Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin inhoan näitä 10-18 työvuoroja. Miten oppisin pitämää niistä?

Vierailija
11.04.2022 |

Työvuoroistani suurin osa on klo 10-18. Miten osaisin/oppisin suhtautumaan niihin positiivisesti? Inhoan sitä kun koko päivä menee töissä. Aikaa ei juuri jää mihinkään pakollisten kotitöiden yms lisäksi. Työpaikan vaihtokaan ei oikein ole vaihtoehto kun täällä ei pahemmim ole valinnan varaa. Pitäisi ainakin lähteä koulun penkille, hoitoala sellainen missä voisi täällä työllistyä, mutta se koulutus puuttuu. Olen niin kyllästynyt/ väsynyt tähän. Mitä te toiset ko vuoroa tekevat pidätte työajasta? Tiedän että pitäisi olla kiitollinen että on työpaikka (olenkin), mutta silti..

Kommentit (418)

Vierailija
361/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut tehtyä ravintola-alalla tuota vuoroa, en myöskään tykännyt. Esim. pankissa käynti mahdotonta, kaikki lääkäriajat yms. sovittava aamuksi lasten kouluun lähdön jälkeen, aikoja löytyi tosi huonosti. Meillä ei ollut koululaisille tarjolla aamuhoitoa, iltapäiväkerho oli. Talvisin ei näe päivänvaloa kuin viikonloppuisin ja lomalla, ilta kotona tosi lyhyt. Aamulla ei saanut nukkua, koska mies meni töihin kuuteen ja itse heräsin klo 6.30 huolehtimaan koululaisista, jotka meni klo 8-9 kouluun. Vaihdoin työpaikkaa kun lasten kouluunlähtö alkoi onnistumaan itsenäisesti, teen 6-14 työaikaa, on todella paljon parempi. En osaa sanoa 10-18 työajasta omalta kohdaltani muuta hyvää kuin sen, että lasten aamut sain hoidettua, mutta lapsettomana ei olisi ollut tätäkään. Mutta ymmärrän täysin siis harmituksesi.

Vierailija
362/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja työnantaja saa poistaa silloin vuorolisät. Sama vaikutus on, jos ansiosidonnainen tulee kaikille, ei ole järkeä maksaa liiton jäsenmaksua. Liitoilla on valtaa vain tietyllä jäsenmäärällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen mallilla poistuu soviteltu päiväraha.

Vierailija
364/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eräs työpaikka, jossa työajat olivat joka päivä 10 - 20. Työmatkoihin meni tunti, kaksi tuntia päivässä. Piti lähteä aamulla ennen 9 ja tulin kotiin 21.30. Oli peeseestä. Se kesti onneksi vain 3 kk, määräaikainen soppari. Työ oli muutenkin kamalaa. Olis silloin ollu kiva, jos työ ois päättynyt klo 18 ni ois ollu kotona ennen 20... 

Vierailija
365/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työt on tyypillisesti 8-20. Asiantuntijatyössä, jossa teroitetaan, että asiakkaalle ei koskaan sanota ei. Jos perjantaina klo 16 ilmoittaa, että työ pitää tehdä heti, niin sitten perutaan iltamenot. Kun äitini oli saattohoidossa, kysyttiin, että voinko illalla jäädä ylitöihin. Olin matkalla töistä äidin luo, kun hän lopulta kuoli.

10-18 vuorot passaisi hyvin.

Mitäs olet kynnysmatto. Ei tuollaiseen ole pakko suostua.

Vierailija
366/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat puolustelee, mutta tosiasiassa tuo on kyllä yleisesti ottaen lähes kaikkien inhokkivuoro. Ainakin kun olin töissä paikassa joka oli auki 8-22, tuo 10-18 ja 11-19 välivuorot oli niitä joihin oli aina vaikea löytää tekijöitä. 12-20 oli jo helpompi ja iltavuoroihin oli suorastaan tunkua, jotkut teki säännöllisesti pelkkää iltaa. Jos tosiaan harrastaa muuta kuin sitä kutomista ja lenkkeilyä niin tuo on tosi hankala, kun harrastusten aikataulut on tyypillisesti suunniteltu niille klo 16 töistä pääseville. Toki joillekin iltavirkuille, tai niille jotka limittää työaikojaan saadakseen lapsille lyhyemmät hoitopäivät, tuo voi sopia, mutta suurimmalle osalle ei tosiaan.

Vierailija
367/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipäs tämä maitotilallisenkaan työaika oikein herkkua ole. Navetassa (6-10 15-19) JOKA päivä + kesän aikana satoja tunteja navetan ulkopuolista työtä. Ilta ja aamuvuoron hyötyjä ei ole, eikä viikonlopun vapaita. Arvostus alaa kohtaan 6/10.

Vierailija
368/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on sellainen herranterttu että on pakko nousta klo 5.30 joka H E L V E T I N päivä, niin kannattaisiko vaihtaa alaa. Normaalit, onnelliset ihmiset eivät nouse siihen aikaan.

Niin. Normaali onnelliset nukkuu tasan silloin kun huvittaa. Ovien paiskomiset ja jytinä kuuluu silloin kun huvittaa. Se on onnellisuuden mittari.

Vierailija
369/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on sellainen herranterttu että on pakko nousta klo 5.30 joka H E L V E T I N päivä, niin kannattaisiko vaihtaa alaa. Normaalit, onnelliset ihmiset eivät nouse siihen aikaan.

Olen pahoillani, että olet noin lapsellinen ja tyhmä. Uskon, että saat vielä järkeä, toivon sitä todella. Toivon myös, että sinäkin löydät onnellisuuden, tuon, mistä kirjoitat. Muista kuitenkin, että syy onnellisuutesi puutteeseen emme ole me, aikaisin nousevat ihmiset, vaan syyllinen katkeruuteesi löytyy peilistä. Toivottavasti saavutat tavoitteesi, vaikka toistaiseksi ei ole niin tapahtunutkaan. Pyri pois kateudesta. Hyvää kesän odotusta sinulle!

Vierailija
370/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että olet noin lapsellinen ja tyhmä. Uskon, että saat vielä järkeä, toivon sitä todella. Toivon myös, että sinäkin löydät onnellisuuden, tuon, mistä kirjoitat. Muista kuitenkin, että syy onnellisuutesi puutteeseen emme ole me, aikaisin nousevat ihmiset, vaan syyllinen katkeruuteesi löytyy peilistä. Toivottavasti saavutat tavoitteesi, vaikka toistaiseksi ei ole niin tapahtunutkaan. Pyri pois kateudesta. Hyvää kesän odotusta sinulle!

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta tuo katkeruus kumpuaa kyllä nimenomaan aamuvirkkujen käytöksestä. Ensinnäkin kaikki aikataulut asetetaan heidän mukaansa. Ei pienintänään ajatusta sille, että jonkun terveys voisi okeasti kärsiä siitä, että pitää nousta aikaisin. Toiseksi, kaikki ne ilkeät, väheksyvät tai suorastaan pilkkaavat kommentit siitä, että uni ei vain kertakaikkiaan tule yhtä aikaisin kuin heillä ja siksi on aamulla - ja koko päivän - väsynyt, kun ei arkena millään ehdi nukkua riittävästi.

Eli peiliin voisivat kylläkin katsoa kaikki väheksyviä mielipiteitään huudelleet aamuvirkut.

Vierailija
371/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kolmivuorotyö.

06-14 aamuvuoro

14-22 iltavuoro

22-06 yövuoro

Vähiten pidän iltavuorosta, koska aamupäivä on vain töihin menemisen odottelua, mutta sekin menettelee nykyään kun olen sallinut sen että silloin en arkipäivinä tee mitään. Edellisenä sunnuntaina väsään ja valmistelen viikon ruuat. Nukun niin pitkään kuin haluan ja enintään pyykit pesen tai kerran imuroin.

Vierailija
372/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen normaali onnellinen ihminen ja herään useimpina aamuina 4.30-5.00 ja aivan vapaaehtoisesti. Miten ihana nautiskella aamukahvia hiljaisuudessa ja sitten ehtii tekemään vielä vaikka mitä. Aamuisin saan paljon enemmän aikaiseksi kuin illalla. Tosin iltakin venyy lähelle klo 23.00 vähintään.

Vierailija
373/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun oma unelmatyöaika olisi juuri 10-16 tai ehkä vielä jopa 10-14. Kunhan ei tarvitse aamuyöstä vääntäytyä työpaikalle haukottelemaan ja odottelemaan heräämistä. Mutta itsekin vääntäydyn töihin 9 aikoihin, että pääsee edes viideltä lähtemään omille asioille. 

Vierailija
374/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on adhd ja unihäiriö. Toi kuulostais ihan unelmatyöajalta ihmiselle, joka ei sopeudu yhteiskunnan aamuaikatauluihin.

Vierailija
375/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea varmaan oppia tuosta vuorosta pitämään mutta jos sen oppii edes sietämään niin olisi jo hyvä. Itselläni oli aiemmin työaika 06.00-14.00 ja aamuisin en kyllä oikein tykännyt mutta kun työpäivä oli loppu niin olin aina tosi tyytyväinen.

Vierailija
376/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mikä unelma työaika!

T: aamu-uninen hoitaja joka koomassa aamuvuoroihin noustessa

Vierailija
377/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä näin perheellisenä ihmisenä olisin tuollaisessa vuorossa, niin lähtisin kokeilemaan esim. klo 6 heräämistä. Aamu ennen töihin lähtöä olisi "tehokasta" aikaa: rauhallisen aamiaisen jälkeen hoitaisin päivän kotityöt ja valmistaisin illallisen ainakin osin etukäteen. Kuuntelisin musiikkia ja nauttisin yksinolosta muiden lähdettyä töihin/kouluun. Jotkut aamut pyhittäisin liikunnalle, toisinaan voisi käydä aamulla kaupassa, toisinaan leipoa sämpylöitä tai vaikka pullaa. Kauniilla ilmalla kävisin tietysti ulkona, mikäs sen ihanampaa kuin aamuaurinko ja luonnon herääminen. Illalla kotiin palatessa olisi taas selkeästi vapaa-ajan vuoro: kaikki mahdolliset kotityöt ja askareet olisi tehty jo. Iltatoimiin asti saisi "luvan kanssa" joko harrastella jotain tai vaikka maata sohvalla katsomassa telkkaria. Sitten ajoissa kymmeneltä nukkumaan.

Vierailija
378/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minustakin tuo on kaikkien kinkkisin työvuoro.

Sekä aamu että ilta menee tavallaan työhön.  Oma työmatkani kestää tunnin.

Lähden aamulla töihin klo 9   ja palaan illalla kotiin klo 19.

No onhan siinä vielä iltaa jäljellä muutama tunti, mutta kyllä rajoittaa harrastuksia.  Eikä työpäivän päälle enää oikein jaksa minnekään aina lähteä, edes lenkille.

Anteeks mutta mitkä harjoitukset alkavat aina klo 16?

Itse harrastan oopperaa ja esitykset alkavat klo 19 ja päättyvät usein viisi tuntia myöhemmin.

No jonkun muun kuin oopperan?

Ja jos työ on 10-18 niin et ehdi paitsi klo 16 alkaviin, et myöskään 17 alkaviin etkä 18 alkaviin.

Vierailija
379/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä näin perheellisenä ihmisenä olisin tuollaisessa vuorossa, niin lähtisin kokeilemaan esim. klo 6 heräämistä. Aamu ennen töihin lähtöä olisi "tehokasta" aikaa: rauhallisen aamiaisen jälkeen hoitaisin päivän kotityöt ja valmistaisin illallisen ainakin osin etukäteen. Kuuntelisin musiikkia ja nauttisin yksinolosta muiden lähdettyä töihin/kouluun. Jotkut aamut pyhittäisin liikunnalle, toisinaan voisi käydä aamulla kaupassa, toisinaan leipoa sämpylöitä tai vaikka pullaa. Kauniilla ilmalla kävisin tietysti ulkona, mikäs sen ihanampaa kuin aamuaurinko ja luonnon herääminen. Illalla kotiin palatessa olisi taas selkeästi vapaa-ajan vuoro: kaikki mahdolliset kotityöt ja askareet olisi tehty jo. Iltatoimiin asti saisi "luvan kanssa" joko harrastella jotain tai vaikka maata sohvalla katsomassa telkkaria. Sitten ajoissa kymmeneltä nukkumaan.

Siis minä myös olisin niin reipas, tehokas ja aikaansaava jos vaan tekisin klo 10-18 vuoroja! Miten hyvä ihminen silloin olisinkaan 🙂

Vierailija
380/418 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja työnantaja saa poistaa silloin vuorolisät. Sama vaikutus on, jos ansiosidonnainen tulee kaikille, ei ole järkeä maksaa liiton jäsenmaksua. Liitoilla on valtaa vain tietyllä jäsenmäärällä.

Siinähän poistavat sillä ei koske itseäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan