Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären kaveri (kasvissyöjä-perheestä) nyrpistelee meillä

Vierailija
03.10.2015 |

ruuillemme vaikkei hän edes syö meillä. Joskus jotain välipalakeksiä saa ottaa mutta luonnollisesti en ala hänen mukaansa ruokaa valmistaa

Tytöt ovat 7-vuotiaita. Hänen on määrä odottaa oman tyttöni huoneessa ruokailun ajan, jos on silloin kylässä. Kuitenkin on tullut kurkkimaan mitä meillä on ruokana ja nyrpistelee nenäänsä. Kysynyt tytöltäni mm. "etkö sä tiedä että tuo on ollut oikea eläin"

Tänään meni kuitenkin liian pitkälle. Meillä oli kananrintaa ja tämä tuli pöydän viereen kurkistelemaan ja teki "yökkäys-ääniä" Silloin käskin kotiin.

Ottaisinko vanhempiin yhteyttä?

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:41"]Vanhempien aivopesu on ollut tehokasta tässä lapsosessa.

Kasvissyönti aiheuttaa aivoissa omahyväisyystumakkeen liikakasvua ja se pakottaa kasvissyöjät julistamaan omaa erinomaisuuttaan aina ja kaikkialla.

Samalla he toki ovat omasta mielestään hyvinkin suvaitsevaisia.
[/quote]

Olen sekasyöjä mutta kasvissyönti on terveellistä ja ekologista.
Tytön käytös huonoa, mutta ei liity kasvissyöntiin. Yhtä lailla huonosti voi käyttäytyä sekasyöjä.
[/quote]

Näin. Kasvissyönti on erittäin terveellistä. Myös ympäri kannalta upea ratkaisu. Itse syön ikävä kyllä lihaa.

Vierailija
42/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:41"]Vanhempien aivopesu on ollut tehokasta tässä lapsosessa.

Kasvissyönti aiheuttaa aivoissa omahyväisyystumakkeen liikakasvua ja se pakottaa kasvissyöjät julistamaan omaa erinomaisuuttaan aina ja kaikkialla.

Samalla he toki ovat omasta mielestään hyvinkin suvaitsevaisia.
[/quote]

Olen sekasyöjä mutta kasvissyönti on terveellistä ja ekologista.
Tytön käytös huonoa, mutta ei liity kasvissyöntiin. Yhtä lailla huonosti voi käyttäytyä sekasyöjä.
[/quote]

Näin. Kasvissyönti on erittäin terveellistä. Myös ympäri kannalta upea ratkaisu. Itse syön ikävä kyllä lihaa.
[/quote]

Ympäristön kannalta siis :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:42"]

3, sanonut että onhan se mutta näin me syödään. Tytöllä anemiaa ja jo siksi tarvitsee rautaa.

Ap

[/quote]

Et taida sinäkän kauheasti ravitsemuksesta tietää. Rautaa saa kaikesta tummanvihreästä. Sen imeytymistä haittaa esim kalsiumpitoiset ruoat ja edistää esim C-vitamiini. Jos siis syötät lapsellesi lihaa ja maitoa niin pahennat anemiaa, sori.
[/quote]

Näin

Vierailija
44/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:42"]

3, sanonut että onhan se mutta näin me syödään. Tytöllä anemiaa ja jo siksi tarvitsee rautaa.

Ap

[/quote]

Et taida sinäkän kauheasti ravitsemuksesta tietää. Rautaa saa kaikesta tummanvihreästä. Sen imeytymistä haittaa esim kalsiumpitoiset ruoat ja edistää esim C-vitamiini. Jos siis syötät lapsellesi lihaa ja maitoa niin pahennat anemiaa, sori.
[/quote]

Juuri näin. Ap taitaa olla joku lihantuottaja joka markkinoi lihaa näin

Vierailija
45/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kaveri syö lihaa ja rääkkäsi koiraamme ja haukkui ruokamme paskaksi! Syynä lihako? Ei vaan huono kasvatus. Eli typerää ap:lta korostaa lapsen ruokavaliota.

Vierailija
46/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40+ nainen vuosien liharuokien välttely sai aikaan todellisen raudanpuuteanemian, lisäsin lihan ruokavalioon takaisin, ja kyllä se rauta lihasta imeytyy hyvin. Sisätautilääkäri suositteli maksaa ja päälle reilusti persiljaa. Minulle ei riitä non-hemirauta jota kasviksista saa. Jauhelihapihvit nam ja kinkkukiusaus tosi hyvää. HB 131, riittää mulle.

Vierailija
47/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa saa hyvin tummista kasviksista. Itse vegaani ja hb 149.

Vierailija
48/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:52"]Olen 40+ nainen vuosien liharuokien välttely sai aikaan todellisen raudanpuuteanemian, lisäsin lihan ruokavalioon takaisin, ja kyllä se rauta lihasta imeytyy hyvin. Sisätautilääkäri suositteli maksaa ja päälle reilusti persiljaa. Minulle ei riitä non-hemirauta jota kasviksista saa. Jauhelihapihvit nam ja kinkkukiusaus tosi hyvää. HB 131, riittää mulle.
[/quote]

Syön lihaa PALJON ja silti hb 100. Ystävä vegaani ja hb 150.

Vierailija
49/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:52"]

Olen 40+ nainen vuosien liharuokien välttely sai aikaan todellisen raudanpuuteanemian, lisäsin lihan ruokavalioon takaisin, ja kyllä se rauta lihasta imeytyy hyvin. Sisätautilääkäri suositteli maksaa ja päälle reilusti persiljaa. Minulle ei riitä non-hemirauta jota kasviksista saa. Jauhelihapihvit nam ja kinkkukiusaus tosi hyvää. HB 131, riittää mulle.

Lisään vielä, vuosien lihan välttely sai aikaan nimenomaan raudanpuuteanemian, yksi anemian laaduista, ennen HB 106.

[/quote]

Vierailija
50/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei ole kasvatettu kunnolla

Vierailija
51/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:52"]Rautaa saa hyvin tummista kasviksista. Itse vegaani ja hb 149.
[/quote]
Kaikilla se ei oikeasti imeydy.
Mutta itsekin sain korjattua elinikäisen anemian veganismilla, luulen maidon pois jättämisen olleen isoin syy ja linsseissä yms. on kohtuu paljon rautaa.

Vierailija
52/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sekasyöjä. Usein anemiaa. Syön lihaa yli suositusten, ei nouse hb. Nyt lääkäri käski vähentää lihaa, koska syöpäriski kasvaa.

Vierailija
53/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:51"]

Lapseni kaveri syö lihaa ja rääkkäsi koiraamme ja haukkui ruokamme paskaksi! Syynä lihako? Ei vaan huono kasvatus. Eli typerää ap:lta korostaa lapsen ruokavaliota.

[/quote]

Vegellä mennyt herne nenään...

Eihän ap kasvisyöntiä mitenkään alleviivannut, vaan sen kertominen nyt oli aika olennaista. Eli tytöllä erikoisruokavalio, muttei ole kasvatettu käyttäytymään ja hyväksymään muiden ruokavaliota. Olisihan jutussa voinut olla kasvissyöjän tilalla muslimi, joka yökkäilee kaverinsa perheen possupihveille.

Vierailija
54/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen vika, jos kotona ollaan kasvisnazeja, oppihan lapsi tuon.

Vierailija
55/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:51"]

[/quote]

Vegellä mennyt herne nenään...

Eihän ap kasvisyöntiä mitenkään alleviivannut, vaan sen kertominen nyt oli aika olennaista. Eli tytöllä erikoisruokavalio, muttei ole kasvatettu käyttäytymään ja hyväksymään muiden ruokavaliota. Olisihan jutussa voinut olla kasvissyöjän tilalla muslimi, joka yökkäilee kaverinsa perheen possupihveille.
[/quote]

Väärin. Olemme sekasyöjäperhe tosin niukalti syömme lihaa koska kuormittaa maapalloa ja lihansyönti lisää syöpäriskiä. Mutta emme ole kasvissyöjiä veganismista puhumattakaan.

Vierailija
56/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuisi vähän siitä, kuinka hyvin tytön vanhemmat tunnen ja mitä heistä tiedän. Joka tapauksessa passittaisin jatkossa tytön ruoka-aikoina kotiinsa. Todennäköisesti tekisin näin muutenkin, jos minulla ei ole kyläilevälle lapselle sopivaa ruokaa tarjota, sillä tarvitseehan se vieraskin lapsi ruokaa ja huoneeseen odottamaan laitto kun muut syö on minusta epäkohteliasta. Jos lapsen kyläilystä on sovittu vanhempiensa kanssa ja sovittu kyläily kestää ruoka-ajan yli, tekisin lapselle sopivaa ruokaa oli tällä sitten jokin allergia tai muu erikoisruokavalio.  

Vierailija
57/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:55"]

Itse sekasyöjä. Usein anemiaa. Syön lihaa yli suositusten, ei nouse hb. Nyt lääkäri käski vähentää lihaa, koska syöpäriski kasvaa.

[/quote]

Anemiaan käytin myös Maltofer-tippoja, nosti hemoglobiinia, eikä ärsyttänyt vatsaa, pullo n. 20€, voin suositella, maksaa mutta tehoaa.

Vierailija
58/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:51"] Lapseni kaveri syö lihaa ja rääkkäsi koiraamme ja haukkui ruokamme paskaksi! Syynä lihako? Ei vaan huono kasvatus. Eli typerää ap:lta korostaa lapsen ruokavaliota. [/quote] Vegellä mennyt herne nenään... Eihän ap kasvisyöntiä mitenkään alleviivannut, vaan sen kertominen nyt oli aika olennaista. Eli tytöllä erikoisruokavalio, muttei ole kasvatettu käyttäytymään ja hyväksymään muiden ruokavaliota. Olisihan jutussa voinut olla kasvissyöjän tilalla muslimi, joka yökkäilee kaverinsa perheen possupihveille. [/quote] Väärin. Olemme sekasyöjäperhe tosin niukalti syömme lihaa koska kuormittaa maapalloa ja lihansyönti lisää syöpäriskiä. Mutta emme ole kasvissyöjiä veganismista puhumattakaan.

[/quote]

Ja tunsin tarvetta avautua tästä koska..?

Vierailija
59/110 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:47"]Siis maksa on paras raudan lähde, ja nostaa hemoa, siinä on hemirautaa.
[/quote]

Miten kommentisi liittyy keskustelun aloitukseen? Vai tuliko se väärälle palstalle vai oliko se vain huomionhakuisuuta viedä huomio mielenkiintoisesta aiheesta

Vierailija
60/110 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 16:37"]Olet ällöttävä. Jopa 7-vuotias on sinua parempi ihminen.
[/quote]

Hänhän onkin itse ruokavalionsa päättänyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä