Mitä Fazerinalle on tapahtunut?? :o
Maistelin äsken Fazerinalevyä mutta maku oli aivan erilainen kuin ennen!!! Ihan kuin se täyteläisyys puuttuisi. Se ei ollut enää hyvää :(
Mitä on tapahtunut? Onko reseptiä muokattu?
Kommentit (167)
Kammottavaa! Palanen onnellista menneisyyttäni on mennyttä!
t. ulkosuomalainen av-mamma
Kaikki muut karkithan on jo pilattu: mautonta, sorbitolilla kyllästettyä sokerimössöä.
Ostan enää vain ulkomaisia karkkeja ja suklaita. Just meni rasiallinen saksalaisia choko-banaaneja, suklaalla kuorrutettuja banaanivahtiksia, jotka todella maistuu banaanilta :P
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:07"]
Jep, noissahan oli ennen tosiaan käytetty myös pihlajanmarjaa, mutta ei enää.
[/quote]
Milloin, ehkä joskus isoäitisi lapsuudessa. Minä olen syönyt niitä kohta puolensataa vuotta, mutta en muista että niissä olisi koskaan ollut muuta kuin omenaa.
Myös minun suosikkini Pandan suklaat ovat muuttuneet, huonommiksi tietenkin. Hyvä uutiunen läskeille, kun ei tuollaista paksua mähjöä viitsi syödä.
Onko enää olemassa mitään ihanan ohutta mutta myös maistuvaa suklaata?
Tässä suklaassani on todellakin palmuöljyä! Kävin katsomassa käärettä mutta ei tehnyt yhtään mieli maistaa enää. Harmi. Tuo ei ole enää Fazerinaa :(
t. Ap
Palautetta vaan fazerille menemään, kaikki joukolla! Sellaista tuotetta ei kannata valmistaa mikä ei mene kuluttajille kaupaksi vaikka kuinka olisi joku palmuöljy halvempaa.
Ah siis tässä on syy, miksei Geisha ole enää sellaista ihanaa ja suussa sulavaa! Jo jonkun aikaa olen aina kokenut pettymyksen kun on muistellut sitä hyvää makua, mutta Geishan syödessä maku onkin enemmän nimenomaan muovinen.
Onneksi muuten syön Marabouta, niin ei kosketa sen enempää, Geishat vaan on kuuluneet mun jouluun. Ei enää. :(
haluan tietää mitä fatser vastaa! :3
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 16:42"]Tehdäänpä joulun tienoilla uusi suklaaketju eri konvehtilaaduista! Onko nekin jo ryssitty jollain korvikkeilla.
[/quote]
Wienernougat jo viime vuonna.
Hienoa Fazer. Aivan mahtavaa, yritätkö päätyä konkurssiin?
Te ketkä olette maistaneet hyvää Fazerinaa ja hyvää Geishaa nyt lähiaikoina, laittakaa todisteeksi kuva kääreestä. Haluamme nähdä onko siinä palmuöljyä.
Ehkä asutte jossain seudulla missä on vielä myynnissä kaakaovoisia suklaita. Se palmuöljyviritys ei voi maistua hyvältä! Te jotka olette syöneet hyvää niin söitte vielä sitä vanhaa kunnon kaakaovoisuklaata!
Meidän kaupoissa ei ole sitä enää, on vain pahaa viritystä :(
Nyt Fazerin tuotteet boikottiin siihen saakka että saadaan aiempi laatu takaisin!
Ei ole totta! Fazerina on lempisuklaani... :-(
Kaikkein inhottavinta tässä on se, kuinka Fazer yrittää viilata kuluttajiaan linssiin. Miksei voida reilusti myöntää suoraan, mikäli muutoksia on tehty? Miksei suklaiden kääreissä ilmoiteta, että tuotteen ainesosaluettelo on muuttunut? Miksi tuotetta myydään edelleen Fazerinana tai Geishana, vaikka ne eivät enää sitä ole? Tällainen on törkeää toimintaa yritykseltä, joka on ollut aiemmin tunnettu laadustaan. Alkaa väistämättä tuntua siltä, että tuotannossa on ajateltu, etteivät kuluttajat huomaa mitään.
Olen itsekin vieraillut Fazerin tehtaalla joskus vuosia sitten, ja kyllä niiden kaakaopapujen ja -voin laatua jaksettiin siellä hehkuttaa. No, entäs nyt, kun tuotteissa ei enää ole sitä hienointa ainesosaa, vaan se korvataan jollain shea-palmuöljyseoksella? Minun silmissäni laatu laskee, ja voin ihan yhtä hyvin valita jatkossa jonkin muun vaihtoehdon Fazerin sijaan.
En myöskään halua tukea yritystä, joka suosii palmuöljyä. Nämä perustelut ovat aivan naurettavia:
''Tällä hetkellä Fazer näkee parhaaksi vaihtoehdoksi tukea kestävää palmuöljyn tuotantoa RSPO-sertifikaattien kautta.''
Ei ole olemassa mitään kestävää palmuöljyn tuotantoa. Nuo sertifikaatit ovat myös aivan yhtä tyhjän kanssa - yritetään luoda vakuuttava kuva ja johtaa kuluttajia uskomaan, että palmuöljy olisi sittenkin ihan ok juttu.
''Palmuöljyn tuotannon lopettaminen loisi myös haasteita palmuöljyteollisuudessa työskenteleville ihmisille, joille palmuöljytuotanto tuo toimeentulon.''
Joopa joo. Eli jatketaan maapallon tuhoamista, koska joku voi menettää työnsä. Hoh hoh.
Siellä hehkuttavat facebookissa kuinka fazerin sininen on ollut markkinoilla jo vuodesta 1922. Toivottavasti eivät ole sen reseptiä menneet muuttamaan, muuten on väärin puhua nykyisestä suklaasta samana tuotteena. Fazerina on tullut myyntiin vuonna -53 ja geisha -62. Surullista että pilasivat noin pitkäikäiset tuotteet ahneuden takia.. Olisivat nostaneet hintaa tai keksineet muun ratkaisun. Makeisverokin poistuu parin vuoden päästä
Kurkatkaapa Fazer Geisha -Facebook-sivu! ''Muistatko vielä, miten ihastuit Geishan makuun? Jaa kanssamme ensimmäinen Geisha-muistosi.'' Tämä tuntuu suorastaan provosoinnilta! Älkää puhuko siitä palmuöljypaskasta enää Geishan nimellä!!
Maraboun ja Milkan/toblerone/kalev suklaat ovat aivan liian makeita olleet aina, Pandalla vaan karkkisuklaata ja nyt Fazerkin.. Lidlissä on vain täytesuklaat ok.
käytän rahani sitten hemmetin kalliisiin käsintehtyihin konvehteihin ja nautin harvakseltaan.
Vai niin. Olen aina ostanyt Geishaa sekä Tuplaa ja vienyt sitä tuliaisena ulkomailla asuvalle sukulaiselle, mutta taitaa jatkossa jäädä kyseiset suklaat kaupan hyllylle. Ehkä siirrynkin Marabouhun :-)