Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä syötte aamiaista?

Vierailija
13.04.2022 |

Luuletteko että luolamiehet aloittivat päivänsä tunkemalla vatsan täyteen aamutuimaan? Ei todellakaan.

Tiedän, siitä luopuminen tuntuu aivan mahdottomalta, mutta on vain tottumiskysymys.

"Päivän tärkein ateria" on jenkkien muro- ja pekoniteollisuuden propagandaa jostain 50-luvulta.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön koska haluan, ei voisi vähempää kiinnostaa luolamiesten tai muiden nykyihmisten syömiset.

Vierailija
62/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte aamulla valmistaa yhtään mitään?

Mun on pakko saada istua aamulla vaikka olis kuinka nälkä. Juon vain kahvin ja syön pullan.

Smoothien tekoon menee pari minuuttia, samoin pikapuuron tekoon tai muutaman kananmunan paistamiseen. Tai sitten jos noitakaan ei jaksa niin vaikka jogurtti ja hedelmä.

Nuokin aivan liikaa mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmena aamuna viikossa jaksan salilla treenata paremmin, kun syön aamiaisen. Yleisestikin aamulla edellisestä syömisestä on mennyt noin 10 tuntia, joten nälkäkin iskee.

Jos polttaisit rasvaa tehokkaasti, et tarvitsisi aamiaista salille mennäksesi. Se myös lisäisi HGH:n määrää kehossasi, mikä tekisi lihaksen kasvattamisesta helpompaa. Mutta saahan sitä vaikeimman kauttakin tehdä asioita.

Minä muuten tein tässä poikkeuksellisesti niin, että menin salille vasta klo 18.00, enkä heti klo 16.00 töiden jälkeen. Normaalisti siis syön proteiinipitoisen välipalan klo 14 ja siitä pari tuntia menen salille. 

Aikatauluihin tulikin muutosta ja kävi niin, että tulinkin kotiin, totesin että on nälkä, söin annoksen puuroa ja lähdin vähän sen jälkeen sitten salille. JUMALAUTA MIKÄ ERO! Minusta tuntui, että rauta ei paina mitään :O ihan vahingossa siis totesin, että mun kannattaa syödä hiilaria noin tunti ennen treeniä, niin sitten lähtee. Aijon testata tätä ja jos aina on yhtä hyvä olo, niin alan syödä puuroa iltapäivän kahvitauolla, niin saan enemmän tehoja irti. 

Vierailija
64/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on jatkuva nälkä. Yritän saada painoa lisää syömällä monta kertaa päivässä, mutta ei onnistu.

Vierailija
65/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa taas näitä kakka-aivoaloituksia.. Ovatko ihmiset todella noin mustavalkoisia..

"Aamiaisella maha aivan 100% ähkytäyteen TAI sitten ei yhtään mitään."

Aamiaisella VOI ihan hyvin syödä myös vähän vähemmän kuin mahan aivan täyteen, esmerkiksi vain yhden hedelmän tai jogurtin.

Vierailija
66/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen henkisesti hobitti, joten syön kaksi aamiasta 

Vierailija
67/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön sekä aamulla että illalla. Aamulla teetä ja leipiä samalla, kun käynnistelen työkoneen ja käyn läpi päivän tavoitteita ja samalla silmäilen uutisotsikot. Ihan parhautta. Tässä puolen päivän aikaan välipala, tänään marjoja ja soijajugurttia. 14-15 välillä lounas. Koiralenkin jälkeen mahdollisesti jälleen välipala. Klo 21-22 aikoihin päivällinen ja vähän viiniä.

Minun verenpaineeni on hyvä, entä sinun ap? ;-)

En ole ap, mutta en ole koskaan syönyt aamupalaa elämässäni. Kouluruoka oli ensimmäinen ateria aikoinaan. Myöhemmin sitten työpaikan kevyt lounas kello 13 ja kotona illalla kello 18 maissa normaali annos. Verenpaineeni ollut aina 120/80 paikkeilla. Välipaloja en voi sietää, edes koko sanaa, täysin tarpeetonta puputtamista. Nyt olen eläkkeellä mutta ruokailutavat olleet aina samat. 

Vierailija
68/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska mulla on jatkuva nälkä. Yritän saada painoa lisää syömällä monta kertaa päivässä, mutta ei onnistu.

Lapamato vissiin. 

Vierailija
69/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et myöskään ap varmaan rasita aivojasi erityisen paljon?

Päättelin näin, koska luolaihmisetkään eivät rasittaneet! Aivot nimittäin kuluttavat järkyttävän määrän energiaa, ja niitä on helpointa käyttää aamun-aamupäivän tunteina, oikealla tankkauksella. Sokerista tykkäävät.

Aivot toimii paremmin kun se ei kuluta energiaa ruuansulatukseen. Eli testaappa joskus mennä paastolle niin huomaat miten mieli virkeenee vaikka et siihen uskoisi.

Voi sinua lasta. Olen ”testaillut” vaikka mitä, myös paastoa, ja voin täydellä varmuudella todeta sinulle sen, että paaston aikana ei yhtäkään vaativaa ongelmaa ratkaista.

Et näköjään ole tehnyt sitä sillä tavalla miten pitäisi. Paaston hyödyt on valtavat kun toteutetaan oikein.

Kyllä. Tämä on totta. 

Vierailija
70/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sulle ilmainen vinkki terveelliseen elämään. Se, että syönkö tai en syö aamupalaa, on mun valinta, eikä ne kuulu sulle, eikä niitä tarvitse sinulle perustella. Keskityt siihen omaan elämääs, niin voit paremmin. 

