Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini lähti ryyppäämään

Vierailija
03.10.2015 |

Salaa meni ja ilman lupaa. Mitäs nyt?

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:17"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:10"]Anna nuoren juosta. Hyviä muistoja vaan tulee. Eipä sitten vanhempana jaksa enää riehua. [/quote] Väärin. Näistä teineistä tulee aikuisena niitä, jotka eivät koskaan saavuta elämässään mitään järkevää. Nussivat päissään menemään ja kohta ollaan teiniäitejä ja -isiä, ei käydä kouluja eikä siis mennä töihinkään. On nämä nähty. [/quote] Tai sitten ne järkiintyvät 18-vuotiasna ja menevät opiskelemaan. Valmistuvat nopeasti ja vakiintuvat kun juoksut on juostu. Niistä ikätovereista jotka eivä ikinä pääse minnekään tulee sitten kotiinsa syrjäytyneitä tai vaihtoehtoisesti säälittäviä kolmekymppisenä bilettäviä "ikinuoria". [/quote] Tämä. T:19v., joka on ollut nyt yli vuoden ilman alkoholia. Siinä 15-18-vuotiaana tuli juotua tarpeeksi. Erityisesti iät 16-17 olivat melkoista nimetystä välillä. Nyt vietän koti-iltaa tässä maksalaatikkoa syöden ja odottelen avomiestä kohta kotiin. Ajattelin vielä tehdä pari koulutehtävää. Nykyään olen lähes aina vain perheen ja avomiehen kanssa, kun ei kiinnosta ryypiskely ja muut ikäiseni ovat vasta nyt täysi-ikäisenä pahimmassa biletysiässä. Olen ihan tyytyväinen, että juoksut on juostu ja nyt voi keskittyä toisiin asioihin

[/quote]

Mitähän väärää siinä sitten mielestäsi on, että ne ikätoverisi alkavat ryypätä nyt kun aivonsa kestävät sen jo vähän paremmin :D vaikka keskenhän kehitys vieläkin on ja paljon
[/quote]
Ei mitään väärää, mutta itse olen tyytyväinen että MINÄ join jo aikasemmin, että on se jo koettu ja olen tavallaan jo tuon elämänvaiheen ohittanut. Ja iso osa kavereistani on kyllä bilettämiseen aloittanut ihan samaan aikaan kuin minäkin, ja jatkaa yhä mutta osa on näitä jotka vasta siinä 17v aloitti juomaan ja nyt meno vaan yltyy

Vierailija
82/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:47"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:31"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:10"]Anna nuoren juosta. Hyviä muistoja vaan tulee. Eipä sitten vanhempana jaksa enää riehua. [/quote] Väärin. Näistä teineistä tulee aikuisena niitä, jotka eivät koskaan saavuta elämässään mitään järkevää. Nussivat päissään menemään ja kohta ollaan teiniäitejä ja -isiä, ei käydä kouluja eikä siis mennä töihinkään. On nämä nähty. [/quote] Väärin. Älä yleistä. Elin villin nuoruuden ja lukion läpi lähinnä nukuin. Jossain vaiheessa ryhdistäydyin. t : Lääkäri ja kahden lapsen äiti. [/quote] Olet poikkeus. T. Opettaja joka on nähnyt aivan liian paljon päihteisiin sortumisen seurauksena elämänsä pilanneita teinejä.

[/quote]

Olen itsekin opettaja, enkä ole nähnyt samaa kuin sinä. Tiedän joitain peruskoulun muutama vuosi sitten päättäneitä, joilla on elämänhallintataidot hukassa ja elämä osittain pilalla. Tietääkseni juuri nämä käyttivät alkoholia peruskoulun loppupuolella. Toisaalta niin teki moni muukin samanikäinen, ja heillä on asiat kunnossa. Joillain nuorilla on heikko itsetunto, huonot kotiolot, tai muuten huonot lähtökohdat. Tämä voi ajaa alkoholin käyttöön kouluiässä, kuten myös opintojen keskeytymiseen tai jopa huumeiden käyttöön peruskoulun jälkeen.

Mistä opettaja voi edes tietää, ketkä kaikki esimerkiksi yhdeksäsluokkalaisista käyttävät vapaa-ajallaan alkoholia. Olen yhdeksäsluokkalaisten luokanvalvoja,  enkä tuollaista tiedä edes oman luokkani osalta. Arvailla toki voin. Itsekin sen ikäisenä käytin alkoholia, enkä usko opettajilla olleen siitä mitään aavistusta.

[/quote]

Niiin totta. Alkoholi kuuluu lapsuuteen!

[/quote]

Alkoholi ei todellakaan kuulu lapsuuteen

[/quote]

Olikin sarkasmia liittyen tuohon opettajaan, joka ryyppäsi lapsena ja hänestä ok..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:36"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:15"]

Ap, jos lapsesi on jo 16-vuotias, eikä 13-vuotias teini, niin hänen kehonsa polttaa jo normaalisti alkoholia kuten aikuisen keho. 16-vuotta on myös monessa eurooppalaisessa maassa ikäraja alkoholin nauttimiselle.

Joten 16-vuotias voi aivan hyvin ja vastuullisesti alkoholia nauttia. Et ole kuvannut tarkemmin, että paljonko ja kuinka usein hän juo ja kuinka humalaan. Mutta jos hän ei mene äärimmäisyyksiin, eikä juo viikottain, niin ei hänelle siitä mitään suurempaa harmia koidu. Paljon suurempaa harmia saat aikaiseksi, jos teet lapsestasi sossun holhottavan. Se voi todella katkeroittaa ja satuttaa. Paljon enemmän kuin ryypiskely. Hyvin mahdollisesti pilaat myös omat välisi häneen loppuiäksi, joten älä todellakaan kuuntele noita neuvoja. Lastenkoti on tuhannesti haitallisempaa lapsen kehitykselle kuin satunnainen viikonloppuryypiskely, mitä harrastaa kymmeniä prosentteja teini-ikäisistä.

Ja lapsesi tosiaan oli jo 16, eli melkein aikuinen. Eli ellei jostain todella pahasta teinialkoholismista ole kyse, niin anna hänen olla.

[/quote]

Laki on aivan yksiselitteinen: alaikäinen EI saa lain mukaan pitää halussaan alkoholia, eikä sitä myöskään käyttää. 

Poliisi kun nappaa tuolta kadulta sinun kännisä hortoilevan teinisi kiinni, niin jossain vaiheessa sitä lastensuojeluilmoitusta menee eteenpäin, vaikka kuinka selittelisit 16-vuotiaan olevan jo käytännössä aikuinen.
[/quote]
ketä kiinosta joku vitun laki? itsemääräämisoikes on jokaiselle. ja sitäpaisi 16 vuotias on kehittynyt jo että voi juoda alkoholia turvallisesti
[/quote]

Edelleen: Demi.fi

Vierailija
84/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:16"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 21:15"]

Ap, jos lapsesi on jo 16-vuotias, eikä 13-vuotias teini, niin hänen kehonsa polttaa jo normaalisti alkoholia kuten aikuisen keho. 16-vuotta on myös monessa eurooppalaisessa maassa ikäraja alkoholin nauttimiselle.

Joten 16-vuotias voi aivan hyvin ja vastuullisesti alkoholia nauttia. Et ole kuvannut tarkemmin, että paljonko ja kuinka usein hän juo ja kuinka humalaan. Mutta jos hän ei mene äärimmäisyyksiin, eikä juo viikottain, niin ei hänelle siitä mitään suurempaa harmia koidu. Paljon suurempaa harmia saat aikaiseksi, jos teet lapsestasi sossun holhottavan. Se voi todella katkeroittaa ja satuttaa. Paljon enemmän kuin ryypiskely. Hyvin mahdollisesti pilaat myös omat välisi häneen loppuiäksi, joten älä todellakaan kuuntele noita neuvoja. Lastenkoti on tuhannesti haitallisempaa lapsen kehitykselle kuin satunnainen viikonloppuryypiskely, mitä harrastaa kymmeniä prosentteja teini-ikäisistä.

Ja lapsesi tosiaan oli jo 16, eli melkein aikuinen. Eli ellei jostain todella pahasta teinialkoholismista ole kyse, niin anna hänen olla.

[/quote]

Laki on aivan yksiselitteinen: alaikäinen EI saa lain mukaan pitää halussaan alkoholia, eikä sitä myöskään käyttää. 

Poliisi kun nappaa tuolta kadulta sinun kännisä hortoilevan teinisi kiinni, niin jossain vaiheessa sitä lastensuojeluilmoitusta menee eteenpäin, vaikka kuinka selittelisit 16-vuotiaan olevan jo käytännössä aikuinen.

[/quote]

Laki ei ole korkein moraali. Lain tarkoitus on suojella teiniä, ei rankaista. Jos 16-vuotiaan antaa juoda kaverinsa luona, kun vanhemmat ovat poissa, niin ehkä hänen on siellä kuitenkin parempi kuin lastenkodissa. Sehän on ihan arkea monessa sivistyneemmässä Euroopan maassa. Kunhan eivät kaatokänniin juo, mikä on osin seurausta juuri estoisesta, vainoharhaisesta kieltokulttuuristamme. Ikärajan voisi hyvin laskea Suomessakin 16-ikävuoteen ja tuoda viinit ruokakauppoihin. Kuten on monessa maassa, joilla on meitä paljon vähemmän alkoholiongelmia.

[/quote]

Näytä minulle maat joissa LAILLISESTI alle 18 vuotias saa juoda alkoholia? Koska länsimaissa ei ainakaan niin ole. 

[/quote]

Et tiedä asiasta ja vilkaisit väärää tilastoa?

Itävalta, Belgia, Tanska, Saksa muiden muassa sallivat 16-vuotiaan ostaakin olutta ja viinejä. Joissakin maissa, kuten Ranskassa, ei ole lainkaan kriminalisoitu alaikäisten juomista, ainoastaan alaikäisille myyminen.

Vierailija
85/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitokseen vaan !! Turha niille poliiseille on soitella. Jos kaikki vanhemmat soittelisivat poliiseja lastensa perään niin eihän niille jäis aikaa hoitaa "oikeita" töitä ollenkaan.
Tosin nykyajan lastarit on niin lussuja, että ne teinit ryyppää silti. Kaverini kersa 15v on tällä hetkellä sijoitettuna käytös ongelmien vuoksi ja silti jatkuvasti karkureissulla ja sidukkaa kittaamassa.. On kokeiltu toistakin paikkaa ja sama sirkus jatkui. Rangaistukseksi joutuvat olemaan KOKONAISEN päivän ilman luuria. Että jep...!

Vierailija
86/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:17"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:10"]Anna nuoren juosta. Hyviä muistoja vaan tulee. Eipä sitten vanhempana jaksa enää riehua. [/quote] Väärin. Näistä teineistä tulee aikuisena niitä, jotka eivät koskaan saavuta elämässään mitään järkevää. Nussivat päissään menemään ja kohta ollaan teiniäitejä ja -isiä, ei käydä kouluja eikä siis mennä töihinkään. On nämä nähty. [/quote] Tai sitten ne järkiintyvät 18-vuotiasna ja menevät opiskelemaan. Valmistuvat nopeasti ja vakiintuvat kun juoksut on juostu. Niistä ikätovereista jotka eivä ikinä pääse minnekään tulee sitten kotiinsa syrjäytyneitä tai vaihtoehtoisesti säälittäviä kolmekymppisenä bilettäviä "ikinuoria". [/quote] Tämä. T:19v., joka on ollut nyt yli vuoden ilman alkoholia. Siinä 15-18-vuotiaana tuli juotua tarpeeksi. Erityisesti iät 16-17 olivat melkoista nimetystä välillä. Nyt vietän koti-iltaa tässä maksalaatikkoa syöden ja odottelen avomiestä kohta kotiin. Ajattelin vielä tehdä pari koulutehtävää. Nykyään olen lähes aina vain perheen ja avomiehen kanssa, kun ei kiinnosta ryypiskely ja muut ikäiseni ovat vasta nyt täysi-ikäisenä pahimmassa biletysiässä. Olen ihan tyytyväinen, että juoksut on juostu ja nyt voi keskittyä toisiin asioihin

[/quote]

Mitähän väärää siinä sitten mielestäsi on, että ne ikätoverisi alkavat ryypätä nyt kun aivonsa kestävät sen jo vähän paremmin :D vaikka keskenhän kehitys vieläkin on ja paljon
[/quote]
Ei mitään väärää, mutta itse olen tyytyväinen että MINÄ join jo aikasemmin, että on se jo koettu ja olen tavallaan jo tuon elämänvaiheen ohittanut. Ja iso osa kavereistani on kyllä bilettämiseen aloittanut ihan samaan aikaan kuin minäkin, ja jatkaa yhä mutta osa on näitä jotka vasta siinä 17v aloitti juomaan ja nyt meno vaan yltyy
[/quote]

Tosiaan, eläkeikä alkaa nykyään jo 23-vuotiaana ja 29 mennessä on jo toinen jalka haudassa. Onhan se hyvä, että olet jo ehtinyt tehdä kaiken lyhyessä elämässäsi!

Vierailija
87/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:58"]

Kyllä pitää olla rohkeutta ja vastuullisuutta tehdä omasta nuoresta lastensuojeluilmoitus, jos ei itse saa nuorta kuriin. Kyllä, voi tulla ikäviäkin seurauksia (siis että nuori joutuu esim. koulukotiin tms.) mutta parempi sekin kuin olla ihan rajaton omassa kodissa.

[/quote]

Ja siellä koulukodissa opitaan sitten lisää hyviä tapoja uusien kivojen kavereiden kanssa... Kyllä mä miettisin tarkkaan ennen kuin sille linjalle lähtisin, mutta joissain tapauksissa se voi olla ainoa mahdollinen keino. Lähipiiristä tiedän, että harva siellä koulukodissa ryhdistäytyy, usein menee vain hullummaksi, kun on samanhenkisiä kavereita, joista yleensä kellään ei ole yhtään järkeä päässä, mutta "loistavia" ideoita sitäkin enemmän.

Tuo teinien ryyppääminen on vaikea aihe. Jos tilanne ei ole kovin paha, on ehkä parempi yrittää vain puhua järkeä ja katsoa jotain jopa läpi sormien. En usko kotiin rajoittamisen tai rahahanojen sulkemisen auttavan pahimmissa tapauksissa. Jotkut pöllöimmät tytöt voivat jopa alkaa myymään itseään/varastamaan, jos ei kotoa saa yhtään rahaa. Ja ei ketään teiniä voi kotiin sulkea loputtomiin ja karkaavat sitten ikkunasta.

Itse ryyppäsin todella paljon 14-16-vuotiaana, mutta sitten järkiinnyin. Olen opiskellut hyvään ammattiin ja nyt kolmen lapsen äiti, joista kaksi teiniä. Itse olen yrittänyt pitää lapsiin hyvät ja keskustelevat välit pienestä pitäen, ja nyt näyttää hyvältä. Eivät ole jääneet ryyppäämisestä kiinni ja hoitavat koulun hienosti, mutta eivät myöskään nysvää kotona, vaan menevät kavereiden kanssa ja kertovat paljon menoistaan. En voi toki varmuudella sanoa etteivät olisi koskaan mitään juoneet, mutta aika varma asiasta olen, varsinkin nuoremman kohdalla. Ovat nyt lukiossa ja ysillä.

Vierailija
88/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:03"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:17"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:10"]Anna nuoren juosta. Hyviä muistoja vaan tulee. Eipä sitten vanhempana jaksa enää riehua. [/quote] Väärin. Näistä teineistä tulee aikuisena niitä, jotka eivät koskaan saavuta elämässään mitään järkevää. Nussivat päissään menemään ja kohta ollaan teiniäitejä ja -isiä, ei käydä kouluja eikä siis mennä töihinkään. On nämä nähty. [/quote] Tai sitten ne järkiintyvät 18-vuotiasna ja menevät opiskelemaan. Valmistuvat nopeasti ja vakiintuvat kun juoksut on juostu. Niistä ikätovereista jotka eivä ikinä pääse minnekään tulee sitten kotiinsa syrjäytyneitä tai vaihtoehtoisesti säälittäviä kolmekymppisenä bilettäviä "ikinuoria". [/quote] Tämä. T:19v., joka on ollut nyt yli vuoden ilman alkoholia. Siinä 15-18-vuotiaana tuli juotua tarpeeksi. Erityisesti iät 16-17 olivat melkoista nimetystä välillä. Nyt vietän koti-iltaa tässä maksalaatikkoa syöden ja odottelen avomiestä kohta kotiin. Ajattelin vielä tehdä pari koulutehtävää. Nykyään olen lähes aina vain perheen ja avomiehen kanssa, kun ei kiinnosta ryypiskely ja muut ikäiseni ovat vasta nyt täysi-ikäisenä pahimmassa biletysiässä. Olen ihan tyytyväinen, että juoksut on juostu ja nyt voi keskittyä toisiin asioihin [/quote] Mitähän väärää siinä sitten mielestäsi on, että ne ikätoverisi alkavat ryypätä nyt kun aivonsa kestävät sen jo vähän paremmin :D vaikka keskenhän kehitys vieläkin on ja paljon [/quote] Ei mitään väärää, mutta itse olen tyytyväinen että MINÄ join jo aikasemmin, että on se jo koettu ja olen tavallaan jo tuon elämänvaiheen ohittanut. Ja iso osa kavereistani on kyllä bilettämiseen aloittanut ihan samaan aikaan kuin minäkin, ja jatkaa yhä mutta osa on näitä jotka vasta siinä 17v aloitti juomaan ja nyt meno vaan yltyy

[/quote]

"Jo tuon elämänvaiheen ohittanut"? Kiire? Onko sulla elämänvaiheita enemmän kuin muilla? Vai tähtäsitkö siihen että lapsuus olisi lyhyempi ja esim. mummovaihe pidempi?

Vierailija
89/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:10"]Anna nuoren juosta. Hyviä muistoja vaan tulee. Eipä sitten vanhempana jaksa enää riehua. [/quote] Väärin. Näistä teineistä tulee aikuisena niitä, jotka eivät koskaan saavuta elämässään mitään järkevää. Nussivat päissään menemään ja kohta ollaan teiniäitejä ja -isiä, ei käydä kouluja eikä siis mennä töihinkään. On nämä nähty.

[/quote]

Minä kyllä ryyppäsin 13 vuotiaasta asti rankastikin koko nuoruuteni ja ihan yhteiskuntakelpoinen musta on tullut. Olen valtiolla hyvässä virassa lähes 4 tonnin kuukausipalkalla. Yleisesti ottaen minua piudetään hyvin vastuullisena ja järkevänä ihmisenä. Ei kaikista teinijuopoista tule yhtesikunnan elättejä tai muuten luusereita.

Oikeasti et voi kyllä paljon mitään tehdä. Mun vanhemmat ei välittänyt, joten omaa kokemusta ei ole, mutta silloisella parhaalla kaverilla vanhemmat laittoi arestiin jne. No me ryypättiin sitten päivällä ja joko lintsattiin tai sitten oltiin jopa pariin otteeseen koulussa kännissä. Että ei siinä oikein mikään auta, jos teini haluaa dokata.

Koita kasvattaa muuten järkeväksi ihmiseksi, niin voi tulla ihan kelpo tapaus hänestä.

Vierailija
90/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jauhako paskaa täällä :D Eiköhän teistäkin lähes jokainen ole juonut ennen sitä maagista 18 vuoden ikää! Ennen juotiin jopa nuorempana

Vierailija
91/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:00"]

Ryyppääminen on parasta teini-ikäisenä. Anna ryypätä.

