Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnelmiani asiallisesti viime lauantaista, ilman että minut vaiennetaan kiitos

Vierailija
05.10.2015 |

Toivon, että tämä ketju ei nyt heti poistuisi, vaan saisin mahdollisuuden tiedustella asialliseen sävyyn
ihmisten kokemuksia ja tuntemuksia siitä muutoksesta, mikä yhteiskunnassamme parhaillaan on meneillään.

Ei, tarkoitukseni ei ole tehdä sitä sen vuoksi että saisin manipuloitua tuntemattomien mielipiteitä vastustamaan tiettyjä ihmisryhmiä. Asia vain kiinnostaa minua suuresti, sillä haluaisin tietää onko minusta henkilökohtaisesti tullut yhtäkkiä vain todella herkkänahkainen ja säikky?

Vai oliko minulla tosiaan aihetta seistä peloissani viikonloppuna odottamassa yöbussia kauppatorilla kaupungissa, joka vielä kesän aikaan oli öisin varsin rauhallinen ja jossa nuori nainen sai kulkea yksinäänkin melko huolettomasti? Ja ei, en pohjimmiltani ole mitenkään rasistinen, mutta en muista milloin olisin viimeksi ollut yhtä varpaillani kuin tuona yönä kun kotikaupunkini keskustassa pullot ja lasit lentelivät. Poliisit partioivat ja säntäilivät pillit vinkuen milloin mihinkin suuntaan, näin myös muutaman tapauksen, jossa suomalaiset viittilöivät heitä apuun luokseen. Mutta minulle henkilökohtaisesti ahdistavinta oli se, kun useiden nuorten miesten porukat tuijottivat minua häikäilemättä, kulkivat ohitseni kosketusetäisyydeltä hengittäen vasten kasvojani ja jättäytyivät ympärilleni tutkailemaan minua päästä varpaisiin. Ja kun seuraavana aamuna avaan Facebookin, on etusivullani kolme(!) kuvaa eri ihmisistä naama verissä, jotka olivat tulleet pahoinpidellyiksi juuri samoihin aikoihin kun itse seisoin torin reunalla ja rukoilin mielessäni, että bussi tulisi pian.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että todellisessa hädässä olevia pitää auttaa. Aina. Mutta mielestäni tämä alkaa jo olla asia erikseen ja siitä pitää olla lupa puhua. Vai onko todellakin niin, että jonkin mielivaltainen taho on määrittänyt, että minun pelkoni ja ahdistukseni suomalaisena ovat vähäpätöisempi asia kuin se, että tänne vieraana tulleet saisivat huonoa mainetta sen johdosta, että heidän toiminnastaan puhutaan avoimesti? Nyt haluaisinkin tietää, että onko muilla ollut samanlaisia fiiliksiä. Jos tämä avaus poistuu ja iskette bannit, olen suorastaan pöyristynyt siitä, mitä se kertoo nykyisestä sananvapaudesta. Yllättäkää minut, joohan.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:55"]

Ja kaupunki oli Porvoo?

[/quote] Veikkaan, että Turku.

Vierailija
22/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"]Samat fiilikset. Seisoin kotikaupungissani baarijonossa kunnes joku irakilainen otti ohikulkiessaan päästäni kiinni ja työnsi kielensä suuhuni. Oksetti ja tunsin itseni hiukka raiskatuksi henkisesti ja fyysisestikin. On tosi, että baarista et enää lähde ilman saattajaa. Toivoisin suomalaisten suojeluhaluisten miesten valpastuvan ja olevan meille naisille suojana nyt vähän enemmän. Pelottaa helvetisti. [/quote] Hyi vittu. Huono itsehillintä joten luultavasti olisin iskenyt tuopilla päähän, ennen kuin olisin ehtinyt miettiä.

[/quote]

Se olisi tappanut sut siitä hyvästä, tai ainakin yrittänyt.

Monet noista on koulutettuja sotilaita, joilla on tosi nopeat refleksit.

Olkaa varovaisia! Ja itse miettisin kyllä tarkasti kävisinkö enää yöelämässä tietyillä paikkakunnilla.
[/quote]

Niin, silläpä laitoin, että ennenku olisin ehtinyt miettiä. Tosin, muhun ei kosketa, kävi mitä kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"]

Samat fiilikset.

Seisoin kotikaupungissani baarijonossa kunnes joku irakilainen otti ohikulkiessaan päästäni kiinni ja työnsi kielensä suuhuni. Oksetti ja tunsin itseni hiukka raiskatuksi henkisesti ja fyysisestikin. On tosi, että baarista et enää lähde ilman saattajaa. Toivoisin suomalaisten suojeluhaluisten miesten valpastuvan ja olevan meille naisille suojana nyt vähän enemmän. Pelottaa helvetisti.

[/quote] Olin baarin jälkeen hakemassa syötävää, ja siellä oli suomalainen känniapina, vittuili siinä myyjille. Kun sai hampparinsa alkoi valittamaan miten vitun kuiva se on, ja minä en osannut olla hiljaa joten fiksuna sanoin "Mutsis on kuiva". Ei olis kannattanut, jätkä otti kiinni, kuva kuritusote mutta totesi että hei, oletki aika söpö ja työnsi kielensä mun suuhun.
Kukaan ei tehnyt mitään. Pääsin kyl tyypistä eroon itse.
Ei, tämä ei ole puolustuspuhe, tämä oli vain kertomus siitä että kyllä meidän kotimaiset sankaritkin osaavat törttöilä, eikä se tarkoita että kaikki suomalaiset ovat törttöileviä juoppja.

Vierailija
24/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoalapeukku viestiin 20. En ole rasisti, mutta hyi helvetti mitä osa noista elukoista tekee.

Vierailija
25/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:10"]

Samat fiilikset.

Seisoin kotikaupungissani baarijonossa kunnes joku irakilainen otti ohikulkiessaan päästäni kiinni ja työnsi kielensä suuhuni. Oksetti ja tunsin itseni hiukka raiskatuksi henkisesti ja fyysisestikin. On tosi, että baarista et enää lähde ilman saattajaa. Toivoisin suomalaisten suojeluhaluisten miesten valpastuvan ja olevan meille naisille suojana nyt vähän enemmän. Pelottaa helvetisti.

[/quote]

No hyi! Tee rikosilmoitus! On aihetta, tuo on selvää seksuaalista häirintää. Näistä tapauksista ei saa olla hiljaa.

[/quote]

Rikosilmoitus, varmasti. Mutta faktaa on se, että tuota tyyppiä ei saada vastuuseen teostaan. Ei löydy, ei näy.

Vierailija
26/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jo -90 luvulla Tampereella itsestään liikoja kuvittelevat kiakonpelaajanuorukaiset ahdisteli meikäläisiä porukalla. Ja joku sitten raiskattiinkin. Vaiettiin vaan kuoliaaksi ko. tapaus. Miesrotu on aina ollut tuollainen.

Vierailija
27/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"]Samat fiilikset.

[/quote] Olisit purrut kielen poikki.

Vierailija
28/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, miten voisi muuten ollakaan?
Otetaan joku 15000 viriiliä nuorta miestä vieraaseen maahan, käytännössä kellään ei tyttöystävää/vaimoa täällä.
Miten todennäköistä on että niillä on seksihaluja?
Miten todennäköistä on, että edes puolelle porukasta löytyy vapaaehtoista seksiseuraa? Huom. Monilla erittäin huono englannin taito, on tukien varassa eläviä, ei paljon ole millä päteä naisseurassa eikä rahaa Suomen kalliisiin huoriin.
Jos jää vaikka 7500 saamatonta ja niistä suurin osa tulee kulttuureista, joissa naisen asema ja seksuaaliset oikeudet on huonoja, niin tartteeko ihmetellä jos muutama sata päätyy raiskaamaan?
Ja huom. Noista iso osa on ollut Suomessa vasta vähän aikaa, paine kasvaa...

Vierailija
29/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja 80-luvulla ala-asteikäisenä mun perässä kulki ihan kotimainen poika, joka kutsui huoraksi kovaan ääneen. Nykyään erona on se, että tytöt osaa pitää puoliaan.

Vierailija
30/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:32"]

Minä mielelläni vastaisin sinulle. Mut todennäköisesti en ehdi vaikka yrittäisin, koska hups vaan. 

Meillä aletaan kohta lanseerata uusi rikosnimike, "ajatusrikos". Ensin on kiellettyä kirjoittaa, sitten on kiellettyä puhua ja lopulta on kiellettyä ajatella. Sitä odotellassa.

[/quote]Sinun vastauksesi jäi jonnekin. Mieluummin vaan jauhoit diipadaapaa.

Vierailija
31/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"]

Samat fiilikset.

[/quote] Olin baarin jälkeen hakemassa syötävää, ja siellä oli suomalainen känniapina, vittuili siinä myyjille. Kun sai hampparinsa alkoi valittamaan miten vitun kuiva se on, ja minä en osannut olla hiljaa joten fiksuna sanoin "Mutsis on kuiva". Ei olis kannattanut, jätkä otti kiinni, kuva kuritusote mutta totesi että hei, oletki aika söpö ja työnsi kielensä mun suuhun.
Kukaan ei tehnyt mitään. Pääsin kyl tyypistä eroon itse.
Ei, tämä ei ole puolustuspuhe, tämä oli vain kertomus siitä että kyllä meidän kotimaiset sankaritkin osaavat törttöilä, eikä se tarkoita että kaikki suomalaiset ovat törttöileviä juoppja.
[/quote] Olet oikeassa, suomalaisten joukossa on tällaisia tyyppejä paljon. Mutta niitä tuntuu olevan suhteessa enemmän näiden joidenkin muualta tulevien joukossa.

Vierailija
33/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:33"]

Minä mielelläni vastaisin sinulle. Mut todennäköisesti en ehdi vaikka yrittäisin, koska hups vaan. 

Meillä aletaan kohta lanseerata uusi rikosnimike, "ajatusrikos". Ensin on kiellettyä kirjoittaa, sitten on kiellettyä puhua ja lopulta on kiellettyä ajatella. Sitä odotellassa.

[/quote]

Niin? Oliko hän muka väärässä olettamuksissaan?

Vierailija
34/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset.

[/quote]Mistä tiesit sen olevan irakilainen?

Vierailija
35/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:52"]Kuka siellä niitä pulloja ja laseja sitten heitteli? Ja kuka pahoinpiteli ketä? Mitä siellä Helsingissä siis tapahtuu?
[/quote]

Tämä ei tapahtunut Helsingissä. -ap

Vierailija
36/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan elämä on muuttumassa, koska suomalainen jo ennestään nykyisellään heikko kulttuuri on muuttumassa monien kulttuurien palapeliksi. Ymmärrän täysin, että tämä huolestuttaa. Harmillista on se, että aiheellinen huoli ja arvostelu suunnasta kärjistyy helposti vihaksi.

Vierailija
37/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:35"]

[/quote]

[/quote]Tässähän tämä ketju vielä on. Voidaanko jo mennä asiaan vai onko sinun asiasi jauhaa jotain mitäänsanomatonta. Saat jatkaa siitä yksin.

Vierailija
38/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:36"]

Samat fiilikset.

[/quote]Mistä tiesit sen olevan irakilainen?

[/quote]

Varmaan villi veikkaus, tulijoista kun joku 80% on somaleita ja irakilaisia ja ne kaksi erottaa kyllä toisistaan, niin...

Vierailija
39/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:35"]

[/quote]

[/quote]Tässähän tämä ketju vielä on. Voidaanko jo mennä asiaan vai onko sinun asiasi jauhaa jotain mitäänsanomatonta. Saat jatkaa siitä yksin.

[/quote]

Voi hyvä luoja. Niin, nyt tämän ketjun kohdalla on käynyt niin että vastauksen olisi ehtinyt kirjoittaa. Toisin on ollut satojen muiden ketjujen kohdalla. Menikö jo nyt jakeluun?

Vierailija
40/56 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laittaa tuon saman Sipilälle ja muille päättäjille vaikka sähköpostitse? Jos se kätilökin sai Sipilän päähän taottua vähän järkeä niin sinunkin kannattaisi yrittää, sillä tuohon kirjoitukseen voi samaistua tällä hetkellä todella moni Suomessa asuva nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi