Tunnelmiani asiallisesti viime lauantaista, ilman että minut vaiennetaan kiitos
Toivon, että tämä ketju ei nyt heti poistuisi, vaan saisin mahdollisuuden tiedustella asialliseen sävyyn
ihmisten kokemuksia ja tuntemuksia siitä muutoksesta, mikä yhteiskunnassamme parhaillaan on meneillään.
Ei, tarkoitukseni ei ole tehdä sitä sen vuoksi että saisin manipuloitua tuntemattomien mielipiteitä vastustamaan tiettyjä ihmisryhmiä. Asia vain kiinnostaa minua suuresti, sillä haluaisin tietää onko minusta henkilökohtaisesti tullut yhtäkkiä vain todella herkkänahkainen ja säikky?
Vai oliko minulla tosiaan aihetta seistä peloissani viikonloppuna odottamassa yöbussia kauppatorilla kaupungissa, joka vielä kesän aikaan oli öisin varsin rauhallinen ja jossa nuori nainen sai kulkea yksinäänkin melko huolettomasti? Ja ei, en pohjimmiltani ole mitenkään rasistinen, mutta en muista milloin olisin viimeksi ollut yhtä varpaillani kuin tuona yönä kun kotikaupunkini keskustassa pullot ja lasit lentelivät. Poliisit partioivat ja säntäilivät pillit vinkuen milloin mihinkin suuntaan, näin myös muutaman tapauksen, jossa suomalaiset viittilöivät heitä apuun luokseen. Mutta minulle henkilökohtaisesti ahdistavinta oli se, kun useiden nuorten miesten porukat tuijottivat minua häikäilemättä, kulkivat ohitseni kosketusetäisyydeltä hengittäen vasten kasvojani ja jättäytyivät ympärilleni tutkailemaan minua päästä varpaisiin. Ja kun seuraavana aamuna avaan Facebookin, on etusivullani kolme(!) kuvaa eri ihmisistä naama verissä, jotka olivat tulleet pahoinpidellyiksi juuri samoihin aikoihin kun itse seisoin torin reunalla ja rukoilin mielessäni, että bussi tulisi pian.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että todellisessa hädässä olevia pitää auttaa. Aina. Mutta mielestäni tämä alkaa jo olla asia erikseen ja siitä pitää olla lupa puhua. Vai onko todellakin niin, että jonkin mielivaltainen taho on määrittänyt, että minun pelkoni ja ahdistukseni suomalaisena ovat vähäpätöisempi asia kuin se, että tänne vieraana tulleet saisivat huonoa mainetta sen johdosta, että heidän toiminnastaan puhutaan avoimesti? Nyt haluaisinkin tietää, että onko muilla ollut samanlaisia fiiliksiä. Jos tämä avaus poistuu ja iskette bannit, olen suorastaan pöyristynyt siitä, mitä se kertoo nykyisestä sananvapaudesta. Yllättäkää minut, joohan.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:52"]Kuka siellä niitä pulloja ja laseja sitten heitteli? Ja kuka pahoinpiteli ketä? Mitä siellä Helsingissä siis tapahtuu? [/quote] Tämä ei tapahtunut Helsingissä. -ap
[/quote]Entä vastaukset muihin kysymyksiin.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"] Samat fiilikset. Seisoin kotikaupungissani baarijonossa kunnes joku irakilainen otti ohikulkiessaan päästäni kiinni ja työnsi kielensä suuhuni. Oksetti ja tunsin itseni hiukka raiskatuksi henkisesti ja fyysisestikin. On tosi, että baarista et enää lähde ilman saattajaa. Toivoisin suomalaisten suojeluhaluisten miesten valpastuvan ja olevan meille naisille suojana nyt vähän enemmän. Pelottaa helvetisti. [/quote] Olin baarin jälkeen hakemassa syötävää, ja siellä oli suomalainen känniapina, vittuili siinä myyjille. Kun sai hampparinsa alkoi valittamaan miten vitun kuiva se on, ja minä en osannut olla hiljaa joten fiksuna sanoin "Mutsis on kuiva". Ei olis kannattanut, jätkä otti kiinni, kuva kuritusote mutta totesi että hei, oletki aika söpö ja työnsi kielensä mun suuhun.
Kukaan ei tehnyt mitään. Pääsin kyl tyypistä eroon itse.
Ei, tämä ei ole puolustuspuhe, tämä oli vain kertomus siitä että kyllä meidän kotimaiset sankaritkin osaavat törttöilä, eikä se tarkoita että kaikki suomalaiset ovat törttöileviä juoppja. [/quote] Olet oikeassa, suomalaisten joukossa on tällaisia tyyppejä paljon. Mutta niitä tuntuu olevan suhteessa enemmän näiden joidenkin muualta tulevien joukossa.
[/quote]
JA TÄMÄ PROVOSOITUI "mutsis on kuiva" viestistä. Muuten olisi ihan varmaan lähtenyt pois, tai pikkasen pillua vongannut kiltisti ensin. Ei aihetta pelkoon.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:52"]
Sama fiilis itselläni. Ja tyttäriä en päästä kulkemaan illalla yksin. Hyvä kysymys, miksi minä ja muut suomalaiset naiset joutuvat olemaan uhan kohteena. Kuka puolustaa meitä. Ei ole tarvinnut kotimaassa pelätä ja nyt tarvitsee ja miksi. Näiden maahan rajan yli tulleiden takia. Suomi menee pilalle.
[/quote]Ymmärrän, mutta nykyarvomaailmassa (Suomessa!) naista opetetaan olemaan vapaa ja pärjäämään ilman miestä. Tulevina kuukausina ja vuosina tämä opetus ja sen viisauden taso varmasti punnitaan.
Sama fiilis itselläni. Ja tyttäriä en päästä kulkemaan illalla yksin. Hyvä kysymys, miksi minä ja muut suomalaiset naiset joutuvat olemaan uhan kohteena. Kuka puolustaa meitä. Ei ole tarvinnut kotimaassa pelätä ja nyt tarvitsee ja miksi. Näiden maahan rajan yli tulleiden takia. Suomi menee pilalle.
[/quote]
Olkaa nyt niitä suvakkeja keillä on "unelma", kun sitä olette vaatineet nyt saitte.
Ja se, että on hiljentynyt kun muut ovat toitottaneet "monikulttuurisuuden ilosanomaa" on täysin yhtä paha asia.
Jos vain katselette vieressä, ette tee mitään, olette osa ongelmaa.
Sanon tämän siksi, että olen tästä samasta aiheesta kirjoittanut ja puhunut jo vuosia sitten, ja aina on löytynyt teitä huutamaan rasistiksi ja persuksi ja pölhöpopulistiksi ja muuta paskaa, kun ette ole aiheesta pystyneet keskustelemaan.
NAUTTIKAA NYT SIIS HILJAISEN HYVÄKSYVÄT NYÖKYTTELYNNE HEDELMIÄ JA KERTOKAA, MITEN KAIKKI TÄSTÄ VAROITTANEET OLI RASISTEJA.
Oliko kiva "kuulua porukkaan" ja huudella PerSuille, oliko?
KIITÄN, ONNEKSENI OLEN KUITENKIN MIES!
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:43"]
[/quote]Ymmärrän, mutta nykyarvomaailmassa (Suomessa!) naista opetetaan olemaan vapaa ja pärjäämään ilman miestä. Tulevina kuukausina ja vuosina tämä opetus ja sen viisauden taso varmasti punnitaan.
[/quote]
Nyt ovat hyvät ystävät kullan arvoisia. Parempi porukalla lenkkeillä, yöllä kulkea yms. -womanpower
Aiheen vierestä, mutta... Onko kukaan miettinyt miten käy homojen ja eläinten oikeuksien, kun islamilainen kulttuuri juurtuu maahamme? Tai luonnonsuojelun ja ikimetsien! Olen todella huolissani, sillä mennään takapakkia äkkiä sellaiset 300 vuotta. Koira on muslimille halveksuttava olento tai ainakin fundamentalistille.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:43"]
[/quote]
Nyt ovat hyvät ystävät kullan arvoisia. Parempi porukalla lenkkeillä, yöllä kulkea yms. -womanpower
[/quote]
Niin et sinun ratkaisu on, kuten Islamilaisissakin maissa, että nainen, tyttö eivät saa liikkua yksin pitää olla aina mies saattajana tai muuten saa r*******, ei rikos, uhrin syy esim liian lyhyt takatukka->r*********.
48 jatkaa vielä. Tajusin itse, että ainakin sikojen tilanne paranee , sillä tulevaisuudessa sikalat pitää lopettaa saastaisuuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:52"]Kuka siellä niitä pulloja ja laseja sitten heitteli? Ja kuka pahoinpiteli ketä? Mitä siellä Helsingissä siis tapahtuu? [/quote] Tämä ei tapahtunut Helsingissä. -ap
[/quote]Entä vastaukset muihin kysymyksiin.
[/quote]
Kyllä etsivä varmaan vastauksen kysymyksiinsä löytää, kun vähän rivien välistä lukeepi..
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"]Samat fiilikset.
Seisoin kotikaupungissani baarijonossa kunnes joku irakilainen otti ohikulkiessaan päästäni kiinni ja työnsi kielensä suuhuni. Oksetti ja tunsin itseni hiukka raiskatuksi henkisesti ja fyysisestikin. On tosi, että baarista et enää lähde ilman saattajaa. Toivoisin suomalaisten suojeluhaluisten miesten valpastuvan ja olevan meille naisille suojana nyt vähän enemmän. Pelottaa helvetisti.
[/quote]
Ei voi olla totta! Tällasista sit aina rikosilmoitukset välittömästi!
On tämä oikeasti pelottavaa. Ensi alkuun kyse on siitä pohdinnasta, että miten taloutemme kestää (eikä kai kestäkään, kun eihän se kestä muutenkaan), mutta nyt alkaa nousta myös ei-rasisteilla mieleen se, miten kulttuurimme muuttuu. En puolla mitään yhtenäistä, rajoittunutta kulttuuria, missä kaikki vähänkin erilainen on automaattisesti väärin, mutta kuten joku tuolla esittikin, miten käy vaikka eläinten oikeuksien, luonnonsuojelun..? Ja miten käy meidän naisten, kun tänne saapuu (näin alkuun) kymmeniä tuhansia ihmisiä, joille lähtökohtana (muusta sivistyksestä vähän riippumattakin) on, että nainen on ala-arvoisempi kuin mies? Minusta on ihan realistista pohtia näitä juttuja.
Aloituksessa ei kehuta pakolaisia ollenkaan, ketju poistoon.
Olen nuori nainen Itä-Helsingistä. En ole oikeastaan huomannut yhtään enempää ulkomaalaisia viime kuukausina, mutta niitä onkin valmiiksi jo hyvin paljon täällä. Kaipa ne pian tänne muuttavat, kaikki kun haluavat Helsinkiin. En ole viime viikkoina pahemmin liikkunut ilta- ja yöaikaan ulkona, joten en ole huomannut muutosta. Mutta suhtaudun varautuneesti tähän uuteen tilanteeseen. En enää kulje napit korvilla ja katson enemmän ympärilleni. Kun mietin kokemiani ahdisteluja vuosien varrelta, enemmistö niistä on ollut ulkomaalaisten tekemiä, juuri muslimin näköisten miesten. Myös väkivalta, jota olen todistanut, on lähes aina muslimimiehen tai mannen tekosia. Kun miettii, että näitähän on paljon vähemmän kuin kantasuomalaisia, niin aika äkkiä ymmärtää, että he osallistuvat enemmän ahdisteluun ja väkivaltaan. Suomalaisia juoppoja on helppo väistää. Nämä ulkomaalaiset puolestaan kävelevät perään ja ottavat ranteesta kiinni. Kaikkein pelottavinta tässä on, että muista ihmisistä ei ole apua. Kaikki teeskentelevät sokeaa ja kävelevät vain ohi.
Vierailija kirjoitti:
Samat fiilikset.
Seisoin kotikaupungissani baarijonossa kunnes joku irakilainen otti ohikulkiessaan päästäni kiinni ja työnsi kielensä suuhuni. Oksetti ja tunsin itseni hiukka raiskatuksi henkisesti ja fyysisestikin. On tosi, että baarista et enää lähde ilman saattajaa. Toivoisin suomalaisten suojeluhaluisten miesten valpastuvan ja olevan meille naisille suojana nyt vähän enemmän. Pelottaa helvetisti.
Ennen kun suojaa tarjoaa pitää selvittää oletko suvakki, ketä äänestit viime vaaleissa ja mitä mieltä olet maahanmuuttokriitikoista.
Itse huomasin viime viikonloppuna ensimmäistä kertaa pelkääväni Helsingin yössä. En siis ole yöelämään juurikaan ehtinyt alkukesän jälkeen, ja yllätys oli, miten turvattomalta olo tuntui, kun Narinkkatorilla odotin kaveriani. Todella paljon ulkomaalaisia miesporukoita, todella epämiellyttävää tuijottelua vrt. suomalaismiehiin. Ylipäätään epämääräistä vetelehtimistä. Toki mulla oli piukat farkut ja korot, ja muutenkin huoliteltu look , koska baariin menossa. Mutta ei se mielestäni oikeita tuollaista.
Ja kyllä, varmaan leimautuisin lähinnä suvakiksi. Siksipä tämä todella yllätti. :/
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 21:57"]
Samat fiilikset.
[/quote]
No hyi! Tee rikosilmoitus! On aihetta, tuo on selvää seksuaalista häirintää. Näistä tapauksista ei saa olla hiljaa.
[/quote]
Rikosilmoitus, varmasti. Mutta faktaa on se, että tuota tyyppiä ei saada vastuuseen teostaan. Ei löydy, ei näy.
[/quote]
Ei saada, ei haluta saada, ei haluta nähdä eikä löytää.....