Onko tuttua: valmistatte ruoan ja saatte siitä itse vain vähän?
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valmistat ruokaa niin vähän?
No esim. kala on hyvää ja sitä otetaan sitten paljon. Kun otan viimeisenä, huomaan, että sitä on jäljellä minulle enää ihan vähän, mikä tietenkin harmittaa, koska kala on hyvää. ap
Sinulta puuttuu nyt suunnittelutaitoa ja ennakointikykyä. Se olisi opeteltava nyt ihan ensimmäiseksi, kun laitat ruokaa perheellesi. Valmistat liian summamutikassa. Sinun täytyy opetella paremmin arvioimaan menekki. Sitä nyt opettelemaan.
Miksi edes teet ruokaa, jollet saa sitä itse? Jos joudut joka tapauksessa näkemään nälkää, niin anna perheesi huolehtia omat pöperönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota ruokaa ensimmäisenä, kokin oikeus :)
Minä ainakin otan ensimmäisenä, jos olen ruoan tehnytkin. Vanhemmat naiset harrastavat liikaa sitä, että ottavat viimeisenä johonkin pikkulautaselle jäähtyneen ruoan ja närppivät seisaallaan keittiön nurkassa, kun eivät mahdu pöytään istumaan.
Ohis, mutta minun jo edesmennyt mummoni teki aina noin. Itse ei syönyt juuri mitään, eikä istunut pöydässä vaan hääri siinä ympärillä tai istui jonkun nokareen kanssa keittiöjakkaralla sivussa, ja hirveä (hyväntahtoinen) sättiminen kaikille muille, jos eivät syöneet vähintään 3 lautasellista :D
On.
Kuukauden loppupuolella olen itse useamman päivän jo syömättä, menen leivän palalla,. Rahat eivät ruokaan riitä, mun mahani ohi menee kolme teini-ikäistä lastani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. kala on hyvää ja sitä otetaan sitten paljon. Kun otan viimeisenä, huomaan, että sitä on jäljellä minulle enää ihan vähän, mikä tietenkin harmittaa, koska kala on hyvää. ap
Hmm.. voisiko tuollaiset ruuat, joiden tiedät maistuvan kaikille, tarjoilla ensimmäisellä kerroksella lautasille annoksina sinun toimestasi (että kaikki varmasti saa) ja sitten jos jotain jää, lisää saa ottaa. Ja jos ei jää, niin sitten voivat ottaa leipää tms. lisäksi.
Pidä puolesi.
Hyvä idea. Joissain maissahan tehdään näin ihan aina. ap
Minä laitan oman annokseni valmiiksi ennen kuin kutsun muut pöytään. Se joka tekee niin se myös syö. En todellakaan ole niin kuin mummoni ja äitini, että syö jakkaralla keittiön nurkassa kun kaikki muut on ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä otat viimeisenä?
Ei kai tässä ole ongelmana varsinaisesti ap:n jääminen ilman, vaan että joku jää. Ruuanottojärjestys on tässä nyt ihan sivuseikka. Ongelma on se, että sama, mikä järjestys, viimeiselle ottajalle ei riitä ruokaa.
Ap, mieti nyt kovasti, miten ratkaista ongelma, jossa viimeinen ruuan ottaja saa vain olemattoman miniannoksen ruokaa.
Ongelman ratkaisu on: ________________________________
Kenen muun sitten pitäisi kärsiä siitä, että sinä olet tehnyt liian vähän ruokaa? Lapsiesiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan aina viimeisenä. Jotenkin se kuuluu minusta asiaan. Muut ensin. ap
Minulle kyllä käy usein niin, mutta se johtuu siitä että minulla ja miehelläni on melko suuri kokoero. Istuisin ruokapöydässä kolme tuntia jos yrittäisin syödä samankokoisia annoksia kuin mieheni.
T. 49kg vs 91kg
Se vaatii totuttelua, että oppii tekemään valtavia ruokamääriä kun pikkupojista tulee urheilevia teinejä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekäs perhe kun ei ole tapoja opettettu. Huh.
Miksi et puhu asiasta perheellesi? Olen itse suurperheestä, mullakin on suurperhe, ja olen opettanut lapsilleni saman mikä mullekin jo pienenä opetettiin: ruokaa otetaan sen verran, että kaikille riittää. Sitten jos jää, niin santsataan. Epäkohteliasta rohmuta itselleen niin paljon, että joku jää ilman.
Oletko puhunut asiasta perheenjäsentesi kanssa?
En suostuisi tyhjää vuokaa raapimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja perheellesi on ok, että jäät ilman? Onpas herttaiset lapset ja rakastava puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa nyt vihdoin: eikö mitkään kellot soita, että teet yksinkertaisesti liian vähän ruokaa? Se, kuka ottaa ensimmäisenä, kuka viimeisenä ei ole ongelman ydin, vaan ettei sitä riitä viimeiselle, oli se viimeinen kuka hyvänsä.
Yleensä kysytään onko kaikki jo ottanut? Sitten tokakierros
Vierailija kirjoitti:
On.
Kuukauden loppupuolella olen itse useamman päivän jo syömättä, menen leivän palalla,. Rahat eivät ruokaan riitä, mun mahani ohi menee kolme teini-ikäistä lastani.
Kuvittelet saavasi jonkun marttyyrikruunun tästä? Kuulostaa mielestäni enemmän avuttomuudelta kuin jaloudelta.