Kuravaatteiden valinta
Mietittekö mistä kuravaatteet on tehty niitä ostaessanne?
http://blogit.kaksplus.fi/kotitalouskriisi/kuravaatteiden-kemiaa/
Itselleni ei tulisi mieleenkään, mutta sattumoisin huomenna pitäisi ostaa neidille uusi haalari.
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 10:29"]
Tarkistin. Meillä on kaikki lasten sadevaatteet polyuretaania.
[/quote]
Muakin kiinnostaa!
Sadevaatteiden huolto on tärkein asia. Ohjeessa on muutamia virheitä ja puutteita. Kuravaatteille riittää suihkutus liasta tai harjaaminen liasta kun on lika kuivunut. Kurahousut eivät kerää kuraa vaan ne hylkivät sitä. Hajua tulee kuravaatteisiin ainoastan sen takia kun lapset hikoilevat ulkona ollessaan. Kuravaatteiden alle ei saa pukea haalareita tai reimatekkia plussa keleillä. Hiki myös vaurioittaa kurahousujen sisällä olevaa materiaalia. Kurahousuja ei pidä heti kuivattaa ulkoa vaan aina kääntää ne nurinpäin jotta hiki ei pääse pääse tuhoamaan materiaalia, eikä myöskään imeytymään kankaaseen. Kurahousut eivät koskaan kuivu sisältäpäin oikein jos ne laitetaan kuivauskaappiin normaalisti.
On mulla aina ollut sellainen tunne, että jotain outoa niissä on. Ällöttää tietynlaisten sadevaatteiden haju.
Suosi luonnonmukaisia helposti hajoavia ja ergonomisia kuravaatteita.
-Mies 29v + 1v-
Kiva kuulla, että mies on tätä mieltä. Oma mieheni on ihan sitä mieltä että kaikki mitä kaupassa myydään on turvallista. Ja minä muka hysterisoin. Itse ajattelen niin, että haluan välttää kaikkea, mitä voin helposti välttää. Enkä kauhistele niitä kemikaaleja, jotka tulee pakosta (rokotteet, lääkkeet, ruoka, ympäristö). Mut omiin valintoihin voin vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:37"]
Outoa, olenkin aina ollut sitä mieltä, että kuravaatteet haisee pahalle. Tai jotenkin huono olo niistä tulee.
[/quote]
Mä olen huomannut saman. Nyt meni Rukka boikottiin.
Mikä olisi paras kura/ulkoiluvaate lapselle? Haluaisin mahdollisimman turvallisen ympäristön kannalta.
Musta on käsittämätöntä, että ihmiset vaan hyväksyy sen kemikaalimäärän, mikä meidän arkeen tungetaan.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:15"]
Mun mielestä ihan pimeetä kytätä noita kemikaaleja.
[/quote]
Outoa, olenkin aina ollut sitä mieltä, että kuravaatteet haisee pahalle. Tai jotenkin huono olo niistä tulee.
Onko kokemusta noista tekstissä mainituista Fjällräveneistä. Saako ne helposti puhtaaksi hiekasta. Kestääkö kuraleikkejä?