Vierailija
71/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luolamiesten päivä todennäköisesti alkoi niin että lähdettiin metsälle. Saalistettiin ja syötiin.

luolamiesten päivä todennäköisesti alkoi siten että syötiin edellisen päivän saaliinthteet tai yön yli maakuopassa nuotionalla muhinut rosvonpaisti ja sitten vasta lähdettiin metsästämään ja naiset menivät kaivelemaan juuria ja poimimaan marjoja

Vierailija
72/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen illalla valmiiksi voileivän, jonka otan töihin mukaan ja syön n. klo 9. Mustaa kahvia lisäksi. N. klo 12- 12.30 lounas ja töiden jälkeen jotain sopivaa illan suussa. Klo 17-18 jälkeen en yleensä syö enää mitään. Erittäin hyvä rytmi - minulle.

Vierailija
73/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sanaa aamiainen. Kuulostaa vauvakieleltä

Vierailija
74/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luolamiesten ketodieetillä riittää että syö kerran päivässä. Nykyisellä normaalilla ruokavaliolla on parempi syödä useammin. Jos jättää aamupalan väliin niin joutuu syömään illalla paljon, ja se ei taas ole hyvä nukkumisen kannalta.

Vierailija
75/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen yötyötä, joten klo 8 aamulla syön tukevamman ruoan. Muille kai se vastaisi päivällistä. Sitten touhuan muutaman tunnin kotiaskareita, käyn kaupassa jne ja menen nukkumaan, nukun "yö"unet 13-20.30, syön vähän jotain ennenkuin menen töihin klo 21.15, onko se sitten aamupala? 😆

Vierailija
76/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla on nälkä, ihan sen takia tulee syötyä. Ilman aamiaista olo olisi niin "uuvahtanut", että työnteosta ei tulisi mitään.

Vierailija
77/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just siksi kun ovat tottuneet siihen. Itse en aamiaista yleensä syö, mutta ei se ole multa, eikä sultakaan, pois, jos muut haluaa syödä.

Paitsi jos he lihovat, mitä suurin osa aamiaisahmateista tekee. Sitten se on pois meiltä kaikilta. Ihan rahassa. Joka vuosi.

Eli sinäkään et oikeasti jätä aamiaista pois sen takia, ettei sinulle ole nälkä (vaikka väität niin) vaan siksi, ettei minun tarvitse maksaa sairaalalalaskujasi. 

Tämä selvä. 

Jätän aamiaisen pois siksi, että se on terveyteni kannalta edullisempaa. Tietysti teen asioita oman terveyteni eteen. Onko tämä jotenkin harvinaista?

Älä yritä neuvoa toisia ihmisiä syömään tietyllä tavalla vain siksi, ettei sinulle tulisi maksettavaksi heidän terveyskulujaan, jos se ei ole edes sinun oma periaatteesi ruuan tai liikunnan suhteen. 

Terveyskuluilla syyllistäminen ja jankkaaminen asiasta on täysin tekopyhää, jos kerran sama asia ei liity omaan motivaatioosi mitenkään. Voit motivoida muita ainoastaan samoin kuin itseäsi, et muilla tavoilla. 

Vierailija
78/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan itsepähän kuolette aiemmin. Paasto ja niukkaenerginen ruokavalio nimittäin ovat ainoita ikääntymistä hidastavia kikkoja, jotka oikeasti toimivat.

Totta, mutta noihin ohjeisiin kuuluu ravitseva aamupala. Syö aamulla kuin kuningas, lounaalla kuin kauppias ja illalla kuin kerjäläinen.

Vierailija
79/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et myöskään ap varmaan rasita aivojasi erityisen paljon?

Päättelin näin, koska luolaihmisetkään eivät rasittaneet! Aivot nimittäin kuluttavat järkyttävän määrän energiaa, ja niitä on helpointa käyttää aamun-aamupäivän tunteina, oikealla tankkauksella. Sokerista tykkäävät.

Aivot toimii paremmin kun se ei kuluta energiaa ruuansulatukseen. Eli testaappa joskus mennä paastolle niin huomaat miten mieli virkeenee vaikka et siihen uskoisi.

Voi sinua lasta. Olen ”testaillut” vaikka mitä, myös paastoa, ja voin täydellä varmuudella todeta sinulle sen, että paaston aikana ei yhtäkään vaativaa ongelmaa ratkaista.

Paljastat perehtyneisyytesi määrän tuolla sanavalinnallasi. Paastoa ei "testailla" vaan paastolla ollaan. 

Ilmeisesti olet ollut syömättä ensimmäiseen nälkäkiukkuusi, ja sitten todennut, ettei sinusta tahdottomana ole paastoamaan. 

-eri-

Vierailija
80/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syökään enää. Kun akillesjänteet kipeytyivät, juoksu jäi tauolle alkoi kiloja kertyä aloitin pätkäpaaston. Syön siis enää lounaan, päivällisen ja mahdollisesti jonkin välipalan. Aamullakin olisi nälkä, mutta kuittaan sen kahvilla.

Sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa joten kun otan lääkkeen aamulla ei tarvitse miettiä sopiiko mikäkin ruoka otettavaksi samalla jne. Olen myös hieman laihtunut ja ilman aamupalaakin syöminen ei lähde illasta lapasesta. Paastoaikaa per vuorokausi kertyy noin 16 h. Sopii minulle joka en edes pidä mistään puuroista yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän