Mitä ruokaa ei kannata kotona tehdä, sillä teollisesti valmistettu on parempaa?
Kommentit (68)
Maksalaatikkoa en ole ikinä itse tehnyt eli en tiedä olisiko se vielä parempaa kuin tuo eines, mutta tuo eines on ihan tarpeeksi hyvää. Etenkin kun harvoin syö.
Toinen on hernekeitto (sitä olen joskus itse tehnytkin) joka on eineksenä oikein ok. Etenkin kun yksin asuu niin siitä tölkistä tulee ihan riittävästi. Itse tekemällä tulee joku 5 litraa.. Pienempää määrää varten ei kannata edes alkaa nähdä vaivaa herneiden liotteluineen ym.
Pinaattikeitto on pakasteena myös oikein jees eineksenä vaikka ei sen tekeminenkään iso homma ole.
Mulla se on pinaattikeitto. Tuorepinaatista en saa onnistumaan ja pakastepinaatista en viitsi edes tehdä, kun kaupasta saa hyvää pinaattikeittoa valmiinakin sekä pakasteesta että eineshyllyltä.
Vierailija kirjoitti:
Saarioisten kanakeitto voittaa omatekoisen
Tai sitten et vaan osaa tehdä kanakeittoa.
Makkarat. Olen yrittänyt tehdä itse, mutta oli sotkuista eikä maku erityisen hyvä.
Vorschmackin teko on iso homma. Sitä on ainakin joskus saanut säilykkeenä. Se periaatteessa vain paranee umpiossa.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikkoa en ole ikinä itse tehnyt eli en tiedä olisiko se vielä parempaa kuin tuo eines, mutta tuo eines on ihan tarpeeksi hyvää. Etenkin kun harvoin syö.
Toinen on hernekeitto (sitä olen joskus itse tehnytkin) joka on eineksenä oikein ok. Etenkin kun yksin asuu niin siitä tölkistä tulee ihan riittävästi. Itse tekemällä tulee joku 5 litraa.. Pienempää määrää varten ei kannata edes alkaa nähdä vaivaa herneiden liotteluineen ym.
Pinaattikeitto on pakasteena myös oikein jees eineksenä vaikka ei sen tekeminenkään iso homma ole.
Hernekeiton tekemisessä ei ole vaivaa ja maku on ihan eri kuin tölkkitavarassa. Ei sitä tarvitse asiakseen liottaa, sen kun heittää herneet kattilaan ja vettä päälle ja vuorokauden kuluttua liedelle. Jotain pekonia tai lihaa sekaan jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei voita, koska ei ole tehty kanasta. Kanakeitto itse tehtynä todella hyvää, mutta kun kanaa ei vaan saa oikein mistään enää.
Vierailija kirjoitti:
Makkarat. Olen yrittänyt tehdä itse, mutta oli sotkuista eikä maku erityisen hyvä.
Kukaan selväjärkinen ei kehtaa laittaa niin paljoa silavaa, että makkarasta tulisi hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten et vaan osaa tehdä kanakeittoa.
En osaakaan. En saisi yhtä halvalla edes aineksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan selväjärkinen ei kehtaa laittaa niin paljoa silavaa, että makkarasta tulisi hyvää.
Mutta myös ne mausteet. Ostan usein kaupasta sellaisia vähän kalliimpia ”artesaani”makkaroita ja ne on hyviä, voimakkaan makuisia. En onnistu saamaan sellaista tehtyä kotona.
Olen tehnyt muutaman kerran verilettuja eikä niistä tullut hyviä. En tykkää einesveriletuistakaan, mutta nekin oli parempia mitä omatekemät.
Yhden leipomon ruisleipä on niin hyvää, että en edes kuvittele osaavani tehdä sellaista.
Kaupan grillaama broileri on parempaa kuin itse grillaamani. Ja tuorepasta, jota en kyllä ole edes yrittänyt tehdä itse.
Lähes kaikki einekset.