Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja vaimon käytös, miten voi hienovaraisesti vihjata että hänen käytöksensä ei ole normaalia.

Vierailija
11.04.2022 |

Olemme päättäneet erota koska yhteiselo ei vaan kertakaikkiaan suju, minä en ymmärrä häntä eikä hän minua. Hän itse ehdotti eroa ja kun sanoin että minulla on samanlaiset tunteet. Suuttui tästä ja alkoi tivata onko minulla joku toinen.

Nyt viikoittain kiristää jopa lasten kuullen minua esim. että hän ottaa lapset ja lähtee ja en koskaan tule näkemään heitä. Tilanteet joissa näin tapahtuu ovat kun en ole esimerkiksi vastannut puhelimeen jos olen jossain tai jos en kerro hänelle missä olen.

Lapset ovat jo yli 12- vuotiaita ja kärsivät äitinsä käytöksestä, nuorempi itkee eroamme ja tämä vaimon käytös ei sitä kyllä yhtään helpota.

Olen nyt varannut minulle ja lapsille ajan sosiaalihuollon kautta perhetyöntekijälle (en muista onko oikea ammattinimike) mutta alan olla täysin loppu.
Alkuun sanoin vaimolle että saa asua tässä ihan rauhassa että löytää sopivan asunnon (asutaan tällä hetkellä vanhempieni keskusta-asunnossa) mutta nyt ei riitä enää kärsivällisyys kuunnella hänen haukkumistaan ja uhkailuaan.

Hänen kaikki energiansa menee kun kyttää minua ja minun tekemisiäni, omia asioitaan hän ei saa yhtään eteenpäin.

Mitä tässä voisi tehdä? Avioliitto on loppu, se asia ei muutu.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolle häätö ja itse asumaan jonnekkin siksi aikaa kunnes hän häipyy.

Sovi etukäteen ajat jolloin keskustelet hänen kanssaan asioista kasvotusten/puhelimessa. Muina aikoina sano että sinut tavoittaa parhaiten sähköpostilla.

Näin itse pääsin vainoharhaisesta Muijasta eroon.

Vierailija
22/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas näitä aloituksia, että olisi kiva kuulla sen toisenkin osapuolen versio. Jos AP:n kertoma on juuri kuten sanoo, on vaimo tosiaan se ongelma. Mutta tämä pisti silmään aloituksessa:

"Tilanteet joissa näin tapahtuu ovat kun en ole esimerkiksi vastannut puhelimeen jos olen jossain tai jos en kerro hänelle missä olen."

Siis riippuu nyt tosiaan miten nuo tilanteet menee, vaimolla ei tosiaan ole enää oikeutta tietää aivan kaikkea. Mutta kun tosiaan niitä yhteisiä lapsia on ja niiden asioita pitää hoitaa ja jos tulee vaikka jokin hätätilannekin, ei voi ajatella myöskään ihan niinkään että ap:lta ei saa enää  _mitään_  infoa siitä mistä ja miten hänet tavoittaisi tms. Toivottavasti saatte kiinni mitä ajan takaa? 

Siksi olisi kiva kuulla myös se toinen näkemys.

Tsemppiä joka tapauksessa eron läpivientiin, eihän nuo kivoja ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua näitä joiden mielestä exälle pitäisi raportoida menonsa ettei sille vaan tule paha mieli. Tuo on sairasta vallankäyttöä, mahdatte olla samanlaisia alistajia itsekin.

Vierailija
24/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata "hienovaraisesti vihjaaminen" tuossa tilanteessa. Hankit itsellesi (ja lapsille) oman asunnon ja muutat sinne. Teini-ikäiset lapset osaavat kulkea kahden kodin väliä, eikä vaimosi sitä voi lapsiltanne estää. Avioero vireille. Ehkä tilanne vähän rauhoittuu ja pystytte jälleen sopimaan lasten asioista. 

Minulla on jo asunto. Vaimon pitäisi tästä muuttaa kun vaan saisi aikaiseksi etsiä sen asunnon. Avioeroa olen hakenut jo.

Lasten asioista ollaan suullisesti sovittu (jos nyt ei oteta huomioon näitä uhkailuja) ja sopimus toki vahvistetaan lastenvalvojalla.

Ap

Vierailija
25/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et voi kertoa missä olet tai et vastaa puhelimeen? Haluatko ärsyttää vaimoasi lisää? Ole rehellinen vaimollesi niin erokin sujuu paremmin.