[/quote]

Lapset nyt eivät vaan ryyppää. Roskaväki sen voi hyväksyäkin mutta me emme.

Vierailija
92/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:03"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:17"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:10"]Anna nuoren juosta. Hyviä muistoja vaan tulee. Eipä sitten vanhempana jaksa enää riehua. [/quote] Väärin. Näistä teineistä tulee aikuisena niitä, jotka eivät koskaan saavuta elämässään mitään järkevää. Nussivat päissään menemään ja kohta ollaan teiniäitejä ja -isiä, ei käydä kouluja eikä siis mennä töihinkään. On nämä nähty. [/quote] Tai sitten ne järkiintyvät 18-vuotiasna ja menevät opiskelemaan. Valmistuvat nopeasti ja vakiintuvat kun juoksut on juostu. Niistä ikätovereista jotka eivä ikinä pääse minnekään tulee sitten kotiinsa syrjäytyneitä tai vaihtoehtoisesti säälittäviä kolmekymppisenä bilettäviä "ikinuoria". [/quote] Tämä. T:19v., joka on ollut nyt yli vuoden ilman alkoholia. Siinä 15-18-vuotiaana tuli juotua tarpeeksi. Erityisesti iät 16-17 olivat melkoista nimetystä välillä. Nyt vietän koti-iltaa tässä maksalaatikkoa syöden ja odottelen avomiestä kohta kotiin. Ajattelin vielä tehdä pari koulutehtävää. Nykyään olen lähes aina vain perheen ja avomiehen kanssa, kun ei kiinnosta ryypiskely ja muut ikäiseni ovat vasta nyt täysi-ikäisenä pahimmassa biletysiässä. Olen ihan tyytyväinen, että juoksut on juostu ja nyt voi keskittyä toisiin asioihin [/quote] Mitähän väärää siinä sitten mielestäsi on, että ne ikätoverisi alkavat ryypätä nyt kun aivonsa kestävät sen jo vähän paremmin :D vaikka keskenhän kehitys vieläkin on ja paljon [/quote] Ei mitään väärää, mutta itse olen tyytyväinen että MINÄ join jo aikasemmin, että on se jo koettu ja olen tavallaan jo tuon elämänvaiheen ohittanut. Ja iso osa kavereistani on kyllä bilettämiseen aloittanut ihan samaan aikaan kuin minäkin, ja jatkaa yhä mutta osa on näitä jotka vasta siinä 17v aloitti juomaan ja nyt meno vaan yltyy

[/quote]

"Jo tuon elämänvaiheen ohittanut"? Kiire? Onko sulla elämänvaiheita enemmän kuin muilla? Vai tähtäsitkö siihen että lapsuus olisi lyhyempi ja esim. mummovaihe pidempi?
[/quote]
Mieluummin pitkä "mummovaihe" tehden viisaita asioita kuin biletyksen jatkaminen kolmekymppiseksi

Vierailija
93/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:33"]

Laitokseen vaan !! Turha niille poliiseille on soitella. Jos kaikki vanhemmat soittelisivat poliiseja lastensa perään niin eihän niille jäis aikaa hoitaa "oikeita" töitä ollenkaan. Tosin nykyajan lastarit on niin lussuja, että ne teinit ryyppää silti. Kaverini kersa 15v on tällä hetkellä sijoitettuna käytös ongelmien vuoksi ja silti jatkuvasti karkureissulla ja sidukkaa kittaamassa.. On kokeiltu toistakin paikkaa ja sama sirkus jatkui. Rangaistukseksi joutuvat olemaan KOKONAISEN päivän ilman luuria. Että jep...!

[/quote]Nyt voit sitten kertoa että mikä on poliisin oikeaa työtä? Tämä asia on noussut esille ennenkin tällä palstalla!

Vierailija
94/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te kaikki jotka muka aloititte juomisen vasta 18-vuotiaana sitten teitte teininä? Omassa tuttavapiirissäni on kyllä niin, että joki juo ja aloittaa sen siinä 13-17-vuotiaana, tai sitten on täysi-ikäisenäkin absolutisti. Ei kukaan tuttavani ole aloittanut vasta 18v. Jos ei juonut teininä, niin sitten ei ole juonut myöskää aikuisena, missä ei siis ole mitään vikaa, mutta tällainen mielenkiintoinen huomio vain.

Vierailija
95/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:10"]Anna nuoren juosta. Hyviä muistoja vaan tulee. Eipä sitten vanhempana jaksa enää riehua. [/quote] Väärin. Näistä teineistä tulee aikuisena niitä, jotka eivät koskaan saavuta elämässään mitään järkevää. Nussivat päissään menemään ja kohta ollaan teiniäitejä ja -isiä, ei käydä kouluja eikä siis mennä töihinkään. On nämä nähty.

[/quote]

Minä kyllä ryyppäsin 13 vuotiaasta asti rankastikin koko nuoruuteni ja ihan yhteiskuntakelpoinen musta on tullut. Olen valtiolla hyvässä virassa lähes 4 tonnin kuukausipalkalla. Yleisesti ottaen minua piudetään hyvin vastuullisena ja järkevänä ihmisenä. Ei kaikista teinijuopoista tule yhtesikunnan elättejä tai muuten luusereita.

Oikeasti et voi kyllä paljon mitään tehdä. Mun vanhemmat ei välittänyt, joten omaa kokemusta ei ole, mutta silloisella parhaalla kaverilla vanhemmat laittoi arestiin jne. No me ryypättiin sitten päivällä ja joko lintsattiin tai sitten oltiin jopa pariin otteeseen koulussa kännissä. Että ei siinä oikein mikään auta, jos teini haluaa dokata.

Koita kasvattaa muuten järkeväksi ihmiseksi, niin voi tulla ihan kelpo tapaus hänestä.

[/quote]

*lapsijuopoista. Ja ihan sama mikä palkkasi on, kyllä se jostain älyllisestä vajaavuudesta kertoo sinun ja/tai vanhempiesi kohdalla, että on ollut tarve lapsena päästä läträämään.

Vierailija
96/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:46"]

Älkää nyt jauhako paskaa täällä :D Eiköhän teistäkin lähes jokainen ole juonut ennen sitä maagista 18 vuoden ikää! Ennen juotiin jopa nuorempana

[/quote]

En ole. Eikä kukaan lähimmistä ystävistänikään (14kpl). Nämä lapsena aivonsa pilanneet eivät vaan keksi mitään niin monimutkaista kuin vapaa-ajan harrastukset ilman alkoholia. Ja nykyään juomme eli ei päihteetön lapsuus mitään absolutismia tarkoita -_-

22v tyttö

Vierailija
97/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:53"]

Mitä te kaikki jotka muka aloititte juomisen vasta 18-vuotiaana sitten teitte teininä? Omassa tuttavapiirissäni on kyllä niin, että joki juo ja aloittaa sen siinä 13-17-vuotiaana, tai sitten on täysi-ikäisenäkin absolutisti. Ei kukaan tuttavani ole aloittanut vasta 18v. Jos ei juonut teininä, niin sitten ei ole juonut myöskää aikuisena, missä ei siis ole mitään vikaa, mutta tällainen mielenkiintoinen huomio vain.

[/quote]

Mitä sitten tein teininä? No minä ryyppäsin. Mutta en alaikäisenä.

