Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa ei kannata kotona tehdä, sillä teollisesti valmistettu on parempaa?

Vierailija
11.04.2022 |

Ainakin maksalaatikko.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viininlehtikääryleet. Niihin vain jotenkin kuuluu se säilykkeen maku.

Vierailija
22/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos makua tavoitellaan niin itse tehty varmaan voittaa aina, koska rasvaa, suolaa ja mausteita käytetään maun mukaan eikä terveysohjeiden tai kustannusten rajoissa.

Ihan toinen asia on sitten juuri se kuinka suuritöinen esim yhden hengen ateria on verrattuna einekseen. Usein helppous voittaa. Ja mausteita voi lisätä tarpeen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapankaali.

Vierailija
24/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, kaikki on surkeaa vs itse tehty.

Laatu

Maku

Ulkonäkö

Einekset ja teolliset ruuat ovat raaka-aineiden halveksuntaa

Vierailija
25/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on pinaattikeitto. Tuorepinaatista en saa onnistumaan ja pakastepinaatista en viitsi edes tehdä, kun kaupasta saa hyvää pinaattikeittoa valmiinakin sekä pakasteesta että eineshyllyltä.

Se on kyllä hyvää. Mutta pakastepinaatista on aivan älyttömän helppo tehä. Ja maksaa murto-osan. Suosittelen 👍

Vierailija
26/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mikään kaupan teollinen ruoka ei voita kotitekoista. Joku mainitsi makkarat ja juustot. Itse en ajattele, että ne ovat ruokia, ne on paremminkin raaka-aineita. Harva tosiaan homejuustoa tai grillimakkaraa itse tekee. Meillä ei tosin eineksiä syödäkään oikein koskaan, ostaisin niitä mielelläni joskus kiireessä, mutta ne ei kelpaa perheelle,  enkä itsekään tykkää niistä kaupan valmiista ruoista, kun itse tekemällä saa niin paljon parempaa.

Vierailija
27/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hernari

Wtf?!?!? Omatekoinen hernekeitto voittaa valmislitkut 100-0.

Vierailija
28/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin maksalaatikko ja hernekeitto ovat sellaisia, joita en ole koskaan tehnyt itse. Ranskanperunoitakaan en jaksa tehdä itse, kun ei ole rasvakeitintä, vaan paistan uunissa pakasteranuja. Sipsejä en ole myöskään koskaan tehnyt itse.

Vierailija
29/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalostajan hernerokka. Aivan turha tehdä itse kun valmis on parempaa, ja maksalaatikko.

Vierailija
30/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt muutaman kerran verilettuja eikä niistä tullut hyviä. En tykkää einesveriletuistakaan, mutta nekin oli parempia mitä omatekemät.

Yhden leipomon ruisleipä on niin hyvää, että en edes kuvittele osaavani tehdä sellaista.

Mä muistan 70-luvulla ku äiti teki verilettuja ja ne oli tosi hyviä, semmosia räiskälemäisiä ja rapeareunaisia. Jos se veri on nykyään jotenki huonompaa. Tai en oo ees nähnyt ees verta myytävän kaupassa aikoihin.

Vierailija
31/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronit ja muut pastat. Tai no, en ole itse tehtyä maistanut...

Sushi (ainakin minun tekemänä)

Vierailija
32/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hapankaali.

Mikä kotona tehdyssä hapankaalissa on vikana?

Teen itse hapankaalini.

Vierailija
33/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin maksalaatikko ja hernekeitto ovat sellaisia, joita en ole koskaan tehnyt itse. Ranskanperunoitakaan en jaksa tehdä itse, kun ei ole rasvakeitintä, vaan paistan uunissa pakasteranuja. Sipsejä en ole myöskään koskaan tehnyt itse.

Olen tehnyt itse ranskanperunoita.

Hyvin suoraviivainen prosessi. Kuorimattomat perunat n. 15x15mm  lohkoiksi ja uunipellille. Paistetaan niin kauan että näyttävät hyviltä.  Kuori antaa niihin aivan mahtavan uuniperunamaisen maun. Varmaan parantaisi ulkonäköä, jos pyörittelisi ennen uunia öljyssä, mutta en ole viitsinyt.

Vierailija
34/68 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa tähän asti luetellut ruoat (poislukien kalaruoat, kun en syö kalaa) ovat mielestäni itse tehtynä parempia kuin kaupasta ostetut. Mutta jostain kumman syystä en pysty tekemään jauhelihaperunamuusilaatikkoa yhtä hyvää kuin kaupassa myytävät.

Vierailija
35/68 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
36/68 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta. Olen syönyt joskus omatekoista ja oli ihan kamalia jauhokönttejä. Eikä myöskään kovin esteettisiä..en siis itse tehnyt, vaan kaveri. No ehkä joku osaa tehdä niitäkin itse

Vierailija
37/68 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Todella monet ketjussa mainitut on ruokia mitä en syö koskaan. Makkarat, maksalaatikko, mämmi, pinaattivelli, ranskalaiset. Voi yöks. Olenkin ihmetellyt noita kauppojen paisuvia eineshyllyjä. Mä ostan lihat ja rehut ihan alkuperäisessä muodossaan. Halpaa, maistuvaa ja terveellistä.

Vierailija
38/68 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et paista lohkoperunoita uunissa? Siis ostat perunoita, peset ja leikkaat ne lohkoiksi. Vähän oliiviöljyä, pippuria ja suolaa. Helppoa. Myös halvempaa ja terveellisempää. Ja makukin parempi. Asun yksin eikä tämä ole mullekaan ylivoimaista.

Vierailija
39/68 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaikina ja yleensä lehtitaikinat.

Ei vaan viitsi tehdä itse.

Sama monessa paneeratussa pakasteessa, kuten kalapuikot ja mustekalarenkaat.

Makkaroita ja palvilihoja ja muita savustettuja tuotteita ei paljon useimmissa kerrostaloissa voi laitella.

Vierailija
40/68 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaikina ja yleensä lehtitaikinat.

Ei vaan viitsi tehdä itse.

Sama monessa paneeratussa pakasteessa, kuten kalapuikot ja mustekalarenkaat.

Makkaroita ja palvilihoja ja muita savustettuja tuotteita ei paljon useimmissa kerrostaloissa voi laitella.

Varsinaisia terveysruokia. Alvin voisi poistaa heviosastolta ja vaikkapa kalalta ja lihalta. Siis puhtailta raaka-aineilta. Näille mössöille, joita kukaan ei tarvitse, voisi lätkäistä lisäveron. Näin köyhilläkin olisi paremmat mahikset ostaa laadukasta ruokaa. Olis win-win kaikille. Jostain syystä poliitikot eivät tartu tähän.