Ai että 24/7 pitäisi päivystää ja raportoida jollekin EX-vaimolle menemisistään? Voi hyvänen aika tätä mammojen logiikkaa, kun naisen on vaan aina pakko olla kaikessa oikeassa. :D

Kuka sanoi, että 24/7? Jos kysyttäessä kysyy missä on, niin mitä vaikeaa siinä on vastata? Vai onko jotain salattavaa? Ei voi vastata vaan sen takia, kun pitää ärsyttää toista?

Mitä ihmeen salattavaa? Ap on eronnut, ei sillä vaimolla olisi enää oikeutta pillastua vaikka mies olisi panemassa naapurin Tainaa. Eri juttu onko kohtuullista pyytää tuollaista raportointia exältään.

Vierailija
26/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä joiden mielestä exälle pitäisi raportoida menonsa ettei sille vaan tule paha mieli. Tuo on sairasta vallankäyttöä, mahdatte olla samanlaisia alistajia itsekin.

Korjaus, se olisi sairasta vallankäyttöä, jos ex olisi mies. Mutta ei tämän palstan mukaan nainen voi ikinä tehdä mitään väärin.

Vierailija
27/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas?

Johan sinä viime viikolla otit lapset ja jätit eukon. Ei kai siitä nyt viikottain tarvitse erota.

Vierailija
28/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoasi ärsyttää että ei pysty enää millään tavoin kontrolloimaan sinua ja vaikka hän itsekin tiesi että ero on paras ratkaisu - ei se ole hänelle helppoa.

Hänen tunteensa vaihtelevat ja varsinkin se että et vastaa hänen puheluihin tms. varmasti saa aikaan ahdistusta.

Miksi haluaisit aiheuttaa hänelle enemmän stressiä tuolla tavoin että et vastaa puhelimeen tai kerro missä olet

Sinä nyt itse teet riitaa teidän välillenne kun käyttäydyt noin. Jos haluat teille hyvät välit jatkossa niin suosittelisin vastaamaan puhelimeen ja ottamaan vastaan ne eri tunteet ja käymään läpi tämän vaikean vaiheen hänen kanssaan, kun varmasti molemmat olette eroon ihan yhtä "syyllisiä" .

Vierailija
29/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niiden lapsukaisten asioista pitää pystyä hoitamaan, joten täydellinen "katoaminen" on p*rseestä. Sinänsä ei tietenkään enää kaikki menot ja uudet suhteet kuulu raportoitavien asioiden listalle.

Vierailija
30/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko taas?

Johan sinä viime viikolla otit lapset ja jätit eukon. Ei kai siitä nyt viikottain tarvitse erota.

Eiköhän Suomessa erota paljon useamminkin kuin viikottain.

-eri

Vierailija
31/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että vaimosi on tyypillinen av-mamma. Koita häätää hänet mahdollisimman nopeasti. Häätöhakemus vireille käräjäoikeuteen jo tänään, siinä menee kuitenkin kuukausia, ennen kuin saat hänet pihalle.

Lapsia hän ei tietenkään voi "ottaa" yhtään mihinkään.

Saati estää toista vanhempaa näkemästä lapsiaan. Yritä saada talteen tuota käytöstä, äänitä tms, koska voit tarvita sitä todisteena, jos toinen heittäytyy oikein hankalaksi.

Lapset ovat yli 12-vuotiaita, joten päättävät ihan itse ketä vanhempaa tapaavat, eikä toinen vanhempi voi estää sitä.

Vierailija
32/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeesti vaimo halusi vaan uhkailla erolla, ei kuitenkaan erota. Noita uhkailijoita tuntuu olevan monessa parisuhteessa. Oikein teit, äläkä anna sen naisen enää pompottaa sua ja lapsia. Tsemppiä ja onnea tulevaan.

Vierailija
33/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi vihjailemaan, vaan keskittyisin lapsiin ja itseeni. Kyllä tuon ikäiset lapset myös näkevät, kuka vanhemmista on kiusankappale ja kumpi vilpittömästi haluaa lastensa parasta. Juttele heille avoimesti heidän huolistaan ja muista kertoa, ettet ole jättämässä heitä. Tsemppiä!

Niin ja mitä tulee raportointiin, niin se on ihan eksän oma ongelma jos pillastuu siitä. Et ole hänelle tilivelvollinen. Toki jos haluat päästä helpommalla voit vastata, tai edes ystävällisesti muistuttaa, ettei se oikeastaan millään tavalla liity enää eksään.

Vierailija
34/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko taas?

Eiköhän Suomessa erota paljon useamminkin kuin viikottain.

-eri

Ei sama tyyppi eli tää, joka tekee näitä samoja avauksia tänne uudestaan ja uudestaan. Tavoite on vain päästä haukkumaan oman (kuvitteellisen) vaimon verukkeella kaikkia naisia. Kaava näissa tarinoissa on aina sama.

- sama

Vierailija
35/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa erosin jo 4 vuotta sitten vaimosta.

Ap

Vierailija
36/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan kannata "hienovaraisesti vihjaaminen" tuossa tilanteessa. Hankit itsellesi (ja lapsille) oman asunnon ja muutat sinne. Teini-ikäiset lapset osaavat kulkea kahden kodin väliä, eikä vaimosi sitä voi lapsiltanne estää. Avioero vireille. Ehkä tilanne vähän rauhoittuu ja pystytte jälleen sopimaan lasten asioista. 

Vaimoa ei voi jättää miehen vanhempien asuntoon??

Ymmärrätkö?

Vierailija
37/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa.

Vierailija
38/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoasi ärsyttää että ei pysty enää millään tavoin kontrolloimaan sinua ja vaikka hän itsekin tiesi että ero on paras ratkaisu - ei se ole hänelle helppoa.

Hänen tunteensa vaihtelevat ja varsinkin se että et vastaa hänen puheluihin tms. varmasti saa aikaan ahdistusta.

Miksi haluaisit aiheuttaa hänelle enemmän stressiä tuolla tavoin että et vastaa puhelimeen tai kerro missä olet

Sinä nyt itse teet riitaa teidän välillenne kun käyttäydyt noin. Jos haluat teille hyvät välit jatkossa niin suosittelisin vastaamaan puhelimeen ja ottamaan vastaan ne eri tunteet ja käymään läpi tämän vaikean vaiheen hänen kanssaan, kun varmasti molemmat olette eroon ihan yhtä "syyllisiä" .

Kyse ei ole siitä että jättäisin aina vastaamatta, useimmiten kyllä vastaan hänelle mutta koen että minullakin oikeus välillä olla ihan yksin ja rauhassa. En jaksa koko ajan kuunnella hänen sättimistään.

Olen nyt parina viikonloppuna esimerkiksi ollut mökillä yksinäni ja lapset ovat olleet poissa. (Ennalta sovittu että menevät serkkujensa luokse)

Vastasin perjantaina päivällä ja heti alkoi kuulustelu missä olen ja koska tulen. Kun sanoin että en ole nyt tulossa että hän saa olla kotona ihan rauhassa ja sanoin että voisi järjestää asioitaan alkoi taas haukkuminen kuinka minä olen pska.

Teen myös usein iltaisin töitä jolloin en aina vastaa puhelimeen, laitan silloin aina viestiä kun olen puhelun huomannut. Koskaan ei ole mitään tähdellistä asiaa ollut muuta kuin kuulustelu missä olen.

Ap

Vierailija
39/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole siitä että jättäisin aina vastaamatta, useimmiten kyllä vastaan hänelle mutta koen että minullakin oikeus välillä olla ihan yksin ja rauhassa. En jaksa koko ajan kuunnella hänen sättimistään.

Olen nyt parina viikonloppuna esimerkiksi ollut mökillä yksinäni ja lapset ovat olleet poissa. (Ennalta sovittu että menevät serkkujensa luokse)

Vastasin perjantaina päivällä ja heti alkoi kuulustelu missä olen ja koska tulen. Kun sanoin että en ole nyt tulossa että hän saa olla kotona ihan rauhassa ja sanoin että voisi järjestää asioitaan alkoi taas haukkuminen kuinka minä olen pska.

Teen myös usein iltaisin töitä jolloin en aina vastaa puhelimeen, laitan silloin aina viestiä kun olen puhelun huomannut. Koskaan ei ole mitään tähdellistä asiaa ollut muuta kuin kuulustelu missä olen.

Ap

Niin ärsyttävää kun tuo onkin, niin pyri olemaan mahdollisimman neutraal ja kiroa sitten puhelinta kun puhelu päättyy😅 Ex-mieheni teki samaa, lopulta käänsi omat kaverinsakin itseään vastaan kun kärttyili ja haukkui minua konsanaan. Itse en antanut mitään syytä haukkua, vaan pyrin aina käyttäytymään asiallisesti. Itsekseni sitten kiroilin tuollaista pelleilyä. Anna itsestäsi hyvä ja asiallinen kuva, niin kyllä muut sen huomaa.

Vierailija
40/79 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat siis vaimon ja lapset pois yhteisestä kodista? Tosi miesmäistä käytöstä. Ja sinä harmittelet täällä vaimosi käytöstä. Ja se että tulet vielä tänne teidän henkilökohtaisesta asiasta ulisemaan niin ei kyllä paranna sinun kuvaasi yhtään. Kuule jaxuhalit vaan sulle.