Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat

Vierailija
11.04.2022 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa

Kommentit (2041)

1941/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi naiset on niin nössöjä että palvelevat ja passaavat miestä. Miksi ootte sellasen kanssa? Miksi suostutte? Miksette pane vastaan?

Mua ei ykskään mies oo koskaan saanu taivutettua kotiorjaks enkä koskaan tuu siihen suostumaan. Mussa on naista sanoo ei.

Mua jotenki ärsyttää passaavat naiset hirveesti.

Vierailija
1942/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliöeliö kirjoitti:

En ymmärrä miksi naiset on niin nössöjä että palvelevat ja passaavat miestä. Miksi ootte sellasen kanssa? Miksi suostutte? Miksette pane vastaan?

Mua ei ykskään mies oo koskaan saanu taivutettua kotiorjaks enkä koskaan tuu siihen suostumaan. Mussa on naista sanoo ei.

Mua jotenki ärsyttää passaavat naiset hirveesti.

Naiset tekevät asioita mitä itse haluavat ja väittävät se olevan miehelle vaikka mies ei mitää asiasta ole edes puhunut. Sama asia kun mies sanoisi naiselle että ostin sinulle uusia kalastus välineitä vaikka tietää että nainen ei välitä kalastamisesta mutta mies voisi sitten käyttää niitä kun nainen ei itse välitä kalastamisesta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallu Pirvanen kirjoitti:

Naiset valittavat turhaan uupumusta. Olen katsellut nuoria perheitä kävelylenkillä ollessani ja ihmetellyt yhtä asiaa. Vastaan tulee pari, jolla on lastenvaunut, jota työntää nainen ja mies kävelee kädet taskussa vieressä. Mies on musta tai tumma ulkomaalaisen näköinen. En ole nähnyt yhtään mustan miehen työntämää lastenvaunua missään. Valkoisen kyllä. Se ei kuulu niiden kulttuuriin, se on naisen tehtävä. Mies panee vaan ja nainen hoitaa loput. Suomalainen nainen hyväksyy tuon kulttuurin kun se on niin eksoottista. Mutta annapa olla. Jos valkoinen mies, joita tämäkin keskustelu haukkuu, ei työntäisi vaunuja, nainen haukkuisi sitä klitoris kurkusta ulkona koska se on valkoinen mies. Tämä vahvistaa käsityksen naisten sairaasta epäloogisuudesta ja kieroutuneesta tasa-arvokäsityksestä. Naisten on parasta katsoa peiliin, sieltä näkyy syy uupumiseen. Ensin halutaan se pentu ja sitten ei jakseta sitäkään hoitaa. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi kun on nainen. Eikä tuo vieressä kavelevä eksoottinen olio tiskaa, siivoa lapsenpaskkaa vaipoista, eikä imuroi koska sen ei tarvitse kun se on eksoottinen ja se kulttuuri. Keskustelin erään naisen kanssa juuri tästä, sillä oli kokemusta asiasta. Oli samaa mieltä. Nyt naiset turvat ruttuun ja hoidatte pestinne mukisematta, oma vika jos ei lapsenpjaskan lapioiminen maistu. Kondomi olisi auttanut vaivoihin. Ulkomaalaiset naiset sen sijaan hoitavat pentunsa mukisematta. Mies tuo leivän pöytään ja nainen hoitaa kodin jos on päivät kotona. 

Mä hoidinkin pestini kunnes en enää jaksanut ja otin avioeron lusmusta (suomalais)miehestä. Miehestä tuli lähivanhempi ja minä otan muksuja parina viikonloppuna kuukaudessa. Siellä ukko kitisee kun on niin rankkaa. Olisi hoitanut pestinsä niin meillä voisi olla vielä ydinperhe.

1944/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uranaisen kannattaa valita uran ja lapsen väliltä.

Vierailija
1945/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Ei naisiakaan kiinnosta nuorten miesten syrjäytyminen. M27

1946/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloudessa on nämä työt: tiskit, roskien vienti, ruoan teko, pyykit (pyykikone ja kuivuri), pyykit kaappiin, imurointi, moppaus, tavaroiden oikeille paikoille paneminen ja muu siistiminen, pintojen pyyhintä, vessanpytyn pesu, pyyhkeiden uusiin vaihto, saunan lämmitys puilla, talvella uunin lämmitys joka toinen päivä puilla jotta säästyy sähköä ja rintamamiestalo pysyy lämpösenä, polttopuiden teko, lumityöt talvella, autojen huolto ja renkaan vaihdot, autojen pesu, juhlakoristelut juhlapäiville, petivaatteiden vaihto, oman lapseni hoito, miehen lapset joka toinen viikonloppu niin sillon lasten hoito 2 lasta, lasten kuskaus, puutarhan hoito, nurmikon leikkuu, paljun lämmitys, varaston ja tallin siivous, työkaluvaraston siivous, jotain muuta voi olla mitä en tässä muistanu.

Meillä imuroinnin ja moppauksen teen minä kerran viikossa teen sen ihan mielelläni, pyykit pääasiassa minä, mies auttelee mm. Kuivuriin siirtelee koska mä en haluu että se erehyksessä laittaa vääränväriset sekasin ja vaaleet vaatteet tummuu herkästi tummempien seassa yms. Pyykkäämisen teen kerran viikossa. Minä laitan pyykit kaappeihin. Molemmat laittaa tiskit miten kukaki joutaa, ruuat tehään kumpiki, mies useemmin, roskat molemmat, tavarat paikolleen molemmat, pintojen pyyhintä enimmäkseen minä, juhlakoristelut minä, vessa minä, pyyhkeet minä, petivaatteet minä, autojen huolto mies tai huoltamo koska minä en osaa ja hoidan lasta, renkaat osaan vaihtaa mut mies kerkee aina ensin, sauna molemmat, uunin lämmitys molemmat, lumityöt mies joskus minä, palju molemmat, ruohonleikkuu mies joskus minä, puutarhan hoito minä, lasten hoito minä hoidan pääasiassa omaa lastani mutta mieskin hoitaa ja auttaa paljon, mies hoitaa omat lapset mutta minä autan, minä vien lapseni hoitoon ja haen mies joskus hakee. Omat lapset muuten kuskataan ite kumpikin.

Puun hakkuu yleensä mies joskus minä

Varasto ja talli siivous molemmat, työkaluvaraston siivous mies

Mies käy töissä minä opiskelen.

Vierailija
1947/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valittavat turhaan uupumusta. Olen katsellut nuoria perheitä kävelylenkillä ollessani ja ihmetellyt yhtä asiaa. Vastaan tulee pari, jolla on lastenvaunut, jota työntää nainen ja mies kävelee kädet taskussa vieressä. Mies on musta tai tumma ulkomaalaisen näköinen. En ole nähnyt yhtään mustan miehen työntämää lastenvaunua missään. Valkoisen kyllä. Se ei kuulu niiden kulttuuriin, se on naisen tehtävä. Mies panee vaan ja nainen hoitaa loput. Suomalainen nainen hyväksyy tuon kulttuurin kun se on niin eksoottista. Mutta annapa olla. Jos valkoinen mies, joita tämäkin keskustelu haukkuu, ei työntäisi vaunuja, nainen haukkuisi sitä klitoris kurkusta ulkona koska se on valkoinen mies. Tämä vahvistaa käsityksen naisten sairaasta epäloogisuudesta ja kieroutuneesta tasa-arvokäsityksestä. Naisten on parasta katsoa peiliin, sieltä näkyy syy uupumiseen. Ensin halutaan se pentu ja sitten ei jakseta sitäkään hoitaa. Kaikki pitäisi saada ilmaiseksi kun on nainen. Eikä tuo vieressä kavelevä eksoottinen olio tiskaa, siivoa lapsenpaskkaa vaipoista, eikä imuroi koska sen ei tarvitse kun se on eksoottinen ja se kulttuuri. Keskustelin erään naisen kanssa juuri tästä, sillä oli kokemusta asiasta. Oli samaa mieltä. Nyt naiset turvat ruttuun ja hoidatte pestinne mukisematta, oma vika jos ei lapsenpjaskan lapioiminen maistu. Kondomi olisi auttanut vaivoihin. Ulkomaalaiset naiset sen sijaan hoitavat pentunsa mukisematta. Mies tuo leivän pöytään ja nainen hoitaa kodin jos on päivät kotona. 

