Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajien käytös? Kiire?

Vierailija
11.04.2022 |

Olin leikkauksessa sairaalassa. Hoitajia ei näkynyt kuin jollain säännöllisellä kierrolla. Ruokaa tai juomaa jakamassa,lääkkeitä jakamassa ja silloin ei saanut apua,edes asennon korjaamiseen! Kelloa soittamalla tultiin 10-15 min kuluttua. Entä jos joku olis ollu vaikka hengenhädässä; sängystä meistä kolmesta ei yksikään ilman apua päässyt! Huomautin asiasta et ollaan avuttomina täällä,hieman nopeampaa apua kaivattaisiin. Hoitaja sanoi et hän voi kyllä laittaa vaipat jokaiselle, ettei tarvitse narista! Kerroin osastonhoitajalle käytöksestä ja hän puolestaan sanoi et: "Voi voi,meillä on täällä niin kiirettä ollut.Varmaan hoitaja ei ole mitään pahaa tarkoittanut;on vaan niin hermostunut kiireestä,et valinnut sanansa huonosti!"- Voi voi,ei ennen kiireessäkään sanottu mitä sattuu! Eikä osatonhoitaja olis vastannut potilaalle:voi voi! Ei ole hoitajat enää palveluammatissa. Toivottavasti en enää koskaan joudu avuttomana kaupunginsairaalaan hoitoa saamaan.

On kielltty tabuaihe näemmä
Palsta täynnä hoitajia lakkoilemassa

Sairaanhoitajien käytös? Kiire?

Vaihtoehdot

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep

Vierailija
82/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni lantio pois paikoiltaan ja murtui häntäluu synnytyksessä. Seuraavana aamuna en päässyt ylös sängystä vessaan enkä hakemaan aamupalaa. Kysyin hoitajalta, josko voisi auttaa minut pystyyn, jotta voisin käydä vessassa. En myöskään tiennyt tuodaanko aamupalat osastolla huoneisiin vai pitääkö ne hakea itse, joten kysyin tätäkin. Vastauksena vihainen saarna, kuinka en ole täysihoitolassa eikä raskaus tai synnytys ole mikään sairaus.

Pääsin vessaan, kun mies tuli katsomaan minua. Hän myös toi samalla aamupalaa. Onneksi ei tarvinnut odottaa kuin tunnin verran. Seuraavana päivänä olo onneksi hoitaja, joka otti vaivani tosissaan ja sain apua.

Olin melko nuori äiti ja näytin vielä nuoremmalta. En tiedä aiheuttiko se tällaisen kohtelun vai oliko ko. hoitaja vain mäntti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä minä soitan kelloa niin silloin kaikkien pitää heti vastata ja välittömästi tarjota minä minälle palvelua

T. Herra ja Hidalgo

Sinä et oikein taida ymmärtää lukemaasi. Onko älyn kanssa muutenkin heikkoa? Jos potilas on liikuntakyvytön mutta asennon korjaamisessa ei auteta, tajuatko, että tilanne on hirveä? Jos joku huoneessa olisi saanut sydänkohtauksen ja lakannut hengittämästä, tajuatko, että 12 minuutin vastausajalla käsillä olisi ruumis? Tajuatko elämässäsi yhtään mitään muutenkaan?

no mitä sitten? Ihmisiä kuolee muutenkin koko ajan. Jokainen meistä kuolee joskus Jos kuolee, niin ehkä oli jo sen aika.

Vierailija
84/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne hoitajien kiireet palkkaa nostamalla helpota.

Pitää palkata lisää hoitajia ja vuosilomat muuttaa seitsemästä ja puolesta viikosta viiteen viikkoon. Työtuntien määrä nousisi vuositasolla hurjasti, joka omalta osaltaan helpottaisi kiirettä.

Typerys. Miksi ja mistä hoitajia tulisi lisää huonolla palkalla ja lyhyemmillä lomilla? Mutta sinähän voit vaikka opiskella hoitajaksi, koska tunnut olevan heidän palkkaan tyytyväinen.

Jos lomaa lyhennetään niin työtuntien määrä lisääntyy, tämä luonnollisesti nostaa kokonaispalkaa vuositasolla, luulisi hoitajankin tämän ymmärtävän.

