Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka rakastuin mieheen, joka oli pultsari

Vierailija
12.04.2022 |

Heti kun luin kirjasta, missä yläluokkainen, diplomaattiperheessä kasvanut nainen rakastui Damin pultsariin, tuli mieleen tämä palsta mielipiteineen. Kyseessä siis tositarina, kirjailijanainen on nyt naimisissa pultsarin kanssa ja heillä on kaksi lasta. Pultsarista tuli insinööri.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008723077.html

Mahtava tarina! Joko täällä on keskusteltu aiheesta? Käyn katsomassa myöhemmin ottiko aihe tulta.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä meni pultsarin elämä hukkaan jonku akan takia.

Totta, meni hyvä pultsari täysin piloille.

Vierailija
22/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin artikkelin enkä usko, että tuo on koko totuus. En usko, että korkeasti koulutettu nainen rakastuu kouluttamattomaan alkoholistiin vain, koska tämä saa hänet nauramaan. Jotain on nyt kovasti liioiteltu tai "unohdettu" kertoa.

Iso müna?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin artikkelin enkä usko, että tuo on koko totuus. En usko, että korkeasti koulutettu nainen rakastuu kouluttamattomaan alkoholistiin vain, koska tämä saa hänet nauramaan. Jotain on nyt kovasti liioiteltu tai "unohdettu" kertoa.

Ainahan se mitä ihminen itsestään kertoo ja näkee itsensä tai toimintansa on subjektiivista. Lisäksi kyseessä on kirjan markkinointi, mutta perusasiat lienevät kuitenkin suurin piirtein totta. Poikkeus vahvistaa säännön sikäli, etten lainkaan ihmettele miksi läheiset olivat hyvin huolissaan miten tuossa käy. Romantiikalla ei pitkälle pötkitä, ja jokin muu henkilö kertoisi tapahtuneesta eri tavoin. Jos nyt oletetaan, että perusasiat ovat totta.

Itse en usko lainkaan siihen, että eri taustoista ja maailmoista tulevien parisuhteet välttämättä toimisivat. Toisaalta erilaisuus voi olla myös näennäistä, jos aletaan tarkastella perhesuhteita ja kiintymyssuhdetyyliä, jolloin esimerkiksi kulttuurierot voivat liudentua. Ap

Vierailija
24/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, minä olen vain tavannut insinöörejä joista tuli pultsari.

Vierailija
25/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, minä olen vain tavannut insinöörejä joista tuli pultsari.

Missä? Ap

Vierailija
26/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on melko yleistä että nainen rakkaudellaan pelastaa jonkun hulttion, mutta yleensä vain komeimmat tulee naisten pelastamiksi tällä tavoin.

Vierailija
27/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan, että joku mies tulee pelastamaan mut. T alkkisnainen

Vierailija
28/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pultsarista tuli insinööri, mutta mikä hänen koulutuksensa oli ennen sitä? Harva alkoholisoituu noin pahoin vielä ennen opintoja.

Täysin kouluttamaton ja työläisperheestä jutun mukaan. Ap

Eikä osannut lähteä uskomaanreissulta takaisin kotiin, rahat vain loppui ja mies vain jäi ja joi.

Vierailija
29/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus erityisesti opettajattaret harrasti tuota, eli vihtorin pitämistä.

Toisaalta, jos sukupuolijakauma olisi Pretty Woman-kaavalla toisin päin, kuka ihmettelisi?

Vierailija
30/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on melko yleistä että nainen rakkaudellaan pelastaa jonkun hulttion, mutta yleensä vain komeimmat tulee naisten pelastamiksi tällä tavoin.

Oletko siis sitä mieltä, että rakkaus todella voi pelastaa? Hmm, miksei, mutta sitä ei voi etukäteen tietää, joten kyllä pidän tuota naista aika hurjapäisenä. Se on varmasti totta, että pultsarin mahdollisuudet tulla pelastetuksi ovat pitkälti riippuvaisia hänen ulkonäöstään. Pätee myös naisiin eli mitä kauniimpi, sitä todennäköisemmin ilmaantuu jostain sammakko, joka muuttuu suutelemalla prinssiksi tai sitten aivan päinvastoin. You never know. Ap 

Vierailija
31/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus erityisesti opettajattaret harrasti tuota, eli vihtorin pitämistä.

Toisaalta, jos sukupuolijakauma olisi Pretty Woman-kaavalla toisin päin, kuka ihmettelisi?

Sitä on varmasti mahdoton sanoa kummin päin enemmän, koska ihmisten omat tarinat siitä miten asiat menivät ovat subjektiivisia. Jotain muutakin pitää olla kuin se romanttisen genren rakkaus, tässä tapauksessa ehkä miehen korkea äo, jossain toisessa tapauksessa ehkä jokin tärkeä, turvallinen henkilö lapsuudessa, joka on antanut perustan mille parisuhteen ja perheen voi rakentaa. Jos se puuttuu, ei oikein ole mistä rakentaa sitä arkipäivän rakkautta. Mutta monella tavalla voi tietysti siitä huolimatta elää mielenkiintoista elämää (siis sellaista, mikä ei ole kovin turvallista ja tasapainoista, mikäpä minä sitä olen arvostelemaan). Ap

Vierailija
32/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nainenhan oli myös pahasti masentunut aiemmin, jopa laitoshoidossa masennuksen takia. Ehkä siksikin normaalia alttiimpi lankeamaan kauniisiin silmiin ja hyvää läppään, vaikka niiden takana olikin kengätön juoppo?

Vierailija
33/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nainenhan oli myös pahasti masentunut aiemmin, jopa laitoshoidossa masennuksen takia. Ehkä siksikin normaalia alttiimpi lankeamaan kauniisiin silmiin ja hyvää läppään, vaikka niiden takana olikin kengätön juoppo?

Niin, ehkäpä tuollainen ns. rikkinäisyys esitetään kirjassa selityksenä, en ole vielä lukenut kirjaa. Vaikka sinänsä siihen, että ymmärtää, että kenelle tahansa voi käydä huonosti ei tarvita henkilökohtaisia kovia kokemuksia eivätkä kovat kokemukset toisaalta ole tae empatiakyvystä (usein päinvastoin, kasvetaan kovaksi, kun on pakko). Kenelle tahansa voi käydä huonosti, voi päätyä katuojaan. Eihän siihen tarvita kuin yksi "erikoisoperaatio" niin olet koditon, rahaton ja muiden armoilla. Ap

Vierailija
34/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin joskus dokkarin juopoista. Kyllä niillä miehillä vaan tuppasi olemaan joku huolehtija/puoliso/tms. Naisjuopoilla ei ollut ketään. Eli mikäli tarinassa vaihdettaisiin sukupuolia, niin ei olis onnannut. Naisjuoppo löytää vaan jonkun nistin eikä mitään pelastavaa ritaria.

Vierailija
35/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä odotan, että joku mies tulee pelastamaan mut. T alkkisnainen

Missä sinä odotat? Tarinan opetus sinulle voisi olla se, että ottaisit itse kontaktia prinssiin kuten kirjailijanaisen puoliso teki. Eli meni juttelemaan, kun nainen istui puiston penkillä. Itse tiedät parhaiten mistä sinun ympäristöstäsi katsellen voisi löytyä prinssejä? Jos niitä ei ole tähän asti löytynyt, niin kannattaa tehdä jotain toisella tavalla ja kokeilla eri tapoja. Ap

Vierailija
36/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin joskus dokkarin juopoista. Kyllä niillä miehillä vaan tuppasi olemaan joku huolehtija/puoliso/tms. Naisjuopoilla ei ollut ketään. Eli mikäli tarinassa vaihdettaisiin sukupuolia, niin ei olis onnannut. Naisjuoppo löytää vaan jonkun nistin eikä mitään pelastavaa ritaria.

Olen samaa mieltä, tämä johtuu sukupuolirooleista eli juovan tai narkkaavan naisen kanssa viihtyy samanlainen mies. Toisaalta voi olla myös kyse siitä missä liikkuu. Eli jos et tapaa muita kuin kaltaisiasi, niin silloin et muunlaisiin myöskään tutustu. Kirjailijanaisen mies teki toisin. Ap

Vierailija
37/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten viikonlopun oluen juonti on aina naisten mielestä lähes alkoholismia ja samaan aikaa sanovat että itse juo viini pullon päivässä ja sanovat sen olevan sivistynyttä

Jutussa kerrottiin, että nainen ei mitenkään rajoittanut miehen alkoholismia suhteen alussa, vaikka mies oli todella pahasti koukussa alkoholiin, "hikikin haisi alkoholille". Kaikki alkoholistit ja narkkarithan eivät ole samanlaisia, vaikka heitä liiaksi sellaisina käsitelläänkin. Samanlaisia keskenään eivät myöskään ole naiset. Itse saattaisin hyvinkin päätyä alkoholistiksi, koska joisin mielelläni joka päivä alkoholia, ellei se olisi niin epäterveellistä. Ap

Alkoholismi on sairaus, minkä oire on itsekeskeisyys, ei välitetä muusta kuin itsestä ja alkoholin saamisesta.

On sairaus, mutta kuten muissakin sairauksissa, sitä sairastaa yksilöllinen ihminen. Ap

Alkoholismia ei voi määritellä sairaudeksi jos ollaan rehellisiä koska se pitäisi voida määritellä omaksi asiakseen riippumatta potilaasta. Näinhän ei ole. Monelle se on kuitenkin sairauden kaltainen tila.

Vierailija
38/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisjuopot alkoholisoituu helpommin avioliitossa, jossa mies saattaa sietää asiaa ilman eroa. Se ei niin näy päälle päin, etenkin jos ollaan työelämässä ja asutaan normien mukaan.

39/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että usein se menee niin, että alkoholisti-isän tytär hankkii itselleen alkoholistipuolison.

Vierailija
40/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten viikonlopun oluen juonti on aina naisten mielestä lähes alkoholismia ja samaan aikaa sanovat että itse juo viini pullon päivässä ja sanovat sen olevan sivistynyttä

Jutussa kerrottiin, että nainen ei mitenkään rajoittanut miehen alkoholismia suhteen alussa, vaikka mies oli todella pahasti koukussa alkoholiin, "hikikin haisi alkoholille". Kaikki alkoholistit ja narkkarithan eivät ole samanlaisia, vaikka heitä liiaksi sellaisina käsitelläänkin. Samanlaisia keskenään eivät myöskään ole naiset. Itse saattaisin hyvinkin päätyä alkoholistiksi, koska joisin mielelläni joka päivä alkoholia, ellei se olisi niin epäterveellistä. Ap

Alkoholismi on sairaus, minkä oire on itsekeskeisyys, ei välitetä muusta kuin itsestä ja alkoholin saamisesta.

On sairaus, mutta kuten muissakin sairauksissa, sitä sairastaa yksilöllinen ihminen. Ap

Alkoholismia ei voi määritellä sairaudeksi jos ollaan rehellisiä koska se pitäisi voida määritellä omaksi asiakseen riippumatta potilaasta. Näinhän ei ole. Monelle se on kuitenkin sairauden kaltainen tila.

Osalla alkoholisteista on geneettinen alttius sairastua. Päihdeongelmalle on oma diagnoosinumeronsa, joten sikäli sitä pidetään kyllä ihan itsenäisenä sairautena, missä on biologinen pohja ja alttius. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme