Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa ei kannata kotona tehdä, sillä teollisesti valmistettu on parempaa?

Vierailija
11.04.2022 |

Ainakin maksalaatikko.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä verta on kaupoissa myytävänä pakasteena muovisissa pulloissa. Olisikohan siinä pullossa 0,5 l.

Vierailija
42/68 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vodka, Gambina ja keskiolut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan teollisesti valmistettu ole parempaa ! Liian vähän maksaa, sipulia ja kunnon maitoa siihen riisiin pitää laittaa

Enpä ole juuri tavannut teollisesti valmistettua parempana kuin itse valmistettuna

Vierailija
44/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan grillaama broileri on parempaa kuin itse grillaamani. Ja tuorepasta, jota en kyllä ole edes yrittänyt tehdä itse.

Voin kertoa, että itsetehty tuorepasta on huomattavasti parempaa ja säilyy keittämisen jälkeen helpommin irtonaisena kuin kaupan. 

Vierailija
45/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikkoa en ole ikinä itse tehnyt eli en tiedä olisiko se vielä parempaa kuin tuo eines, mutta tuo eines on ihan tarpeeksi hyvää. Etenkin kun harvoin syö.

Toinen on hernekeitto (sitä olen joskus itse tehnytkin) joka on eineksenä oikein ok. Etenkin kun yksin asuu niin siitä tölkistä tulee ihan riittävästi. Itse tekemällä tulee joku 5 litraa.. Pienempää määrää varten ei kannata edes alkaa nähdä vaivaa herneiden liotteluineen ym.

Pinaattikeitto on pakasteena myös oikein jees eineksenä vaikka ei sen tekeminenkään iso homma ole.

Hernekeiton tekemisessä ei ole vaivaa ja maku on ihan eri kuin tölkkitavarassa. Ei sitä tarvitse asiakseen liottaa, sen kun heittää herneet kattilaan ja vettä päälle ja vuorokauden kuluttua liedelle. Jotain pekonia tai lihaa sekaan jos siltä tuntuu. 

On todella eri kuin tölkkitavarassa, tölkkitavaran eduksi. En ole koskaan, missään, kenenkään tekemänä saanut parempaa, kotitekoista hernekeittoa. Se on vaan näin, että tässä kohtaa eines peittoaa.

46/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hernari

Wtf?!?!? Omatekoinen hernekeitto voittaa valmislitkut 100-0.

Jalostajan  on ihan ok, kun lisää siihen lihaa

47/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkarat. Olen yrittänyt tehdä itse, mutta oli sotkuista eikä maku erityisen hyvä.

Makkaroista 98 % on minun makuuni liian suolaisia, en juuri koskaan syö makkaraa. Pitääkin tehdä joku kerta itse

Vierailija
48/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tänne ilmestyy näitä luuliemen keittelijöitä joille kaikki einekset ja pakasteet on myrkkyä ja saatanasta😄

Vierailija
49/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tänne ilmestyy näitä luuliemen keittelijöitä joille kaikki einekset ja pakasteet on myrkkyä ja saatanasta😄

Sääli ettet osaa kokata ja lisäksi olet kateellinen meille jotka osaa ja viitsii.

Vierailija
50/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen monelle asialle allerginen, joten minulle ei ole yleensä vaihtoehtoa omatekoinen-eines.

Mutta mitä joskus olen maistanut tai testannut, niin esimerkiksi omatekoisesta maksalaatikosta saa hyvinkin einesmaksalaatikon makuista - jos nyt sellaista haluaa. Äitini tekee todella hyvää maksalaatikkoa.

Lihaperunasoselaatikosta ei koskaan tule minulla kotona yhtä hyvää kuin laitoskeittiöiden ja einesten (saarioinen) versio.

Itsetekemäni pinaattikeitto ja pinaattiletut ovat parempia.

Grillattu kana on kaupasta ostettuna parempaa kuin kotona tehtynä. Tai broileriahan se on, kummassakin tapauksessa.

Vierailija
51/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää sanoisin niin et mää syön mielummin purkista rahkaa kuin teen itse.

Vierailija
52/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääli ettet osaa kokata ja lisäksi olet kateellinen meille jotka osaa ja viitsii.

