Sain karenssin, koska rahani ei riittänyt työvaatteisiin
Olen työtön ja olisin päässyt kolmeksi tunniksi töihin 8,25 euron tuntipalkalla. Töihin ei kuitenkaan ollut mitään asiaa ilman siistejä mustia vaatteita. Niitä ei sattumoisin ollut kaapissani, koska tykkään pukeutua värikkäästi. Kysyin ensin työnantajalta, joka sanoi että vaatteet on hankittava itse. Kyselin sitten kavereilta ja kiersin molemmat paikkakunnan kirppikset läpi. Sain paidan ilmaiseksi ja housut irtosi vitosella, mutta halpoja 46-koon kenkiä ei löytynyt mistään. Rahani ei riittänyt ostamaan uusia (eikä niitä olisi ollut järkeäkään ostaa, koska palkka ei olisi riittänyt niihin). Jouduin jättämään työt väliin ja sain sen takia karenssin. Arvatkaa vaan vituttaako. Kyllä Suomi on paska maa.
Kommentit (38)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:52"]
No mun mielestä aika naurettava syy olla menemättä töihin. Sulla oli jo musta paita ja housut. Ne ruskeet kengät olis menny ihan hyvin väliaikasena ja harva olis huomannu. Ja jos pomo olis kysyny, niin kerrot tilanteen ja ostat kun on varaa. Myös diakonia auttaa, ei ton kokosia kenkiä helposti löydy.
Kenellä naisella edes on koon 46 jalka?
[/quote]
Onko tämä palsta kielletty miehiltä?
[/quote]
No harva mies pukeutuu värikkäästi :D Mutta ihan sama kuka oli, syy töistä kieltäytymiseen oli silti naurettava.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:08"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:02"] Mielenkiinnosta kysyn, missä työssä edellytetään pukeutumista mustaan päästä varpaisiin ja tehdään kolmen tunnin keikkoja? Joku teatterin lavasteita näytöksen aikana siirtelevä tyyppi? [/quote] Järjestyksenvalvoja. [/quote] Minimissään neljän tunnin keikkoja, ja palkka on enemmän. T: JV
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Järkkäreillä ei ole yleissitovaa työehtosopimusta, joten osa tekee töitä riistopalkalla - alhaisin tarjous mihin olen itse törmännyt oli 5 €/h viime kesänä. Ja yksittäinen työvuoro voi kestää vaikka vain yhden tunnin, vaikka yleensä keikat on tietysti pidempiä.
t: toinen jv
Karensseja on jaettu paljon pienemmästäkin.
Kuvittelin keskustelupalstojen perusteella työkkärin hankalaksi paikaksi, kun itse sinne hetkeksi jouduin. Mutta mitä vielä. Tukityöllistetyt virkailijat olivat ihan vietävissä, kun iski tutkintoa ja cv:tä tiskiin. Näki lisäksi heti, ettei noista tule olemaan minkään sortin apua oikeasti töitä hakiessa. Jättivät rauhaan kehuttuaan papereita ja hoidin hommat itse.
Tulipahan katsaus yhteiskuntaan. Monella vieressä asioivalla oli ihan suomen kielen kurssisuoritus hoitamatta, mutta raha olisi kelvannut.
Työkkäri on sitä varten, että karenssikiintiö täyttyy. Töitä sen avulla ei saa.
Kai sä nyt valituksen laitoit selkein sanoin?
Olisit mennyt töihin vaan niillä vaatteilla jota sinulla oli. Kengistä viis.
Taisit vain saada helpon tekosyyn olla menemättä.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:51"]
Kai sä nyt valituksen laitoit selkein sanoin?
[/quote]
Kyllä laitoin, mutta ei paljon mieltä lämmitä jos karenssi kumotaan joskus kuukausien päästä ja saan sitten puuttuvat rahat. Tarvitsisin sitä rahaa elämiseen jo nyt.
Ihan näin meidän kesken: tuosta ei saa karenssia. Mutta ihan hyvä yritys.
Seuraavalla kerralla lue ohje työttömyysturvalain toimeenpanosta ja provoa vasta sitten.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:52"]
Olisit mennyt töihin vaan niillä vaatteilla jota sinulla oli. Kengistä viis. Taisit vain saada helpon tekosyyn olla menemättä.
[/quote]
Tää on niin tyypillistä suomalaista ajattelua... Aina se työtön on lusmu joka etsii vaan tekosyitä välttyäkseen nostamasta persettään penkiltä. Mitä väliä sillä on, että pomo teki puhelimessa selväksi ettei töihin ole mitään asiaa jos ei noudata pukukoodia pilkuntarkasti?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:55"]
Seuraavalla kerralla lue ohje työttömyysturvalain toimeenpanosta ja provoa vasta sitten.
[/quote]
En ole mikään provo vaan kyllä siitä tuli kuukauden karenssi. Valitin tietysti asiasta, mutta saas nähdä auttaako.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:55"]
[/quote]
En ole mikään provo vaan kyllä siitä tuli kuukauden karenssi. Valitin tietysti asiasta, mutta saas nähdä auttaako.
[/quote]
Ei tule. Katso sieltä ohjeesta niin ymmärrät, miksi ei saa karenssia tuossa tapauksessa.
Mielenkiinnosta kysyn, missä työssä edellytetään pukeutumista mustaan päästä varpaisiin ja tehdään kolmen tunnin keikkoja? Joku teatterin lavasteita näytöksen aikana siirtelevä tyyppi?
olisit mennyt niissä vaatteissa mitä oli ja kai sulla jotkut kengät oli. Minkälainen työ olisi kestänyt vain kolme tuntia ja kuitenkin noin kovat vaatevaatimukset? Siitä kolmesta tunnista olisi voinut poikia jotain lisää, näin minä ajattelen.
Huh, jos on totta. Eihän siitäkään voi antaa karenssia, jos kieltäytyy töistä, johon tarvitaan autoa, eikä sellaista itsellä ole.
Miten työkkäri sai tietoonsa, ettet ottanut töitä vastaan vai ilmoitko sinne itse?
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:50"]
Olen työtön ja olisin päässyt kolmeksi tunniksi töihin 8,25 euron tuntipalkalla. Töihin ei kuitenkaan ollut mitään asiaa ilman siistejä mustia vaatteita. Niitä ei sattumoisin ollut kaapissani, koska tykkään pukeutua värikkäästi. Kysyin ensin työnantajalta, joka sanoi että vaatteet on hankittava itse. Kyselin sitten kavereilta ja kiersin molemmat paikkakunnan kirppikset läpi. Sain paidan ilmaiseksi ja housut irtosi vitosella, mutta halpoja 46-koon kenkiä ei löytynyt mistään. Rahani ei riittänyt ostamaan uusia (eikä niitä olisi ollut järkeäkään ostaa, koska palkka ei olisi riittänyt niihin). Jouduin jättämään työt väliin ja sain sen takia karenssin. Arvatkaa vaan vituttaako. Kyllä Suomi on paska maa.
[/quote]
oisit kysyny soskulta tai kirkolta.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:50"]
[/quote]
oisit kysyny soskulta tai kirkolta.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 17:02"]
Mielenkiinnosta kysyn, missä työssä edellytetään pukeutumista mustaan päästä varpaisiin ja tehdään kolmen tunnin keikkoja? Joku teatterin lavasteita näytöksen aikana siirtelevä tyyppi?
[/quote]
Järjestyksenvalvoja.
Tarjoilija esim.. Hyvinkin yleistä nuo mini keikat. Esim. Isojen juhlien kattamiseen tarvitaan apua, mutta itse tilaisuuden alettua minimi miehitys. Ja varmasti täytyy olla hyvät vaatteet, jos joku asiakas näkee sut omilla vaatteilla on helvetti irti.. Jep, alanvaihto kiinnostaa. Ei Ap.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 18:52"]
No mun mielestä aika naurettava syy olla menemättä töihin. Sulla oli jo musta paita ja housut. Ne ruskeet kengät olis menny ihan hyvin väliaikasena ja harva olis huomannu. Ja jos pomo olis kysyny, niin kerrot tilanteen ja ostat kun on varaa. Myös diakonia auttaa, ei ton kokosia kenkiä helposti löydy.
Kenellä naisella edes on koon 46 jalka?
[/quote]
Onko tämä palsta kielletty miehiltä?