Vierailija
98/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:36"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:30"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 22:03"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:26"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:17"] [quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 20:10"]Anna nuoren juosta. Hyviä muistoja vaan tulee. Eipä sitten vanhempana jaksa enää riehua. [/quote] Väärin. Näistä teineistä tulee aikuisena niitä, jotka eivät koskaan saavuta elämässään mitään järkevää. Nussivat päissään menemään ja kohta ollaan teiniäitejä ja -isiä, ei käydä kouluja eikä siis mennä töihinkään. On nämä nähty. [/quote] Tai sitten ne järkiintyvät 18-vuotiasna ja menevät opiskelemaan. Valmistuvat nopeasti ja vakiintuvat kun juoksut on juostu. Niistä ikätovereista jotka eivä ikinä pääse minnekään tulee sitten kotiinsa syrjäytyneitä tai vaihtoehtoisesti säälittäviä kolmekymppisenä bilettäviä "ikinuoria". [/quote] Tämä. T:19v., joka on ollut nyt yli vuoden ilman alkoholia. Siinä 15-18-vuotiaana tuli juotua tarpeeksi. Erityisesti iät 16-17 olivat melkoista nimetystä välillä. Nyt vietän koti-iltaa tässä maksalaatikkoa syöden ja odottelen avomiestä kohta kotiin. Ajattelin vielä tehdä pari koulutehtävää. Nykyään olen lähes aina vain perheen ja avomiehen kanssa, kun ei kiinnosta ryypiskely ja muut ikäiseni ovat vasta nyt täysi-ikäisenä pahimmassa biletysiässä. Olen ihan tyytyväinen, että juoksut on juostu ja nyt voi keskittyä toisiin asioihin [/quote] Mitähän väärää siinä sitten mielestäsi on, että ne ikätoverisi alkavat ryypätä nyt kun aivonsa kestävät sen jo vähän paremmin :D vaikka keskenhän kehitys vieläkin on ja paljon [/quote] Ei mitään väärää, mutta itse olen tyytyväinen että MINÄ join jo aikasemmin, että on se jo koettu ja olen tavallaan jo tuon elämänvaiheen ohittanut. Ja iso osa kavereistani on kyllä bilettämiseen aloittanut ihan samaan aikaan kuin minäkin, ja jatkaa yhä mutta osa on näitä jotka vasta siinä 17v aloitti juomaan ja nyt meno vaan yltyy [/quote] "Jo tuon elämänvaiheen ohittanut"? Kiire? Onko sulla elämänvaiheita enemmän kuin muilla? Vai tähtäsitkö siihen että lapsuus olisi lyhyempi ja esim. mummovaihe pidempi? [/quote] Mieluummin pitkä "mummovaihe" tehden viisaita asioita kuin biletyksen jatkaminen kolmekymppiseksi

[/quote]

Jatkaminen? Jos sen vähän ennen kolmeakymppiä aloittaakin... Ja silloin alkoholi ei enää häiritse aivojen kehitystä, voi tehdä viisaita asioita mummona toisin kuin nämä lapsijuopot.

Mutta tuo nyt on ihan perus vasta-argumentti lapselta. Kolmekymppinen on tosi vanha. Tosi noloo juoda enää silloin. Normaalit aloittaa esikoulussa ja lopettaa alaikäisenä. Kyllä siinä 14-18v viimestään on nuoruus jo niiiin nähty :D Voi hellan lettas, onneksi usein aika parantaa nuoresta iästä johtuvan tyhmyyden.

Vierailija
99/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olen juonut teininä ei tarkoita sitä, että sallin sen lapsilleni. Ei millään tavalla hyväksyttävää. Etenkin kun APn teini tuntuu olevan mierontiellä usein ja hankkineen itselleen alkoholiongelman.. En osaa ratkaista hänen ongelmaansa, vaan lähetän hemmetikseen voimia ja rakkautta!

Mies on parhaillaan viemässä kolmea ysiluokkalaista poikaa kotiinsa, meillä he pelaavat lautapelejä yleensä viikonloppuisin. Tänään kuutisen tuntia vierähti äkkiä. Eilen pelasivat vaan kolme tuntia, että kympiksi kotiin, kun oli aamutreenit.

Neljä seiskaluokkalaista tyttöä pitävät meillä myös pyjamabileitä nyt. Menihän se tytöiltä osittain poikien häirinnäksi, kikatusta riitti ja pojilla silmien pyörittelyä. Mimmit ovat vielä saunassa ja kasasin iltapalaa ja sitten siirtyvät katsomaan Titanicia.

Vantaalta

Vierailija
100/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimella uhkailu auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi