Onko tuttua: valmistatte ruoan ja saatte siitä itse vain vähän?
Kommentit (98)
??? Käydäänkö teillä syömässä raakaa soppaa suoraan kattilasta ?
Yleensä ongelma on päinvastainen, ruokaa on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Meidän perheessä kaikki on normaalipainoisia joten kenenkään ei tarvitse mättää kattiloita tyhjiksi nälkäänsä.
Ongelma on oikeastaan päinvastoin. Joudun syömään joitain ruokia pidempää kuin haluaisin kun kuluu niin hitaasti...
Outoa, että otat painon tähän esille. Mikä saa sinut ajattelemaan, että ap:n perheessä ei oltaisi normaalipainoisia?
Vierailija kirjoitti:
??? Käydäänkö teillä syömässä raakaa soppaa suoraan kattilasta ?
Yleensä ongelma on päinvastainen, ruokaa on liikaa.
Raakaa soppaa? En ymmärrä ollenkaan näitä kommentteja. ap
Ei, perheestäni ja ystävistäni kukaan ei onneksi ole itsekäs.
Ota ruokaa ensimmäisenä, kokin oikeus :)
Miksi valmistat ruokaa niin vähän?
Ei ole tuttua.
Mutta jos olisi, joko tekisin enemmän ruokaa, tai tekisin itselleni oman erillisen ruuan.
Nälässä en suostuisi olemaan.
Tee hiukan enemmän jatkossa eli n. 20 % enemmän, niin riittää. Ihmettelen, mikset ole jo ajat sitten tehnyt sitä?
Ei. Joko teet ruokaa liian vähän, tai joku muu teillä syö liian paljon. Jos kukaan ei ole lihava ahmatti, ja siltikään ruoka ei riitä, tee enemmän. Jos taas joku on lihava ahmatti, jonka kuuluisi syödä vähemmän (veikkaan, että tämä olisi mies), kontrolloi tarkemmin, miten paljon hän ottaa tai ota itse ennen häntä ja sano, että jos ei riitä, tekee itse lisää.
Vierailija kirjoitti:
No esim. kala on hyvää ja sitä otetaan sitten paljon. Kun otan viimeisenä, huomaan, että sitä on jäljellä minulle enää ihan vähän, mikä tietenkin harmittaa, koska kala on hyvää. ap
Vierailija kirjoitti:
Ota ruokaa ensimmäisenä, kokin oikeus :)
Minä ainakin otan ensimmäisenä, jos olen ruoan tehnytkin. Vanhemmat naiset harrastavat liikaa sitä, että ottavat viimeisenä johonkin pikkulautaselle jäähtyneen ruoan ja närppivät seisaallaan keittiön nurkassa, kun eivät mahdu pöytään istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Joko teet ruokaa liian vähän, tai joku muu teillä syö liian paljon. Jos kukaan ei ole lihava ahmatti, ja siltikään ruoka ei riitä, tee enemmän. Jos taas joku on lihava ahmatti, jonka kuuluisi syödä vähemmän (veikkaan, että tämä olisi mies), kontrolloi tarkemmin, miten paljon hän ottaa tai ota itse ennen häntä ja sano, että jos ei riitä, tekee itse lisää.
Ei ole lihavia ahmatteja. ap
Joskus muinoin oli mieskandidaatti, joka yllätyksekseni kävi lähes aina ruokailun jälkeen keittiössä ahmimassa loput ruoat. Sitä oli tehty riittämiin ja se oli täyttävää ruokaa tyyliin valkosipuliperunat & pihvejä. Yhtäkkiä mies seisoskeli jäähtymässä olevien ruokien luona ja veteli pihvejä jollain ihmeellisellä pakonomaisella tavalla. Joo, hänellä oli muitakin ongelmia, joten -> ex.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Luulisi jo oppineen tekemään tarpeeksi ruokaa, jos kerran useasti käy noin.
Ajattelepa asia niin, että sinä otat ensimmäisenä, sitten puolisosi ja lapsenne. Viimeisenä ottavalle lapselle jäisi pienenpieni annos, pari suupalaa. Eikö se tekisi mitään vaikutusta sinuun? Eikö tekisi mieli muuttaa mitään ruuanlaitossasi?
Ruokaa pitää olla tarpeeksi. Tee isompia määriä yhdellä kertaa. Pakastan annosrasioissa ylijääneen ruoan taii otetaan evääksi töihin tai syödään seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. kala on hyvää ja sitä otetaan sitten paljon. Kun otan viimeisenä, huomaan, että sitä on jäljellä minulle enää ihan vähän, mikä tietenkin harmittaa, koska kala on hyvää. ap
Hmm.. voisiko tuollaiset ruuat, joiden tiedät maistuvan kaikille, tarjoilla ensimmäisellä kerroksella lautasille annoksina sinun toimestasi (että kaikki varmasti saa) ja sitten jos jotain jää, lisää saa ottaa. Ja jos ei jää, niin sitten voivat ottaa leipää tms. lisäksi.
Pidä puolesi.
Miten se on mahdollista? Miksi sinä et syö samaan aikaan muiden kanssa, ja miksi et tee ruokaa riittävästi? Katson olevani itse "vanhempi nainen", mutta minulle on täysin vieras ajatus, että minun kuuluisi syödä viimeisenä.
Meillä tehdään yleensä aina sen verran reilu annos ruokaa, että sitä riittää mahdollisille yllätysvieraille eli kotona käyville aikuisille lapsille tai seuraavan päivän lounaaksi tai evääksi.
Mikset ota itse ensimmäiseksi? Jos sinä kerran ruuan teet, tiedät myös milloin se on valmista ja voit siepata parhaat palat ennen kuin edes kutsut muita syömään.
Ei.
Meidän perheessä kaikki on normaalipainoisia joten kenenkään ei tarvitse mättää kattiloita tyhjiksi nälkäänsä.
Ongelma on oikeastaan päinvastoin. Joudun syömään joitain ruokia pidempää kuin haluaisin kun kuluu niin hitaasti...