Tunnelmiani asiallisesti viime lauantaista, ilman että minut vaiennetaan kiitos
Toivon, että tämä ketju ei nyt heti poistuisi, vaan saisin mahdollisuuden tiedustella asialliseen sävyyn
ihmisten kokemuksia ja tuntemuksia siitä muutoksesta, mikä yhteiskunnassamme parhaillaan on meneillään.
Ei, tarkoitukseni ei ole tehdä sitä sen vuoksi että saisin manipuloitua tuntemattomien mielipiteitä vastustamaan tiettyjä ihmisryhmiä. Asia vain kiinnostaa minua suuresti, sillä haluaisin tietää onko minusta henkilökohtaisesti tullut yhtäkkiä vain todella herkkänahkainen ja säikky?
Vai oliko minulla tosiaan aihetta seistä peloissani viikonloppuna odottamassa yöbussia kauppatorilla kaupungissa, joka vielä kesän aikaan oli öisin varsin rauhallinen ja jossa nuori nainen sai kulkea yksinäänkin melko huolettomasti? Ja ei, en pohjimmiltani ole mitenkään rasistinen, mutta en muista milloin olisin viimeksi ollut yhtä varpaillani kuin tuona yönä kun kotikaupunkini keskustassa pullot ja lasit lentelivät. Poliisit partioivat ja säntäilivät pillit vinkuen milloin mihinkin suuntaan, näin myös muutaman tapauksen, jossa suomalaiset viittilöivät heitä apuun luokseen. Mutta minulle henkilökohtaisesti ahdistavinta oli se, kun useiden nuorten miesten porukat tuijottivat minua häikäilemättä, kulkivat ohitseni kosketusetäisyydeltä hengittäen vasten kasvojani ja jättäytyivät ympärilleni tutkailemaan minua päästä varpaisiin. Ja kun seuraavana aamuna avaan Facebookin, on etusivullani kolme(!) kuvaa eri ihmisistä naama verissä, jotka olivat tulleet pahoinpidellyiksi juuri samoihin aikoihin kun itse seisoin torin reunalla ja rukoilin mielessäni, että bussi tulisi pian.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että todellisessa hädässä olevia pitää auttaa. Aina. Mutta mielestäni tämä alkaa jo olla asia erikseen ja siitä pitää olla lupa puhua. Vai onko todellakin niin, että jonkin mielivaltainen taho on määrittänyt, että minun pelkoni ja ahdistukseni suomalaisena ovat vähäpätöisempi asia kuin se, että tänne vieraana tulleet saisivat huonoa mainetta sen johdosta, että heidän toiminnastaan puhutaan avoimesti? Nyt haluaisinkin tietää, että onko muilla ollut samanlaisia fiiliksiä. Jos tämä avaus poistuu ja iskette bannit, olen suorastaan pöyristynyt siitä, mitä se kertoo nykyisestä sananvapaudesta. Yllättäkää minut, joohan.
Kommentit (56)
Minä mielelläni vastaisin sinulle. Mut todennäköisesti en ehdi vaikka yrittäisin, koska hups vaan.
Meillä aletaan kohta lanseerata uusi rikosnimike, "ajatusrikos". Ensin on kiellettyä kirjoittaa, sitten on kiellettyä puhua ja lopulta on kiellettyä ajatella. Sitä odotellassa.
Ei ole helppoa ratkaisua tähän tilanteeseen. En todellakaan haluaisi olla EU:n ja Suomen päättäjien pöksyissä tällä hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:47"]Ei ole helppoa ratkaisua tähän tilanteeseen. En todellakaan haluaisi olla EU:n ja Suomen päättäjien pöksyissä tällä hetkellä.
[/quote]
Suomen osalta ongelma ratkeaa sulkemalla länsiraja.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:47"]Ei ole helppoa ratkaisua tähän tilanteeseen. En todellakaan haluaisi olla EU:n ja Suomen päättäjien pöksyissä tällä hetkellä.
[/quote]
On helppo ratkaisu. Raja kiinni.
Kuka siellä niitä pulloja ja laseja sitten heitteli? Ja kuka pahoinpiteli ketä? Mitä siellä Helsingissä siis tapahtuu?
Sama fiilis itselläni. Ja tyttäriä en päästä kulkemaan illalla yksin. Hyvä kysymys, miksi minä ja muut suomalaiset naiset joutuvat olemaan uhan kohteena. Kuka puolustaa meitä. Ei ole tarvinnut kotimaassa pelätä ja nyt tarvitsee ja miksi. Näiden maahan rajan yli tulleiden takia. Suomi menee pilalle.
Minua pelottaa suomalaiset, hillutaan keskenään kaduilla jakautuen kahteen ryhmää, järjen hiventäkään ei tunnu löytyvän. Ollaan joku maastohousuissa, suomen lippua häväisten kännissä pelottelemassa ihmisiä tai sinisilmäisesti auttamassa ja kiljumassa kaikkia on autettava.
Minusta on mielenkiintoista, kuinka Saksassa rivit rakoilevat. Sisäministeri on aivan eri linjoilla kuin mama Merkel. Odotan samaa Suomeen.
Tunkeileva ja häiritsevä käytös naisia ja tyttöjä kohtaan on uusi ilmiö Suomessa. En voi kulkea yksin kävelytietä illalla. Tässä ei ole kyse rasismista vaan tosiasioista ja en voi hyväksyä, että se tosiasia kielletään. Maahanmuuttajat uhkailevat poikiakin. Tämä on ihan käsittämätöntä touhua.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:47"]
Ei ole helppoa ratkaisua tähän tilanteeseen. En todellakaan haluaisi olla EU:n ja Suomen päättäjien pöksyissä tällä hetkellä.
[/quote]
Ratkaisu on todella helppo. Kopiodiaan täysin Tanskan malli, eli matujen tuet puoleen.
Ei tarvitse edes laittaa rajaa kiinni. Sovitaan käytäntö että Ruotsista tulevien tp-hakemukset hylätään suoraan rajalla, perusteena se että tulee turvallisesta EU-maasta.
Suomalaiset miehet on nyt haluttua saattoseuraa: yksinäinen nainen Helsingin /Turun / Tampereen keskustassa on tulokkaille sama asia kuin vapaa riista.
Samat fiilikset.
Seisoin kotikaupungissani baarijonossa kunnes joku irakilainen otti ohikulkiessaan päästäni kiinni ja työnsi kielensä suuhuni. Oksetti ja tunsin itseni hiukka raiskatuksi henkisesti ja fyysisestikin. On tosi, että baarista et enää lähde ilman saattajaa. Toivoisin suomalaisten suojeluhaluisten miesten valpastuvan ja olevan meille naisille suojana nyt vähän enemmän. Pelottaa helvetisti.
Eikö poliitikot ymmärrä, että tämä uhkaa jo yhteiskuntarauhaa? Tilanne on kestämätön, ja suomalaiset kuitenkin loppupeleissä kovia tyyppejä, jotka ei niele mitä tahansa. Pitäisi ottaa homma haltuun ja rajamuodollisuudet takaisin, se on laillista ja mahdollista. Jos näin ei tehdä, seuraukset voivat olla karmeita. Kaikilla mittareilla.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"]
Samat fiilikset.
Seisoin kotikaupungissani baarijonossa kunnes joku irakilainen otti ohikulkiessaan päästäni kiinni ja työnsi kielensä suuhuni. Oksetti ja tunsin itseni hiukka raiskatuksi henkisesti ja fyysisestikin. On tosi, että baarista et enää lähde ilman saattajaa. Toivoisin suomalaisten suojeluhaluisten miesten valpastuvan ja olevan meille naisille suojana nyt vähän enemmän. Pelottaa helvetisti.
[/quote]
No hyi! Tee rikosilmoitus! On aihetta, tuo on selvää seksuaalista häirintää. Näistä tapauksista ei saa olla hiljaa.
Sen verran tuo jo vaikuttaa, että naiset ei lähde baariin, jos halutaan ottaa viinaa. Mieluummin juodaan kotona kavereiden kanssa. Baariin mennään yhden paukun voimalla ja aika monessa baarissa jo suoraa varoitetaan, että juomaa ei saa jättää hetkeksikään ilman valvontaa ja mielellään lasin päällä pidetään kättä suojana. Aika lailla on tyrmäystipatkin jostain syystä yleistyneet
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"]Samat fiilikset.
[/quote]
Hyi vittu. Huono itsehillintä joten luultavasti olisin iskenyt tuopilla päähän, ennen kuin olisin ehtinyt miettiä.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:15"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"]Samat fiilikset. Seisoin kotikaupungissani baarijonossa kunnes joku irakilainen otti ohikulkiessaan päästäni kiinni ja työnsi kielensä suuhuni. Oksetti ja tunsin itseni hiukka raiskatuksi henkisesti ja fyysisestikin. On tosi, että baarista et enää lähde ilman saattajaa. Toivoisin suomalaisten suojeluhaluisten miesten valpastuvan ja olevan meille naisille suojana nyt vähän enemmän. Pelottaa helvetisti. [/quote] Hyi vittu. Huono itsehillintä joten luultavasti olisin iskenyt tuopilla päähän, ennen kuin olisin ehtinyt miettiä.
[/quote]
Se olisi tappanut sut siitä hyvästä, tai ainakin yrittänyt.
Monet noista on koulutettuja sotilaita, joilla on tosi nopeat refleksit.
Olkaa varovaisia! Ja itse miettisin kyllä tarkasti kävisinkö enää yöelämässä tietyillä paikkakunnilla.
Olen itse Helsingistä ja olen koko elämäni pelännyt kaupungilla öisin. Mikään ei ole siis muuttunut.