Taidan kuitenkin osata, mutta on paljon muuta ja mukavampaa tekemistä niin mielelläni vähän oikaisen.

Ravintolaruoka kaiketi on myös lähtökohtaisesti pskaa? (Jos on, niin johtuu siitä että sulla ei ole varaa syödä ravintolassa ja olet kateellinen...)

Vierailija
53/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikot ja kananugetit.

Vierailija
54/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza rustica, koska itsetehtynä ei saa niin hyvää ja rapeaa pohjaa kuin rusticasssa on

Vierailija
55/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivonnaiset ja kakut. Osaan ja tykkään leipoa, mutta kaupasta saa tasalaatuisempaa, on parempaakin tekemistä ja tykkään "teollisesta" mausta.

Vierailija
56/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Todella monet ketjussa mainitut on ruokia mitä en syö koskaan. Makkarat, maksalaatikko, mämmi, pinaattivelli, ranskalaiset. Voi yöks. Olenkin ihmetellyt noita kauppojen paisuvia eineshyllyjä. Mä ostan lihat ja rehut ihan alkuperäisessä muodossaan. Halpaa, maistuvaa ja terveellistä.

Mikä on pinaattivelli? 

Tarkoitatko pinaattikeittoa. Itse tekemällä siitä saa tosi hyvää, mutta makuja on tosiaan monenlaisia.

Vierailija
57/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä kesänä olin kasvattanut pinaattia ja siitä keittelin keittoja ym. Muten kiva, mutta sen jälkeen pinaattikeittoa rakastava tyttäreni ei ole suostunut syömään kaupan pinaattikeittoa :(

Vierailija
58/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIVÄT: Kyllä oma tekoinen ruoka On terveellisempää mitä , hirveästi lisäaineita, sokeria , elintarvike väriä, mm.

Sisältävät einekset a sisältävät. Paakkuuntumisen estoainetta , mausteita ja joukossa paprikaa sekä chiliä!

Jotkut ovat näille Allergisia , vaikka ne eivät olisi siellä raakana ,eikä paloina vaan jauhenaa laitettu Silti aiheuttavat , vakavia allergia oireita , myös oerusmausteet aiheuttavat joillekin allergia oireita..

He joutuvat lukemaan tarkkaan, joka ainoan einrksen mitä se sisältää.

He eivät ainakaan pysty hyödyntämään valmiita eineksiä.

Valmistamaan kaiken itse!

Minäkin valmistan ,

Ne kun sisältää , hirveästi erilaisia elintarvike aineita sokeria, piilosuolaa, ja rasvaa.

Ne eivät ole terveellisiä jatkuvasti nautittuna.

On ikävää, ettei enää, etenkään pienissä paikkakunnista Ei ole palvelevaa liha eikä kalatiakiö.

Vaan lihat on pakattu vakumiin myös kala ( niin sitäkään oikeastaan ei ole, kun kirjolohta )

Ei edes muikkuja , kun harvoin, ja silliä vakuumissa joulun aikaan.

Tuoresilliä ,

Ei edes juhlapyhien lähestyessä saa, tuoretta graavattua lohta tai siikaa , vaan on vakuumissa..

Sitten kun sen pakkauksen avaa,

Ne on liimatuneet kiinni ne siivut ja haisee kun avaa.!

, Vaikka on päiväystä.

Ahti silliä, Pirkan silliä, sinappi silliä, on kyllä saatavana eri maissa, jopa tervan makuisena .

Eipä tuoretta kalaa.

Ennen sai tuoreena!

Kyllä ajat ovat , menneet huonopaan suuntaan ruoissa .

Kun monet eivät viitsi tehdä ruokaa itse vaan ostavat näitä eineksiä .

Vierailija
59/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa itsesi ketjuun niin tiedämme sinun olevan huonoista huonoin kokki.

Vierailija
60/68 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supermarketin tuotteet harvoin ovat parempia kuin kotona valmistettu, mutta kun jostain erikoismyymälästä ostat kunnon artesaanituotteita ne ovat usein laadultaan parempia kuin kotona tehty, koska tekijällä on vuosikausien ammattitaito tuotteen parissa.