Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ongelma, saanko asuntoa kun ei ole voimassa olevaa henkkaria?!

Vierailija
11.04.2022 |

Olen pitkään etsinyt asuntoa asunnonvaihdon kautta ja nyt viimein olisi löytymässä sopiva, mutta tajusin juuri että henkkarini ovat menneet vanhaksi kun koronan takia ei ole pahemmin tullut tarvittua passia eikä mitään muutakaan henkilöllisyystodistusta. Tuleekohan tuosta ongelma? sillä en mitenkään ehdi hankkimaan sellaista niin lyhyessä ajassa. Voisikohan henkilöllisyyden todistaa vaikka jotenkin sähköisesti nykyisin vain miten homma toimii?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tietää asiasta, niin olisin ihan älyttömän kiitollinen jos saisin vastauksen tähän.

Vierailija
2/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on asunnonvaihto?

En minä ole koskaan mitään henkilöllisyystodistuksia tarvinnut, kun olen vuokrannut asuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on asunnonvaihto?

En minä ole koskaan mitään henkilöllisyystodistuksia tarvinnut, kun olen vuokrannut asuntoa.

Siis kaksi vuokralaista vaihtavat virallisesti asuntoja keskenään.

Vierailija
4/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passia voi käyttää henkilöllisyyden todistamiseen vuoden ajan voimassaolon umpeuduttua. Mene nyt pikapikaa uusimaan se tai hanki henkilökortti. Tarvitset sitä pankkiasioinnissakin.

Vierailija
5/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Passia voi käyttää henkilöllisyyden todistamiseen vuoden ajan voimassaolon umpeuduttua. Mene nyt pikapikaa uusimaan se tai hanki henkilökortti. Tarvitset sitä pankkiasioinnissakin.

Passi on mennyt vanhaksi jo pari vuotta sitten ja henkilökortti melkein vuosi sitten mennyt sekin. Pankkiasiat hoidan netin kautta.

Mutta en nyt ehdi ajoissa saamaan mitään henkilöllisyystodistusta vaikka heti hakisinkin.

-ap

Vierailija
6/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan tiedä? Tällä olisi kiire enkä kehtaa kysyä muualta

Vierailija
7/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
8/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin että jos kuvasta tunnistaa niin ainakin itse hyväksyisin vanhankin passin. Eihän se päiväys siitä mitätöntä tee.

Vierailija
9/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisin että jos kuvasta tunnistaa niin ainakin itse hyväksyisin vanhankin passin. Eihän se päiväys siitä mitätöntä tee.

Tunnistaa kyllä ja henkilökortistakin, mutta jos eivät saa tehdä vuokrasopimusta ilman voimassa olevaa henkkaria tms? niin todella noloa olisi joutua tuollaiseen tilanteeseen.

-ap

Vierailija
10/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hitto sinua estää mennä kauppakeskus ja passi kuvaan? sitä menet suoran polisislaitos .Helsinki se on Pasila. Jonotat numero lapulla passia ja saat sen ajalasi.Samalla usivat sormenjälkesi. Sanot haet sen paikan päältä kun et pysty henkillöllisyttäsi todistaa ,se R-kioski mihin sen lähettävät.Eikö ole rahaa toimia heti?

Vierailija
11/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaa kyllä ja henkilökortistakin, mutta jos eivät saa tehdä vuokrasopimusta ilman voimassa olevaa henkkaria tms? niin todella noloa olisi joutua tuollaiseen tilanteeseen.

-ap

Todennäköisesti kukaan ei edes huomaa päivämäärä siinä ellet sinä itse sitä sano. Ja jos joku sanoo, niin leikit vaan ettet ollut huomannut ja sanot sitten meneväsi heti huomenna hankkimaan uuden. Se hyväksytäänkö joki henkkari riippuu intresseistä. Jos se mitä sinulla on tarjota on haluttavaa, niin joustoa löytyy, jos taas ei, niin kaikesta tehdään ongelma,

Älä mainitse asiasta.

Vierailija
12/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hitto sinua estää mennä kauppakeskus ja passi kuvaan? sitä menet suoran polisislaitos .Helsinki se on Pasila. Jonotat numero lapulla passia ja saat sen ajalasi.Samalla usivat sormenjälkesi. Sanot haet sen paikan päältä kun et pysty henkillöllisyttäsi todistaa ,se R-kioski mihin sen lähettävät.Eikö ole rahaa toimia heti?

Miksi et puhu kunnon suomi?

Vierailija
13/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vanhalla, ja jos joku nihilisti alkaa urputtamaan, niin vetoat vain huolimattomuuteen. 

"Hups, enpä ollut huomannutkaan".

Ei tämä tilanne ole sellainen, jossa pitää mennä pilkulleen virallisen voimassaolevan henkkarin mukaan.

Kunhan pystyt vaadittaessa jotenkin todistamaan henkilöllisyytesi.

Sinullahan on kuitenkin jotain dokumenttia, ja sen entisen kämppäsi vuokrasopimus ja muut paperit.

Pitäisi kelvata niuhollekin.

Vierailija
14/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene vanhalla, ja jos joku nihilisti alkaa urputtamaan, niin vetoat vain huolimattomuuteen. 

"Hups, enpä ollut huomannutkaan".

Ei tämä tilanne ole sellainen, jossa pitää mennä pilkulleen virallisen voimassaolevan henkkarin mukaan.

Kunhan pystyt vaadittaessa jotenkin todistamaan henkilöllisyytesi.

Sinullahan on kuitenkin jotain dokumenttia, ja sen entisen kämppäsi vuokrasopimus ja muut paperit.

Pitäisi kelvata niuhollekin.

Kiitos, yritän tätä.

-ap

Vierailija
15/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle vuosi sitten vanhaksi mennyt henkkari ei voi olla mikään este tässä tilanteessa. Jos on niin, jätä vaihtamatta.

Vierailija
16/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis onko kyseessä joku kaupungin, opiskeli-asuntosäätiön tai vastaavan asunto? Tuskin he mitään henkkareita kysyvät, mutta ainahan voit tarkistaa asian suoraan siitä puljusta. Ei täällä kukaan tiedä, mikä käytäntö missäkin on.

Vierailija
17/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vanhaa passia just nimenomaan henkkarina, ettei voimassa oleva mene huonoksi tai häviä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa .

Vierailija
18/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minä sain. Yksikään vuokranantaja ei ole kyllä koskaan kysellyt minulta henkilöllisyystodistusta, siis silloinkaan kun sellainen oli voimassa. Ensimmäisen asuntoni vuokrasin 17-vuotiaana eikä minulla silloin ollut henkkareita olemassakaan.

Vierailija
19/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät yksityiset vuokranantajat pyydä henkkaria nähtäväkseen. Kaupunki tai kunta voi kyllä pyytää.

Vierailija
20/22 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai perhana, en ole ennen tajunnutkaan että asunnon voisi vuokrata väärällä nimellä.