Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko vain päättää, että pikkulapsiajasta selvitään?

Vierailija
30.01.2010 |

Mietin monta kertaa (kun täällä av:llakin puhutaan paljon toisten matkaan lähtemisistä/pettämisistä) että voiko mielestänne vain päättää, että pikkulapsiajat mennään yhdessä pettämättä/jättämättä läpi, tapahtui mitä tahansa?

Mitä mieltä muut olette?

Pikkulapsiaikahan on haastavaa aikaa parisuhteelle, mutta jokainen varmaan tajuaa, ettei se loputtomiin kestä. Onko sellaisissa parisuhteissa puhuttu asioista suoraan ja avoimesti, missä näitä pettämisiä tapahtuu? Siitä miten lastentulo on vaikuttanut parisuhteeseen, seksiin, minä-kuvaan jne. ?

Vai onko sillä merkitystä? Ajaudutaanko vain pettämään, vaikka oltaisiin visusti päätetty ettei sille tielle lähdetä?

Tarinoita on monia, mielipiteitä useita, kokemuksia varmasti vieläkin enemmän.. Kunhan mietin aikani kuluksi asioita.. Mutta kuulen mielellään muiden näkemyksiä asiasta :)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olisi hyvä tekosyy lähteä liitosta ja leikkiä huoletonta teiniä, mutta kun todellinen elämä koostuu juuri noista edellä mainituista elementeistä.

Olet siis sitä mieltä että lapsettomat ja hyvin pärjäävät pariskunnat EIVÄT elä todellista elämää.

Meillä ei ole lainaa, ei asuntovelkaa, ei huolta vanhemmista (menevät hyvään yksityiseen vanhainkotiin), ei paineita töissä (rakastan sitä mitä teen!) eikä ongelmia ikäkriisien kanssa. Iän myötä olen löytänyt itseni ja tulen entistä paremmin toimeen kumppanini kanssa.

Minä elän siis epäaitoa ja valheellista elämää. Olen siitä ylpeä. En haluaisi sinun vaivojasi itselleni kannettavaksi.

Vierailija
22/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei huolta vanhemmista (menevät hyvään yksityiseen vanhainkotiin

"Hyvä" ja "Yksityinen vanhainkoti" ei kokemukseni mukaan sovi samaan lauseeseen. Kannattaa olla tarkkana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olisi hyvä tekosyy lähteä liitosta ja leikkiä huoletonta teiniä, mutta kun todellinen elämä koostuu juuri noista edellä mainituista elementeistä.

Olet siis sitä mieltä että lapsettomat ja hyvin pärjäävät pariskunnat EIVÄT elä todellista elämää.

Meillä ei ole lainaa, ei asuntovelkaa, ei huolta vanhemmista (menevät hyvään yksityiseen vanhainkotiin), ei paineita töissä (rakastan sitä mitä teen!) eikä ongelmia ikäkriisien kanssa. Iän myötä olen löytänyt itseni ja tulen entistä paremmin toimeen kumppanini kanssa.

Minä elän siis epäaitoa ja valheellista elämää. Olen siitä ylpeä. En haluaisi sinun vaivojasi itselleni kannettavaksi.

näetkö itse itsesi huolettomana makaavan siellä kunnallisen vanhainkodin vuoteella? Missä on silloin todellinen elämäsi? Missä ovat vieraat? Missä ovat muitot? Onko sinusta MITÄÄN mikä jää tai edes MITÄÄN mitä yksikään toinen ihminen suree?

Maksettu asunto ja hyvä työpaikka eivät hoida sinua laitoskierteessä tai auta sinua täyttämään hakemuksia. Ne eivät soita ja kysy mitä kuuluu, eivät pidä puoliasi, eivätkä varmasti tule haudallesi haravoimaan... ;)

Vierailija
24/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me päätimme, rankkaa oli, mutta nyt ollaan onnellisia ja elämä alkaa taas helpottamaan. Me päätettiin ennen lasten syntymää, että yhdessä pysytään siihen asti kun nuorin on 2v. ja sitten jos vielä menee huonosti voidaan harkita eroa. Nyt nuorin on vähän yli 2v. ja parisuhde voi paremmin kuin koskaan, en olisi esim. vuosi sitten uskonut.

Vierailija
25/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei auta, että yksinään päättää.

Vierailija
26/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kovasti varoteltiin miten vauvan tulo vaikuttaa epäsuotuisasti parisuhteeseen ja seksielämään ja kaikkeen ja oikeasti olin henkisesti valmistautunu siihen et vaikeita aikoja on edessä ja yhdessä on "sinniteltävä".

Tyttäremme synnyttyä parisuhde nousikin ihan uudelle tasolle, lasta kohtaan syttyny rakkaus jotenkin vahvoitti ja syvensi vielä sitä meidänkin välistä rakkautta.

Ja by the way oonko ainoa jonka on ollut helpompi saada orgasmi synnytyksen jälkeen kuin ennen sitä?

Vierailija
27/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

T- 7/24-rumbasta Selvinnyt, lapset jo koulussa hyvin arvosanoin

Kiitos MLL-lastenhoitsuille SELVISIN- mies maksoi lastenhoipoavun, koska oli aina töissä ja suku 400 km:n päässä

Vierailija
28/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjua, mutta mielestäni voi vain päättää että tästä selvitää ja yhessä mennää.

Kyllähän näihin asioihin vaikuttaa varmasti paljon oma asenne, omat ja puolison arvot ja toiveet. Tietenkää eivät ole yksiselitteisiä nämä asiat ja yhtä ainoaa ratkasua ei koskaa ole olemassa.

Mutta uskon siihen että luja tahto ja toisen kunnioittaminen myös huonoina aikoina vie pitkälle!

Vierailija
29/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten voi päättää. Ainakin voi päättää yrittää. Pitää olla valmis improvisoimaan, kestämään äkkinäisiä muutoksia, hyväksymään aika karseitakin piirteitä itsessä ja toisessa, joita pikkuvauva-aika kaikkine seurauksineen tuo esiin.

Päättäminen on rationaalista toimintaa, tunteet sitten taas eivät ;)

Meillä kolme lasta, joista nuorin jo neljä. On ollut vaikeita vaiheita, mutta pettämistä (tietääkseni) ei. Olen aina tuntenut, että voin luottaa mieheeni ja uskon, että hän myös minuun. Olemme saaneet lapset yhdessä, he ovat kaikessa MEIDÄN, ei vain minun tai hänen.

Nyt meillä on jo enemmän aikaa toisillemme ja tajuan, että vauva- ja taaperovaihe oli välillä aika kuoppaistakin. Nyt on seesteisempää. Rakastamme toisiamme ja puhumme kyllä. Minä pitkään ja sekavasti, mies vähän ja suoraan. :)

Vierailija
30/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tosi vaikeaa aikaa toisen lapsen ensimmaisen vuoden aikana. Mina sanoin miehelleni jossain vaiheessa etta haluan erota. Mieheni viisaana ihmisena ehdotti etta ootetaanko syksyyn (sillon elettiin kevatta) etta jos tama elama vahan kohentuisi. Vauva alko nukkumaan paremmin ja riidatkin vaheni.

Nyt odotan kolmatta lasta ja juuri sanoin miehelleni etta jos on yhta huono nukkuja kuin edeltajansakin niin meidan pitaa vain paattaa etta nyt pysytaan yhessa, erota "saa" sitten kun kaikki saa taas nukkua tayden yon ja on taysissa jarissaan paattamaan tammosia asioita.

Niin etta minun vastaukseni on etta voi paattaa, mutta toki siihen rakkauttakin tarvitaan.

Vierailija
31/33 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien tulee pitää siitä kiinni. Ei kukaan vain "ajaudu" mihinkään.

Vierailija
32/33 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pikkulapsiaika ole mikään maailman ainoa haaste parisuhteelle. Lukemattomia erilaisia haasteellisia tilanteita on pitkän parisuhteen aikana. Mielestäni on naurettavaa edes lähteä siitä ajatuksesta, että katsotaan nyt miten käy tms. Jos niin ajattelee, ihan varmasti parisuhde hajoaa. Heti kun tympii, aletaan katsella muualle.

Parisuhteen osapuolista itsestään riippuu jaksavatko olla uskollisia ja tietenkään kaikille ei ole suotu niin hyvää pohjaa uskollisuudelle ja pitkäjänteisyydelle sekä tylsien aikojen sietämiselle, että pysyisivät uskollisina. Monille taas on.

Vierailija
33/33 |
21.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä