Meneekö se aina näin: kurittomat lapset -> huonot vanhemmat? Ja kiltit lapset -> hyvät vanhemmat?
Kun meidän molemmat pojat ovat rasavillejä riehujia, levottomia ja " kesyttömiä" . En silti haluaisi ajatella heidän olevan huonosti kasvatettuja. Ovat kuitenkin empaattisia, kilttejä, ystävällisiä ja huomaavaisia, joilta kuitenkin vaaditaan käytöstä. Tutun LTO:n pojat taas ovat varsinaisia herranterttuja...
Kommentit (10)
Minä olen ollut ihan kiltti lapsi, mutta isäni oli kyllä ihan paska. Toisaalta lähestulkoon täydellinen äiti auttoi asiassa paljon.
Vai... ettekö halua saada lapsianne kuriin? Haluatteko heidän olevat " luonnonmukaisia" ?
Esim ruolapöydässä heitä komennetaan, ovat hetken kiltisti, kun taas mopo karkaa käsistä, ja ellei muuta, alkaa hervoton naurukohtaus. Sitten hetkeksi jäähylle, ja kun vihdoin pääsee syömään kylmää ruokaa, parin minuutin kuluttua sama toistuu. Ei auta porkkanakaan, tavat vaan unohtuu... :(
isompi on pahempi, koulusta mennään perheneuvolaan, kun ope ei saa poikaa pysymään penkissä, eikä malta keskittyä tehtäviin. Fiksu hän on kuitenkin, siinä ei siis ole ongelma.
ap
Tulikin mieleen, että oletteko te vanhemmat samalla linjalla kasvatuksesa?
Vierailija:
Tulikin mieleen, että oletteko te vanhemmat samalla linjalla kasvatuksesa?
Sulla onkin kova homma saada lapset " kuriin" jos ja siis kun et saa isältä minkäänlaista tukea. Harmi!! Lapset ovat vielä tosi taitavia käyttämään (tässä tapauksessa isän) löysempää linjaa hyväkseen. Mahtaa olla raivostuttavaa ja väsyttävää, kun sinä joudut vetämään tavallaan ylitiukkaa linjaa, jotta järjestys säilyisi.
Huonona äitinä sun ei pidä itseäsi pitää. Sinähän yrität kovasti!
Mutta kyllä mun mielestä ehdoton edellytys olisi tarkentaa sääntöjen yhtenäisyyttä. Kyllähän sitä nyt jotkin peruskäyttäytymistavat pitää lapsella olla. Muuten tulee isoja hankaluuksia.
Kun ope ohjaa perheneuvolaan, ollaan kyllä jo aika pitkällä. Ei sinne ihan kevyin perustein olla ohjaamassa. Mut kuten sanoin, hyvä, että olette menossa sinne!
Tsemppiä kovasti!!
Oletteko itse vilkkaita vai rauhallisia?
Hyvin käyttäytyvän lapsen vanhemmat helposti röyhistävät rintaansa ja ovat tyytyväisiä omista kasvatustaidoistaan. Vaikka lapsi onkin vain tosiasiassa helppo tapaus. Helppoja lapsia pystyy kuka vaan kasvattamaan hyväkäytöksisiksi.
Eli ei tuo teoria ihan niin mene.
Jos isä on ollut tarkkiskamaa,niin yleensä tarkkistaustan omaavilla on jotain oppimishäiriöitä, tarkkaavuushäiriöitä tms. Ehkä myös pojillasi on jotain sellaista?
Ja vilkkaus ei ole samaa kuin kurittomuus. Meillä kolme energistä poikaa, jotka tarpeen tullen ovat kuin enkeleitä. Monesti vieraat ihmettelee, että onpas teillä rauhallisia lapsia... joo, tietäisivät vaan :)
Hatun nosto siitä, että myönnät asian!!