Voiko luottokortiton matkustaa?
Eli kysymys kuuluu: voiko luottokortiton maksaa lennot ja hotellin verkkopankissa etukäteen(ebookers) vai onko PAKKO olla luottokortti?
T.opiskelija, jolla olisi matkarahat kasassa.
Kommentit (56)
Ainakin jossain maahantulotarkastuksessa oli erikseen luukku luottokortittomille: "passengers without visa".
(vitsi)
No joihinkin hotelleihin (euroopassakin siis) on PAKKO antaa luottokortin numero - vaikka hotelliyöpyminen olisi siis maksettu ennakkoon. Ei auta, vaikka miten ilmoittaisi, ettei käytä eikä tarvitse hotellin maksullisia palveluita (esim. mini-bar).
Mä oon ainakin käynyt jenkit ym ihan ilman luottokorttia. En oo koskaan aatellut hankkia, koska käytän vain olemassaolevaa rahaa, en tarvitse luottoa:)
Olen maksanut Electronilla sekä hotelleja, että lentoja (Norwegian, Finnair). Tosin vain Euroopassa. Kaikkialla muualla tämä on sujunut ongelmitta, mutta Italiassa sekä minulla että luottokortillisella miehellä oli hieman hankaluuksia.
Etukäteen verkossa maksettu hotellihuone olisi pitänyt vielä erikseen veloittaa kortilla, eli siis ottaa katevaraus jostain syystä. Samoin autonvuokraus Tapiola-pankin luottokortilla ei meinannut onnistua millään (etukäteen tämäkin sovittu), sillä italialainen firma ei tunnistanut tätä Mastercardia luottokortiksi.
Älkää kysykö miten nämä sitten hoituivat. En muista enää, mies hoiti ja minä katsoin lasten perään. Juu, suuri maailmanmatkaaja olen.
ps. En saanut opiskelijana luottokorttia vuonna 2015.
Matkustaessa luottokortin kanssa pääsee helpommalla. Ilman luottokorttia joutuu usein maksamaan kaiken etukäteen ja/tai jättämään pantin. Hotelleissa, autovuokraamoissa jne otetaan aluksi luottokortin numero ylös ja jos "unohtaa" maksaa huonelaskun, minibaarin tai ylinopeussakot, niin palveluntarjoaja voi veloittaa ne kortilta. Ilman luottokorttia täytyy jättää riittävä muu vakuus ja maksaa kaikki etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:02"]Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa. Kannattaisi pitää luottotietonsa kunnossa. [/quote] Miten luottotiedot ja luottokortti liittyy toisiinsa.
[/quote]
Jos ei ole luottotiedot kunnossa, ei saa luottokorttia.
[/quote]
Se tais olla retorinen kysymys
Hotelleihin kelpaa useimmiten "cash deposit" eli jätät 20-200 euroa respaan, kun kirjaudut sisään ja saat sen mukaan lähtiessä pois. Tästä on usein maininta hotellin varausehdoissa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:59"]
Ei ole mitään mieltä elää ikinä velaksi.
[/quote]
jos käyttää luottokorttia ja maksaa laskut heti, kyse ei ole velaksi elämisestä eikä joudu maksamaan mitään ylimääräistä
Kyllä Euroopassa aika moni hotelli vaatii varausvaiheessa sen luottokortin. Lentojen varaaminen onnistuu nettipankilla useammin. Mun vakiomatkaseuralaisella on onneksi luottokortti, niin se varaa ja mä maksan osuuteni sille.
Nää jotka väittää että onnistuu, miten muka hoidatte hotellin? Vaikka maksaisitte kaiken etukäteen, hotellit vaativat kortin takuudeksi että lähdette ajoissa ettekä varasta mitään. Käteinenkin kelpaa joskus mutta vaativat tyyliin 800€ ainakin kerran kun kysyin paikanpäällä.
Mulla on visa electron ja se ei kelpaa hotelleissa ainakaan Euroopassa. En elä velaksi. Tiedän tämän ja mulla on käteistä matkalla. Visa e kelpaa kaupoissa.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 12:12"]Mulla on visa electron ja se ei kelpaa hotelleissa ainakaan Euroopassa. En elä velaksi. Tiedän tämän ja mulla on käteistä matkalla. Visa e kelpaa kaupoissa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:22"]Hotelleihin kelpaa useimmiten "cash deposit" eli jätät 20-200 euroa respaan, kun kirjaudut sisään ja saat sen mukaan lähtiessä pois. Tästä on usein maininta hotellin varausehdoissa.
[/quote]. Viimeksi reissatessa Italiassa maksoin heti hotellin käteisellä. Olin nk omatoimimatkalla joten hotellit vaihtui.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 12:11"]
Nää jotka väittää että onnistuu, miten muka hoidatte hotellin? Vaikka maksaisitte kaiken etukäteen, hotellit vaativat kortin takuudeksi että lähdette ajoissa ettekä varasta mitään. Käteinenkin kelpaa joskus mutta vaativat tyyliin 800€ ainakin kerran kun kysyin paikanpäällä.
[/quote]
Yleensä 50-100 euroa, periaatteessa voivat vaatia mitä vain.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:20"]Te, jotka jostain periaatteesta vastustatte luottokorttia, miksi? Sehän helpottaa asioita, ei tarvitse kuljetella ja vaihtaa käteistä ja kulujakaan ei tule, jos maksaa laskut heti pois. Monessa nettipalvelusta ei nykyään asiointi onnistu muuta kuin luottokortilla. Tiesittekö, että esim. matkatoimiston konkurssitilanteessa vahvemmilla saamaan rahansa taisin ovat luottokorttimaksajat? Käteisen käyttäjät ovat heikommassa asemassa.
[/quote]. Oon tehnyt useesti nk äkkilähtöjä ja on helpottavaa kun voi maksaa heti.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:02"]Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa. Kannattaisi pitää luottotietonsa kunnossa. [/quote] Miten luottotiedot ja luottokortti liittyy toisiinsa.
[/quote]
Jos ei ole luottotiedot kunnossa, ei saa luottokorttia.
[/quote]. Ihan oikeinhan se on.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:04"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:02"]Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa. Kannattaisi pitää luottotietonsa kunnossa. [/quote] Miten luottotiedot ja luottokortti liittyy toisiinsa. [/quote] Jos ei ole luottotiedot kunnossa, ei saa luottokorttia. [/quote] Se tais olla retorinen kysymys
[/quote]
Luottokorttia ei saa, jos ei ole säännölliset tulot, eikä sitä saa alkuvaiheen opiskelijakaan.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:16"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:02"]
Ei ole PAKKO, mutta on paljon helpompaa.
Kannattaisi pitää luottotietonsa kunnossa.
[/quote]
Kuka noin tyhmälle uskaltaa luottokortin antaa? Minä hommasin ekan luottokorttini pari vuotta sitten, en ole käyttänyt kertaakaan luottoa. Ei ole tarvinnut. En tosin ehdi matkustella kovin kauaksi. Euroopassa ja lähimaissa pärjää ilmankin. Matkustaa voi muutenkin kuin lentämällä ja hotelliakaan ei ole pakko varata etukäteen, jos on varasuunnitelma siltä varalta ettei paikkoja ole. Ei ole tarvinnut taivasalla nukkua kuitenkaan. Hollannissa esim. on parasta olla ihan niitä euroja taskussa, siellä ei pahemmin tavalliset suomalaiset pankki- tai luottokortit kelpaa kuin turistipaikoissa.
[/quote]
Höpö höpö. Jopa suolmalaiset depit kortit toimii nykyään ulkomailla.