Kavereiden rumat jälkeläiset
Säälittää kun kavereille ja lähipiiriin on syntynyt niin hirveitä lapsia. Miten voikaan olla että lapset sattuvat olemaan niin rumia eikä älyäkään ole paikkaamassa puutteita. Minua on tätinä pyydetty lasten kummiksi mutta jätän lahjomiset ja kasvattamisen muille.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Suomalaiset lapset ovat rumia.
Sinä taisit olla lapsena ruma?
En ainakaan ole aneeminen ja kalpea maitoviiksi, kuten lähes kaikki Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä se nyt triggeröi ihmisiä kun ääneen sanon lapseni olevan kaunis. Mitä se on keneltäkään pois? Ja sille yhdelle joka kysyi onko mielestäni ok jos lapseni kauneudella pääsee työnhaussa edelle, niin kyllä. Tuskin on päässyt siihen työhön edes haastatteluun jos ei ole myös vaadittavaa älyä.
No onhan se monelta muulta pois kun itse kirjoitat, että tyttösi tulee pääsemään helpommalla elämässä ulkonäkönsä takia. Se, jolla kyseistä etua ei ole käytettävissä, ei siis tule pääsemään yhtä helpolla kun tyttösi menee kaikessa ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä se nyt triggeröi ihmisiä kun ääneen sanon lapseni olevan kaunis. Mitä se on keneltäkään pois? Ja sille yhdelle joka kysyi onko mielestäni ok jos lapseni kauneudella pääsee työnhaussa edelle, niin kyllä. Tuskin on päässyt siihen työhön edes haastatteluun jos ei ole myös vaadittavaa älyä.
No onhan se monelta muulta pois kun itse kirjoitat, että tyttösi tulee pääsemään helpommalla elämässä ulkonäkönsä takia. Se, jolla kyseistä etua ei ole käytettävissä, ei siis tule pääsemään yhtä helpolla kun tyttösi menee kaikessa ohi.
Niin siis niin se vain menee, onhan siitä paljon tieteellistä tutkimuksiakin tehty. Ei ole asia johon minä voisin vaikuttaa mitenkään vaan fakta. Kukapa ei haluaisi että oma lapsi voi jollain avulla pärjätä vähän paremmin elämässä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useat suomalaislapset ovat naama aina kurtussa. Huonosti kasvatettuja. Se ei kaunista ketään.
Eivät myöskään katso silmiin eivätkä vastaa tervehdykseen. Hävettää, mutta toisin on muualla asiat.
Ystäväni on kaunis, siropiirteinen tumma nainen. Hänen miehensä on kolhinnäköinen, isonenäinen mutta jurolla tavalla komea mies. No, lapsia on kaksi, tyttö ja poika. Tyttö on susiruma isänsä kopio ja poika hintelä leuaton lyssykkä. Säälitää se tyttö. Se vaan menee niin että tytöt ovat isänsä näköisiä ja pojat äidin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä useat suomalaislapset ovat naama aina kurtussa. Huonosti kasvatettuja. Se ei kaunista ketään.
Sinun mielestäsi ilmeisesti ihmisten pitäisi sitten hymyillä vaikka oikeasti ei hymyilytä yhtään eikä myöskään ole onnellinen että hymyyn olisi aihetta. Hyi että inhoan tuollaisia pakkopositiivisuusihmisiä.
Ja vielä että hymyttömyydellä ja huonolla kasvatuksella olisi jotain tekemistä toistensa kanssa? Kaikkea sitä kuuleekin.
Olen samaa mieltä. Lapset myös yleensä hymyilevät, kun aikuinen hymyilee heille. Oletko koskaan kokeillut? Jännästi lasta ei hymyilytä, kun aikuinen katsoo halveksivan arvioivasti tai ei ole huomaavinaan ollenkaan.
Jos aikuinen katsoo halveksien tai ei ole huomaavinaan, niin lapsi ihmetellen kyselee onko aikuisella kaikki hyvin. Lapset ovat viisaita.
Kaverillani on ruma lapsi ja toista rumilusta pukkaa. Hahaaha.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on aivan varmasti surullinen ja tyhjä elämä.
Pinnalliselta kuulostaa. Minulla oli lapsena hörökorvat ja jouduin kiusatuksi "rumuuden" takia, mikä jätti arvet mutta aikuisena olen pärjännyt hyvin.
Ruma luonne se on rumuuden säälittävin muoto.
Helppo korjata, mutta saamattomuus ja itseriittoisuus estää muutoksen.
Siitä puhe mistä puute
Monet lapsena söpöt alkavat muuttua vähemmän söpoiksi teininä, kun piirteet alkavat terävöityä. Lapsen pyöreissä kasvoissa ei vielä näy esim. terävä leuka tai iso nenä.
Vierailija kirjoitti:
Se vaan menee niin että tytöt ovat isänsä näköisiä ja pojat äidin.
Eikä mene. Kävin äkkiä sukuani ja ystäviäni läpi, ja usein pojat ovat isänsä näköisiä, ja tytöt äidin. Poikani on isänsä näköinen ja lapsistaan poika on isänsä kopio, ja tyttö äidin. Yhden ystäväni tyttö on äitinsä kopio. Yhdessä perheessä äiti ja tytär näyttävät kaksosilta ja isä ja poika myös. Itsestäni sanoisin, että minut on usein tunnettu isäni näöltä enemmän kuin äidin, mutta en pane pahakseni, koska olen hyvän ulkonäön perinyt.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että moni ruma pikkulapsi kasvaa myöhemmin tosi kauniiksi? Ja moni kaunis pikkulapsi saattaa kehittyä ulkonältään ei niin imartelevaan suuntaan.
Kiinassa ei kannata sanoa lasta kauniiksi, koska siellä uskotaan rumista lapsista kasvavan kauniita aikuisia.