Tai sitten tämä vain todistaa, ettei uupumuksessa ole ollenkaan kyse mistään suoritteista, kuten vaunujen työntäminen tai tiskikoneen tyhjennys, vaan esimerkiksi naisten kokemasta arvostuksen puutteesta, minkä seurauksena kokevat riittämättömyyden tunnetta ja paineita.

Ehkä nämä tummat miehet osaavat osoittaa arvostusta paremmin. Tulevat usein kulttuureista, joissa esimerkiksi toisen kehuminen on luontevampaa.

Vierailija
1948/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kai kun mikään mitä mies tekee ei koskaan kelpaa. Se huutaminen miten on astiat väärin pesty ja vaatteet väärin pyykkinarulla ja sitten väärin viikattu ym. syö energiaa

Kyllä ne miehetkin Suomessa osaa tuon saman. Kerran olin siivonnut koko talon, siis siivonnut varmaan 4h, mutta olin siivouksen jäljiltä unohtanut yhden rätin väärään paikkaan. Mies tuli kotiin. Aloitti hirveän mussutuksen tästä rätistä ”Miten tää rätti on tässä?! Nää pitää laittaa kunnolla kuivumaan. Näähän alkaa haista”. Mitään ei sanonut siitä, että kiva kun täällä on siivottu tms. Joo, oikeassa oli tietysti, että oli moka kun rätti oli unohtunut. Vähän vaan suhteellisuuden tajua ja kumppanin arvostamista olis kiva.

Vierailija
1949/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen naisjohtaja (nyt koronasaikulla) ja luin saman tutkimuksen. Ja tavallaan se on totta. Mulla on miehen vastuut (vaikka siis mulla on se mies) ja naisen vastuut. Olen se perheen pää, teen päätökset, tuon eniten rahaa taloon eli toimeentulo-taakka on suurempi minulla, ja silti hoidan enimmät lasten asiat, vaatteet, oikomishoidot ja kaverisynttärit.

Ihan rehellisesti sanoen miehelläni on helppoa ja lupsakkaa muhun verrattuna. Kyllä hän siis lapsia hoitaa, paljonkin, mutta ei osaa ollenkan ”valmistella” mitään, siis vaikka kevätulkovaatteiden hankinta lapsille tai kaverisynttärit jossain.

Välillä mietin että tässä tasa-arvon huumassa naiset on saattaneet vähän ampua itseään jalkaan.

Yhdyn samaan. Itse en ole nais johtaja tai muutakaan vaan tällähetkellä palaamassa työelämään vanhempainvapaiden ja muiden jälleen - ja hoidan kaiken ”valmistelen” ja ostan, sillä lapsen isä ei osallistu kustannuksiin tai muutenkaan etä isänä mitenkään, elatuskyky on nolla myös elatuksessa. Itse palaan työelämään ja hoidan pikkuista samalla.

Vierailija
1950/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies ei yksin tienaa niin paljoa rahaa perheeseen että voitaisiin sanoa hänen tuovan leivän pöytään. Suomessa jos nainen on lapsen kanssa kotona, hän on yleensä äitiys tai vanhemmusvapaalla, omasta työstään josta maksetaan palkkaa, ja nämä vanhempainvapaa tai äitiysloma rahat käytetään yhtä lailla siihen perheen leipään kun miehenkin tienaamat rahat. Mies saa vuorollaan jäädä isyyslomalla kotiin, tehdä kaiken mitä nainen tekee, nainen saa olla silloin töissä.

Siihen, miten klitoris voi tulla kurkusta ulos en osaa vastata, sen selittänee se että sinulla mahtaa olla yhtä huono anatomian tuntemus kuin on muutenkin huono tuntemus tästä raha ja palkkaussysteemistä Suomessa.

Vierailija
1951/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten tämä vain todistaa, ettei uupumuksessa ole ollenkaan kyse mistään suoritteista, kuten vaunujen työntäminen tai tiskikoneen tyhjennys, vaan esimerkiksi naisten kokemasta arvostuksen puutteesta, minkä seurauksena kokevat riittämättömyyden tunnetta ja paineita.

Ehkä nämä tummat miehet osaavat osoittaa arvostusta paremmin. Tulevat usein kulttuureista, joissa esimerkiksi toisen kehuminen on luontevampaa.

Ja se perhekeskeisyys, sukurakkaus ja yhteisöllinen tekeminen. Täällähän sitä on aika vähän.

Vierailija
1952/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kateellisena haukut naisen jolla on ulkomaalainen huonosti käyttäytyvä mies mutta haluat itse olla samanlainen.

Niin kun se mies tuo tarpeeksi rahaa niin perhe pärjää miehen palkalla.

Mutta ethän sinä suomimies ole kuin kuluerä naiselle ja sitten naisen pitää vielä hoitaa se yhteinen lapsikin yksin. Sinä et ole koskaan mies vaan aina hiiri. Ensitreffeilläkin pidät 100% huolen että et maksa kahvikupillistakaan naiselle ( huom se ulkomaalainen mies elättää yksin koko perheen) .

Parisuhteessa syöt ja kulutat enemmän mutta pidät huolen että nainen maksaa tasan 50% ja tietenkin yksin ne yhteisten lasten kulut ja tietenkin hoitaa lapset ja kodin yksin.

Eli missä mies sinun kunniasi on? Missä on miehekkyytesi? Sehän on suoraselkäisyyttä, toimimista ja turvallisuutta.

Tiedätkö miksi syntyvyys on laskenut? Koska on tuollaisia miehiä kuin sinä. Ei mitään käsitystä parisuhteesta ja kumppanuudesta

Vierailija
1953/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tässä on? Nauttikaa naiset feminismistä!

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/yllatys-nainen-on-nyt-onnettomampi-kui…

Yllätys: Nainen on nyt onnettomampi kuin 1950-luvulla

1950-kuvulla ei todellakaan kysytty naisilta ovatko he onnellisia. Silloin ja vielä 1960-luvullakin esim lehdissä neuvottiin naisia olemaan vaivaamatta miehiä omllla huolillaan ja olemaan pirteän hyväntuulinen.

Lapsilauman kanssa kotona tylsistymässä ilman aikuiskontakteja ja omaa rahaa vai koulutus, työ, omat rahat, vapaus. Onpa vaikea päätellä kumpi tuo onnea.

Vierailija
1954/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hoidettu lapset ja koti aina 50/50 miehen kanssa. Aina.

Silti työssäkäyminen ja perheen hoitaminen on tosi raskasta. Meille molemmille.

Kun olin kotiäitinä niin se oli paljon seesteisempää aikaa. Eli varmasti tasa-arvo lisää äitien uupumista, koska joutuvat käymään töissä. Mutta ihan yhtä uuvuttavaa se on myös isille jotka käy töissä.

Ja silti, vaikka hoidetaan 50/50, niin kummallekohan vanhemmalle se perheenlisäys on alussa rankempaa? Toinen heistä ei koe kipua, toipilasaikaa, verenmenetystä raudanpuutteineen (jota ei vieläkään osata Suomessa hoitaa) eikä hänestä imetä ravinteita 24/7 niin kauan kuin imetys jatkuu.

Ei taida mennä ihan puntit tasan. Ihan kuin ihminen ei voisi ihan fyysisesti uupua, fyysisen rasituksen alla tai myöhemmin sen seurauksena? Jos kroppa vetää viimeisiään ja univajetta on, niin kyllä se pyykinripustus voi olla liikaa. Silloin tilanne on jo hälyyttävä..

mikään ei ole niin säälittävää luettavaa kun nämä synnyttäjien marttyyrikirjoitukset.  Ole kuule synnyttämättä jos et kestä.   

Homosapiens nainen on varmaan ainoa lisääntyvä nisäkäs joka heittäytyy marttyyriksi synnytyksestä. 

Raskaus ja synnytys ovat raskaimmat ja tuskaisimmat asiat mitä ihminen voi tehdä. Myös maailman ainoat tärkeät asiat ja asiat mistä koko maailma rakentuu.

Mene sinäkin sinne äitisi tissille inisemään.

Kyllä raskainta on lukea kaltaisesi feministin jankutusta tai vielä raskaampaa olisi kuunnella noita livenä.  Jos olisin miehesi niin laittasin itseni naruun. 

Olet siis yksin kotona? Kyllä se äiti kohta tulee.

Vierailija
1955/2041 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset uupuvat, koska miehen tekemät kotityöt eivät heille kelpaa. Jos mies tyhjentää astianpesukoneen, niin astiat ovat väärissä kaapeissa, mikä naisen maailmassa on täydellinen katastrofi. Jos laittaa lapselle valmiiksi perunamuusia lautaselle, niin se on laitettu väärään kohtaan lautasta. Joka s******n asia, jonka mies tekee kotona on aina väärin. Naisen mielestä asioiden tekemiseen on aina vain yksi ja ainoa oikea tapa ja se on - yllätys, yllätys - juuri se hänen tapansa. Ja ikinä nainen ei voi pitää tätä oikeaa tapaa omana tietonaan, vaan räväkkänä naisena se täytyy tietenkin kovaäänisesti julistaa. Sitten naiset ihmettelevät, jos mies ei osallistu enempää kotitöiden tekemiseen.

Kuvasit juuri osuvasti ja täsmällisesti jokaisen parisuhteeni. Jokaisessa suhteessani nainen on valittanut että en tehnyt mitään vaikka totuus on kuitenkin että tein mutta eritavalla kuin nainen on tottunut tekemään

mitä jos mies täyttää astianpesukoneen liian täyteen ja asitoita pinoon että astiat ovat vielä likaisia pesun jälkeen ja minä naisena joudun tyhjentämään osan astioista, pyörittämään koneen uudelleen, tyhjentämään puhtaat astiat, täyttää loput likaiset ja pyörittämään ne.

mitä jos mies pystyy hoitamaan itselleen säännöllisesti 5 ateriaa pöytään mutta ei pysty samalla laittamaan ruokaa lapselle lautaselle? lapsi söisi itse ruuan.

mitä jos mies jättää likaiset vaatteensa pitkin huonekaluja, lattioita eikä saa niitä menemään pyykkikoppaan josta minä sitten laitan kaikkien pyykit koneeseen ja pesun jälkeen kuivaukseen ja kuivauksesta viikkaan kaikkien vaatteet jokaisen kaappeihin.

mies valittaa viesteillä useita päiviä kun jalkalamppuun pitäisi vaihtaa lamppu. varalamppu löytyy kyllä kotoa ei tarvitse vaihtaa, itse olen töissä useamman päivän ja kun tulen niin hoidan lampun vaihdon johon menee sama aika kuin yhteen niistä kymmenistä viesteistä joita mies lähetti minulle asiasta? miksi ei voinut jättää 10 viestiä lähettämättä ja tehdä homma johon menee sama aika kun 1 viestin lähettämiseen?

Vierailija
1956/2041 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemuksieni mukaan menee näin:

Naisella on oma asunto, miehellä oma. Naisen asunto on supersiisti, sävy sävyyn, jne. Miehen asunto on huolettomampi.

Muutetaan yhteen. Asunnosta tehdään naisen mieleinen, ja siivotaan niin usein kuin nainen haluaa. Nainen häärää miestä enemmän, eikä alkuun häiriinny asiasta koska itsehän hän supersiisteyttä ja sävy sävyyn-sisustusta haluaa.

Nainen voimaantuu ja alkaa valittamaan. Miksei kaikki mene 50-50? Mies kysyy että onko pakko luututa niin usein, nainen vastaa että kyllä koska sotku häiritsee. Miestä ei häiritse.

Vierailija
1957/2041 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset uupuvat, koska kotitöiden lisäksi he hoitavat myös oman päivätyönsä. Maissa, jossa tasa-arvo ei ole yhtä pitkälle edistynyttä, naiset jäävät tyypillisesti kotiäideiksi.

Mikäs siinä on kotia ja lapsia hoidellessa, kun ei tarvitse käydä töissä kodin ulkopuolella.

Just näin. On aika rankkaa, kun oman duunin lisäksi pyörittää arkea kotona. Ja ylipäänsä naisilta vaaditaan enemmän työelämässä pienemmällä palkalla, usein joutuu tehdä vielä kotona iltaisin ja/tai viikonloppuisin töitä sen jälkeen kun hima ja lapset on hoidettu.

Voisin mielelläni jäädä kotiäidiksi ja huolehtia täysipäiväisesti lapsista ja kodista, mutta se ei ole mahdollista, koska ihan tavallisen elämisen peruskustannukset on niin korkeita, ettei yhden keskituloisen palkalla kolmen hengen perhe pärjää.

Ei todellakaan tehdä lisää lapsia, nyt jo eletään melkein kädestä suuhun, eikä kallis polttoaine ja jatkuvasti kalliimmat elintarvikkeet helpota asiaa..

Vierailija
1958/2041 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kateellisena haukut naisen jolla on ulkomaalainen huonosti käyttäytyvä mies mutta haluat itse olla samanlainen.

Niin kun se mies tuo tarpeeksi rahaa niin perhe pärjää miehen palkalla.

Mutta ethän sinä suomimies ole kuin kuluerä naiselle ja sitten naisen pitää vielä hoitaa se yhteinen lapsikin yksin. Sinä et ole koskaan mies vaan aina hiiri. Ensitreffeilläkin pidät 100% huolen että et maksa kahvikupillistakaan naiselle ( huom se ulkomaalainen mies elättää yksin koko perheen) .

Parisuhteessa syöt ja kulutat enemmän mutta pidät huolen että nainen maksaa tasan 50% ja tietenkin yksin ne yhteisten lasten kulut ja tietenkin hoitaa lapset ja kodin yksin.

Eli missä mies sinun kunniasi on? Missä on miehekkyytesi? Sehän on suoraselkäisyyttä, toimimista ja turvallisuutta.

Tiedätkö miksi syntyvyys on laskenut? Koska on tuollaisia miehiä kuin sinä. Ei mitään käsitystä parisuhteesta ja kumppanuudesta

Eli ennen oli asiat paremmin. Miksi ilmiannoitte kommentin jossa sanottiin kuinka naiset olivat onnellisempia 50-luvulla? Kognitiiviset dissonanssit paukkuu teillä feministeillä?

Vierailija
1959/2041 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä tässä on? Nauttikaa naiset feminismistä!

Yllätys: Nainen on nyt onnettomampi kuin 1950-luvulla

1950-kuvulla ei todellakaan kysytty naisilta ovatko he onnellisia. Silloin ja vielä 1960-luvullakin esim lehdissä neuvottiin naisia olemaan vaivaamatta miehiä omllla huolillaan ja olemaan pirteän hyväntuulinen.

Lapsilauman kanssa kotona tylsistymässä ilman aikuiskontakteja ja omaa rahaa vai koulutus, työ, omat rahat, vapaus. Onpa vaikea päätellä kumpi tuo onnea.

Sori, faktat ovat sinua vastaan.

Myöskin, ilmeisesti jollain suomalaisen feministinaisen ihmeellisellä logiikalla näissä heikomman tasa-arvon maissa sitten kysytään ovatko naiset onnellisia. Teidän feministien aivoihin syntyy kohta musta aukko kun aivonne on niin solmussa. =)

Ihan mielenkiinnosta haluasin kysyä: Mitä tasa-arvo sinusta edes tarkoittaa?

Vierailija
1960/2041 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemuksieni mukaan menee näin:

Naisella on oma asunto, miehellä oma. Naisen asunto on supersiisti, sävy sävyyn, jne. Miehen asunto on huolettomampi.

Muutetaan yhteen. Asunnosta tehdään naisen mieleinen, ja siivotaan niin usein kuin nainen haluaa. Nainen häärää miestä enemmän, eikä alkuun häiriinny asiasta koska itsehän hän supersiisteyttä ja sävy sävyyn-sisustusta haluaa.

Nainen voimaantuu ja alkaa valittamaan. Miksei kaikki mene 50-50? Mies kysyy että onko pakko luututa niin usein, nainen vastaa että kyllä koska sotku häiritsee. Miestä ei häiritse.

Unohdit yhden aika merkittävän muuttujan tästä. Kyse oli perheellisten naisten uupumisesta. Sanoisin, että kun sulla on pari muksua, vaativa työ, vaativa mies, lapsiperheasunto pihoineen, joku siisteystaso sisällä on kyllä aina häntäpäässä naisen prioriteettijärjestyksessä, eikä todennäköisesti ole se yksittäinen juttu, mikä johtaa äidin uupumiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan