Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka rakastuin mieheen, joka oli pultsari

Vierailija
12.04.2022 |

Heti kun luin kirjasta, missä yläluokkainen, diplomaattiperheessä kasvanut nainen rakastui Damin pultsariin, tuli mieleen tämä palsta mielipiteineen. Kyseessä siis tositarina, kirjailijanainen on nyt naimisissa pultsarin kanssa ja heillä on kaksi lasta. Pultsarista tuli insinööri.

https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000008723077.html

Mahtava tarina! Joko täällä on keskusteltu aiheesta? Käyn katsomassa myöhemmin ottiko aihe tulta.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia jännämiestarinoita ei saisi kertoa, koska se pahentaa naisten pelastamistarvetta ja riistetyksi tulemisen romantisointia.

Vierailija
2/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe kiinnosti sikäli, että juttelen usein pultsareiden kanssa itsekin ja taustani on samanlainen kuin tuolla kirjailijanaisella. En ole kuitenkaan koskaan tuntenut romanttista kiinnostusta pultsareita ja laitapuolen kulkijoita kohtaan enkä perinteisempiä renttujakaan kohtaan. Ehkä kirjasta selviää oliko kirjailijanaisella jo aiemmin taipumusta rakastua renttuihin? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä meni pultsarin elämä hukkaan jonku akan takia.

Vierailija
4/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia jännämiestarinoita ei saisi kertoa, koska se pahentaa naisten pelastamistarvetta ja riistetyksi tulemisen romantisointia.

Minkä tahon pitäisi mielestäsi rajoittaa tarinoiden kertomista kirjoissa ja sanomalehdissä? Pitäisikö sitä varten perustaa ihan erillinen ajatuspoliisi?

Vierailija
5/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain diktatuureissa säädellään kirjallisuuden aiheita. Sitä paitsi aihe on kaupallisesti aivan loistava, koska kaikilla on asiasta mielipiteitä. Ap

Vierailija
6/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä meni pultsarin elämä hukkaan jonku akan takia.

Hah! Oletko muka lukenut kirjan, että voit päätellä tuollaista? Ap

Vierailija
7/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten viikonlopun oluen juonti on aina naisten mielestä lähes alkoholismia ja samaan aikaa sanovat että itse juo viini pullon päivässä ja sanovat sen olevan sivistynyttä

Vierailija
8/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ton naisen isäkin ole jonkinlainen alkoholisti. Ei se muuten olisi rakastunut pultsariin. Pultsarin haju oli tuttu ja turvallinen alkoholistin haju.

Vierailija
9/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten viikonlopun oluen juonti on aina naisten mielestä lähes alkoholismia ja samaan aikaa sanovat että itse juo viini pullon päivässä ja sanovat sen olevan sivistynyttä

Jutussa kerrottiin, että nainen ei mitenkään rajoittanut miehen alkoholismia suhteen alussa, vaikka mies oli todella pahasti koukussa alkoholiin, "hikikin haisi alkoholille". Kaikki alkoholistit ja narkkarithan eivät ole samanlaisia, vaikka heitä liiaksi sellaisina käsitelläänkin. Samanlaisia keskenään eivät myöskään ole naiset. Itse saattaisin hyvinkin päätyä alkoholistiksi, koska joisin mielelläni joka päivä alkoholia, ellei se olisi niin epäterveellistä. Ap

Vierailija
10/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo voisin myös olla alkoholisti, mutta aion pysyä skarppina siihen asti kunnes pääsen eläkkeelle. Sen jälkeen minusta tulee Kaisla Sose

Vierailija
11/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan hassaajasta pihiksi. Kaikki mun tietämät insinöörit on supernuukia. Jos löytyy poikkeus, niin kerro toki.

Vierailija
12/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa kerrottiin, että nainen ei mitenkään rajoittanut miehen alkoholismia suhteen alussa, vaikka mies oli todella pahasti koukussa alkoholiin, "hikikin haisi alkoholille". Kaikki alkoholistit ja narkkarithan eivät ole samanlaisia, vaikka heitä liiaksi sellaisina käsitelläänkin. Samanlaisia keskenään eivät myöskään ole naiset. Itse saattaisin hyvinkin päätyä alkoholistiksi, koska joisin mielelläni joka päivä alkoholia, ellei se olisi niin epäterveellistä. Ap

Alkoholismi on sairaus, minkä oire on itsekeskeisyys, ei välitetä muusta kuin itsestä ja alkoholin saamisesta.

Vierailija
13/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahentaako? Taidat uskoa vähän liikaa kirjallisuuden voimaan? Ap

Vierailija
14/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholismi on sairaus, minkä oire on itsekeskeisyys, ei välitetä muusta kuin itsestä ja alkoholin saamisesta.

On sairaus, mutta kuten muissakin sairauksissa, sitä sairastaa yksilöllinen ihminen. Ap

Vierailija
15/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahan hassaajasta pihiksi. Kaikki mun tietämät insinöörit on supernuukia. Jos löytyy poikkeus, niin kerro toki.

Minä taas en tunne yhtään saitaa insinööriä. Ap

Vierailija
16/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo voisin myös olla alkoholisti, mutta aion pysyä skarppina siihen asti kunnes pääsen eläkkeelle. Sen jälkeen minusta tulee Kaisla Sose

En tiedä mikä on Kaisla Sose, mutta toivon, että eläkkeesi on riittävän hyvä, että pystyt kustantamaan hyviä juomia ja hoitoa tarvittaessa. Ap

Vierailija
17/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pultsarista tuli insinööri, mutta mikä hänen koulutuksensa oli ennen sitä? Harva alkoholisoituu noin pahoin vielä ennen opintoja.

Vierailija
18/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ton naisen isäkin ole jonkinlainen alkoholisti. Ei se muuten olisi rakastunut pultsariin. Pultsarin haju oli tuttu ja turvallinen alkoholistin haju.

Tässä voi olla perää. Itse pidän kessutupakan hajusta (mutta ei hengityksessä), koska eräs minulle läheinen vanhus poltti sellaista, kun olin pikkutyttö. Pelasimme usein korttia hänen kanssaan. Hajumuistoilla ja hajulla/tuoksulla on iso merkitys pariutumisessa, siitähän on tutkimustietoakin olemassa. Ap

Vierailija
19/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pultsarista tuli insinööri, mutta mikä hänen koulutuksensa oli ennen sitä? Harva alkoholisoituu noin pahoin vielä ennen opintoja.

Täysin kouluttamaton ja työläisperheestä jutun mukaan. Ap

Vierailija
20/58 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin artikkelin enkä usko, että tuo on koko totuus. En usko, että korkeasti koulutettu nainen rakastuu kouluttamattomaan alkoholistiin vain, koska tämä saa hänet nauramaan. Jotain on nyt kovasti liioiteltu tai "unohdettu" kertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi