Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Espoossa asustavat

Vierailija
05.10.2015 |

Mitkä alueet espoossa on hyvää ja rauhallista seutua? Joku missä luontoa lähellä.. Hyvät lenkki paikat jne.. Missä koiratkin viihtyy :) olisi kiva jos olisi suht lähellä selloa..

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänne asutetaan parikymmentätuhatta (tai enemmän) maahantulijaa, on vaikea sanoa miten mikäkin alue sijoittuu parin vuoden kuluttua. Oletko ostamassa vai  vuokraamassa?

Vierailija
2/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on jo kymmeniä tuhansia mamuja ja rikostilastot pienemmät kuin muualla maassa. Eli ihan turvallista joka paikassa. t. Espoolainen maahanmuuttajalähiöstä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraamassa.. Tuota joo mietinkin että niitä alkaa vilisemään sitten joka paikassa mutta vuokraamassa olen asuntoa nyt ainakin niin pääsee onneksi helposti muuttamaan pois jos alue muuttuu rauhattomaksi.

Vierailija
4/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa on jokapaikassa luonto lähellä. Espoo ei ole normaali kaupunki rakenteeltaan. Espoossa on todellisuudessa vain lähijöitä (asuinalueita) ei varsinaista kaupunkia ollenkaan. Ulkoilualueita on jokapuolella Espoota tosi hyvin.

Vierailija
5/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:52"]

Täällä on jo kymmeniä tuhansia mamuja ja rikostilastot pienemmät kuin muualla maassa. Eli ihan turvallista joka paikassa. t. Espoolainen maahanmuuttajalähiöstä

[/quote]

Kymmeniä tuhansia viriilejä miehiä? Missä lähiössä? Esim Suvelassa on noin neljätuhatta maahanmuuttajaa ja niistä iso osa naisia ja lapsia. 

Vierailija
6/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:55"]Espoossa on jokapaikassa luonto lähellä. Espoo ei ole normaali kaupunki rakenteeltaan. Espoossa on todellisuudessa vain lähijöitä (asuinalueita) ei varsinaista kaupunkia ollenkaan. Ulkoilualueita on jokapuolella Espoota tosi hyvin.
[/quote]
Niin koska Espoo on maaseutua :)
T. espoolainen

Vierailija
7/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaara on kyllä todella jees ja Sellossa on kaikki palvelut + junarata. Mieluummin Lepuski kuin Matinkylä.

Vierailija
8/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:53"]

Vuokraamassa.. Tuota joo mietinkin että niitä alkaa vilisemään sitten joka paikassa mutta vuokraamassa olen asuntoa nyt ainakin niin pääsee onneksi helposti muuttamaan pois jos alue muuttuu rauhattomaksi.

[/quote]

Vuokraamassa? Auts....

Tahtoo nuo vuokratalot (jos ei saa yksityiseltä vuokrattua) olla täynnä jos jonkinlaista mamua ja sosiaalitapausta.  Erityisesti Sellon lähellä, eli Leppävaaran betoniviidakossa (toinen keskittymä Espoon keskuksessa ja Suvelassa). Itse en muuttaisi kumpaankaan mistään hinnasta.

Suosittelen mieluummin Ison Omenan lähistöä, eli käytännössä Olaria, Niittykumpua, Friisilää, ehkä joitakin Matinkylän alueitakin. Tapiola ja Tapiolan lähiseutukin on kivaa aluetta. 

Vierailija
9/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Onko alueita mihin ei kannata muttaa? Esim alueita joilla on ns. Huonomaine?

Vierailija
10/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:02"]

Leppävaara on kyllä todella jees ja Sellossa on kaikki palvelut + junarata. Mieluummin Lepuski kuin Matinkylä.

[/quote]

Samaa mieltä. Ja Leppävaara kehittyy aina vain paremmaksi. Esim. ensi kesänä avautuu maauimala. 

Vierailija
11/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:53"]

[/quote]

Vuokraamassa? Auts....

Tahtoo nuo vuokratalot (jos ei saa yksityiseltä vuokrattua) olla täynnä jos jonkinlaista mamua ja sosiaalitapausta.  Erityisesti Sellon lähellä, eli Leppävaaran betoniviidakossa (toinen keskittymä Espoon keskuksessa ja Suvelassa). Itse en muuttaisi kumpaankaan mistään hinnasta.

Suosittelen mieluummin Ison Omenan lähistöä, eli käytännössä Olaria, Niittykumpua, Friisilää, ehkä joitakin Matinkylän alueitakin. Tapiola ja Tapiolan lähiseutukin on kivaa aluetta. 
[/quote]

Joo leppävaaraan en halua mutta lähi alueet kiinnostavat :) minkälainen alue esim viherlaakso tai karakallio ovat?

Vierailija
12/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:03"]

[/quote]

Vuokraamassa? Auts....

[/quote]

Oliko nyt kyseessä omakohtainen kokemus vai oletus? Asun Leppävaarassa lähellä kaupungin vuokrataloja, enkä ole koskaan huomannut mitään häiriöitä. 

Vierailija
13/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppäsilta!

Vierailija
14/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:06"]

[/quote]

Vuokraamassa? Auts....

[/quote]

Oliko nyt kyseessä omakohtainen kokemus vai oletus? Asun Leppävaarassa lähellä kaupungin vuokrataloja, enkä ole koskaan huomannut mitään häiriöitä. 

[/quote]

Ihan omakohtainen kokemus, ei oletus. :(

Kiva kun voi naisena lenkkeillä koiran kanssa illallakin ilman että tarvitsee pelätä pusikossa kyttäävää hyökkääjää. Kannattaa siis tosi tarkkaan miettiä mille alueelle aikoo Espoossa muuttaa. 

Vierailija
15/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vuokraamassa? Auts....

[/quote]

Ei ole luontoa eikä hyviä lenkkipaikkoja Ison Omenan lähellä.

Vierailija
16/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:02"]

[/quote]

Samaa mieltä. Ja Leppävaara kehittyy aina vain paremmaksi. Esim. ensi kesänä avautuu maauimala. 

[/quote]

Leppävaaran Sellon pubi&tanssiravintola lopetettiin ja tilalle tulee ruoka&sporttibaari :) Eli viimeinenkin olutbaari on poissa. Toki mielestäni Leppävaaran keskustassa ei pahemmin juoppoja ja muuta ole näkynyt vuosikausiin.

Sellossa näkee mamuja mutta näyttävät työssäkäyviltä perheiltä eikä sellaisilta jotka hengailee siellä päivät pitkät, ja jatkavat usein matkaa siitä Espoon keskuksen juna-asemalle jonka liepeillä asuvat koska siellä ei ole pahemmin palveluja niin Sello on matkan varrella.

Leppävaarassahan ei ole enää paljon vuokra-asuntoja, suurin osa omistusasuntoja ja vuokra-asuntoja muutettu myös osaomistusasunnoiksi.

Meidän 4h+k kokoinen 10 vuotta vanha naapuririvitalonpätkä myytiin vähän aikaa sitten puolella miljoonalla, eli hintataso noussut puolella siinä ajassa!

Vierailija
17/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 12:53"] Vuokraamassa.. Tuota joo mietinkin että niitä alkaa vilisemään sitten joka paikassa mutta vuokraamassa olen asuntoa nyt ainakin niin pääsee onneksi helposti muuttamaan pois jos alue muuttuu rauhattomaksi. [/quote] Vuokraamassa? Auts.... Tahtoo nuo vuokratalot (jos ei saa yksityiseltä vuokrattua) olla täynnä jos jonkinlaista mamua ja sosiaalitapausta.  Erityisesti Sellon lähellä, eli Leppävaaran betoniviidakossa (toinen keskittymä Espoon keskuksessa ja Suvelassa). Itse en muuttaisi kumpaankaan mistään hinnasta. Suosittelen mieluummin Ison Omenan lähistöä, eli käytännössä Olaria, Niittykumpua, Friisilää, ehkä joitakin Matinkylän alueitakin. Tapiola ja Tapiolan lähiseutukin on kivaa aluetta.  [/quote] Joo leppävaaraan en halua mutta lähi alueet kiinnostavat :) minkälainen alue esim viherlaakso tai karakallio ovat?

[/quote]

Viherlaakso ja Karakallio on selvästi Leppävaaraa tai Suvelaa parempia, joskaan ei nekään täysin ongelmattomia. Jos tosi hyvää asuinaluetta etsii, kannattaa vuokrata sellaiselta alueelta, jossa on paljon omistusasuntoja ja vähän (jos ollenkaan) kerrostaloja. Eikä mielellään ainakaan Espoon kruunun (eli  kaupungin) vuokrataloja. Ulkoilumahdollisuuksia Espoossa on huikeasti. Keskuspuistoon pääsee monesta paikasta ja ulkoilualueita löytyy paljon.

Vierailija
18/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:21"]

[/quote]

Vuokraamassa? Auts....

[/quote]

[/quote]

Ihan omakohtainen kokemus, ei oletus. :(

Kiva kun voi naisena lenkkeillä koiran kanssa illallakin ilman että tarvitsee pelätä pusikossa kyttäävää hyökkääjää. Kannattaa siis tosi tarkkaan miettiä mille alueelle aikoo Espoossa muuttaa. 

[/quote]

Joo, ihan naisena voin kertoa, että lenkkeilen Leppävaarassa ilman koiraa myöhään iltaisin. Ei koskaan ole tapahtunut mitään. 

Vierailija
19/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 15 vuotta Leppävaarassa. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia, päin vastoin. Palvelut ovat todella hyvät. Nurkan takana varmaan Espoon ellei koko pk-seudun paras kirjasto, konserttisali, ostosmahdollisuudet, ulkoilualueet, hyvät liikenneyhteydet jne..

Ihan hevin en täältä muuttaisi. 

Vierailija
20/62 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 13:27"]

[/quote]

Vuokraamassa? Auts....

[/quote]

Ei ole luontoa eikä hyviä lenkkipaikkoja Ison Omenan lähellä.

[/quote]

No todellakin on kunhan vain "näkee" ne!

Meri ja merenrannan ulkoilureitit yhdellä laidalla (lähimpinä varmaan Nuottaniemi ja Koukkuniemi), Olarin kautta taas pääsee Keskuspuistoon jossa on valaistut pururadat ja hoidetut talviladut. Itse lenkkeilen tosi usein myös pientalovaltaisilla pikkukaduilla, joissa ei juurikaan autoja liiku. Espoossa on myös jalankulkijoille ja pyöräilijöille tosi hyväkuntoiset, huolletut ja valaistut kevyenliikenteenväylät käytännössä joka puolella.