Lisätään myös koulutuspaikkoja niin saadaan lisää hoitajia palkattua tulevaisuudessa.

Huoh. Pitkät lomat on saatu korvaukseksi siitä ettei ollut varaa palkankorotuksiin. Tonni lisää peruspalkkaan ja muut normaalit indeksikorotukset, niin lomat lyhenee. Miten ajattelit saada opiskelijat ja vastavalmistuneet pysymään alalla? Huonolla palkalla ja lyhyillä lomillako?

Juuri sillä että kiire helpottaa ja kokonaisansio vuositasolla nousee reippaasti. Oliko liian vaikea asia ymmärtää?

Onko vaikea ymmärtää ettei sinne kouluun hae kukaan kun alan huono palkkaus, henkilöstövaje ja kiire on tiedossa. Kiire ei silloin myöskään hellitä kun hoitajat vaihtavat alaa. Ainoa ratkaisu on lisää palkkaa.

Kiire ei helpota palkkaa nostamalla, usko jo!

Helpottaahan. Kun palkka nousee, ala tulee houkuttelevammaksi ja alalle tulee lisää porukkaa -> kiire vähenee. Usko jo!

Mutta kun niitä hoitajia ei palkata enempää, vaikka tulijoita alalle olisi. Usko jo! Hoitoalaa on aina tarkoituksella pyöritetty säästöjen toivossa minimimiehityksellä ja niin se pyörii jatkossakin.

Vierailija
85/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoissairaanhoidossa olen saanut aina hyvää ja asiallista hoitoa. Siellä "huonoin" kokemukseni liittyi siihen, että jouduin odottamaan apua asennon vaihtamiseen aika pitkään. Hoitaja kyllä kävi kysymässä, mitä apua tarvitsen, mutta piti vielä odottaa toinen hoitaja avuksi kääntämään ja sillä aikaa hän kävi auttamassa muita potilaita.

Ja tämän ymmärrän, itsekin hoitajana, täysin. Ei hoitajan tarvitse rikkoa itseään ja toimia epäergonomisesti vain siksi, että "kyllähän sinä minut yksinkin saisit käännettyä, aikuinen ihminen".

Eli olet ihan kamala läski jota ei yksi hoitaja pysty kääntämään? Häpeäisit.

Vierailija
86/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu olisin jäänyt ja hakenut, jos olisi ollut tarjolla vakituinen työ. Mutta määräaikaisuuksia määräaikaisuuksien jälkeen en jaksanut. Vaihdoin alaa

Vierailija
87/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ne hoitajien kiireet palkkaa nostamalla helpota.

Pitää palkata lisää hoitajia ja vuosilomat muuttaa seitsemästä ja puolesta viikosta viiteen viikkoon. Työtuntien määrä nousisi vuositasolla hurjasti, joka omalta osaltaan helpottaisi kiirettä.

Typerys. Miksi ja mistä hoitajia tulisi lisää huonolla palkalla ja lyhyemmillä lomilla? Mutta sinähän voit vaikka opiskella hoitajaksi, koska tunnut olevan heidän palkkaan tyytyväinen.

Jos lomaa lyhennetään niin työtuntien määrä lisääntyy, tämä luonnollisesti nostaa kokonaispalkaa vuositasolla, luulisi hoitajankin tämän ymmärtävän.

Lisätään myös koulutuspaikkoja niin saadaan lisää hoitajia palkattua tulevaisuudessa.

Huoh. Pitkät lomat on saatu korvaukseksi siitä ettei ollut varaa palkankorotuksiin. Tonni lisää peruspalkkaan ja muut normaalit indeksikorotukset, niin lomat lyhenee. Miten ajattelit saada opiskelijat ja vastavalmistuneet pysymään alalla? Huonolla palkalla ja lyhyillä lomillako?

Juuri sillä että kiire helpottaa ja kokonaisansio vuositasolla nousee reippaasti. Oliko liian vaikea asia ymmärtää?

Onko vaikea ymmärtää ettei sinne kouluun hae kukaan kun alan huono palkkaus, henkilöstövaje ja kiire on tiedossa. Kiire ei silloin myöskään hellitä kun hoitajat vaihtavat alaa. Ainoa ratkaisu on lisää palkkaa.

Kiire ei helpota palkkaa nostamalla, usko jo!

Helpottaahan. Kun palkka nousee, ala tulee houkuttelevammaksi ja alalle tulee lisää porukkaa -> kiire vähenee. Usko jo!

Juuri näin, eli palkataan lisää hoitajia, kiire helpottaa.

Lisäksi vielä se vuosiloman lyhentäminen viiteen viikkoon.

Hyvä tulee.

Vierailija
88/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa huonoimmat hoitajakokemuksenne?

Lääkärit osa mänttejä myös kusi päässä mutta nyt hoitajista asia

Vierailija
89/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti yli puolet huono hoitokokemus

Vierailija
90/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni hakee alalle pelkän idealismin vallassa ja sitten törmää tuittumaiseen ilmapiiriin ja menee mukana

Vierailija
91/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minä minä soitan kelloa niin silloin kaikkien pitää heti vastata ja välittömästi tarjota minä minälle palvelua

T. Herra ja Hidalgo

Sinä et oikein taida ymmärtää lukemaasi. Onko älyn kanssa muutenkin heikkoa? Jos potilas on liikuntakyvytön mutta asennon korjaamisessa ei auteta, tajuatko, että tilanne on hirveä? Jos joku huoneessa olisi saanut sydänkohtauksen ja lakannut hengittämästä, tajuatko, että 12 minuutin vastausajalla käsillä olisi ruumis? Tajuatko elämässäsi yhtään mitään muutenkaan?

no mitä sitten? Ihmisiä kuolee muutenkin koko ajan. Jokainen meistä kuolee joskus Jos kuolee, niin ehkä oli jo sen aika.

Jos joku saa sydänkohtauksen jollain muulla kuin sydänosastolla tai teholla, niin todennäköisyys että hoitajat ovat heti hoitovälineiden kanssa paikalla laskee heti. Ihmistä ei voi myöskään estää kuolemasta, syitä toki voidaan ennaltaehkäistä ja vaivaa hoitaa sen verran kun pystytään. Hirveäähän se on, jos joku kuolee kun hoitajat eivät pääse heti paikalle, mutta se on mielestäni vahva viesti esimiehille, että henkilökuntaa ei ole tarpeeksi turvaamaan potilaiden hoitoa.

Vierailija
92/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni hakee alalle pelkän idealismin vallassa ja sitten törmää tuittumaiseen ilmapiiriin ja menee mukana

Kun hakeudutaan jollekin alalla idealismi on melko yleistä se ei ole mitenkään poikkeuksellista hoitoalalle hakeutuville. Hoitotyö sen sijaan on monien pitkään alalla olleiden, työnantajien ja asiakkaiden asenteissa jämähtänyt jonnekin pitkälle viime vuosituhannelle. Se on melko poikkeuksellista, odotammeko me samanlaista palvelua autokorjaamossa nyt kuin sata vuotta sitten.

Vierailija
93/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valitettavasti saanut epäasiallista hoitoa useamman kerran, ja ei, koskaan ei hoitajilla ole ollut kiire. Ihan rauhassa on istuttu, selattu instaa/somea ja selitetty kaverille sitä sun tätä. Mieleen jäi myös se, kuinka avonaisella vuodeosastolla (jouduin siis ensiapuun, ja sen jälkeen kärrättiin sängyssä tämmöiselle vuodeosastolle) kuinka ihmisten henkilökohtaisia tietoja luettiin ääneen niin, että kaikki ne kuulivat. Kuulit kaikki hetut ja diagnoosit ja se kyllä vaivaa vieläkin. Tuolloin olisi pitänyt itse päästä vessaan useammankin kerran, niin kukaan ei tullut auttamaan tippuletkun irroituksessa, vaikka sitä kuinka monta kertaa pyysin. "Joo joo, odota vähän aikaa" oli kahden hoitajan vastaus, ja sen jälkeen jatkettiin somen selaamista. Mutta kun ei sitä vessaan menoa voi odottaa tuntitolkulla. Tosijuttu. Myöskään pelkopotilaana tutkimuksissa on oltu tosi epäasiallisia, minua potilasta on syytetty siitä, kun peloissani itken tutkimusta. "Tajuatko sinä, kuinka vaivaannuttavaa tässä on olla kun sinä itket siinä" oli kirjaimellisesti hoitajan sanat, jotka muistan aina. 

Hämmentävää että olet ilmeisesti omasta huoneesta nähnyt että hoitajat selailee Instagramia tai somea kun apua olet pyytänyt. Yleensä se tapahtuu soittokellon välityksellä vai oletko mystisesti raahautunut kansliaan pyytämään apua mutta et sitten vessaan päässyt.

Ilmaisin ilmeisesti epäselvästi, että tämä tapahtui juurikin tuolla avonaisella vuodeosastolla, josta näki ja kuuli suoraan, mitä hoitajat tekivät. Tällainen ainakin Meilahdessa oli. 

Vierailija
94/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

¨Katastrofi   on  kun ainakin  35 000 pakkorokotusta vastustavaa syrjäytettiin  toisiin tehtäviin ja pois kokonaan.

Jäljellä olevista sairaana piikkihaitoista vuorotellen. 

Sairastuvuus ja kuolleisuus huimasti noussut. Lakko.

Vierailija
95/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamme KORKEITA VEROJA TÄSSÄ MAASSA. On perusteltua saada hyvää palvelua siitä mistä olemme maksaneet. Eli jos joudumme sairaalaan olemme maksaneet siitä jo valmiiksi korkeiden verojen muodossa. Olen myös saanut huonoa välinpitämätöntä kohtelua sairaalassa, ihmettelen miksi, olen itse ollut ystävällinen.  Ilmeisesti väärät ihmiset ovat siellä tekemässä työtään. Ehdotan seuraavaa, verot alas ja jokainen maksaa itse omat terveyspalvelunsa ja hoitonsa. Köyhille sitten tämä yhteiskunnan huono tarjoama hoito.

Vierailija
96/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% on saanut huonoa kohtelua.. wau!

Ja se punapää huutaa teeveessä lakkoa lisää!

Tyypillinen hoitsu

Mikään ei pakota menemään sinne sairaalaan hakemaan palvelua tai sitä että vaippa vaihdetaa juurii silloin kun mä haluan.

Sun ei tarvitse mennä ruokakauppaan .

Vierailija
97/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksamme KORKEITA VEROJA TÄSSÄ MAASSA. On perusteltua saada hyvää palvelua siitä mistä olemme maksaneet. Eli jos joudumme sairaalaan olemme maksaneet siitä jo valmiiksi korkeiden verojen muodossa. Olen myös saanut huonoa välinpitämätöntä kohtelua sairaalassa, ihmettelen miksi, olen itse ollut ystävällinen.  Ilmeisesti väärät ihmiset ovat siellä tekemässä työtään. Ehdotan seuraavaa, verot alas ja jokainen maksaa itse omat terveyspalvelunsa ja hoitonsa. Köyhille sitten tämä yhteiskunnan huono tarjoama hoito.

Kuka pystyy maksamaan itse hoidostaan?

Jos ja kun palvelut ostetaan vskuutusvaroin et myöskään välttämättä saa juuri sitä palvelua mitä itse haluat vaan palvelun joka vakuutusyhtiö määrittelee sinulle voivan ko vakuutuksella tarjottavan. Ilmapiiriin siellä on toki vaikutusta ketä ne asiakkaat on.

En silti usko että yhteiskunta alkaisi tuottamaan enää jotain köyhäin hoitoa vaan palvelut edelleen ostettaisiin ihan samoilta palveluntuottajilta kuin keltä myös ne omin tai vakuutusvaroin palvelun ostavatkin ne hankkivat, maksaja vain olisi yhteiskunta sosiaaliturvan muodossa.

Vierailija
98/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% on saanut huonoa kohtelua.. wau!

Ja se punapää huutaa teeveessä lakkoa lisää!

Tyypillinen hoitsu

Mikään ei pakota menemään sinne sairaalaan hakemaan palvelua tai sitä että vaippa vaihdetaa juurii silloin kun mä haluan.

Sun ei tarvitse mennä ruokakauppaan .

Ei tarvitsekaan. Olet ihan oikeassa.

Vierailija
99/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi sektiota takana. En minä aluastialle tarpeitasi tehnyt. Kipupumpun kävivät irroittamassa vessa reissun ajaksi. Itse, omilla jaloilla kävelin. Hoidin vauvatkin itse!

Vierailija
100/124 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi tätä maailman tilaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan