Tapailemallani miehellä ei ole yhtään sarkasmin tajua, ottaa kaiken kirjaimellisesti ja suutahtaa "valehtelusta" esim. sanoin vitsillä keränneeni viime vuonna ainakin 500 litraa mustikoita yhtenä päivänä
Meni ihan vakavaksi ja alkoi inttää, miten muka sain niin paljon pyörän kyydissä kulkemaan, miksi valehtelen. Päivittelin kerran, kuinka serkkuni on idiootti kun oli lähtenyt humalassa auton rattiin. Sanoin, että serkulla ei nykyään ole aivoja enää ollenkaan. "Älä jauha pas kaa, ei kukaan voi elää ilman aivoja" Samalla serkulla on myös aina pakottava tarve kertoa milloin menee tarpeilleen. Kerran lohkaisin "No kiitos, en olis voinut elää ilman tuota tietoa" Myöhemmin alkoi vängätä siitä, miksi se tieto oli ollut minulle niin tärkeä.
Tuon tyyppiset jutut ottaa aina kuolemanvakavasti ja loukkaantuu. Olen huomannut jo, että valitsen sanani tarkkaan hänen seurassaan. Tunteeko muut tällaisia ihmisiä ja mistä voi johtua? kolmekymppinen mies.
Kommentit (624)
Vierailija kirjoitti:
Mää oon ainakin miljoona kertaa kirjoittanut että älä aina liioittele, liioittelu ei ole sarkasmia.
Totta kai liioittelu voi olla sarkastista!
Onpas täällä paljon asseja inttämässä, miten eivät ymmärrä koko asiaa ja että ihan tyhmää sanoa miljoona jos tarkoittaa kymmentä. Varsin kuvaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen kyllä tuollaista turhanpäiväistä liioittelua ja tyhjänpuhumista. Miksi ihmeessä kukaan sanoisi, että on poiminut 500 litraa mustikoita päivässä?
Itsekin sanon usein esim "huh huh olen tehnyt miljoona asiaa tänään" tai "voisin syödä kokonaisen hevosen" tms. Ihan normaalia puheen värittämistä. Normaali ihminen tajuaa kyllä että ap oli poiminut niin paljon mustikoita että se tuntui kuin olisi poiminut 500 litraa. Ja jos ei tajua niin ainahan voi kysyä "ai ihan oikeasti poimit niin paljon?" eikä jäädä inttämään.
No sanomasi ovat ihan yleisiä sanontoja, mutta ei kuulosta samalta, että keräsin 500 litraa marjoja päivässä viime vuonna tai jotain muutakaan marjaa. Harvinaisen huono vitsi.
Sinulla on siis kaavamainen huumorintaju. Mutta älä huoli, useimmilla on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen kyllä tuollaista turhanpäiväistä liioittelua ja tyhjänpuhumista. Miksi ihmeessä kukaan sanoisi, että on poiminut 500 litraa mustikoita päivässä?
Itsekin sanon usein esim "huh huh olen tehnyt miljoona asiaa tänään" tai "voisin syödä kokonaisen hevosen" tms. Ihan normaalia puheen värittämistä. Normaali ihminen tajuaa kyllä että ap oli poiminut niin paljon mustikoita että se tuntui kuin olisi poiminut 500 litraa. Ja jos ei tajua niin ainahan voi kysyä "ai ihan oikeasti poimit niin paljon?" eikä jäädä inttämään.
No sanomasi ovat ihan yleisiä sanontoja, mutta ei kuulosta samalta, että keräsin 500 litraa marjoja päivässä viime vuonna tai jotain muutakaan marjaa. Harvinaisen huono vitsi.
Voisitko nyt suksia jo mäkeen jankuttamasta.
On muuten hirveän raskaita aloittajan kaltaiset ihmiset, joiden puhetta kuunnellessa täytyy olla hiukan varuillaan, kun ei aina tiedä, mikä on niin kutsuttua vitsiä ja mikä ei. Ihan asiallisenkin puheenaiheen ollessa kyseessä. Ja kun nämä "läpät" ovat yleensä hauskoja vain kertojansa mielestä.
Ap:llä on persoonallinen tapa kertoa asioita, mutta on tuo tapailumieskin outo. Ehkä ansaitsette toisenne.
Ovatko kaikki asspergerit kokoontuneet av:lle?
Tapailemasi mies tulkitsee asioita kirjaimellisesti. Se vituttaa sinua. Lopeta tapailu. Muuta neuvoa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Kuulostaa aika typerältä edes väittää tollasta. Tulee olo, et pitää toista ihan idioottina.
Miten niin väittää? Kysehän on ilmiselvästi vitsistä, ja jos ei absurdia huumoria tai sarkasmia ymmärrä, se on tosikon kuulijan ongelma.
No ei tuollainen tyhjänpäiväinen liioittelu kyllä kuulosta vitsiltä. Vitsit ovat paljon hauskempia juttuja.
Niin. Ilmeisesti vitsikin täytyy nyt määritellä kirjaimellisesti tarinaksi, josta löytyy alku, keskikohta ja loppu? Minulle myös sanaton tilannekomiikka, jopa vain jokin ilme tai ele, voi olla "hyvä vitsi".
Vierailija kirjoitti:
Avasin kerran ensitreffeillä entistä suhdettani toteamalla, että parisude entiseen naisystävääni perustui mm. veropetoksiin ja muuta sekavaa. En tiedä, mistä toi tuli. Olin varmaan niin hermona ja pelleilin. Luovalla alalla työskentelevä treffikumppani innostui, koska heitin kuulemma niin sakeeta läppää.
Sakeaa läppää 😅
Jos olisit ukrainalainen marjanpoimija niin jonkun piristeen voimalla voisit päästä lähelle noita litramääriä
Mieskin leikillään liioittelee ja vitsailee kuin aloittajakin. Mies voi härnätä tahallaan noin.
Sarkasmi ja valehtelu on kaksi täysin eri asiaa, mutta tätä ei ap nähtävästi ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattais valehdella. Tuo mustikkajuttu esim. Idioottimainen.
Juu, ainaskin oli 1000 litraa!
Ap tänne heti vitsailemaan jookosta 😀😍
Kenellekään ei saa valehdella, että suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen menivät saunaan. Ainoastaan todennetun saunomistapauksen kyseessä ollessa on lupa moisia lausua.
Miks aina ne, jotka valittavat ettei joku muu ymmärrä sarkasmia, ovat itse ihan pihalla mitä sarkasmi yleensä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avasin kerran ensitreffeillä entistä suhdettani toteamalla, että parisude entiseen naisystävääni perustui mm. veropetoksiin ja muuta sekavaa. En tiedä, mistä toi tuli. Olin varmaan niin hermona ja pelleilin. Luovalla alalla työskentelevä treffikumppani innostui, koska heitin kuulemma niin sakeeta läppää.
Sakeaa läppää 😅
Asun metropolitaanisen sivistyksen ulkopuolella, ja tapauksesta on muutenkin 20+ vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Mieskin leikillään liioittelee ja vitsailee kuin aloittajakin. Mies voi härnätä tahallaan noin.
Miksi härnätä tapailukumppania? Eikö vain ole helpompi lopettaa se tapailu sen sijaan, että hieroo toisen naamaan omaa mielipidettään?
Vierailija kirjoitti:
Miks aina ne, jotka valittavat ettei joku muu ymmärrä sarkasmia, ovat itse ihan pihalla mitä sarkasmi yleensä on?
Paras ja osuvin sarkasmi nimenomaan on sellaista, jota sarkasmi "yleensä" ei ole. Jotain yllättävää.