Kelpaako mielenterveyspotilas mies naisille?
Yritän kartuttaa omia mahdollisuuksia naisrintamalla, niin miten tämä mahtaa olla?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
JOS HÄN EI OLE:
päihteiden käyttäjä,
alkoholisti,
väkivaltainen
rasisti
laiska
naisten mies
Terroristi
Ei pysty elämään Itsenäistä elämää.
huumorin tajuton tosikko
Hänellä , on Tuomio jostakin rikoksena.
On suvaitsematon moukka.
Ei ole ottanut, rokotteita,
Ei huolehdi henkilökohtaisesta hygeniasta.
Eli jos näitä EI OLE
on OK.
MUTTA JOS ON:
Niin Ei kiitos.
Ei saa olla päihteiden käyttäjä
Ei saa , olla alkoholisti.
Ei saa olla väkivaltainen
Pitää pystyä itsenäiseen elämään huolehtimaan henkilökohtaisesta hygeniasta ja terveydestään että on rokotteet otettu..
Eikä ole rasisti eikä saa olla suvaitsematon!Eikä saa olla naisten mies
Eli ihan tavallinen Rakastava mies saa olla.
Ja huumorin tajuinen.
Oliko tää nyt siis aapeen lista?
Nyt on jo niin sekavaa että jopa mä ottaisin hatkat. T: tuo moniongelmainen
Minä sairastan skitsofreniaa muttei se näy käytöksessäni oikeastaan ollenkaan. Hieman jännittää kertoa ihmisille sairaudesta kun suhtautuminen skitsoihin on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastan skitsofreniaa muttei se näy käytöksessäni oikeastaan ollenkaan. Hieman jännittää kertoa ihmisille sairaudesta kun suhtautuminen skitsoihin on mitä on.
Varmaan parempi kun ei kerro kenellekään. Sama totuuden kanssa, joka lienee parempi pitää itellään vain tiedossa. Muut jotka eivät tajua, yleensä ovat ennakkoluuloisia ja tuomitsevia.
Ja ei, en ollut tuo joka kirjoitti tuon "vaatimus listan" vaan tämä AP on se joka siihen kommentoi.
Pitäisihän se kirjoitus tyylistäkin huomata että tämä AP on jatkuvasti kirjoittanut selkeää ja hyvää tekstiä. Jonkun mielestä tämäkin kertoo jotain ihmisestä, vaikka muitten mielestä ns skitso olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, kuinka vakavasta ongelmasta on kyse ja onko itse aktiivinen sen hoitamisessa. Jos millään tavalla on väkivaltainen toisia kohtaan, en ryhtyisi suhteeseen.
Miksi aina kuvitellaan, että mielenterveyspotilaita iso osa olisi väkivaltaisia? Mt- ongelmia on monenlaisia
Ap voisi vähän tarkentaa minkälaisesta mt- ongelmasta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, kuinka vakavasta ongelmasta on kyse ja onko itse aktiivinen sen hoitamisessa. Jos millään tavalla on väkivaltainen toisia kohtaan, en ryhtyisi suhteeseen.
Miksi aina kuvitellaan, että mielenterveyspotilaita iso osa olisi väkivaltaisia? Mt- ongelmia on monenlaisia
AP tässä ja kyseessä on paranoidinen skitsofrenia. Tuo miksi ihmiset kuvittelevat mielenterveyspotilaiden olevan väkivaltaisia varmaan johtuu ennakkoluuloista sekä viihde teollisuudesta. On totta, että monet mt-ongelmaiset käyttäytyy epätyypillisesti ja ovat irrationaalisia, myös tunteitten heilahteluja sekä harhoja esiintyy. Tämä voi sivusta katsojan mielestä vaikuttaa väkivaltaiselta, varsinkin jos potilas joudutaan voimalla rauhoittamaan esim mielenterveys yksikössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi vähän tarkentaa minkälaisesta mt- ongelmasta on kyse.AP tässä ja kyseessä on paranoidinen skitsofrenia. Tuo miksi ihmiset kuvittelevat mielenterveyspotilaiden olevan väkivaltaisia varmaan johtuu ennakkoluuloista sekä viihde teollisuudesta. On totta, että monet mt-ongelmaiset käyttäytyy epätyypillisesti ja ovat irrationaalisia, myös tunteitten heilahteluja sekä harhoja esiintyy. Tämä voi sivusta katsojan mielestä vaikuttaa väkivaltaiselta, varsinkin jos potilas joudutaan voimalla rauhoittamaan esim mielenterveys yksikössä.
Sä et nyt vastannut kysymyksiin, että mitä sä itse annat suhteelle ja miksi edes parisuhdetta etsit?
