Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkimus: Tasa-arvo ei Suomessa ulotu koteihin, naiset uupuvat

Vierailija
11.04.2022 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa

Kommentit (2041)

Vierailija
1681/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset uupuvat, koska miehen tekemät kotityöt eivät heille kelpaa. Jos mies tyhjentää astianpesukoneen, niin astiat ovat väärissä kaapeissa, mikä naisen maailmassa on täydellinen katastrofi. Jos laittaa lapselle valmiiksi perunamuusia lautaselle, niin se on laitettu väärään kohtaan lautasta. Joka s******n asia, jonka mies tekee kotona on aina väärin. Naisen mielestä asioiden tekemiseen on aina vain yksi ja ainoa oikea tapa ja se on - yllätys, yllätys - juuri se hänen tapansa. Ja ikinä nainen ei voi pitää tätä oikeaa tapaa omana tietonaan, vaan räväkkänä naisena se täytyy tietenkin kovaäänisesti julistaa. Sitten naiset ihmettelevät, jos mies ei osallistu enempää kotitöiden tekemiseen.

Just näin! Olen nainen ja tämän uskon itsekin olevan suurin syy uupumiseen valtaosalla uupujista.

🤔 Ainakin mun miehellä "omalla tavalla tekeminen" näyttäytyy tekemättömyytenä.

Esimerkkinä, että mun miehelle tulee joka saaterin kevät ja talvi ikäänkuin yllätyksenä, että kasvavat lapset tarvitsee edellisvuotta isompia vaatteita ja liikuntavälineitä. Kumpikohan siihen lopulta reagoi, kumpi käyttää aikaansa niiden hankintaan? Ihan nyt esimerkkinä kuopus kulki litimärillä Kuomilla yli viikon, viime kesän saappaat oli pienet ja sisarukselta jääneissä oli reikä. Itse en tuon viikon työaikojeni takia ollut havannoimassa tätä puutetta ja tarvetta, mies oli, mutta ei tehnyt asialle mitään. Ei etsinyt viime vuoden saappaita ja sovittanut niitä lapselle, ei etsinyt sisaruksen vanhoja ja tarkistanut niiden kuntoa ja sopivuutta, ei myöskään mennyt lapsen kanssa kauppaan ostamaan uusia. Noh, minä tämänkin sitten hoidin. Ei todellakaan ollut kyse mistään mies tekee väärällä tavalla, vaan siitä, että mies ei tee millään tavalla.

Näitä esimerkkejä meiän huushollista kyllä riittäisi. Hyvä isä ja kumppani on, mutta vaatii käskyn, työlistan ja tarkat ohjeet kuinka tehdä, että tekee jotain - ja tätä en jaksaisi, joten teen useimmiten itse. Silloinkin, kun keksii jotain oma-aloitteisesti, hakee minulta toimintaohjeet. Jos vain levittelen käsiäni (kun en aina jaksa pureskella kaikkea valmiiksi) on ihan totaalisen hukassa, kun joutuu itse miettimään ja päättämään ja vielä toteuttamaankin.

Juu, ei moni mies tuollaisia hokaa tai ei halua hokata. Sitä se putkinäköisyys ja itsekkyys teettää.

Vierailija
1682/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset uupuvat, koska miehen tekemät kotityöt eivät heille kelpaa. Jos mies tyhjentää astianpesukoneen, niin astiat ovat väärissä kaapeissa, mikä naisen maailmassa on täydellinen katastrofi. Jos laittaa lapselle valmiiksi perunamuusia lautaselle, niin se on laitettu väärään kohtaan lautasta. Joka s******n asia, jonka mies tekee kotona on aina väärin. Naisen mielestä asioiden tekemiseen on aina vain yksi ja ainoa oikea tapa ja se on - yllätys, yllätys - juuri se hänen tapansa. Ja ikinä nainen ei voi pitää tätä oikeaa tapaa omana tietonaan, vaan räväkkänä naisena se täytyy tietenkin kovaäänisesti julistaa. Sitten naiset ihmettelevät, jos mies ei osallistu enempää kotitöiden tekemiseen.

Just näin! Olen nainen ja tämän uskon itsekin olevan suurin syy uupumiseen valtaosalla uupujista.

Esimerkkinä, että mun miehelle tulee joka saaterin kevät ja talvi ikäänkuin yllätyksenä, että kasvavat lapset tarvitsee edellisvuotta isompia vaatteita ja liikuntavälineitä. Kumpikohan siihen lopulta reagoi, kumpi käyttää aikaansa niiden hankintaan? Ihan nyt esimerkkinä kuopus kulki litimärillä Kuomilla yli viikon, viime kesän saappaat oli pienet ja sisarukselta jääneissä oli reikä. Itse en tuon viikon työaikojeni takia ollut havannoimassa tätä puutetta ja tarvetta, mies oli, mutta ei tehnyt asialle mitään. Ei etsinyt viime vuoden saappaita ja sovittanut niitä lapselle, ei etsinyt sisaruksen vanhoja ja tarkistanut niiden kuntoa ja sopivuutta, ei myöskään mennyt lapsen kanssa kauppaan ostamaan uusia. Noh, minä tämänkin sitten hoidin. Ei todellakaan ollut kyse mistään mies tekee väärällä tavalla, vaan siitä, että mies ei tee millään tavalla.

Näitä esimerkkejä meiän huushollista kyllä riittäisi. Hyvä isä ja kumppani on, mutta vaatii käskyn, työlistan ja tarkat ohjeet kuinka tehdä, että tekee jotain - ja tätä en jaksaisi, joten teen useimmiten itse. Silloinkin, kun keksii jotain oma-aloitteisesti, hakee minulta toimintaohjeet. Jos vain levittelen käsiäni (kun en aina jaksa pureskella kaikkea valmiiksi) on ihan totaalisen hukassa, kun joutuu itse miettimään ja päättämään ja vielä toteuttamaankin.

Juu, ei moni mies tuollaisia hokaa tai ei halua hokata. Sitä se putkinäköisyys ja itsekkyys teettää.

Miehet tuntuvat ajattelevan, että se että kantaa vastuun omista asioistaan riittää. Se riittää tadan niin kauan, kun ei ole lapsia. Siinä vaiheessa pitäisi oikeasti oppia kantamaan huolta myös lasten hyvinvoinnista, tasaveroisesti. Siis ainakin jos haluaa esim. eron sattuessa olla vielä tasaveroinen vanhempi lapsilleen. Se on ainoa keino.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea hintataso on isossa roolissa. Jotta tilanne maailmanlaajuisessa vertailussa paranisi, tulisi hintatason olla merkittävästi alhaisempi verrattuna maihin joissa ollaan yhteisöllisempiä.

Vierailija
1684/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja eikö niin, että asiasta huomautettiin päiväkodista sinulle? Vaikka sinä et työsi vuoksi ollut tuolla viikolla vastuussa lapsen varusteista, vaan miehesi. Yhteiskunnassa vallitsee oletus, että nämä asiat ovat naisen vastuulla, vaikka molemmat tekee töitä kodin ulkopuolella, kulut maksetaan puoliksi. Lapset on silti äidin vastuu. Neuvola varaamatta —> äidille huomautus, isälle ei mitään. Lapsella ei kelinmukainen varustus päiväkodissa —> äidille huomautus, isälle ei mitään.

Vierailija
1685/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yläkoulun ope. Jos oppilas törttöilee, on tapana yhdessä oppilaan kanssa soittaa kotiin. No kerran olin tilanteessa, missä piti soittaa, ja valitsin isän numeron. Isä meni ihan paniikkiin, että onko joku kuollut, kun tavalliset asiat aina hoidetaan äidin kautta. Kertoo ehkä jotain tavasta, miten hommat usein hoidetaan.

Vierailija
1686/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä keskustelu on jumiutunut väärään paikkaan. Minulla on erittäin hyvä mies, on tehnyt töitä, tienannut, hoitanut lapsia, ottanut vastuuta kodinhoidosta, ja arvostanut rooliani, ja silti olen uupunut, kun olin pienten lasten äiti.

Ja se uupuminen johtui ihan muista asioista kuin miehestäni. Olin akateemisesti koulutettu monen lapsen äiti, joka koin hyvin ristiriitaista painetta olla yhtä aikaa huippuasiantuntija ja uralla menestyjä, toki myös tienata ja tehdä töitä, ja toisaalta olla hyvä äiti, lukea lapsille tunti päivässä, pitää koti edustavana, olla kotiäiti, olla työssäkäyvä äiti, olla tutkija.. ja tuntui, että epäonnistuin kaikessa.

Olen asunut monessa eri maassa, ja olen todennut, että uranaiset muualla käyttävät surutta valmista ruokaa vieraillekin, eivätkä todellakaan siivoa. Edes kun ovat kotona pienen lapsen kanssa. Ja jos on monen lapsen äiti, ei kukaan syyllistä kotona olosta.

Suomessa naista haukutaan ja syyllistetään, teki hän mitä vaan. Miten monta kertaa tällä palstalla on kirjoitettu kotona makaamisesta? Miettikää sitä.

Tämä. Vierailin juuri keskieurooppalaisen perheellisen ystäväni kotona ja oli silmiinpistävää, ettei siellä oltu siivottu. Ihan levällään kaikki, siis siten kuin pikkulapsiperheissä Suomessakin on, mutta ennen vieraiden tuloa kaikki sliipataan kuntoon. He eivät olleet tehneet sitä. Eivätkä edes pahoitelleet, kuten Suomessa aina tehdään, vaikka olisikin siistiä. Asenne-ero. Ehkä meillä olis jotain opittavaa.

Vierailija
1687/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä keskustelu on jumiutunut väärään paikkaan. Minulla on erittäin hyvä mies, on tehnyt töitä, tienannut, hoitanut lapsia, ottanut vastuuta kodinhoidosta, ja arvostanut rooliani, ja silti olen uupunut, kun olin pienten lasten äiti.

Ja se uupuminen johtui ihan muista asioista kuin miehestäni. Olin akateemisesti koulutettu monen lapsen äiti, joka koin hyvin ristiriitaista painetta olla yhtä aikaa huippuasiantuntija ja uralla menestyjä, toki myös tienata ja tehdä töitä, ja toisaalta olla hyvä äiti, lukea lapsille tunti päivässä, pitää koti edustavana, olla kotiäiti, olla työssäkäyvä äiti, olla tutkija.. ja tuntui, että epäonnistuin kaikessa.

Olen asunut monessa eri maassa, ja olen todennut, että uranaiset muualla käyttävät surutta valmista ruokaa vieraillekin, eivätkä todellakaan siivoa. Edes kun ovat kotona pienen lapsen kanssa. Ja jos on monen lapsen äiti, ei kukaan syyllistä kotona olosta.

Suomessa naista haukutaan ja syyllistetään, teki hän mitä vaan. Miten monta kertaa tällä palstalla on kirjoitettu kotona makaamisesta? Miettikää sitä.

Tämä. Vierailin juuri keskieurooppalaisen perheellisen ystäväni kotona ja oli silmiinpistävää, ettei siellä oltu siivottu. Ihan levällään kaikki, siis siten kuin pikkulapsiperheissä Suomessakin on, mutta ennen vieraiden tuloa kaikki sliipataan kuntoon. He eivät olleet tehneet sitä. Eivätkä edes pahoitelleet, kuten Suomessa aina tehdään, vaikka olisikin siistiä. Asenne-ero. Ehkä meillä olis jotain opittavaa.

Kyllä Suomesta löytyy hyvin monenlaista taloudenpitoa ja ihan samalla tavalla sitä löytyy muualta. On siistiä ja vähemmän siistiä. Suomessa erikoista on se, miten yksin äidit jäävät lastensa kanssa (yhteisöllisyyden puute ja perhesiteiden löyhyys) ja miten vähän koteihin ostetaan palveluja. Olen keskituloinen nainen, eikä minulla ole varaa käyttää siivouspalveluja.

Vierailija
1688/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmaan totta. Suomessa ajatellaan, että jotta ruoka olisi terveellistä, se on tehtävä mahdollisimman alusta alkaen itse. Eineksiä pidetään epäterveellisinä. Jokaisen on opittava pitämään kotinsa siistinä omin käsin. Jne. Muuten uusavuttomuus uhkaa.

Vierailija
1689/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmaan totta. Suomessa ajatellaan, että jotta ruoka olisi terveellistä, se on tehtävä mahdollisimman alusta alkaen itse. Eineksiä pidetään epäterveellisinä. Jokaisen on opittava pitämään kotinsa siistinä omin käsin. Jne. Muuten uusavuttomuus uhkaa.

Meillä on voimassa jonkinlainen talonpoikaismoraali, joka ei istu koulutetun keskiluokan elämään muualla maailmassa. Meillä emäntä siivoaa ja laittaa ruokaa, ja pelkää toisten naisten (anopin, äidin jne) paheksuntaa, jos ei tee, mutta samalla kouluttautuu ja tekee vaativaa työtä. Eli yhdistää keskenään kaksi elämäntapaa, ja uupuu ristipaineissa.

Pitäisi hyväksyä, että siivooja on varsin ok. Se saa olla itsestäänselvyys. On hyvä työllistää muita. Ja kun kutsutaan vieraita, ostopulla on just hyvä, ja ruoka saa olla vaikka noutokiinalainen. Niin se on muuallakin maailmassa, eikä kukaan selittele eikä pyydä anteeksi.

Toivon itse, että oman tyttäreni ja mahdollisten miniöitteni sukupolvi on jo vapaa näistä paineista, ja itse yritän parhaani mukaan olla kannustamassa siihen, että mitään valmista roolimallia ei tarvitse ottaa.

Vierailija
1690/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen naisjohtaja (nyt koronasaikulla) ja luin saman tutkimuksen. Ja tavallaan se on totta. Mulla on miehen vastuut (vaikka siis mulla on se mies) ja naisen vastuut. Olen se perheen pää, teen päätökset, tuon eniten rahaa taloon eli toimeentulo-taakka on suurempi minulla, ja silti hoidan enimmät lasten asiat, vaatteet, oikomishoidot ja kaverisynttärit.

Ihan rehellisesti sanoen miehelläni on helppoa ja lupsakkaa muhun verrattuna. Kyllä hän siis lapsia hoitaa, paljonkin, mutta ei osaa ollenkan ”valmistella” mitään, siis vaikka kevätulkovaatteiden hankinta lapsille tai kaverisynttärit jossain.

Välillä mietin että tässä tasa-arvon huumassa naiset on saattaneet vähän ampua itseään jalkaan.

Mulla sama. Ja sen vuoksi en ole hankkinut lapsia. Kaikki kaatuisi minulle, enkä nyt niin paljoa sentään lapsista pidä, että sen jaksaisin.

Vierailija
1691/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te elätte? Omassa elinpiirissä miehet hoitaa hommat ja osallistuvat kaikkeen. Itse kokenut tehneeni asiat tasapuolisesti ja puoliso sen vahvistaa. M42

Vierailija
1692/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Truthtopic kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mulla on tapana siivota 1-2 kertaa viikossa isommin. Nainen jonka kanssa seurustelen siivoaa heti kaikki, eli monta kertaa päivässä pienemmin. Hän on jo ilmoittanut, että hänen tapansa on oikea sitten kun muutetaan yhteen. Kiva juttu. Tasa-arvoinen suhde on monen naisen mielestä se että molemmat tekevät töitä yhtä paljon, mutta nainen päättää yksin mitä ja miten asiat tehdään.

Pakko ei ole kenenkään muuttaa yhteen jos hommat ei natsaa.

Tämäkin on naisille tyypillistä. Ehdottomuus. Kaukana on ne ajat, kun naisetkin osasivat joustaa. Nyt sellainen joustaminen on feministien toimesta leimattu alistumiseksi johon ei missään nimessä saa suostua. Ei suhteet vain toimi hyvin niin että niistä tehdään valtataistelu joka pitää voittaa.

Ennenvanhaan se joustaminen meni nimenomaan niin, että nainen jousti, jotta miehellä on kivempaa. Ennen ei käyty valtataisteluita, kun mies voitti aina kuitenkin. Onneksi nykyään on toisin.

Jatkuvasti väitetään, että nykyään naisten elämä on niin paljon parempaa kuin ennen. Väittäjät ovat aina näitä naisia, jotka eivät sitä entisaikaa itse ole kokeneet. Kumma kyllä tilastot valehtevat aina että nykyään naiset ovat vähemmän onnellisia enemmän uupuneita. Mikä lie syynä, ei ainakaan se onnela minkä feminismi on tuonut mukanaan.

Nykyään nainen pystyy valitsemaan. Itse en ainakaan olisi onnellinen, jos elämäni olisi vaan synnyttää lapsia ja puunata kotia ja elää miehen ehdoilla.

Ei se ennenkään ollut noin. Tämä tulee ehkä yllätyksenä, mutta naiset saivat ennenkin päättää omasta elämästään. Monet halusivat perheen, äidiksi ja vaimoksi, naisen rooliin. Siis halusivat, itse. Päättivät, itse. Ja olivat siihen tyytyväisiä. Ilman pakkoa siis.

Vielä 1960-luvulla oli tavallista, että nainen naimisiin mentyään sai valita irtisanooko hän itsensä vai irtisanooko työnantaja. Viimeistään naisen tultua raskaaksi töistä oli pakko luopua. Jos nainen ei halunnut luopua työstään, hän ei mennyt naimisiin. Niin paljon sitä valinnanvaraa naisilla oli.

Vielä 2022 vuonna miehillä on PAKOLLINEN asepalvelukseen kutsunta, mutta naisilla ei.  Niin paljon sitä vallinanvaraa miehillä ON. 

Kysy mitä mieltä Timo Kivinen on asiasta.

Muuttaako jonkun Kivisen mielipide jotenkin tuota faktaa? 

Ehkä voisi muuttaakin, jos siellä päätäntävallassa olevat MIEHET haluaisivat asepalveluksesta tasa-arvoisen.

En kuvailisi Suomen puolustuvoimien alasajoa tasa-arvoksi.    Suomen puolustuskyky perustuu pakolliseen asepalvelukseen ja sen pitäisi olla tasa-arvoinen eli myös naisille pakollinen. 

Nytkö siis naiset kannattavat tätä ja oikein jopa feministit?   LOL.  

Naiset ovat tosipaikan tullen taisteluissa riippa ja hidaste, kuten tutkimuksissakin on todettu:

https://www.latimes.com/nation/la-na-marines-women-20150912-story.html

Eikä lisääntymisikäisiä naisia varsinkaan ole mitään järkeä uhrata sodissa, koska he ovat lisääntymisen pullonkaula, jos ajatellaan populaation tasolla. 

Epäilemättä ovat taakka rintamalla, joistain voi olla hyötyäkin tosin.   Pakolliset kutsunnat myös naisille eivät siltikään tarkoita että naiset pitäisi sinne rintamalle lähettää etunenässä. 

Voihan naiset tehdä siviilipalveluksenkin kuten miehetkin tekee, jos eivät armeijaan halua. Ja armeija voisi sekin hyödyntää naisia monenlaisissa tehtävissä. Etulinjan rintamasotilaat on itse asiassa vain murto-osa koko sodan ajan armeijan toiminnasta.

Omaa armeijaa ja asevelvollisuutta emme voi lakkauttaa, mutta tasa-arvon nimessä olisi syytä vaatia naisilta yhtä pitkä käytännössä ilmainen työpanos yhteiskunnalle kun mitä miehiltäkin vaaditaan.

Feminismin ongelma on se, että se ignooraa kaikki miesten kokemat tasa-arvo-ongelmat ja siksi me miehet emme ikinä voi samaistua siihen. Toisena pointtina on tietysti nämä kuuluisat feministien syytökset, joiden mukaan jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja yms. vastaavaa. Feministien pitäisi tuomita tuollaiset väitteet ja selkeästi sanoutua niistä irti. Vasta sitten minä voisin miehenä yhtyä kyseisen ideologian näkemyksiin.

Vaatia naisilta ilmainen yhtä pitkä työpanos? Ensinnäkin armeija on leikkimistä, lapsenteko on naiselle raju terveysriski ja kuolemanvaara. Lisäksi ainut merkitsevä asia tässä maailmassa. Armeijassa leikkitään yleensä 4kk ja se on vain etu miehelle työnhaussa. Miksi? Eikö senkin pidä huonontaa työuraa niin kuin vanhempainvapaat naisella? Ja sinä itket vapaamatkustaja että sinua miesparkaa syrjitään.

Ilman naisia täällä ei ole ketään. Sinutkin on äitisi eli nainen työllä ja tuskalla tehnyt. Miksi vihaat äitiäsi? Etkö ymmärrä mikä luoja hån on? Et ole oppinut kiitollusuutta?

Ketä te miehet puolustatte mahdollisissa sodissa? Eiö nimenomaan naiset ja lapset eli ne joita ilman ei edes ole mitään yhteskuntaa ole ne syy?

Tavallinen suomalainen rivisotilas 2.maailmansodassa ajatteli perhettään, ja parempaa tulevsisuutta heille. Nämä palstan ùlisijamiehet eivät ole parisuhde- eivätkä isämatskua. Itsekkäitä ikkasevia nössyköitä- pahimmat inisijät eivät edes käy töissä,mutta kaiken hyödyn kyllä yhteiskunnasta ottavat. Sitten itkevät täällä vielä belikympousenä, kun jouduin 19 v armeijaan. 🥴

Suomineito vielä 2.maailmansodassa ajatteli perhettään ja parempaa tulevaisuutta heille. Nykyään vaihtaa kuin kameleontti äärikonservatismin ja ääriliberalismin väliä kätevästi oman takamuksen mukaan esim asevelvollisuuden ja abortin välillä. Palstan ulisijanaiset matkustelevat ympäri maailmaa, roikkuvat snapissa, instassa, sillä välin kun miehet ovat velvoitettuja vaikka kuolemaan sodassa sukupuolensa takia ja palvelemaan näitä suomalaisia kehopositiivisia äijäfeministinaisia ilmaiseksi. Lasten teko ei kiinnosta niinkuin tilastoista nähdään. En keksi mitään muuta maata, jossa olisi vastaava äijäfeminismi kombo naisten eduksi.

Olet jo muuttumassa parodiaksi itsestäsi.

Vierailija
1693/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Truthtopic kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja mulla on tapana siivota 1-2 kertaa viikossa isommin. Nainen jonka kanssa seurustelen siivoaa heti kaikki, eli monta kertaa päivässä pienemmin. Hän on jo ilmoittanut, että hänen tapansa on oikea sitten kun muutetaan yhteen. Kiva juttu. Tasa-arvoinen suhde on monen naisen mielestä se että molemmat tekevät töitä yhtä paljon, mutta nainen päättää yksin mitä ja miten asiat tehdään.

Tämäkin on naisille tyypillistä. Ehdottomuus. Kaukana on ne ajat, kun naisetkin osasivat joustaa. Nyt sellainen joustaminen on feministien toimesta leimattu alistumiseksi johon ei missään nimessä saa suostua. Ei suhteet vain toimi hyvin niin että niistä tehdään valtataistelu joka pitää voittaa.

Ennenvanhaan se joustaminen meni nimenomaan niin, että nainen jousti, jotta miehellä on kivempaa. Ennen ei käyty valtataisteluita, kun mies voitti aina kuitenkin. Onneksi nykyään on toisin.

Jatkuvasti väitetään, että nykyään naisten elämä on niin paljon parempaa kuin ennen. Väittäjät ovat aina näitä naisia, jotka eivät sitä entisaikaa itse ole kokeneet. Kumma kyllä tilastot valehtevat aina että nykyään naiset ovat vähemmän onnellisia enemmän uupuneita. Mikä lie syynä, ei ainakaan se onnela minkä feminismi on tuonut mukanaan.

Nykyään nainen pystyy valitsemaan. Itse en ainakaan olisi onnellinen, jos elämäni olisi vaan synnyttää lapsia ja puunata kotia ja elää miehen ehdoilla.

Ei se ennenkään ollut noin. Tämä tulee ehkä yllätyksenä, mutta naiset saivat ennenkin päättää omasta elämästään. Monet halusivat perheen, äidiksi ja vaimoksi, naisen rooliin. Siis halusivat, itse. Päättivät, itse. Ja olivat siihen tyytyväisiä. Ilman pakkoa siis.

Vielä 1960-luvulla oli tavallista, että nainen naimisiin mentyään sai valita irtisanooko hän itsensä vai irtisanooko työnantaja. Viimeistään naisen tultua raskaaksi töistä oli pakko luopua. Jos nainen ei halunnut luopua työstään, hän ei mennyt naimisiin. Niin paljon sitä valinnanvaraa naisilla oli.

Vielä 2022 vuonna miehillä on PAKOLLINEN asepalvelukseen kutsunta, mutta naisilla ei.  Niin paljon sitä vallinanvaraa miehillä ON. 

Ehkä voisi muuttaakin, jos siellä päätäntävallassa olevat MIEHET haluaisivat asepalveluksesta tasa-arvoisen.

En kuvailisi Suomen puolustuvoimien alasajoa tasa-arvoksi.    Suomen puolustuskyky perustuu pakolliseen asepalvelukseen ja sen pitäisi olla tasa-arvoinen eli myös naisille pakollinen. 

Naiset ovat tosipaikan tullen taisteluissa riippa ja hidaste, kuten tutkimuksissakin on todettu:

Eikä lisääntymisikäisiä naisia varsinkaan ole mitään järkeä uhrata sodissa, koska he ovat lisääntymisen pullonkaula, jos ajatellaan populaation tasolla. 

Epäilemättä ovat taakka rintamalla, joistain voi olla hyötyäkin tosin.   Pakolliset kutsunnat myös naisille eivät siltikään tarkoita että naiset pitäisi sinne rintamalle lähettää etunenässä. 

Voihan naiset tehdä siviilipalveluksenkin kuten miehetkin tekee, jos eivät armeijaan halua. Ja armeija voisi sekin hyödyntää naisia monenlaisissa tehtävissä. Etulinjan rintamasotilaat on itse asiassa vain murto-osa koko sodan ajan armeijan toiminnasta.

Omaa armeijaa ja asevelvollisuutta emme voi lakkauttaa, mutta tasa-arvon nimessä olisi syytä vaatia naisilta yhtä pitkä käytännössä ilmainen työpanos yhteiskunnalle kun mitä miehiltäkin vaaditaan.

Feminismin ongelma on se, että se ignooraa kaikki miesten kokemat tasa-arvo-ongelmat ja siksi me miehet emme ikinä voi samaistua siihen. Toisena pointtina on tietysti nämä kuuluisat feministien syytökset, joiden mukaan jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja yms. vastaavaa. Feministien pitäisi tuomita tuollaiset väitteet ja selkeästi sanoutua niistä irti. Vasta sitten minä voisin miehenä yhtyä kyseisen ideologian näkemyksiin.

Vaatia naisilta ilmainen yhtä pitkä työpanos? Ensinnäkin armeija on leikkimistä, lapsenteko on naiselle raju terveysriski ja kuolemanvaara. Lisäksi ainut merkitsevä asia tässä maailmassa. Armeijassa leikkitään yleensä 4kk ja se on vain etu miehelle työnhaussa. Miksi? Eikö senkin pidä huonontaa työuraa niin kuin vanhempainvapaat naisella? Ja sinä itket vapaamatkustaja että sinua miesparkaa syrjitään.

Ilman naisia täällä ei ole ketään. Sinutkin on äitisi eli nainen työllä ja tuskalla tehnyt. Miksi vihaat äitiäsi? Etkö ymmärrä mikä luoja hån on? Et ole oppinut kiitollusuutta?

Ketä te miehet puolustatte mahdollisissa sodissa? Eiö nimenomaan naiset ja lapset eli ne joita ilman ei edes ole mitään yhteskuntaa ole ne syy?

Tavallinen suomalainen rivisotilas 2.maailmansodassa ajatteli perhettään, ja parempaa tulevsisuutta heille. Nämä palstan ùlisijamiehet eivät ole parisuhde- eivätkä isämatskua. Itsekkäitä ikkasevia nössyköitä- pahimmat inisijät eivät edes käy töissä,mutta kaiken hyödyn kyllä yhteiskunnasta ottavat. Sitten itkevät täällä vielä belikympousenä, kun jouduin 19 v armeijaan. 🥴

Suomineito vielä 2.maailmansodassa ajatteli perhettään ja parempaa tulevaisuutta heille. Nykyään vaihtaa kuin kameleontti äärikonservatismin ja ääriliberalismin väliä kätevästi oman takamuksen mukaan esim asevelvollisuuden ja abortin välillä. Palstan ulisijanaiset matkustelevat ympäri maailmaa, roikkuvat snapissa, instassa, sillä välin kun miehet ovat velvoitettuja vaikka kuolemaan sodassa sukupuolensa takia ja palvelemaan näitä suomalaisia kehopositiivisia äijäfeministinaisia ilmaiseksi. Lasten teko ei kiinnosta niinkuin tilastoista nähdään. En keksi mitään muuta maata, jossa olisi vastaava äijäfeminismi kombo naisten eduksi.

Olet jo muuttumassa parodiaksi itsestäsi.

Ymmärrän hyvin että totuus sattuu siellä.

Vierailija
1694/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/7fbb2786-2994-4817-85d2-db8…

Tuo on mutua.

Tutkimusten mukaan miehet tekevät huomattavasti vähemmän kotitöitä kuin naiset.

Ja nyt puhutaan myös muusta kuormasta kuin pelkät kotityöt.

Ja noiden tutkimusten data on kerätty yleensä haastattelututkimuksilla. Tosi luotettavaa kun porukat itse arvioi tekemänsä työtunnit. Työnantajat harvemmin luottaa samaan metodiin.

Ihan samalla metodilla kerätään tiedot miesten tekemistä työtunneista. Vai luuletko että siellä käydään läpi kaikkien työpaikkojen työajanseurannat?

Nimenomaan työajan laskeminen on helppoa, koska työajansaurantajärjestelmä pitää tarkkaa kirjaa työtunneista. Sen sijaan kotityöt voi arvioida reippaasti ala- tai yläkanttiin. Lisäksi miehet tekee paljon vaarallisempia hommia (esim. raksat). Miehille tapahtuu merkittävästi enemmän vakavia työtapaturmia sekä työperäisiä sairauksia. Ja tiedätkö mitä. Moni mies tekee niitä töitä rakkaudesta perhettään kohtaan. Sen takia itse koen tuon niin epäreiluna kun näillä näennäistieteellisillä tutkimuksilla syytellään että suomalaiset miehet olisi jotain lusmuja.

Sun epäreiluuden kokemus ei muuta toisen ihmisen kokemusta ja sitä, mitä tutkimus sanoo, yhtään miksikään. Omat tunteet kannattaa jättää sivuun, ei ne tässä ole olennaisia.

Tutkimuksessa ei tutkittu lainkaan miesten uupumista, joten lopputuloksista voidaan vaan päätellä että Suomessa naiset uupuu useammin kun esim. ei-tasa-arvoisissa maissa asuvat naiset. Se ei kuitenkaan ota mitään kantaa miesten rooliin, koska sitä ei tutkittu.

Ei tutkittu ei. Mutta mun ukko vie tasan tarkkaan roskapussin roskikselle ja se onkin sitten ainoa kotityö. Että kyllä akka uupuu, kun käy töissä, hoitaa lapsilauman ja huushollin. Enkä ole ainoa. Samaa valittelevat muutkin. En väitä ettetkö sinä olisi poikkeus sääntöön.

Olisi mielenkiintoista tietää, tuleeko näistä naisista niitä isoäitejä, jotka itsekkäästi huitelevat omissa menoissaan eivätkä hoida lapsenlapsiaan. "Olen omani jo hoitanut."

Isoisätkin voivat hoitaa lapsenlapsia.

Vierailija
1695/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siitä asepalveluksesta tulisi yhtään mitään, kun metsäretket ois vaan yhtä p nemista. Ne johtajat siellä tietää tämän. Aatelkaa nyt, 19 nuoret kollit ja gimmat.. aika äijä pitää armeijan käyvän naisen olla, ettei menis leirit ihan siveettömiksi. Jos kaikki naiset olisi siellä, niin ihan voidaan maanpuolustus unohtaa.

Ja sitten taas ne oikeat asiat; tarvitaan myös porukkaa pitämään yhteiskunnan muut pyörät pyörimässä ja hoitamassa lapset ja vanhukset sodan aikana. Ei kaikki voi lähteä rintamalle. Haluaisitteko, että olisi niin, että puolet sekä miehistä että naisista jäisi hoitamaan lapsia, ja toinen puoli rintamalle? Justhan tässäkin ketjussa on paljon puhuttu siitä, ettei moni mies suoriudu lastenhoidosta edes rauhan aikana.

Ja sitten sitä biologiaa; naiset fyysisesti keskimäärin heikompia kuin miehet (ei tarvi loukkaantua, olen nainen itsekin ja tiedän kyllä, että on voimakkaita naisia ja heikkoja miehiä, mutta keskimäärin). Naisilla on menkat 1/4 ajasta (tosi kätevää huolehtia menkkahygieniasta rintamalla, muuten tulee tulehduksia). Raskaanaollessaan ei tosiaan pysty marssimaan jne. Aika tehotonta kouluttaa sotaleikkejä 19v naiselle, ja sit kun sota tulee, 20% niistä parhaassa olevista kutsuttavista on raskaana.

Sä et taida oikein ymmärtää mitä "asepalvelus" tarkoittaa?  Se tarkoittaa miehille pakollisia kutsuntoja.  Miestenkään ei ole pakko mennä armeijaan vaan voivat suorittaa kyseisen palvelun siviilipalveluksena, eli jos kutsunnat olisivat myös naisille niin tod näk. siviilipalvelusten määrä moninkertaistuisi. 

Ei kaikki miehetkään sinne marssimaan ja rintamalle mene. 

Kysyn edelleen, että jos naisten kuuluu hoitaa jotain muuta tehtävää sodan aikana, niin kuka ne lapset ja kodin hoitaa? Ja vastaus ei ole, että kaikilla ei ole lapsia. Kyllä osa naisista onkin jo armeijan käyneitä. Mutta haluat kaikki naiset kodin ulkopuoliseen tehtävään sodan aikana?

Ja kyllä se raskaus, synnytys, vauvavuosi nyt vaan korvaa sen inttiin käytetyn ajan. Työuran kannalta se on paljon pahempi, koska nuorena ei vielä muutenkaan olisi kovat tulot, eikä suuret työelämän odotukset. 30v kun jää äitiyslomalle juuri silloin, kun kokemusta jo on ja voisi saada ylennyksen, mut se meneekin sitten jollekin miehelle.

Eli ne naiset voi lähettää rintamalle, jotka eivät tehneet lapsia.

Ehkä lähinnä osoittaa heille jonkun muun tehtävän sodan aikana. Biologiset syyt, miksi ehkä rintamalla eivät olisi sitä tehokkainta joukkoa, koskevat heitäkin.

Osoitetaanhan heille tehtävä sotailanteessa  jo nytkin, ja on ennenkin osoitettu. Meillä on kaikilla maaanpuolustusvelvollisuus. 

Toki näin on.  Tasa-arvon kannalta silti VAIN miehillä on PAKOLLINEN kutsunta ja palvelus myös rauhanaikana. 

Miksi tämä tuodaan esiin äitien uupumista koskevassa keskustelussa? Miksi vain feministipuolueen ja vihreiden piiristä on kuulunut puheenvuoroja asepalveluksen tasa-arvoistamisesta? Voistteko te miehet ryhtyä oikeasti ajamaan sitä, jos se kerran on teistä tasa-arvokysymys? 

Koska täällä on ollut puhetta tasa-arvosta... siksi. 

Väitätkö siis että feministipuolue ja vihreät vaativat myös naisille pakollisia kutsuntoja.   Taidat juksuttaa. 

Älä yritä huijata... kyllä kaikki tietää että Vihreät ja feministipuolue yrittävät tuhota suomen puolustuksen ja poistaa pakolliset kutsunnat kokonaan ja näin tuhota Suomelta uskottavan puolustuksen. 

Tuohon olisi kuin kutsu Putlerille... taitaa vihreät ja feministit olla Putinin kätyreitä. 

Vierailija
1696/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein vaan käy niin, että kun nainen lähtee töihin kotiäitikautensa jälkeen, kotityöt mistä hän kantoi kotona ollessaan päävastuun, ovat edelleen hänellä. Luulen, että tämä tapahtuu usein ikään kuin vahingossa ja varmasti syytä on kommunikaatiossakin.

En suostu tuohon, että kommunikaatiossa. Ei ne miehet niin tyhmiä ole. Kyllä he ymmärtää, että nyt kun nainen on töissä, heidän kuuluisi ottaa kotona isompi rooli kuin silloin, kun nainen oli koko päivän kotona. He vaan tietää, että kyllä se nainen hoitaa, koska naisella on paineet, että lapsella ja kotona kaikki hyvin, ja mies tietää, että nainen hoitaa hommat, vaikkei hän tekisi mitään. Käyttävät tilanteen hyväkseen.

Ja tämä ei koske kaikkia miehiä. Osa ymmärtää hyvinkin vastuunsa ja tekee osuutensa. Koskee vain niitä, joiden vaimot tuossa vaiheessa uupuu, kun työnsä lisäksi hoitavat kodin ja lasten asiat kokonaan (ja se ei ole lapsen asiasta vastuussa olemista, että naisen pyynnöstä tekee joskus jonkun nakin. Kyse on siitä, kellä on vastuu. Kuka huomaa, että jotain pitää tehdä ja huolehtii, että se tulee tehdyksi. Aivan sama kuka sen suorittaa).

yhtä juttua olen aina ihmetellyt, Mies kun kertoo olevansa visuaalisista ärsykkeistä kiihottuva, siis että hän tarvitsee visuaalisesti viehättävän kumppanin että haluttaa, ja kuinka ihan biologia sanelee, ettei naisella ole samoin. Mutta ympäristön visuaalinen esteettisyys ei merkitse miehelle kuitenkaan mitään. Eikö visuaalisena olentona miehen luulisi nimenomaan kärsivän jos on sotkuista ja ankeaa? Auto on kumminkin usein puhdas ja hienon näköinen. Outoa.

Miehet tykkää autoista ja tisseistä. 

Naiset ilmeisesti tykkää imuroinnista ja muumimukien kiillottamisesta. 

Ehkä sinä vielä joskus opit miehistä jotain... paino sanalla ehkä. 

Vierailija
1697/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsunnat naisille heti kun tilastot näyttää, että miehet pitää puolet perhevapaista. Nyt ilmeisesti käyttävät n. 11% ja uudistuksen myötä oikeus on jakaa puoliksi (molemmille 9kk about?).

En tiennytkään että maanpuolustus ja perhevapaat ovat vertailukelpoisia keskenään.  

Sitten varmaan naiskiintiötkin ovat tähän vertailuun kelvollisia? 

Vierailija
1698/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju tiivistettynä: Miesten mielestä ratkaisu naisten uupumukseen töistä plus kodin - ja lastenhoidosta on lisätä siihen pakollinen maanpuolustus. Se auttaa.

Ehkä se todellakin olisi ratkaisu.  Nimittäin tuon tutkimuksen mukaan suomalainen nainen on uupuneempi kuin ulkomaalaiset naisoletetut, kuitenkin joissakin maissa ulkomailla on myös naisilla pakollinen maanpuolustus,  mutta eivät silti ole yhtä uupuneita kuin suominaiset. 

Joten kannatan kokeilua! 

Vierailija
1699/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen naisjohtaja (nyt koronasaikulla) ja luin saman tutkimuksen. Ja tavallaan se on totta. Mulla on miehen vastuut (vaikka siis mulla on se mies) ja naisen vastuut. Olen se perheen pää, teen päätökset, tuon eniten rahaa taloon eli toimeentulo-taakka on suurempi minulla, ja silti hoidan enimmät lasten asiat, vaatteet, oikomishoidot ja kaverisynttärit.

Ihan rehellisesti sanoen miehelläni on helppoa ja lupsakkaa muhun verrattuna. Kyllä hän siis lapsia hoitaa, paljonkin, mutta ei osaa ollenkan ”valmistella” mitään, siis vaikka kevätulkovaatteiden hankinta lapsille tai kaverisynttärit jossain.

Välillä mietin että tässä tasa-arvon huumassa naiset on saattaneet vähän ampua itseään jalkaan.

Tuossa se tuli: mies "ei osaa". Eli kyse on vain ja ainoastaan siitä, että mies ei tee sinun tavallasi.

Kannattaa myös muistaa, että naiset antavat perinteiset miesten työt mieluusti miehille. Tee ihan empiirinen tutkimus kun kuljet kaduilla, et kuka siellä pihalla lumitöissä on, se on suurimmalla todennäköisyydellä mies. Ruohoa leikkaa kesällä todennäköisemmin mies. Autot huoltaa, lasten pyörät korjaa, kodinkoneet korjaa, rännit puhdistaa... jne.

Mut joo imurointi, kokkaus, pyykkäys, kaverisynttärit... kaikki ne pitää hoitaa 50-50!!!! Ja naisen tavalla.

Tästä on ollut varmasti vääntöä jo aiemmilla sivuilla (vasta tulin tänne lukemaan) mutta tähän on aivan pakko tarttua.

Usein huudetaan sitä, kuinka vain naisen tapa tehdä asioita on riittävän hyvä. Mun mielestä asia ei ole näin. Esimerkiksi mulle on aivan sama, mitä vaatteita mies valitsee lapsille päälle silloin kuin valitsee. En koe tarvetta puuttua millään tavalla. Tiedän, että mies ymmärtää, kuinka lapsi puetaan 20 asteen pakkaseen tai mitä olisi hyvä olla yllä, jos mennään ulkoilemaan kurakeleillä.

En myöskään koe tarvetta napista miehelleni, jos hän ei ole mun kotiin tullessani tehnyt jotain asiaa x vaikka itse sen olisinkin vastakkaisessa tilanteessa hoitanut - mulle on pääasia, että se tärkein eli lapset on hoidettu ja tehty ne ns. pakolliset jutut pois alta. (Pakollisilla viittaan nyt sellaisiin asioihin jotka me molemmat käsitetään tarpeellisiksi päivittäisen arjen kannalta.)

Mulle on yksi hailee, onko joku kuppi väärässä paikassa, voin sen hyvin laittaa takaisin muiden joukkoon tai voidaan myös muuttaa järjestystä. Sanamuoto "voidaan", koska mieheni ei ole osoittanut tähän saakka mitään kiinnostusta siihen, missä kaapissa lautaset olisi järkevintä pitää ja millä hyllyllä on mitäkin. Mutta mulle olisi aivan ok, jos hän yhtäkkiä kipinän järjestyksen muuttamiselle saisi.

Mä olen aivan varma, että mun mies ja monet muutkin miehet suoriutuvat aivan hyvin kaikista arkisista asioista, mutta joidenkin miesten kohdalla tilanne on toinen.

Ystävälläni ainakin on mies, joka joko teeskentelee typerää ja laiskaa, tai sitten todella on sitä. Jos ihminen ei kuuden vuoden jälkeenkään tiedä, missä lasten lakit säilytetään, pitääkö sadekelille laittaa mitä, miten pestään pyykkiä, miten laitetaan lapsille edes jotain ravintoa - niin ei kai se vika ainakaan naisessa ole, jos mahdollisuuksia on annettu. Hän saattaa kysyä naiselta jotain asiaa, mutta ei enää hetken päästä muista tai osaa eikä edes halua yrittää. Tuo nainen ei myöskään nalkuta miehelleen. Mutta tämä vuoden isä makaa ennemmin sohvalla valittamassa ja selaamassa puhelinta, onhan se paljon helpompaa toki. Että tuossakinko pitäisi vain antaa isän tehdä omalla tavallaan ja puhelinta räpläillen hoitaa lapsen asiat? Ystäväni on monesti itkenyt, että töistä tullessaan joutuu tekemään ihan joka asian, kun miestä ei ole kiinnostanut lasten ruokkiminen tai mikään muukaan, vaikka aikaa olisi ollut.

Olisikin niin että voisi luottaa miehen ymmärtävän miten pieni lapsi puetaan ulos. Meillä mies puki kyllä pakkasille itselleen lämmintä, mutta lapsilta jäi välikerrastot pois. Ei millään ole oppinut mitkä hanskat on kosteille keleille ja mitkä pakkasille. Ei tarkisteta onko niska suojattu vai paljaana. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun on joutunut viemään kumpparit päiväkotiin toppakenkien tilalle. Ei kykene jostain syystä oppimaan tätä. Vasta kun kysyn että oletko katsonut ulos ja mitä on luvattu. Samoin se ettei erota lasten vaatteita toisistaan, vaikka ikä- ja kokoeroa on monta vuotta. Kaikkiin vaatteisiin pitää kirjoittaa lapsen nimi, jotta isä erottaa kumpi on 98 ja kumpi 128 kokoa. Jos mies pukee lapset aamuisin, niin osaa kyllä valita karseimmat vaateyhdistelmät mitä kaapista löytyy. Suorastaan taito. Välillä epäilen, että tekee näin tahallaan.

Ja sitten kun se isä pukee lapsille mitä sattuu, se on se äiti jota ripitetään siellä päiväkodin pihassa vääristä vaatteista.

Meillä ei myöskään ikinä oppinut, kummat vaatteet on esikoisen ja kummat kuopuksen, vaikka ikäeroa kutienkin 2,5 vuotta.

tuohan johtuu yksinkertaisesti siitä, ettei tuollaiset miehet vain yksinkertaiseti välitä tietää tai muistaa.

Ihan varmasti nuo miehet muistavat kyllä hyvinkin pienellä tarkkuudella omat harrastukset ja työvälineet ja niihin liittyvät asiat. Ne nähdään tärkeinä. Lasten vaatteet taas ei. 

tämä. kalastusvälineille on hankittu oikein lokerikkoja ja putkiloita ja seinätelineita hitsautettu kaverilla. Mutta sitä ei muisteta mistä kohtaa siivouskomeroa löytää lampun polttimon ja kun wc paperi loppuu, jätetään tyhjä hylsy telineeseen ja sitten kiroillaan jos ei sitä kukaan ole käynyt vaihtamassa sillä välin.

Onneksi sinä itse olet täydellinen ja muistat kaiken ja teet vielä kaiken oikein.  

ihanaa kun Suomi mammat on niin täydellisiä. 

Vierailija
1700/2041 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju tiivistettynä: Miesten mielestä ratkaisu naisten uupumukseen töistä plus kodin - ja lastenhoidosta on lisätä siihen pakollinen maanpuolustus. Se auttaa.

No mut eiks tää oikeesti olekin tosi hyvä idea! Lähdetään kaikki me mammat nyt vähintään puoleksi vuodeksi metsäleirille ja vähän marssilauluja laulelemaan jenkkityyliin! Mahtava idea! Aivan varmasti helpottaa uupumukseen. Valmis ruoka ja kaikkee. Se on kato velvollisuus, ni ei voi ku jättää hanskat tiskiin kotona ja töissä. Ei maha mitään, kyllä ne miehet niitä muksuja nyt muutaman kuukauden kattelee. Tullaan sitten viikonloppulomilla moikkamaan ja silloin tietysti vaaditaan, että on mun herkkuruokaa valmiissa pöydässä ja ainakin 2 orgasmia/viikonloppu saatava.

Metsäleiri ei kestä puolta vuotta.  Olisi jotenkin suotavaa että ymmärtäisit edes alkeet aiheesta josta puhut, sinä etuoikeutettu mamma.