ALIBABA, Aliexpress! Älkää ikinä tilatko mitään!
Rahat meni ja tavaroita ei näy. Vastauksia ei kysymyksiin saa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Rahat meni ja tavaroita ei näy. Vastauksia ei kysymyksiin saa.
Tulee ne vielä. Itsellä on mennyt joskus jopa 3 kuukautta enne kuin paketti on saapunut.
Olen tilannut monta kertaa, kaikki sujunut hyvin. Tilaan aina halpoja tuotteita, ei näillä hinnoilla voi odottaa saavansa laatua. Tilaan kenkiä, tms. Kestävät yhden kesän, riittää itselleni.
Sitä samaa roinaa, jota sinä tollo ostat paikallisesta kymmenkertaisella hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:54"]Luulin nimen perusteella, että tää on joku pizzeria...mutta 8 viikon toimitusaika kuulostaaa kyllä aika pitkältä.
Ei se Kiinasta aina ole...
onko joku tilannut kiinasta pizzaa? Ja jäi tulematta?
Tilasin pari mekkoa samalta myyjältä ja vain toinen tuli. Olin mennyt ilmoittamaan, että mekko saapui ja kävikin niin että molemmat mekot olivat samalla dispute-toiminnolla eli en mitenkään pystynyt vakuuttamaan Aliexpressiä toisen mekon puuttumisesta. Myyjä katosi sivustolta. Tehkää siis ensin dispute ja sitten vasta kuittaatte mahdolliset samalta myyjältä saapuneet tilauksen tavarat. Ja vaikka olisi kirjelähetys (nouto 2 vkoa), Postiin ei ole luottamista eli noutakaa viikon kuluessa...
Pääosin olen ollut oikein tyytyväinen. Kannattaa lukea myyjän saamat palautteet huolella. Ne kertovat mielestäni parhaiten palvelun tasosta.
Ja sama tuote on usein myynnissä hyvä ettei monella kymmenellä eri myyjällä, joten vertailu kannattaa. Se myyntihinnaltaan ihan halvin ei aina välttämättä olekaan paras.
Yhteydenpito on vähän niin ja näin. Ongelmia aiheuttaa lähinnä se, että vaikka oma englannin kielen taito ei ole maailman paras, niin myyjäpäässä se on usein surkea. Kieliopin kömpelyydestä huolimatta hyvin ystävällisesti yrittävät kuitenkin kommunikoida ja monille on varmasti "kunnia-asia", että saavat hyvää mainetta ja palautetta ja yrittävät sen puoleen kaikkensa, että sekä tuote että palvelu olisi moitteetonta.
Aliexpress on kyllä täyttä paskaa. Tilasin RC-auton pojalle. Lupasivat 60 päivässä toimituksen, muttivat ykisluolisesti 90 päivään. Kun 90 pv oli kulunut eikä paketti ollut saapnunut avasin disputen. Seurantakoodi näytti, ettei paketti ole saapunut koskaan Suomeen, mutta AliExpressin vastaus oli, että hae postista. Sinne meni 90 euroa, enkä saanut tuotetta, kun AliExpress ei korvannut mitään.
Minulla on vain hyviä kokemuksia, kun ensin löysin kaupan, jonka tuotteita kehuttiin harrastusryhmissä. Vähän kalliimpia kuin muut, mutta laadukkaita, ja silti kolme kertaa halvempia kuin Suomessa. Toimitusajat kyllä annetaan erilaisille lähetysvaihtoehdoille ja aikaisemmin ainakin pitivät paikkansa. Kaikkein halvin ja ekologisin tapa on laivarahti, ja se vie kyllä kiinasta 4 viikkon normaaliaikaoina.Lentona on tullut 2 viikossa.
Ja lukekaa se selostus edes loppuun asti, ja arvostelut. Niistä saa hyviä vinkkejä. Aliexpressissä on usein ostajien lähettämiä kuviakin tuotteesta.
Jotkut ääliöt ryntäävät tilaamaan jotain nukkekotituoleja kuvan perusteella.
Kyllä on aina tulleet kaikki. Vaatteet ovat käyttökelpoisia.
En ole koskaan tilannut enkä tilaa.
Miksi tuette Kiinan diktatuuria ja julmuuksia ? Ai niin, säästäähän siinä ehkä pari euroa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuette Kiinan diktatuuria ja julmuuksia ? Ai niin, säästäähän siinä ehkä pari euroa.
Hinta ratkaisee. Suomesta ostaessa tuotteessa on vähintään kolmin kertainen hinta vs AliExpress. Olen säästänyt tuhansia euroja tilaamalla AliExpressistä sekä eBaysta.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:53"]
10 viikkoa odottanut. Kannattaako dispute tehdä jos kuitenkin haluan tavarat?ap Kiitos 7 :)
[/quote]
Dispute aika on varmaan mennyt jo umpeen.
[/quote]
Dispute on mennyt, koska en halunnut perua tilausta. Halusin tavarat ja edelleen haluaisin. Olen yrittänyt kysyä, mitä kannattaa tehdä (odottaa vai ottaa rahat takaisin) mutta tähän ei tule vastausta. Ei sen disputen aikanakaan tullut.
[/quote]
Sun olisi pitänyt pidentää sitä aikaa muutama päivä ennen sen loppumista. Olet siis myyjältä kysynyt mitä sun pitäisi tehdä? Vai aliexpressiltä? Et sä voi sitten enää kuin toivoa että se tulee tai myyjä suostuu laittamaan uuden tai palauttamaan rahat. Voi olla aika hankalaa kun olet antanut ajan umpeutua.
Pidetään peukkua että tulee, ensi kerralla osaat paremmin. Ethän kuitenkaan kallista tilannut, jolloin menee yli alv-rajan?