Aika paljon saa anteeksi ns "puutteitaan mielenterveydessä", jos kuitenkin kohtelee kumppaniaan kultaisesti ja arvostaa suhdetta (takerttumatta ja syyttelemättä). Siis jos voi ongelmistaan huolimatta olla ihan tasavertainen kumppanin kanssa, vaikka aina ei ehkä kaikkea jaksakaan ja kaikkeen pysty kuten "kaikki muut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuvittele, että iso osa on. Kasvoin sellaisten kanssa, jotka olivat eivätkä tehneet asialle mitään. Sellaiseen helvettiin en enää lähtisi mukaan. Kuten sanoin, riippuu miten vakavasta tapauksesta on kyse, ottaako itsestään vastuun ja onko sitoutunut hoitamaan vaivaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan parempi kun ei kerro kenellekään. Sama totuuden kanssa, joka lienee parempi pitää itellään vain tiedossa. Muut jotka eivät tajua, yleensä ovat ennakkoluuloisia ja tuomitsevia.
Ja ei, en ollut tuo joka kirjoitti tuon "vaatimus listan" vaan tämä AP on se joka siihen kommentoi.
Pitäisihän se kirjoitus tyylistäkin huomata että tämä AP on jatkuvasti kirjoittanut selkeää ja hyvää tekstiä. Jonkun mielestä tämäkin kertoo jotain ihmisestä, vaikka muitten mielestä ns skitso olisikin.
Kyllä mä olen aina latonut suoraan ihmisille diagnoosini viimeistään siinä vaiheessa kun alkavat ihastumaan, annan vielä mahdollisuuden karata 😁
Jotkut tuomitsee joo, mutta entä sitten. En mä ainakaan läheisemmässä suhteessa haluaisi pitää isoa osaa musta piilossa. Jos joku karsastaa, niin se on mulle ok, enhän mäkään kaikista ihmisistä pidä.
Näin kolmekymppisenä mt-kuntoutujanaisena sanoisin, että riippuu ihan siitä miten ne mt-ongelmat ilmenee ja minkälaisia asioita odotat naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi vähän tarkentaa minkälaisesta mt- ongelmasta on kyse.AP tässä ja kyseessä on paranoidinen skitsofrenia. Tuo miksi ihmiset kuvittelevat mielenterveyspotilaiden olevan väkivaltaisia varmaan johtuu ennakkoluuloista sekä viihde teollisuudesta. On totta, että monet mt-ongelmaiset käyttäytyy epätyypillisesti ja ovat irrationaalisia, myös tunteitten heilahteluja sekä harhoja esiintyy. Tämä voi sivusta katsojan mielestä vaikuttaa väkivaltaiselta, varsinkin jos potilas joudutaan voimalla rauhoittamaan esim mielenterveys yksikössä.
Sä et nyt vastannut kysymyksiin, että mitä sä itse annat suhteelle ja miksi edes parisuhdetta etsit?
Aika paljon saa anteeksi ns "puutteitaan mielenterveydessä", jos kuitenkin kohtelee kumppaniaan kultaisesti ja arvostaa suhdetta (takerttumatta ja syyttelemättä). Siis jos voi ongelmistaan huolimatta olla ihan tasavertainen kumppanin kanssa, vaikka aina ei ehkä kaikkea jaksakaan ja kaikkeen pysty kuten "kaikki muut".
Tää on huvittavaa "mitä annat suhteelle" mitä siihen edes pitäisi antaa? Nytkö minun pitäisi keksiä jotain hyviä sanoja millä nainen hurmataan? Minulla on annettavana vain oma itseni sellaisena kuin olen. En voi luvata muutakaan sillä olen huomannut, että ihmisten kauniitkaan lupaukset paremmasta ei aina ole pitänyt, edes niillä terveilläkään. Elämä on joskus ollut vastamäkiä ja joskus myötämäkiä, ja minun uskoakseni sivistynyt ihminen voi avuillaan selvitä elämässä ja yhdessä vielä paremmin, kunhan muistaa sen yhteen hiileen puhaltamisen.
Seuraa, koska ihmisellä on sosiaalinen tarve ja yhdessä eletty elämä olisi runsaampaa ja yhdessä jaettu kaksin kertainen ilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässäkin tekstissä hieman sitä paranoiaa huomattavissa, et ehkä itse huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon saa anteeksi ns "puutteitaan mielenterveydessä", jos kuitenkin kohtelee kumppaniaan kultaisesti ja arvostaa suhdetta (takerttumatta ja syyttelemättä). Siis jos voi ongelmistaan huolimatta olla ihan tasavertainen kumppanin kanssa, vaikka aina ei ehkä kaikkea jaksakaan ja kaikkeen pysty kuten "kaikki muut".Tää on huvittavaa "mitä annat suhteelle" mitä siihen edes pitäisi antaa? Nytkö minun pitäisi keksiä jotain hyviä sanoja millä nainen hurmataan? Minulla on annettavana vain oma itseni sellaisena kuin olen. En voi luvata muutakaan sillä olen huomannut, että ihmisten kauniitkaan lupaukset paremmasta ei aina ole pitänyt, edes niillä terveilläkään. Elämä on joskus ollut vastamäkiä ja joskus myötämäkiä, ja minun uskoakseni sivistynyt ihminen voi avuillaan selvitä elämässä ja yhdessä vielä paremmin, kunhan muistaa sen yhteen hiileen puhaltamisen.
Seuraa, koska ihmisellä on sosiaalinen tarve ja yhdessä eletty elämä olisi runsaampaa ja yhdessä jaettu kaksin kertainen ilo.
Tuolla kysymyksellä haetaan usein sitä, että millaista yhdessäelo kanssasi olisi? Moni haluaa että tulevaisuuden suunnitelmat, elämäntyylit ja -arvot olisivat samansuuntaisia ollakseen onnellinen parisuhteessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon saa anteeksi ns "puutteitaan mielenterveydessä", jos kuitenkin kohtelee kumppaniaan kultaisesti ja arvostaa suhdetta (takerttumatta ja syyttelemättä). Siis jos voi ongelmistaan huolimatta olla ihan tasavertainen kumppanin kanssa, vaikka aina ei ehkä kaikkea jaksakaan ja kaikkeen pysty kuten "kaikki muut".Tää on huvittavaa "mitä annat suhteelle" mitä siihen edes pitäisi antaa? Nytkö minun pitäisi keksiä jotain hyviä sanoja millä nainen hurmataan? Minulla on annettavana vain oma itseni sellaisena kuin olen. En voi luvata muutakaan sillä olen huomannut, että ihmisten kauniitkaan lupaukset paremmasta ei aina ole pitänyt, edes niillä terveilläkään. Elämä on joskus ollut vastamäkiä ja joskus myötämäkiä, ja minun uskoakseni sivistynyt ihminen voi avuillaan selvitä elämässä ja yhdessä vielä paremmin, kunhan muistaa sen yhteen hiileen puhaltamisen.
Mitkä on sun hyvät puolet? Kuinka sä pidät suhteesta huolta?
Jos pelkkä kysymys vaan ärsyttää ja huvittaa niin jatkomahdollisuudet pidemmän suhteen suhteen ei ainakaan mun mielestä ole kovin hyvä. Tottakai pitää riittää omana itsenään mutta kyllä suhteet tarvitsee aina huoltoakin.
Itsellä naisena ainakin on annettavana niin hitosti rakkautta. Lämpöä, pieniä huomion osoituksia ja tekoja, tukea ja turvaa.
Vaikka saatan välillä olla todella vaikea ja yks lepakko suoraan hlvetistä, niin kyllä mä kuitenkin myös annan paljon ja mulle kumppanin onnellisuus, tyytyväisyys ja huomiointi on todella tärkeää. Mä olen myös hiton kultainen ja empaattinen, haluan ymmärtää ihmistäni, seisoa vierellä ja pitää huolta niin hyvin kuin suinkin kykenen.
Enkä itsekään oikeuta ja kuittaa kaikkea käytöstäni sillä, että "tämmönen mä nyt vaan olen, ota tai jätä", mussa on paljon myös kasvamista ja kehittämisen varaa.
Joskus ensimmäisillä kerroilla kun mun mies musta koitti saada naista itselleen niin kysyin mitä ihmettä hän mulla oikein tekee. Hän katsoi silmiin ja sanoi, että haluaa pitää musta huolta. Ei muuta, halus vaan pitää musta huolta.
Ihmisillä on kovin usein iso vaatimuslista, mitä haluaa toiselta osapuolelta, mutta unohtavat täysin sen mitä itsellä on annettavaa.
-moniongelmainen akka-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan suhteet on jollain tapaa kauppatavaraa. Sä saat multa tätä, mitä sä annat mulle? Saanko mä turvaa? Luotettavuutta? Ootko olemassa mulle vai tulenko hyväksikäytetyksi? Saanko mäkin olla välillä heikko vai hylkäätkö mut jos en aina jaksa?
Sori, mutta hieman luen tekstistäsi tietynlaista tunteettomuutta.
Siinähän sitä oli listaa kerraksi ja tosiaan, jonkin verran parempi kuin monien muiden naisten vaatimukset statuksesta sekä rahasta. Mitä tuo suvaitsevaisuus sinusta tarkoittaa? Itse olen saanut uskovaisen kasvatuksen enkä salli kaikenlaista syntiä mm lesboutta. Olenko mielestäsi huono ihminen?