Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolestuttava ilmiö: yläasteikäiset tytöt pyörittävät usean pojan seksirinkejä

Vierailija
05.10.2015 |

Seksuaaliterapeutit ja kouluterveydenhoitajat huolestuivat uudesta villityksestä http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/324553-yksi-tytto-monta-poikaa-mtv-seksuaaliterapeutti-varoittaa-jarkyttavasta

Yhä nuoremmat tytöt solmivat samanaikaisesti seksisuhteita useiden ikäistensä poikien kanssa. Asiantuntijoiden mukaan tytöt eivät hae suhteista rahaa, eikä kyse ole prostituutiosta. Asiantuntijat katsovat tyttöjen hakevan kokemuksia ja hyväksyntää useilta pojilta samanaikaisesti, ja omaksuvat estottomalle käytökselleen roolimallin julkisuudesta.

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:47"]Sairaan typerää. Oon ite 16 ja neitsyt ja ei oo kiire sen asian kanssa! Enkä oo ruma! [/quote] Sama täällä! Huoran maineen tuosta saa eikä siitä helposti eroon pääse.

[/quote]

Huoran? Lapsiahan nuo vasta ovat.

Vierailija
22/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mun mielestä siinä ei sosiaalisesti ole mitään ongelmaa. Mutta tuo lisääntymispuoli on aika rankka aihe tonikäselle. Tää "jakorasia" -maine yms on naurettava ilmiö, ja saahan sitä paneskella kenen kans vaan. Mutta tonikäsillä on iso chänssi raskautua ja se on aika karu tilanne sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:43"]

Tähän on tultu. Mediakin aivopesee meitä naisia alati hakemaan hyväksyntää miehiltä. Naiset ovat vain objekteja, kuin seksinukkeja joiden ainut tehtävä on tuottaa mielihyvää miehille. Ja tämä mielihyvän tuottamisen varaan rakennamme sitten identiteettimme. Ei hyvää päivää.

[/quote]

no ei nyt sentään. jospa et nyt yleistäs noin paljo. minä en hae miehiltä minkäänlaista hyväksyntää. aivan sama tykkäävätkö vai eivät, en edes meikkiä yms. laita. on tässä elämässä tärkeempääki tekemistä/miettimistä.

Vierailija
24/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi puhua myös siitä, mitä pojat oppivat ajattelemaan tytöistä ja naisista, jos he jo teininä tottuvat siihen että tytöt ovat olemassa vain seksiä varten? Miten he arvostavat naisia aikuisena?

Vierailija
25/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:40"] Kannattaa muistaa että vain nainen voi tulla tiineeksi. Kunnon nainen ei tussuaan kuluta.

[/quote]

Kunnon naisella on tussu niin kulunut, että karvojakaan ei enää ole.

Vierailija
26/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan pyöritä mua missään seksiringissä.
Pillua ei saa edes omalta muijalta.

Vierailija
27/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:01"]

Pitäisi puhua myös siitä, mitä pojat oppivat ajattelemaan tytöistä ja naisista, jos he jo teininä tottuvat siihen että tytöt ovat olemassa vain seksiä varten? Miten he arvostavat naisia aikuisena?

[/quote]

Ehkäpä he ajattelevat kuten ennenkin, että on eri naiset seksiä varten ja eri naiset työkavereiksi. Maapallo ei siitä huolimatta ole vielä räjähtänyt.

Vierailija
28/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:52"]Lisäksi nuoret seuraa kaiken maailman geordie shoreja ja muita sävellyssarjoja, joissa mukamas aikuiset ihmiset koheltaa, kännää ja paneskelee milloin kenenkin kanssa. Aikuiset ohjelmaa katsovat kyllä ymmärtävät, että ko. ohjelmissa esiintyvät ovat vain hölmöjä eikä tuollaisessa käytöksessä ole mitään ihailtavaa. Nuoret kuitenkin voivat luulla, että tuollainen ohjelmissa esitetty elämä on jotenkin normaalia ja tavoiteltavaa.
[/quote]

Hah! Mä seurasin tota ja en ole niin tyhmä että apinoisin tyhmää tv-sarjaa :D.

