Kelpaako mielenterveyspotilas mies naisille?
Yritän kartuttaa omia mahdollisuuksia naisrintamalla, niin miten tämä mahtaa olla?
Kommentit (55)
Riippuu ihan sun karismasta. Itse en välitä mistään sivuseikoista jos mies on muuten kiinnostava. Tosin olen itse varattu ja mt-ongelmainen. Ongelmani kuitenkin hanskassa.
Niin minäkin ajattelin. Onneksi on niitä naisiakin jotka on diagnosoitu niin ei yksin tarvii olla. Taitaa tavis miehillekin olla melkoinen turn off jos naisella mt-ongelmia?
Loukaamatta sinua mininä en jaksaisi.Anteeksi suvusani on ollut siskon poika mielenterveyspotilas panikin takia ja se salatiin .Joten häneen en osannut suhtautua oikein: Viimeset 24 vuotta. Toinen oma tytär salasi 20 -21 vuotta sitten kärsi raskausajan masennus ja sen jälkeinen.Kuin seuravan lapsensa kanssa.Ihan sama asia.En osanut suhtautua oikein ja kun ilmotti odotaa kolmaslapsi,oli loppu puhki hän ja hänen puoliso . Kun puolisokin uraputkessa veti satunaisesti nappeja ,alkoi viraa kohti pimeää elokuu ja toinen vaihe helvettiä Helmikuu!Paloin lopun yritin en jaksannut.Älkää koska salatko läheisitäne suhteiltanne ystäviltänne,jos syötte lääkeitä mielenterveys ongelmat. Niin ihmiset ympärillä ymmärtää teitä paremmin ja hyväksyy teidän .Etsien työkaluja selvitäkseen teidän kanssa kun masennus pahimillaan tai panikki!Pahinta on salaaminen! Terveisä vaan aikuiselle lapselleni ei tavattu siten 12 vuoteen kun en jaksanut,sairastuin uuvuin,yritin autaa!Mielenterveys asiat on kuin vesirokko! Kukan ei häpeä kertoa jos on vesirokko ? Mutta salataan omalta äidilta ja tädiltä:paniikit,masenukset ja vanha ihminen yritää äitinä, mummona, tätinä mutta ei ymmärrä ja ei jaksaa!Kun asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä:HETI!Jotta se läheinen voisi hakea vertaistukea autaessa ihmistä joilla on masennus tai paniikista kärsivä ihminen lähi sukua:Päivittäin sinä elämässä vaikka eri osoiteet!
Riippuu, kuinka vakavasta ongelmasta on kyse ja onko itse aktiivinen sen hoitamisessa. Jos millään tavalla on väkivaltainen toisia kohtaan, en ryhtyisi suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin ajattelin. Onneksi on niitä naisiakin jotka on diagnosoitu niin ei yksin tarvii olla. Taitaa tavis miehillekin olla melkoinen turn off jos naisella mt-ongelmia?
Riippuu ongelmaisuuden luonteesta ja muusta persoonallisuudesta.
Onhan niitä kaikenlaisia komboja.
Yleensä kyllä on niin, että jos on itse suht terve niin haluaa samanlaisen pariksi. Mt-jutut vääristää vuorovaikutusta ja estää läheisyyttä, mikä on normaalissa suhteessa ihan ytimessä. Jos toinen ei kestä läheisyyttä, mitä mieltä? Reilua että kumpikin pystyy samaan. Ei toista voi vaatia uhrautumaan.
Kaikkien sairauksien kanssa on sen sairaan nöyrryttävä. Ja helppoa se ei usein ole. Mt vaivat eivät silti ole väistämättä lopullisia kohtaloita toisin kuin moni somaattinen sairaus.
Käsi kädessä-lehdessä on seuranhakupalsta mt-vaivaisille. Laita ilmo sinne.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaa mielenterveysongelma naiselle
,,,,,,,ja sitten nämä saavat lapsen ja työllistävät lastensuojelun sossuja.
No sehän riippuu mt-ongelmasta, ja kuinka se ilmenee. Jos sulla on hoitamaton sairaus tai sairaus, joka on huonossa hoitotasapainossa, niin huonolta näyttää. Jos lääkitys on kunnossa ja pystyt huolehtimaan itsestäsi ja toimimaan normaalisti, niin on ihan ok.
No kun nykyään melkein kaikilla on mt -ongelmia, niin et varmasti eroa joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Näin ajattelen naisena itsekin.
Itse omaan vaikka kuinka monta diagnoosia, enkä enää edes odota, että joku "normaali" mies muhun ihastuis, saati alkais seurustelemaan. Kaikilla miehillä on ollut on jotain ongelmaa. Eli mulle tuskin olisi este, ymmärrän tosin hyvin miksi joku ei lähtisi tähän rumbaan mukaan.
Nykyisellä aika vakava epävakaa ja käy osastolla pari kertaa vuodessa ja sähkökin on tuttua.
Terveisin mm ADHD, dissosiaatio, paniikki, ahdistuneisuus, masennus, syömishäiriöpotilas.
Kelpaisinko mä sit sulle ap?
Riippuu vähän tapauksesta mutta jos veikata pitään niin todennäköisesti melko huonot.
Kelpaa joo, jos sulle kelpaa juoppo, läheisriippuva ja epävakaa mt-ongelmainen.
Koska treffataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin ajattelen naisena itsekin.
Itse omaan vaikka kuinka monta diagnoosia, enkä enää edes odota, että joku "normaali" mies muhun ihastuis, saati alkais seurustelemaan. Kaikilla miehillä on ollut on jotain ongelmaa. Eli mulle tuskin olisi este, ymmärrän tosin hyvin miksi joku ei lähtisi tähän rumbaan mukaan.
Nykyisellä aika vakava epävakaa ja käy osastolla pari kertaa vuodessa ja sähkökin on tuttua.Terveisin mm ADHD, dissosiaatio, paniikki, ahdistuneisuus, masennus, syömishäiriöpotilas.
Kelpaisinko mä sit sulle ap?
Mahdollisesti kelpaisit. Luulen ettei nuo kaikki diagnoosisi ole vakavia vaan itse aiheutettuja. Todennäköisesti sinulla ollut melko rikkonainen lapsuus/nuoruus kun adhd ja syömishäiriöt. Tuommoinen epävakaa persoonallisuus on varmaan rankkaa molemmille, kun on arvaamaton eikä ikinä tiedä millä tuulella on.
Vierailija kirjoitti:
Koska treffataan?
Sinulla niitä ongelmia on enemmänkin kuin mt. Ja vaikka itse olen diagnosoitu, niin olen vakaa ihminen ja kotini sekä oman itseni pitänyt hyvässä kunnossa. Ruokavalio kunnossa, uni-valve rytmi hyvä, on sosiaalisia kanssa käymisiä jne.
Mutta on se diagnoosi, paranoidi skitsofrenia, jonka minä itse tosin kiistän, sillä mielestäni en ole ikinä sairastanut tuollaista vaan lääkärit tekivät virheellisen diagnoosin.
Vierailija kirjoitti:
Koska treffataan?
Mielenterveysongelmainen ei kuitenkaan välttämättä ole lainkaan mikään alkoholin (tai muidenkaan päihteiden) ongelmakäyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska treffataan?Sinulla niitä ongelmia on enemmänkin kuin mt. Ja vaikka itse olen diagnosoitu, niin olen vakaa ihminen ja kotini sekä oman itseni pitänyt hyvässä kunnossa. Ruokavalio kunnossa, uni-valve rytmi hyvä, on sosiaalisia kanssa käymisiä jne.
Mutta on se diagnoosi, paranoidi skitsofrenia, jonka minä itse tosin kiistän, sillä mielestäni en ole ikinä sairastanut tuollaista vaan lääkärit tekivät virheellisen diagnoosin.
Tuo kertoo kyllä kaiken. Ei mitään saumaa, sekopää.
Mieluummin vaikka Marlboro-mies kuin mielenterveyspotilas-mies...