Voiko luottokortiton matkustaa?
Eli kysymys kuuluu: voiko luottokortiton maksaa lennot ja hotellin verkkopankissa etukäteen(ebookers) vai onko PAKKO olla luottokortti?
T.opiskelija, jolla olisi matkarahat kasassa.
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:36"]Kyllä se luottokortti voidaan vaatia vaikka auton vuokraukseen. Haasteellista on jenkkilässä liikkua ilman. Itsellä on kaksi korttia ihan vaan varalla. Puolisolle maksoivat amerikan sukulaiset matkan ja hotellivaraus ei onnistunut ilman että hänelläkin oli luottokortti, vaikka hän ei siis hotellia maksanut itse.
Luottokortti kun kertoo amerikkalaiselle, että ihmisellä on luottotiedot kunnossa eli että ihminen ei ole valkoroskaa.
Tämä oli hivenen kalliiman tason hotelli Maiamissa, missä käteisen käyttö yhdistetään suoraan huumekauppoihin.
[/quote]
En matkaa jenkkilään, pysyn euroopassa.
ap
[/quote]
Olen pärjännyt lähes ilman credit puoleen turvaantumista ja matkustellut Euroopassa jo 70 - luvulla. Matkashekit tuli aikoinaan tutuksi. EUsta ja eurosta on jotain iloakin. Kanarian saarilla luottokortti vaadittiin auton vuokraukseen 90-luvulla.
Hotelli vastauksissa usein korttia kysytään. Jenkeissä vaikka oli etukäteen maksettu työmatka Nykiin niin luottokortti vaadittiin kirjatuessa. Olisin ollut lievästi kusessa, jos ei olisi ollut omaa korttia. Sihteerit hoitelivat liput ja hotellit, mutta ilman omaa korttia en olisi maksettiin hotelliin päässyt.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:04"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:02"]Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa. Kannattaisi pitää luottotietonsa kunnossa. [/quote] Miten luottotiedot ja luottokortti liittyy toisiinsa. [/quote] Samaa olin tulossa kysymään. Mullakin ne on täysin kunnossa, mutta luottokorttia en ole katsonut tarpeelliseksi hankkia.
[/quote]
Sinä et varmaan sitten tulekaan kyselemään, tarvitseeko matkalla luottokorttia, vai mitä?
Viimeksi vuokrattiin ulkomailla iso tila-auto, jossa omavastuuosuus oli melkein 2000 euroa. Tuntuisi kauhean hankalalta nostaa käteistä tuo summa plus vielä koko matkakassa enkä haluaisi kulkea missään niin isojen summien kanssa. Paljon helpompaa hoitaa asia luottokortilla eikä tällainen varmasti edes onnistu kaikkialla käteisellä. Tullessa auton palautus on paljon helpompaa, kun vaan heittää avaimet vastassa olevalle työntekijälle eikä tarvii mihinkään toimistoon mennä hakemaan käteisiään. Lisäksi joissakin nettivarauksissa mikään muu kuin luottokortti ei ole mahdollinen.
jos on omatoimimatkalla ja vaikka joskus myöhästyy koneesta tai sattuu jotain odottamatonta, onko teillä niin iso käteiskassa mukana, että pystytte hoitamaan tilanteen?
Itse olin reissussa Expedian kautta ja siellä pystyi maksamaan Visa Electronilla :) Tosin jos vaikka lentoyhtiö menee konkkaan niin luottokortilla maksaneet saavat rahansa ensin pois ja sitten vasta muut, jos saavat..
Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa.
Kannattaisi pitää luottotietonsa kunnossa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:02"]Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa.
[/quote]
Miten luottotiedot ja luottokortti liittyy toisiinsa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:03"]Jenkkeihin ei.
[/quote]
Höpöhöpö
Luottokortti on hyvä olla turvana. Tiesitkö että opiskelijakin voi saada luottokortin vaikka ei käy säännöllisesti töissä? Kysäiseppä pankista.
Mun luottokortiton kumppani käyttää mun luottokorttia (tai siis minä maksan hänen osuuden) ja siirtää sitten mulle rahat
Suosittelen luottokortin hankkimista juuri matkailua varten. Monet pankit tarjoavat tietyn määrän opintopisteitä suorittaneille kuluttomana. Itse olen myös opiskelija, joka vasta juuri hankki ensimmäisen luottokorttinsa. Sitä ennen lainasin esim. Hotellien varaamiseen vanhempien luottokorttia. Maksoin itse hotellit paikanpäällä mutta varasin heidän korteillaan. Ei ole ollut mitään ongelmia vaikka olen kymmenissä kohteissa toiminut noin :) itse matkoilla olen pärjännyt hyvin ihan luottokorttia.
Totta kai voi, mihin olet menossa? Sinulla on varmaan visa tai eurocard debitillä? Toimii aikaslailla joka maailman kolkasssa automaateissa. Ja käteistä pikkusumma mukana. Itse olen reppureissanut maailman ympäri ilman luottokorttia. Jos asut paremmissa hotelleissa vaikka USAssa, niin voi olla, että vaativat luottokortin. Mutta voit myös maksaa etukäteen käteisellä.
Mukavaa reissua!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:03"]Jenkkeihin ei.
[/quote]
Höpöhöpö
[/quote]
Höpöhöpö itsellesi. Jenkeissä on hyvin haasteellista löytää hotellia tai motellia johon pääsee ilman luottokortti. Vaikka maksaisi käteisellä. Tietysti voi kokeilla jos pääsisi majoittumaan jonkun kotiin.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:02"]
Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa.
[/quote]
Kuka noin tyhmälle uskaltaa luottokortin antaa? Minä hommasin ekan luottokorttini pari vuotta sitten, en ole käyttänyt kertaakaan luottoa. Ei ole tarvinnut. En tosin ehdi matkustella kovin kauaksi. Euroopassa ja lähimaissa pärjää ilmankin. Matkustaa voi muutenkin kuin lentämällä ja hotelliakaan ei ole pakko varata etukäteen, jos on varasuunnitelma siltä varalta ettei paikkoja ole. Ei ole tarvinnut taivasalla nukkua kuitenkaan. Hollannissa esim. on parasta olla ihan niitä euroja taskussa, siellä ei pahemmin tavalliset suomalaiset pankki- tai luottokortit kelpaa kuin turistipaikoissa.
Minulla ei ole kuin elektron.
Maksaisin etukäteen. Siis heti kun teen tilauksen.
Eikö ole mahdollista maksaa elektronilla?
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:16"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:05"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:03"]Jenkkeihin ei.
[/quote]
Höpöhöpö
[/quote]
Höpöhöpö itsellesi. Jenkeissä on hyvin haasteellista löytää hotellia tai motellia johon pääsee ilman luottokortti. Vaikka maksaisi käteisellä. Tietysti voi kokeilla jos pääsisi majoittumaan jonkun kotiin.
[/quote]
Kyllä sinne moneen hotelliin kelpaa ihan normaali pankkikortti. Näin ainakin New Yorkissa ja Losissa, peräkylistä en tiedä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:25"]Minulla ei ole kuin elektron.
Maksaisin etukäteen. Siis heti kun teen tilauksen.
Eikö ole mahdollista maksaa elektronilla?
[/quote]
On mahdollista jos et käytä halpalentoyhtiötä.
Valitset vain maksutavaksi verkkomaksun.
Hyvää matkaa!
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:14"]Totta kai voi, mihin olet menossa? Sinulla on varmaan visa tai eurocard debitillä? Toimii aikaslailla joka maailman kolkasssa automaateissa. Ja käteistä pikkusumma mukana. Itse olen reppureissanut maailman ympäri ilman luottokorttia. Jos asut paremmissa hotelleissa vaikka USAssa, niin voi olla, että vaativat luottokortin. Mutta voit myös maksaa etukäteen käteisellä.
Mukavaa reissua!
[/quote]
Lontoo olisi kiikarissa
ap
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 12:11"]
Nää jotka väittää että onnistuu, miten muka hoidatte hotellin? Vaikka maksaisitte kaiken etukäteen, hotellit vaativat kortin takuudeksi että lähdette ajoissa ettekä varasta mitään. Käteinenkin kelpaa joskus mutta vaativat tyyliin 800€ ainakin kerran kun kysyin paikanpäällä.
[/quote]
Yleensä 50-100 euroa, periaatteessa voivat vaatia mitä vain.
[/quote] ei oo vaadittu