Olen 18 v. Ja 1 seksikumppani ollut jolle menetin neitsyyteni 6 kk sitten

Vierailija
29/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"]On se kumma kun naiset täällä kuorossa haukkuu nuoria naisia hutsuiksi. Jokaisen seksielämä on yksityisasia, eikä kenekään tapa toteuttaa sitä tee ihmisestä yhtään huonompaa tai parempaa, hutsua tai mitään muutakaan.  Niin kauan kun ketään ei satuteta, ihmiset nauttikoon seksistä juuri niin kuin haluavat! [/quote] Juu, mutta kun tässä ei ole nyt kysymys siitä, että tyttö nauttisi ensikädessä seksuaalisuudestaan. Uutinen antaa ymmärtää, että tytöt hakevat näin epätoivoisesti hyväksyntää. Pistää mietityttämään, että mikä meidän yhteiskunnassa on vikana jos TUO tapa on ainut keino saada hyväksyntää?? Pojat ovat tietenkin tyytyväisiä ja varmasti nauravat "ringissä" tytön selän takana. Näin se ihmisluonto vain toimii.

[/quote]

Yhteiskunnassa? Minä puhuisin ihan vain perheistä. Ei yhteiskunta sille mitään voi, jos perheissä ei lapsista välitetä. Tutkimusten mukaan tuo käytös tytöillä liittyy erityisesti isän puuttumiseen. Joten miettikää asiaa aina ennen "jssap"-juttujanne.

Vierailija
30/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:47"]Sairaan typerää. Oon ite 16 ja neitsyt ja ei oo kiire sen asian kanssa! Enkä oo ruma!
[/quote]
Sama täällä! Huoran maineen tuosta saa eikä siitä helposti eroon pääse.
[/quote]
Kukaan ei kuitenkaan edes halua polkea teitä ja olette katkeria vanhojapiikoja kohta.

[/quote]

No ei kukaan halua polkea suakaan. Pata kattilaa soimaa.

Vierailija
31/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä uutisointi on huolestuttavan patriarkaalinen. Miten niin niistä pojista ei puhuta että ne huorailee ja että todella huolestuttavaa ja noloa että panevat samankin tytön kans. Huoh. 

Vierailija
32/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:59"]pojat naureskelee että jakorasia

[/quote]

tai sitten pojat naureskelee, että tota en panisi edes maksusta.

Kyllä se hymy pojilla viimeistään keski-ikään mennessä hyytyy.

Vierailija
33/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:03"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"]On se kumma kun naiset täällä kuorossa haukkuu nuoria naisia hutsuiksi. Jokaisen seksielämä on yksityisasia, eikä kenekään tapa toteuttaa sitä tee ihmisestä yhtään huonompaa tai parempaa, hutsua tai mitään muutakaan.  Niin kauan kun ketään ei satuteta, ihmiset nauttikoon seksistä juuri niin kuin haluavat! [/quote] Juu, mutta kun tässä ei ole nyt kysymys siitä, että tyttö nauttisi ensikädessä seksuaalisuudestaan. Uutinen antaa ymmärtää, että tytöt hakevat näin epätoivoisesti hyväksyntää. Pistää mietityttämään, että mikä meidän yhteiskunnassa on vikana jos TUO tapa on ainut keino saada hyväksyntää?? Pojat ovat tietenkin tyytyväisiä ja varmasti nauravat "ringissä" tytön selän takana. Näin se ihmisluonto vain toimii.

[/quote]

Yhteiskunnassa? Minä puhuisin ihan vain perheistä. Ei yhteiskunta sille mitään voi, jos perheissä ei lapsista välitetä. Tutkimusten mukaan tuo käytös tytöillä liittyy erityisesti isän puuttumiseen. Joten miettikää asiaa aina ennen "jssap"-juttujanne.
[/quote]

Perheet, ihmiset, tukiverkostot, koululaitokset eivät kuulu yhteiskuntaan? Ok.

Vierailija
34/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:43"]

APUA!!! Kyllä se on armon vuonna 2015 kerrassaan järkyttävää, että nuori nainen saa päättää omasta kehostaan ja seksuaalisuudestaan! 

Nyt äkkiä säädetään jokin laki, joka rajoittaa naisen itsemääräämisoikeutta ja palauttaa naiset takaisin tiettyyn moraalimuottiin. Ei tällaisesta seuraa mitään hyvää, jos yksilö päättää omasta seksuaalisestä käyttäytymisestään. 

[/quote]

Varmaanpointti juurikin se, että "nuori naisesi" on ulkoisesti ehkä naismainen, mutta naiivi ja usein kykenemätön tekemään tietoisia päätöksi tällaisten asioiden suhteen, mennään enemmänkin sen mukaan mitä muukin tekee, esim julkkikset ja mikä on coolia muiden silmissä.

Ei ymmärretä, mitä eroa on ParisHiltonin miesseikkailulla ja omalla ja mitä seuraamuksiakin voi olla.

