Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä syötte aamiaista?

Vierailija
13.04.2022 |

Luuletteko että luolamiehet aloittivat päivänsä tunkemalla vatsan täyteen aamutuimaan? Ei todellakaan.

Tiedän, siitä luopuminen tuntuu aivan mahdottomalta, mutta on vain tottumiskysymys.

"Päivän tärkein ateria" on jenkkien muro- ja pekoniteollisuuden propagandaa jostain 50-luvulta.

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai luolamies? Vertaat luolamieheen?

Viisas luolamies on hommannut aamupalansa jo edellisenä päivänä. Tyhmä taas kärsii koko kropassaan.

Vierailija
42/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et myöskään ap varmaan rasita aivojasi erityisen paljon?

Päättelin näin, koska luolaihmisetkään eivät rasittaneet! Aivot nimittäin kuluttavat järkyttävän määrän energiaa, ja niitä on helpointa käyttää aamun-aamupäivän tunteina, oikealla tankkauksella. Sokerista tykkäävät.

Aivot toimii paremmin kun se ei kuluta energiaa ruuansulatukseen. Eli testaappa joskus mennä paastolle niin huomaat miten mieli virkeenee vaikka et siihen uskoisi.

Voi sinua lasta. Olen ”testaillut” vaikka mitä, myös paastoa, ja voin täydellä varmuudella todeta sinulle sen, että paaston aikana ei yhtäkään vaativaa ongelmaa ratkaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 Ateria päivässä riittää varsin hyvin ja on terveellisempää kuin syödä koko päivän ajan. 1 ateria niin iso kuin haluat ja taas 24 tuntia paastoa. Ylensyönti on niin turhaa.

Tämän olen itsekin havainnut hyväksi. Syön kahtena päivänä kahdesti, mutta kun on tottunut yhteen isoon ateriaan niin kahdesti syöminenkin tuntuu turhalta ahtamiselta.

Vierailija
44/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla syöminen se vasta hölmöä on. Aktivoida ruoansulatus siinä vaiheessa, kun pitäisi rauhoittaa keho nukkumaan.

Päinvastoin, ruoka sulaa kun sinä nukut ja hereillä ollessasi on se energia käytössäsi ja ruuansulatus saa levätä.

Vierailija
45/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättelin näin, koska luolaihmisetkään eivät rasittaneet! Aivot nimittäin kuluttavat järkyttävän määrän energiaa, ja niitä on helpointa käyttää aamun-aamupäivän tunteina, oikealla tankkauksella. Sokerista tykkäävät.

Edellinen, yhden aterian päivässä syövä, on Helsingin yliopiston dosentti. Kuvittelen rasittavani aivojani ihan tarpeeksi.

Vierailija
46/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sekä aamulla että illalla. Aamulla teetä ja leipiä samalla, kun käynnistelen työkoneen ja käyn läpi päivän tavoitteita ja samalla silmäilen uutisotsikot. Ihan parhautta. Tässä puolen päivän aikaan välipala, tänään marjoja ja soijajugurttia. 14-15 välillä lounas. Koiralenkin jälkeen mahdollisesti jälleen välipala. Klo 21-22 aikoihin päivällinen ja vähän viiniä.

Minun verenpaineeni on hyvä, entä sinun ap? ;-)

Vierailija
47/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivot toimii paremmin kun se ei kuluta energiaa ruuansulatukseen. Eli testaappa joskus mennä paastolle niin huomaat miten mieli virkeenee vaikka et siihen uskoisi.

Voi sinua lasta. Olen ”testaillut” vaikka mitä, myös paastoa, ja voin täydellä varmuudella todeta sinulle sen, että paaston aikana ei yhtäkään vaativaa ongelmaa ratkaista.

Et näköjään ole tehnyt sitä sillä tavalla miten pitäisi. Paaston hyödyt on valtavat kun toteutetaan oikein.

Vierailija
48/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ap:llä typerä kysymys. Yhtä järkrvää on kysellä: Miksi syötte päivällistä? Miksi syötte illallista? Luuletteko, että luolamies söi illallista?

Ja siksi toisekseen, mitä väliä sillä on milloin luolamies on syönyt? Kai se on syönyt silloin kun sillä on ollut ruokaa ja ihan hyvin sitä on voinut olla aamullakin, kun on edellisestä illasta jäänyt. Ja silloin luolamies on syönyt aamullakin.

Vierailija
49/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just siksi kun ovat tottuneet siihen. Itse en aamiaista yleensä syö, mutta ei se ole multa, eikä sultakaan, pois, jos muut haluaa syödä.

Paitsi jos he lihovat, mitä suurin osa aamiaisahmateista tekee. Sitten se on pois meiltä kaikilta. Ihan rahassa. Joka vuosi.

Eli sinäkään et oikeasti jätä aamiaista pois sen takia, ettei sinulle ole nälkä (vaikka väität niin) vaan siksi, ettei minun tarvitse maksaa sairaalalalaskujasi. 

Tämä selvä. 

Vierailija
50/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aamulla en syö, energiat katoaa ja en jaksa tehdä mitään. Aineenvaihduntakin on hidasta.

Se johtuu siitä, että kehosi ei osaa polttaa rasvaa tehokkaasti. Eikö tämä lainkaan häiritse sinua?

Vierailija
51/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta ei tarvitse olla syömässä "lounasta" kello 11. Luonaan aika on siellä 13-15 välissä.

Ei lounasta tarvitse syödä klo 11 tai edes klo 13 vaikka ei söisi aamiaista. Itse syön ekan kerran 15, joskus vasta 17.

Vierailija
52/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kirjaimellisesti kansainvälistä huippututkimusta ja paastoan.

Vierailija
53/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelin tuota, kunnes kuulin että joillakin verensokeri heittelee ja vaatii syömistä usein, vaikka heillä ei olisikaan ylipainoa tai diabetestä.

Ei me olla samanlaisia.

Vierailija
54/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä luolamiehen atriarytmin tiedät?

Ei luolamiehellä ollut kelloa, josta hän olisi katsonut, milloin on ruoka-aika. Hän söi, kun oli nälkä ja ruokaa saatavilla. Jos sitä ruokaa oli aamulla siellä luolassa varastoituna, hän luultavasti söi siitä ennen kuin lähti hakemaan lisää ruokaa, polttopuita tai mitä nyt milloinkin oli tarve käydä etsimässä.

Vierailija
55/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just siksi kun ovat tottuneet siihen. Itse en aamiaista yleensä syö, mutta ei se ole multa, eikä sultakaan, pois, jos muut haluaa syödä.

Paitsi jos he lihovat, mitä suurin osa aamiaisahmateista tekee. Sitten se on pois meiltä kaikilta. Ihan rahassa. Joka vuosi.

Eli sinäkään et oikeasti jätä aamiaista pois sen takia, ettei sinulle ole nälkä (vaikka väität niin) vaan siksi, ettei minun tarvitse maksaa sairaalalalaskujasi. 

Tämä selvä. 

Jätän aamiaisen pois siksi, että se on terveyteni kannalta edullisempaa. Tietysti teen asioita oman terveyteni eteen. Onko tämä jotenkin harvinaista?

Vierailija
56/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelin tuota, kunnes kuulin että joillakin verensokeri heittelee ja vaatii syömistä usein, vaikka heillä ei olisikaan ylipainoa tai diabetestä.

Ei me olla samanlaisia.

Ei verensokeri syyttä suotta heittele. Siihen on aina syy. Yleensä itseaiheutettu sellainen.

Vierailija
57/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte aamulla valmistaa yhtään mitään?

Mun on pakko saada istua aamulla vaikka olis kuinka nälkä. Juon vain kahvin ja syön pullan.

Vierailija
58/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sen mukaan mikä tuntuu omassa kropassa hyvälle. Jos en syö aamiaista tunnen koko aamupäivän ajan olevani nälkäinen ja olen nälkäisenä myös alttiimpi migreenille. Toiset sanoo, että paastoaminen auttaa keskittymään, itsellä se toimii päinvastoin ja en pysty ajattelemaan mitään muuta kuin sitä, että kuinka kova nälkä mulla on.

Vierailija
59/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello ei määrittele milloinka syön, syön silloinku on nälkä, yksi kunnon lihamättö päivässä kestää pidemmälle, nuo kananruokaa syövät joutuu vetelee parin tunni välein.

Vierailija
60/85 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte aamulla valmistaa yhtään mitään?

Mun on pakko saada istua aamulla vaikka olis kuinka nälkä. Juon vain kahvin ja syön pullan.

Smoothien tekoon menee pari minuuttia, samoin pikapuuron tekoon tai muutaman kananmunan paistamiseen. Tai sitten jos noitakaan ei jaksa niin vaikka jogurtti ja hedelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi