ALIBABA, Aliexpress! Älkää ikinä tilatko mitään!
Rahat meni ja tavaroita ei näy. Vastauksia ei kysymyksiin saa.
Kommentit (34)
Ne on samanlaisia nettimarkkinapaikkoja kuten ebay ja huuto.net, ei siellä ole vain yhtä Alibaba-nimistä myyjää joka ne tavarat lähettää :D
Hah. Niissä voi olla pitkätkin toimitusajat. Itse tilasin 4 tuotetta. Ensimmäiset saapui muutamassa viikossa ja yhdessä kesti 10 vkoa.
Olen tilannut, pari kertaa on jotain pientä jäänyt saapumatta. Rahat on tulleet takaisin, tosin toisella kertaa aliexpressin päätöksellä, myyjä vain käski odotella.
Mihin valitatte jotta saatte vastauksia? Chat ja sähköposti kokeiltu. T.ap
3 tuliko rahat itsestään takaisin vai valititko?
Mene pois internetistä ap. Et osaa käyttää sitä.
Sekin on totta että harvoin sieltä ihan viikossa kahdessakaan tulee, ja niillä joillain kuriiritoimituksilla joiden seuranta päättyy Suomeen tultua on mennyt jotain viikko kaksi senkin saapumisen jälkeen.
Kauanko olet odottanut, dispute tehty jne?
Mulle on kaikki tullut perille ja hyviä tuotteita on ollu. Toimitusajat ovat pitkät, kuukausi menee ihan helposti. Nythän on vielä Kiinassa joku lomakin, eli se varmasti venyttää aikaa ainakin viikolla tai parilla. Sama sitten talvella kiinalaisen uudenvuoden aikaan.
Ennen ostoa tietenkin kannatta tarkistaa myyjän saama palaute.
10 viikkoa odottanut. Kannattaako dispute tehdä jos kuitenkin haluan tavarat?ap
Kiitos 7 :)
Luulin nimen perusteella, että tää on joku pizzeria...mutta 8 viikon toimitusaika kuulostaaa kyllä aika pitkältä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:50"]3 tuliko rahat itsestään takaisin vai valititko?
[/quote]
Valitin, ekalla kerralla myyjä valitettuani sanoi että tuote on palannut takaisin ja sanoi että palauttaa rahat disputen kautta. Toisen kerran kun oli se suoja-aika menossa umpeen tein disputen, aliexpress oli sitä mieltä että seuranta on feikki ja sain takaisin, myyjä yritti vinkua loppuun asti että kyllä se on tulossa. Tällöin oli neljäs kuukausi kai menossa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:53"]
10 viikkoa odottanut. Kannattaako dispute tehdä jos kuitenkin haluan tavarat?ap Kiitos 7 :)
[/quote]
Dispute aika on varmaan mennyt jo umpeen.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:54"]Luulin nimen perusteella, että tää on joku pizzeria...mutta 8 viikon toimitusaika kuulostaaa kyllä aika pitkältä.
[/quote]
Ei se Kiinasta aina ole...
Alibaba? Jo nimikin viittaa johonkin hämärään arabialaiseen toimintaan joten kiitos varoituksesta. En edes halua tietää mitä ton nimisestä paikasta tilataan.
Millä postilla tulee? Seuranta?
3/8
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:54"]Luulin nimen perusteella, että tää on joku pizzeria...mutta 8 viikon toimitusaika kuulostaaa kyllä aika pitkältä. [/quote] Ei se Kiinasta aina ole...
[/quote]
En kyllä Kiinasta pitsaa lähtisikään tilaamaan.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:53"]
10 viikkoa odottanut. Kannattaako dispute tehdä jos kuitenkin haluan tavarat?ap Kiitos 7 :)
[/quote]
Dispute aika on varmaan mennyt jo umpeen.
[/quote]
Dispute on mennyt, koska en halunnut perua tilausta. Halusin tavarat ja edelleen haluaisin. Olen yrittänyt kysyä, mitä kannattaa tehdä (odottaa vai ottaa rahat takaisin) mutta tähän ei tule vastausta. Ei sen disputen aikanakaan tullut.
Kun tilaa Kiinasta asti muutaman kolikon hintaisia tuotteita ilman postikuluja, voi kestää ja kestääkin.
Olen tilannut aliexpressiltä varmaan 10 kertaa ja aina on sujunut hyvin. Kerran tilasin puhelimen kuoret, mutta ne eivät sopineetkaan siihen malliin kuin piti. Ehdotin myyjälle että palauttavat puolet hinnasta ja saan pitää tuotteen (kuoret sopi toiseen meillä olevaan malliin), tämä sopi ja sain pari euroa takaisin.
Olet rasisti. Suu suppuun ja kärsi hiljaa nahoissas.