Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja vaimon käytös, miten voi hienovaraisesti vihjata että hänen käytöksensä ei ole normaalia.

Vierailija
11.04.2022 |

Olemme päättäneet erota koska yhteiselo ei vaan kertakaikkiaan suju, minä en ymmärrä häntä eikä hän minua. Hän itse ehdotti eroa ja kun sanoin että minulla on samanlaiset tunteet. Suuttui tästä ja alkoi tivata onko minulla joku toinen.

Nyt viikoittain kiristää jopa lasten kuullen minua esim. että hän ottaa lapset ja lähtee ja en koskaan tule näkemään heitä. Tilanteet joissa näin tapahtuu ovat kun en ole esimerkiksi vastannut puhelimeen jos olen jossain tai jos en kerro hänelle missä olen.

Lapset ovat jo yli 12- vuotiaita ja kärsivät äitinsä käytöksestä, nuorempi itkee eroamme ja tämä vaimon käytös ei sitä kyllä yhtään helpota.

Olen nyt varannut minulle ja lapsille ajan sosiaalihuollon kautta perhetyöntekijälle (en muista onko oikea ammattinimike) mutta alan olla täysin loppu.
Alkuun sanoin vaimolle että saa asua tässä ihan rauhassa että löytää sopivan asunnon (asutaan tällä hetkellä vanhempieni keskusta-asunnossa) mutta nyt ei riitä enää kärsivällisyys kuunnella hänen haukkumistaan ja uhkailuaan.

Hänen kaikki energiansa menee kun kyttää minua ja minun tekemisiäni, omia asioitaan hän ei saa yhtään eteenpäin.

Mitä tässä voisi tehdä? Avioliitto on loppu, se asia ei muutu.

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat siis vaimon ja lapset pois yhteisestä kodista? Tosi miesmäistä käytöstä. Ja sinä harmittelet täällä vaimosi käytöstä. Ja se että tulet vielä tänne teidän henkilökohtaisesta asiasta ulisemaan niin ei kyllä paranna sinun kuvaasi yhtään. Kuule jaxuhalit vaan sulle.

Se on miehen vanhempien asunto. Ja varmasti lapset saisivat jäädä sinne, jos haluaisivat, eihän mies ole niistä eroamassa.

Vierailija
42/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajat siis vaimon ja lapset pois yhteisestä kodista? Tosi miesmäistä käytöstä. Ja sinä harmittelet täällä vaimosi käytöstä. Ja se että tulet vielä tänne teidän henkilökohtaisesta asiasta ulisemaan niin ei kyllä paranna sinun kuvaasi yhtään. Kuule jaxuhalit vaan sulle.

Tuleeko yllätyksenä että kun erotaan niin muutetaan erilleen? Asunto on ap:n vanhempien joten luulen että vaimo lähtee ilman ajamattakin.

Ja lapsiahan ap ei ole mihinkään häätämässä.

Mitään tunnistettavaa ap ei ole tänne perheestään kertonut.

Koita nyt keksiä jotain muuta millä pääset haukkumaan ap:ta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tietysti miehekkään miehen kuuluu kestää ex-vaimon asuminen luonaan, haukkuminen, nälviminen ja nalkutus hamaan katkeraan loppuun asti. Koska exän pois ajaminen on tietysti tosi ikävää eikä tosimies sellaiseen ryhtyisi! Pusipusi sulle vaan.

Vierailija
44/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko yrittäneet kuunnella toisianne ja korjata suhdettanne, miten olisi pariterapia ensin? Vaikka ette jatkaisi yhdessä, voisi tehdä erosta teidän ja lasten kannalta myös kivuttomamman.

Vierailija
45/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo ärsyttävää ja lapsellista vaimoltasi, mutta ikävä kyllä hyvin normaalia ja inhimillistä. Muuttakaa pian erillenne niin hän pääsee työstämään eroa myös.

Vierailija
46/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko yrittäneet kuunnella toisianne ja korjata suhdettanne, miten olisi pariterapia ensin? Vaikka ette jatkaisi yhdessä, voisi tehdä erosta teidän ja lasten kannalta myös kivuttomamman.

Alkuun yritimme tai minä ainakin yritin, mutta olemme niin kaukana toisistamme että sen vuoksi kai vaimo päätti tuon eron heittää ilmoille.

Näiden haukkumisten jälkeen olen todella saanut tarpeeksi tästä liitosta.

Lapsien kanssa olemme nyt ensin menossa perhetukihenkilön juttusille, sieltä kai saa sitten enemmän neuvoja.

Ap

Vierailija
47/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo ärsyttävää ja lapsellista vaimoltasi, mutta ikävä kyllä hyvin normaalia ja inhimillistä. Muuttakaa pian erillenne niin hän pääsee työstämään eroa myös.

Tätä olen useasti sanonut että välimme varmaan paranisivat jos saisimme molemmat alkaa elää omaa elämäämme ja hän hakisi tai edes yrittäisi hakea nyt sitä asuntoa.

Ap

Vierailija
48/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkuun yritimme tai minä ainakin yritin, mutta olemme niin kaukana toisistamme että sen vuoksi kai vaimo päätti tuon eron heittää ilmoille.

Näiden haukkumisten jälkeen olen todella saanut tarpeeksi tästä liitosta.

Lapsien kanssa olemme nyt ensin menossa perhetukihenkilön juttusille, sieltä kai saa sitten enemmän neuvoja.

Ap

Vaimo mukaan perhetukihenkilön juttusille.

Vierailija
49/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata "hienovaraisesti vihjaaminen" tuossa tilanteessa. Hankit itsellesi (ja lapsille) oman asunnon ja muutat sinne. Teini-ikäiset lapset osaavat kulkea kahden kodin väliä, eikä vaimosi sitä voi lapsiltanne estää. Avioero vireille. Ehkä tilanne vähän rauhoittuu ja pystytte jälleen sopimaan lasten asioista. 

Vaimoa ei voi jättää miehen vanhempien asuntoon??

Ymmärrätkö?

Ymmärrätkö itse, että ap on palstatrolli, joka tehtailee näitä samoja aloituksia jatkuvasti? Ei ole lapsia, ei vaimoa, mutta ap:llä varmaan kivaa, kun sinunlaisesi uskovat.

Vierailija
50/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata "hienovaraisesti vihjaaminen" tuossa tilanteessa. Hankit itsellesi (ja lapsille) oman asunnon ja muutat sinne. Teini-ikäiset lapset osaavat kulkea kahden kodin väliä, eikä vaimosi sitä voi lapsiltanne estää. Avioero vireille. Ehkä tilanne vähän rauhoittuu ja pystytte jälleen sopimaan lasten asioista. 

Vaimoa ei voi jättää miehen vanhempien asuntoon??

Ymmärrätkö?

Ymmärrätkö itse, että ap on palstatrolli, joka tehtailee näitä samoja aloituksia jatkuvasti? Ei ole lapsia, ei vaimoa, mutta ap:llä varmaan kivaa, kun sinunlaisesi uskovat.

Huoh. Rasittavampaa on sinun trollihuutelus joka ketjuun.

Vierailija
51/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä on kohteliasta vastata, kun joku soittaa. Muuten koko juttu on pelkkää skeidaa.

Vierailija
52/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä on kohteliasta vastata, kun joku soittaa. Muuten koko juttu on pelkkää skeidaa.

On myös kohteliasta olla soittelematta haukkumapuheluita ihan vaan, koska itellä on paha mieli.

Vierailija
53/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästikin vaimo on nyt vaan kiukutellut ja uhmaillut sillä eroehdotuksellaan, eikä odottanut oikeasti eroa. Tässä se nähdään, että erolla ei kannata koskaan uhkailla jos ei ole valmis uhkauksensa toteutumiseen. Mitä se siinä nyt veuhtoo, sehän sai mitä halusi.

Vierailija
54/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette avioeron Lohjalaisittain, ei mulla muuta.

Vierailija
55/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se joka mietti että olisi kiva kuulla se toisenkin osapuolen versio. Mutta nyt kun ap on kertonut enemmän, kallistun sille kannalle minäkin, ettei kyse ole siitä että ap katoilisi ärsyttävästi jotenkin niin ettei lastenkaan asioissa saisi kiinni tarvittaessa. 

Joten toivottelen ap:lle todellakin tsemppiä. Asap omiin asuntoihin niin tilanne selkiytyy. 

Vierailija
56/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö vastaat aina puhelimeen? Senkin jälkeen kun joku on haukkunut sinua?

Vierailija
57/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö vastaat aina puhelimeen? Senkin jälkeen kun joku on haukkunut sinua?

Kyllä. Yritän olla asiallinen.

Vierailija
58/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa on näitä eroja eritoten.

Hankalaahan sitä on olla pirttihirnun kanssa naamiaisissa, jos se avioliitto on enää pelkkää kulissia ja perhejuhlissa näyttäytymistä. Vaikks muutoin asutaan erillään jo vuosia.

Läheltä näytelmää katsonut. Surullista.

Voisinihan reilusti erota niin olisi miehelläkin jo elämä takaisin. Nainen vaan haluaa pitää kiinni statuksestaan, vaikka ei välitä miehestään yhtään. Mies varjo entisestään.

Vierailija
59/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On myös kohteliasta olla soittelematta haukkumapuheluita ihan vaan, koska itellä on paha mieli.

Viisaampi vastaa ja käyttäytyy hyvin. Ei kai molempien tarvitse kiukkuilla. Haukkuminen on vain huulten herkuttelua.

Vierailija
60/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyttäydyin aikoinaan vastaavanlaisesti. Johtui vain siitä, että olin niin poissa tolaltani, pelkäsin menettää jotain suurta elämästäni, sain paniikkikohtauksia, en osannut käsitellä tunteitani ja olin henkisesti todella hajalla. Mutta aika parantaa haavat.