Voiko luottokortiton matkustaa?
Eli kysymys kuuluu: voiko luottokortiton maksaa lennot ja hotellin verkkopankissa etukäteen(ebookers) vai onko PAKKO olla luottokortti?
T.opiskelija, jolla olisi matkarahat kasassa.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:31"]Ota prepaid master, ei tarvi arpoa.
[/quote]
Mistä minä semmoisen saan?
Eikö ne ole jotain nettipelaajien juttuja? Ovatko luotettavia?
Kyllä se luottokortti voidaan vaatia vaikka auton vuokraukseen. Haasteellista on jenkkilässä liikkua ilman. Itsellä on kaksi korttia ihan vaan varalla. Puolisolle maksoivat amerikan sukulaiset matkan ja hotellivaraus ei onnistunut ilman että hänelläkin oli luottokortti, vaikka hän ei siis hotellia maksanut itse.
Luottokortti kun kertoo amerikkalaiselle, että ihmisellä on luottotiedot kunnossa eli että ihminen ei ole valkoroskaa.
Tämä oli hivenen kalliiman tason hotelli Maiamissa, missä käteisen käyttö yhdistetään suoraan huumekauppoihin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:36"]Kyllä se luottokortti voidaan vaatia vaikka auton vuokraukseen. Haasteellista on jenkkilässä liikkua ilman. Itsellä on kaksi korttia ihan vaan varalla. Puolisolle maksoivat amerikan sukulaiset matkan ja hotellivaraus ei onnistunut ilman että hänelläkin oli luottokortti, vaikka hän ei siis hotellia maksanut itse.
Luottokortti kun kertoo amerikkalaiselle, että ihmisellä on luottotiedot kunnossa eli että ihminen ei ole valkoroskaa.
Tämä oli hivenen kalliiman tason hotelli Maiamissa, missä käteisen käyttö yhdistetään suoraan huumekauppoihin.
[/quote]
En matkaa jenkkilään, pysyn euroopassa.
ap
Mistä minä semmoisen saan?
Eikö ne ole jotain nettipelaajien juttuja? Ovatko luotettavia?
Googlaa, esim. aktiapankista, sitten on muutamia muitakin. Toimii ihan samalla tavalla kuin normikortt.
Tarkkamarkka.fi
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:02"]Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa.
Kannattaisi pitää luottotietonsa kunnossa.
[/quote]
Miten luottotiedot ja luottokortti liittyy toisiinsa.
[/quote]
Samaa olin tulossa kysymään. Mullakin ne on täysin kunnossa, mutta luottokorttia en ole katsonut tarpeelliseksi hankkia.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:14"]Totta kai voi, mihin olet menossa? Sinulla on varmaan visa tai eurocard debitillä? Toimii aikaslailla joka maailman kolkasssa automaateissa. Ja käteistä pikkusumma mukana. Itse olen reppureissanut maailman ympäri ilman luottokorttia. Jos asut paremmissa hotelleissa vaikka USAssa, niin voi olla, että vaativat luottokortin. Mutta voit myös maksaa etukäteen käteisellä.
Mukavaa reissua!
[/quote]
Lontoo olisi kiikarissa
ap
[/quote]
Hyvin pärjää ilman luottokorttia siellä. Ei oo ainakaan multa ikinä kukaan kysellyt vaikka käyn Lontoossa vähintään kolme kertaa vuodessa viimeisen 6 vuoden ajan. En edes omista luottokorttia.
Monessa hotellissa halutaan luottokortin tiedot vakuudeksi, en tiedä, onnistuuko varaus kaikkialla ilman luottokorttia.
Auton vuokrauksessa on aina haluttu vuokraajan nimellä oleva kortti, jolta varataan omavastuuosuus varauksen ajaksi. Ja tämä siis Euroopassa.
juuri varasin lennot ja hotellin sellaisesta nettipalvelusta, jossa maksu onnistuu ainoastaan luottokortilla.
kortittomuus sulkee pois vaihtoehtoja ja hankaloittaa matkustamista, mutta ei varmaan tee siitä mahdotonta. Jos ostaa Aurinkomatkoilta pakettimatkat ja paikan päällä käyttää käteistä, pärjännee.
itse ajattelen, että kortti helpottaa ja tuo turvaa. Jos sattuu jotain yllättävää, sairastuu tai laukut katoaa matkalla, vakuutus saattaa korvata kulut vasta myöhemmin ja ensin voi joutua pelaamaan omilla rahoilla. Riittävän iso luottoraja auttaa näissä tilanteissa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:57"]Monessa hotellissa halutaan luottokortin tiedot vakuudeksi, en tiedä, onnistuuko varaus kaikkialla ilman luottokorttia.
Auton vuokrauksessa on aina haluttu vuokraajan nimellä oleva kortti, jolta varataan omavastuuosuus varauksen ajaksi. Ja tämä siis Euroopassa.
juuri varasin lennot ja hotellin sellaisesta nettipalvelusta, jossa maksu onnistuu ainoastaan luottokortilla.
kortittomuus sulkee pois vaihtoehtoja ja hankaloittaa matkustamista, mutta ei varmaan tee siitä mahdotonta. Jos ostaa Aurinkomatkoilta pakettimatkat ja paikan päällä käyttää käteistä, pärjännee.
itse ajattelen, että kortti helpottaa ja tuo turvaa. Jos sattuu jotain yllättävää, sairastuu tai laukut katoaa matkalla, vakuutus saattaa korvata kulut vasta myöhemmin ja ensin voi joutua pelaamaan omilla rahoilla. Riittävän iso luottoraja auttaa näissä tilanteissa.
[/quote]
No, minäkään en luottokorttia halua, joten jos en rahalla pääse, jätän menemättä.
Te, jotka jostain periaatteesta vastustatte luottokorttia, miksi? Sehän helpottaa asioita, ei tarvitse kuljetella ja vaihtaa käteistä ja kulujakaan ei tule, jos maksaa laskut heti pois. Monessa nettipalvelusta ei nykyään asiointi onnistu muuta kuin luottokortilla. Tiesittekö, että esim. matkatoimiston konkurssitilanteessa vahvemmilla saamaan rahansa taisin ovat luottokorttimaksajat? Käteisen käyttäjät ovat heikommassa asemassa.
Visa Debit ja hyvin on toiminut ulkomailla. :) mulle pankki aikanaan tyrkyttämällä tyrkytti luottkorttia ja kun pistin hakemuksen (olin osa-aikaduunissa oleva opiskelija) niin sitten eväsi sen. Siitä sisuuntuneena päätin etten ainakaan ko. pankilta luottokorttia hae. Pankki on vaihtunut, mutta eipä ole tullut luottokorttia juuri haikailtua. Töiden kautta mulla tosin on ollut semmoinen käytössä. Ainoa, mikä mietityttää niin jo tekisi paljon ostoksia ulkomaisista nettikaupoista, olisi se hyvä olla olemassa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:27"]
Visa Debit ja hyvin on toiminut ulkomailla. :) mulle pankki aikanaan tyrkyttämällä tyrkytti luottkorttia ja kun pistin hakemuksen (olin osa-aikaduunissa oleva opiskelija) niin sitten eväsi sen. Siitä sisuuntuneena päätin etten ainakaan ko. pankilta luottokorttia hae. Pankki on vaihtunut, mutta eipä ole tullut luottokorttia juuri haikailtua. Töiden kautta mulla tosin on ollut semmoinen käytössä. Ainoa, mikä mietityttää niin jo tekisi paljon ostoksia ulkomaisista nettikaupoista, olisi se hyvä olla olemassa.
[/quote]
hakemukset käsittelee luottokunta, joten pankin boikotointi on tyhmää. He eivät päätä luottokorteista tai luottorajoista.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:27"]
[/quote]
hakemukset käsittelee luottokunta, joten pankin boikotointi on tyhmää. He eivät päätä luottokorteista tai luottorajoista.
[/quote]
Mo on hiukan tyylitöntä tuputtaa, jos ei ole edes mahdollisuutta myöntää!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:02"]Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa. Kannattaisi pitää luottotietonsa kunnossa. [/quote] Miten luottotiedot ja luottokortti liittyy toisiinsa.
[/quote]
Jos ei ole luottotiedot kunnossa, ei saa luottokorttia.
Ainakin Euroopassa oon menny ihan tavallisella S-Pankin Visa depitillä. (Luotto on credit, mutta sitä ei ole, vain depit. Danskebankilla on Mastercard, mutta sekin depit käy.
Depit kortissa kun on se 16 numeron sarja, joka liittyy tiliisi. Sillä voi ostaa vaikka lennot (suoraan lentoyhtiöltä), varata hotellin booking.com, ym. Myös käteistä kannattaa varata.
Ota prepaid master, ei tarvi arpoa.