Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otsalohkorappeumasta kokemuksia!

Vierailija
10.04.2022 |

Epäilen puolisollani olevan jotain menossa pääkopassa. On muuttunut luonteeltaan, suuttuu helposti ja tekee impulsiivisesti asioita ilman harkintaa. Muisti myös takkuilee pahasti , mutta muistiongelmat on vain pieni osa kokonaisuutta. Olen googlaillut ja otsalohkorappeuma kuulostaisi sopivalta muuttuneeseen käytökseen. Ikää puolisolla 53-vuotta.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, on ollut raskas joulukuu. Aggressio puolisolla lisääntynyt ja alkanut taas kohdistumaan minuun. Toivoin joululahjaksi rauhaa ja peruskäytöstapoja. Puoliso jaksaa tsempata päivän pari kunnes taas räjähtää, jostakin sanomastani tai teostani....Välillä käy mielessä voiko käytöksen takana ollakin mielialahäiriö, tuntuu kuin elettäisiin vuoristoradassa. Kävin viestejä läpi kuuden vuoden ajalta ja tämä räyhääminen toistuu säännöllisin väliajoin. Kummallista, ettei hän tunnu toistuvuutta huomaavan. 

Ap

Vierailija
42/52 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tässä jatkaa. Puoliso on menossa uudelleen fysioterapiaan jäykkyyden vuoksi. Kysyin häneltä, arvioiko fysioterapeutti ollenkaan, voisiko jäykkyydellä olla neurologinen alkuperä. Kuulema ei tällaista vaihtoehtoa käyneet läpii.

Olen rohkaistunut pyytämään kaksi kertaa kuukauden sisällä häntä hankkiutumaan neuropsykiatrin arvioon impulsiivisuuden, vihan tunteiden, muistiongelmien ja yleisen sekoilun vuoksi. ( ajoi liikenneympyrää väärään suuntaan)

Tämän hän kokee vittuiluna ja herjana. Kuulema korvien väli on kunnossa.

Tekisi mieli soittaa terveyskeskukseen, mutta en uskalla,  jos yhteydenotto tulee esille.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grafeiini oksidia noussut päähän jo 5g takia? Montako piikkiä ottanut? Syökö paljon mm. Nestlen tuotteita?

Sulla sen sijaan se pissa lainehtii päässä.

Vierailija
44/52 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tässä jatkaa. Puoliso on menossa uudelleen fysioterapiaan jäykkyyden vuoksi. Kysyin häneltä, arvioiko fysioterapeutti ollenkaan, voisiko jäykkyydellä olla neurologinen alkuperä. Kuulema ei tällaista vaihtoehtoa käyneet läpii.

Olen rohkaistunut pyytämään kaksi kertaa kuukauden sisällä häntä hankkiutumaan neuropsykiatrin arvioon impulsiivisuuden, vihan tunteiden, muistiongelmien ja yleisen sekoilun vuoksi. ( ajoi liikenneympyrää väärään suuntaan)

Tämän hän kokee vittuiluna ja herjana. Kuulema korvien väli on kunnossa.

Tekisi mieli soittaa terveyskeskukseen, mutta en uskalla,  jos yhteydenotto tulee esille.

Ap

Soitto terveyskeskukseen, kerrot sinne tilanteen. Uskoisin että ajan voi saada nopeastikin, kun kerrot esim. vaaratilanteista autoillessa. Ei siis ole pelkästään itselleen vaarallinen, vaan myös riski liikenteessä. Kerro myös että on hoitokielteinen

Vierailija
45/52 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpolta ohjeelta  kuulostaa soitto terveyskeskukseen ja ajanvaraus. Näin voisinkin toimia, jos en jakaisi samaa kotia tämän ihmisen kanssa.

On tosiaan muuttunut aggressiiviseksi ja kerran on kimppuuni käynyt niin, että kylkiluu katkesi. Olin tuolloin puulla päähän lyöty, kun kaksikymmentä vuotta parisuhdetta takana, eikä fyysistä väkivaltaa ole ollut ennen tätä. 

Olen ajatellut työterveyteen varata keskusteluajan,  jos sitä kautta selkiytyisi, kuinka asiaa tulisi hoitaa turvallisesti. 

Vierailija
46/52 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpolta ohjeelta  kuulostaa soitto terveyskeskukseen ja ajanvaraus. Näin voisinkin toimia, jos en jakaisi samaa kotia tämän ihmisen kanssa.

On tosiaan muuttunut aggressiiviseksi ja kerran on kimppuuni käynyt niin, että kylkiluu katkesi. Olin tuolloin puulla päähän lyöty, kun kaksikymmentä vuotta parisuhdetta takana, eikä fyysistä väkivaltaa ole ollut ennen tätä. 

Olen ajatellut työterveyteen varata keskusteluajan,  jos sitä kautta selkiytyisi, kuinka asiaa tulisi hoitaa turvallisesti. 

Miksi et voi soittaa terveyskeskukseen? Eivät he ilmoita soitostasi puolisollesi. Rohkeasti soittamaan, niin saat apua nopeammin.

Vierailija
47/52 |
16.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jo pahoinpidellytkin sinut niin että luita on katkennut, niin poliisillekin tuosta jo pitää ilmoittaa. Ja tietysti välittömästi myös toimitettava lääkärin tutkittavaksi.

Kuinka monta vuotta aiot tuota ihmetellä?

Vierailija
48/52 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähipäivinä terveyskeskukseen jokatapauksessa puhelinyhteydessä lapsen asian tiimoilta. Aion ottaa samalla puheeksi huoleni puolison mielentilasta. Kerron luonteen muuttuneen äkkipikaiseksi, aggressiiviseksi ja muistin takkuavan huolestuttavasti. Katsotaan johtaako mihinkään....

Aion jatkossa keskittyä omaan hyvinvointiin, hirveästi energiaa ja iloa vienyt omasta elämästä tämä puolison outous. Tosiaan hänen toinen vanhempi oli saanut 50 vuotiaana skitsofrenia diagnoosin. Tuolloin on eletty 80-lukua. 70- vuotiaana hän oli jo täysin dementoitunut.  

Vierailija
49/52 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada hänelle paras apu ja ala katsella omaa asuntoa. 

Konkreettisen eron luulisi pistävän pyörät liikkeelle. 

Etsi omaisyhdistys, Muistiliitto tms.

Vierailija
50/52 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähipäivinä terveyskeskukseen jokatapauksessa puhelinyhteydessä lapsen asian tiimoilta. Aion ottaa samalla puheeksi huoleni puolison mielentilasta. Kerron luonteen muuttuneen äkkipikaiseksi, aggressiiviseksi ja muistin takkuavan huolestuttavasti. Katsotaan johtaako mihinkään....

Aion jatkossa keskittyä omaan hyvinvointiin, hirveästi energiaa ja iloa vienyt omasta elämästä tämä puolison outous. Tosiaan hänen toinen vanhempi oli saanut 50 vuotiaana skitsofrenia diagnoosin. Tuolloin on eletty 80-lukua. 70- vuotiaana hän oli jo täysin dementoitunut.  

Ap, pystyisitkö olemaan yhteydessä myös fysioterapeuttiin? Kertoisit neurologisen puolen ongelmista.

Vierailija
51/52 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, pystyisitkö olemaan yhteydessä myös fysioterapeuttiin? Kertoisit neurologisen puolen ongelmista.

Miksi? Mitä se fyssari sille voi tehdä?!

Vierailija
52/52 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ajatellut sitä ja olet ajatellut tätä, mutta oletko Tehnyt mitään?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan