupoissa koulutus on selvästi parempi, K-kaupoissa myös.
Ikävää joutua vaihtamaan kauppaa ammattitaidottomien myyjien takia. Ei ole sattumaa pysäyttää ihmistä laukun tarkistukseen peräkkäisinä päivinä. Typerryttävä huomio on, että iso takki päällä pyydetään kertomaan henkilökohtaisen laukun sisältö ja pieni takki päällä ei. Mökkivaatteet päällä kyllä, juhlavaatteet päällä ei. Ei ole sattumaa, että ainoa kauppa missä tällaista valikointia myyjät tekevät on Lidl.
Myyjillä ei ole oikeutta tarkastaa laukkuja. Jos on rikosepäily, niin vartija saa ottaa epäillyn kiinni. Kameroista voi tarkistaa tapahtumat.
Moni varas on itseasiassa varakas keski-iän ylittänyt rouva tai herra, jonka arvoa säännöt ei koske, mutta kehenkään ei voi yleistää. Myyjien sopii kuitenkin muistaa, että vääriä ihmisiä epäillessään ne oikeat varkaat myhäilevät. Seuraisivat vaikka niitä kameroita ihmisten ulkonäön sijaan.
Kommentit (105)
Sitä olen aina ihmetellyt, että millä ääliömäisellä logiikalla se reppu on jokin suuren suuri varkaan merkki?
Helpommin ja nopeammin sitä sujauttaa vaikka sen kaljasiksarin kangaskassiin tai shopping bag tyyppiseen isohkoon käsilaukkuun. Niihin on erittäin helppo tuosta vaan hyllyä pyyhkäisten tiputtaa tavaraa, toisin kuin reppuun. Siinähän ehtii tyhminkin vartija huomata kun räpeltää repun kanssa aukoen ja kiinni laittaen vetskaria, selästä pois ja selkään jne.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen iso takki? Minkälainen telttapalttoo sulla oikein oli, kun nykyään kaikilla muutenkin on väljäkokoisia takkeja muodin vuoksi.
Tuossahan kerroin, että vaatetus on vaikuttanut asiaan. Iso takki ja mökkivaatteet päällä ei kannata mennä Lidliin. Pieni takki päällä saattaa saada säilyttää hyvän mielen.
Samaa mieltä olen siitä, että iso takki on ihan tavallinen vaate. Kaikista fiksuin vaate Suomen keleissä!
Vierailija kirjoitti:
Sitä olen aina ihmetellyt, että millä ääliömäisellä logiikalla se reppu on jokin suuren suuri varkaan merkki?
Helpommin ja nopeammin sitä sujauttaa vaikka sen kaljasiksarin kangaskassiin tai shopping bag tyyppiseen isohkoon käsilaukkuun. Niihin on erittäin helppo tuosta vaan hyllyä pyyhkäisten tiputtaa tavaraa, toisin kuin reppuun. Siinähän ehtii tyhminkin vartija huomata kun räpeltää repun kanssa aukoen ja kiinni laittaen vetskaria, selästä pois ja selkään jne.
Itseasiassa taisin nyt vastata omaan kysymykseeni. Jotkut yksinkertaiset ihmiset varastavat reppuun ja jäävät joka kerta kiinni. Tästä joku järjen jättiläinen on päätellyt, että repulliset = varkaita.
Vierailija kirjoitti:
Älyttömintä on repun tarkistamisen pyytäminen, kun siihen ei ole koskettukaan.
Selässä olevaan reppuun hyppii itsestään tavaraa?
Kaupoissa on kamerat joista asiakkaat näkyy. Älytöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan käy muutenkaan Lidlissä? Sitä saa, mitä tilaa.
Miksi en kävisi? Normaali kauppa edullisilla hinnoilla.
Paitsi ei ole normaali
Jos sinusta kauppa jossa kaikki toimii nykyään ihan samalla tavalla kuin s- ja k-ryhmässä on epänormaali niin ok.
Luuletteko todella että myyjät ja vartijat ei erehdy epäilyissään, johan olisi kummallisen täydellisiä ammattilaisia. Minua on kyylätty oikein urakalla ja pitkäkestoisesti. Koskaan ei ole sanottu mitään tai tutkittu laukkuja. Pelkkää kiusan tekoa ja vallan käyttöä. Mutta eivät voineet antaa periksi ja myöntää virhettään. Just niin kuin joku aiemmin sanoi, ne oikeat varkaat sai senkin ajan rauhassa viedä tavaraa. Kauan kunnioitin vartijoita mutta nyt en enää koskaan kunnioita enkä luota.
Mua ei ole kertaakaan elämässäni pyydetty näyttämään laukun sisältöä ja usein on reppu mukana.
Nyt ymmärrän miksei mua epäillä. Liikun ilman laukkua niin olen ilmeisesti se ketä ei varasta. Takki on liian pieni kun olen lihonnut.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ole kertaakaan elämässäni pyydetty näyttämään laukun sisältöä ja usein on reppu mukana.
Mua on pyydetty mutta tästä 30 vuotta aikaa ja silloin sitä harrastettiin ihan kaupoissa eli oli melko yleistä ja asiakkaat vielä suostu siihen.
Monet laittoi kassin liukuhihnalle valmiiksi.
Sitten tuli säiliöt johon sai jättää kassin ja kolikon sai takaisin kun lähti pois.
Nykyään tuollainen touhu ei ole sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan käy muutenkaan Lidlissä? Sitä saa, mitä tilaa.
Miksi en kävisi? Normaali kauppa edullisilla hinnoilla.
Paitsi ei ole normaali
Jos sinusta kauppa jossa kaikki toimii nykyään ihan samalla tavalla kuin s- ja k-ryhmässä on epänormaali niin ok.
Hahhah. Myyjien ammattitaidolla on suuuuri ero!
Vierailija kirjoitti:
Nyt ymmärrän miksei mua epäillä. Liikun ilman laukkua niin olen ilmeisesti se ketä ei varasta. Takki on liian pieni kun olen lihonnut.
Tarkastus-maratonin jälkeen olen myös käynyt ilman laukkua Lidlissä. Ostan myös kaikki ostokset S- ja K-kaupasta ja haen Lidlistä nopeasti vain yhden tai kaksi tuotetta.
Ehkä Lidlin myyjien tarkoitus onkin vähentää muuta myyntiä ja myydä enemmän muovipusseja!
Vierailija kirjoitti:
Sulla on Lidlin virallisesti hyväksymä ulkonäkö ja sopivan merkkiset tai muotoiset vaatteet.
Tosiasiassa Lidleissä on eroja. Jotkut on aivan surkeita ja aivan hukassa asiakaspalvelunsa kanssa.
S- ja K-kaupoissa ei ole samalla lailla eri markettien palvelun laadunvaihtelua.
Vartioiden on helppo varastaa kun kukaan ei koskaan epäile heitä. Laittaa jonkun asiakkaan syyksi kun tavaraa katoaa.
Älytöntä epäillä asiakasta kun kameroissa ei näy varkautta. Ja mistä tietää, ettei näy: siitä ettei varasta.
Öh... On minullakin iso takki, eikä kukaan ikinä kiinnitä huomiota tuollaisissa merkeissä. Ikinä ei ole pyydetty näyttämään mitään laukun sisältöä, ja kuten joku sanoikin, vain poliisilla on siihen oikeus. Eikä minua ole kohdeltu muutenkaan mitenkään epäasiallisesti Lidlissä. Että kyllä sinussa on jotain epäilyttävää, jos toistuvasti käy sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
Entäs iso musta hame .
No se jo tarkoittaa varasta.
Entäs pikkutakki? Varsinkin jos taskussa on Kokkareiden jäsenkirja? Niin onko varas?
Mitäs ihmettä..minua ei ole ikinä repun tai takin takia kytätty tai vaadittu kassalla mitään. Tokmannissa sen sijaan on katseltu kuin varasta ja vartija kulkenut vanavedessä, jos jää hetkeksikin tutkimaan jotain krääsä osastoa. Vaatteita sentään siellä saa katsoa rauhassa myös.
Paitsi ei ole normaali