Siitä lienee kyse.

Onhan kahdeksanvuotiaskin kysyttäessä itseltään täysin kykenevä päättämään omista asioistaa, kuitenki aikuisina tiedämme näin ei ole.

Vierailija
35/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"]On se kumma kun naiset täällä kuorossa haukkuu nuoria naisia hutsuiksi. Jokaisen seksielämä on yksityisasia, eikä kenekään tapa toteuttaa sitä tee ihmisestä yhtään huonompaa tai parempaa, hutsua tai mitään muutakaan. 

Niin kauan kun ketään ei satuteta, ihmiset nauttikoon seksistä juuri niin kuin haluavat!
[/quote]
Kuka haukkuu? Suurin osa viesteistä on kyllä huolestuneita ja asiallisia. Voisin väittää että suurin osa yläasteikäisistä tytöistä ei vielä osaa seksistä suuremmin nauttia, syyt ovat jossain aivan muualla. Aikuinen nainen on asia erikseen....

Vierailija
36/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:38"]

Mikä siinä huolestuttaa?

[/quote]

Oletko tosissasi?

Vierailija
37/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:54"]

Niin kauan kun ketään ei satuteta, ihmiset nauttikoon seksistä juuri niin kuin haluavat!

[/quote]

Siinähän se ongelma juurikin on, hyväksyntää hakeviin ihmisiin tulee sattumaan.

Itse olen ollut, tai yrittänyt olla kevytkenkäinen parikymppisenä, koska ajattelin, että kaikkien pitääkin olla, muuten miehet ei tykkää. Tulin vain hyväksikäytetyksi miesten toimesta.

Ei saanut olla ns. "tiukkapipoinen", piti olla vaan kauheen vapaa, vaikka tuntui pahalta. Yritti sitten itselleen sanoa, ettei asioilla ole merkitystä eikä mikään voi sattua.

Se nyt vaan on nöyryyttävää oikeasti, olla miehen talossa ja jokaisessa makuuhuoneessa on nuori nainen, jota hän käy yöllä panemassa. Ja jokainen odotti enemmän, odotti hyväksyntää, kelpaavansa jne. Ei siitä mitään tullu.

Mitäs te miehet sitten ajattelette, että millaiset seuraukset tällä on naisen tuleviin suhteisiin miesten kanssa? Kun hän tajuaa olleensa ainoastaan patja koko nuoruutensa.

Eipä paljon luottoa miehiin enää löydykään. Ei seurustella kenenkään kanssa, ei päästetä ketään lähelle. Samaan aikaan miehet ihmettelee, kun naiset ei suostukaan seksiin enää.

Itse alan vain itkemään, jos edes yritän yhden yön suhdetta kenenkään kanssa.

Se on hinta, jonka jouduin maksamaan tästä miesten hurvittelusta.

Vierailija
38/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan osa ikäryhmästä on ollut "huoria" eli "helppoja",joita pojat on kierrättäneet sitten toiselta kolmannelle, jne.

Vierailija
39/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:52"]Lisäksi nuoret seuraa kaiken maailman geordie shoreja ja muita sävellyssarjoja, joissa mukamas aikuiset ihmiset koheltaa, kännää ja paneskelee milloin kenenkin kanssa. Aikuiset ohjelmaa katsovat kyllä ymmärtävät, että ko. ohjelmissa esiintyvät ovat vain hölmöjä eikä tuollaisessa käytöksessä ole mitään ihailtavaa. Nuoret kuitenkin voivat luulla, että tuollainen ohjelmissa esitetty elämä on jotenkin normaalia ja tavoiteltavaa. [/quote] Hah! Mä seurasin tota ja en ole niin tyhmä että apinoisin tyhmää tv-sarjaa :D. Olen 18 v. Ja 1 seksikumppani ollut jolle menetin neitsyyteni 6 kk sitten

[/quote]No ei sekään kyllä mikään hieno asia ole. Joillakin on enemmän joillakin vähemmän kokemusta. On naurettavaa että naisen täytyy arvostusta hakea sillä että kertoo että en pane monen kanssa, en ole huora jne. Ei siinä ole mtn hienoa. 

Vierailija
40/109 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite Vantaalta ja en oo törmänny kyl tollasee ilmiöön! Oon itte ysil ja mun kavereista ei kukaan oo edes seurustellu enkä mä. Ollaan vissii sitä fiksumpaa osastoo...kun sitä ehtii kyllä noita harrastelee aikuisena. Mä keskityn kouluun ja uimiseen(harrastan 6 krt viikos)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan