Siis KUINKA IHMEESSÄ tuo Kånken-reppu on noin suosittu?
Ruma kuin piru, ohuet hihnat, tunkkaisen näköinen.
Silti joka teinarilla roikkuu sellainen olalla. Pitääkö se ostaa siksi, että se on nyt "cool ja in"
Älkääkä nyt tulko tänne väittämään että se voi ollas jonkun mielestä hieno. Ei voi!
Kommentit (62)
Suora selkä voi parhaiten. Kun Kånken tuotiin markkinoille vuonna 1978, se oli suunniteltu ratkaisemaan koululaisten selkäongelmat. Tuohon aikaan selkäongelmat olivat levinneet yhä alemmas ikäluokissa, ja olkalaukut olivat yhä suositumpia. Repussa oli useita toimintoja, mutta ne ovat yksinkertaisia ja selviä. Repusta tuli pian yleinen näky esikouluissa ja leikkikouluissa kaikkialla. Idea kantaa reppua levisi nopeasti, ja niin levisi myös Kånken. Nyt se on yhtä suosittu ja erinomainen kouluun, retkille tai työmatkalle polkupyörällä. Kånken on valmistettu kulutusta kestävästä ja kevyestä Vinylon F -kankaasta. Siinä on suuri pääosasto, jonka aukko on suuri, sen ansiosta tavaroita on helppo panna reppuun ja ottaa sieltä pois. 2 sivutaskua ja vetoketjutasku edessä. Kahva ylhäällä, kapeat, joustavat olkahihnat, istuinalusta selkätaskussa ja heijastin logossa.
Samaa olen ihmetellyt Jopoista. En tiedä epämukavampaa kuin ajaa jopolla. Varsinkin ylämäkeen se ajoasento on huono. Plus että näyttää jotenkin vajakilta hipiltä se jätti-tankohaara josta pidetään kiinni kilometri käsien välissä, ja selkä pystyssä ajetaan. Ei kiitos ikinä mulle Jopoa. Voitin arvonnassa ja viikon päästä annoin pois.
Haha, kuinka moni n.85-89 syntynyt muistaa kun kaikilla piti olla tämä
ja juuri mieluiten pinkkinä :D
Ah nostalgiaa. Ei sillä, minusta tuo on ihan yhtä kamala kun kånken mutta kuuluinkin siihen syrjittyyn väestöön jota heiteltiin kumin palasilla.
Käyttäisin sellaista muuten, mutta Kånken kuulostaa hassulta :/ Tietysti sen merkin voisi peittää jollain badgella.
23 sen tossa hyvin kirjoitti/oli kopsannut jostain. Kånken on nimenomaan yksinkertainen ja monikäyttöinen, mutta muodin vuoksi harva edes tietää tätä. Kånkenin muutkin tuotteet ovat ekologisia niin tuotannon kuin käyttöiän puolesta. Miehelläni on 70-luvulta peräisin oleva parkatakki syys- ja kevätkäyttöön ja edelleen ehjä ja toimiva. Molemmat omistamme myös reput. Minulla on talvitakki parkamallia, todella lämmin ja kestävä, maksoi toki sikapaljon, mutta oletan että ei tarvitse ostaa uutta vuosikausiin. On toisaalta todella kiva, että näin järkevästä tuotteesta on tullut muotia lasten ja teinienkin keskuudessa.
Hemmetin rumaksi haalistuneita laatikkoreppuja. Ja ne ohuet olkahihnat tosiaan ihmetyttää. Meidän kaupungissa noin 85%(varmaan alakanttiin) pikkulikoista ajaa Jopolla tuo Kånken-reppu selässä.
28, sama ja vanhemmatkin likat, ihan lukio-ikäisetkin täällä päin. Todella vastenmielisen näköistä, tekee oikein pahaa kun noita näkee.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 12:24"]Kamalan rumaksi meni ensimmäisessä pesussa, vaaleita viiruraitoja täynnä.. pakko pestä, kun partioleirien jälkeen ihan mudassa.
[/quote]
Kuulostaa lähinnä siltä, että vesi on ollut liian kuumaa tai kovaa. Tai sekä että. Myös sopimaton pesutapa (mm. linkous) tai aine (huuhtelu-) voi vahingoittaa kuitua. Mutta jos pesit ohjeen mukaan, niin kai veit takaisin kauppaan?
Urheilukaupoista löytyy kestäviä ergonomisia reppuja jotka näyttää hyvältä. Kånkenit kauheita ja prinsessareput hajoaa saman tien.
Mun mielestä ne on ainakin tosi hienoja tietyn värisinä! 70-lukua.
Kun olin teini, kaikilla oli Eastpak-reput. Ne oli mun mielestä paljon rumempia kuin Kånkenit.
Tulee mieleen tuo teinivillitys nimeltä "Svea".
Jotenki ällöttää, ei pahalla. Ei saa olla mitään muuta ku massakuosii päällä, ei mitään yksilöllisyyttä.
N22
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 12:55"]Voisitteko te Kånkenin inhoajat pistää linkkiä vaikka niistä teille mieluisista repuista. Näkisi sitten mitä vaihtoehtoja on.
Minä en kyllä ymmärrä sitä, että suosituksi tuleminen aiheuttaa inhoreaktion. Jos pitää jostakin asiasta, niin täytyykö sitä alkaa inhota, jos muutkin pitävät. Se on mielestäni teennäsitä hipsteriyttä.
[/quote]
Minulla on esimerkiksi Haglöfsin Corker-reppu https://www.supersport.fi/static/media/images/bf/1000x1000/bf2ad5c8c33fb39b0498bfa0acadac1b.jpg
Ollut todella hyvälaatuinen ja kestänyt menossa mukana. Kuraroiskeet lähtee helposti ja hyvin mahtuu työtavarat ja kirjat reppuun.
On nuo reput kivan näköisiä, mutta ne ohuet hihnat eivät voi olla mukavat? Porautuvat hartioihin jos repussa paljon tavaraa. Luulisi ainakin, en ole kokeillut.
Mustanvärinen Björn Borg reppu on ollut älyttömän kestävä vuosia jo ja edelleen hyvännäköinen!
Juu, kyllä teidän guessin tähti-niitti-laukut vie voiton;)
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 13:16"]23 sen tossa hyvin kirjoitti/oli kopsannut jostain. Kånken on nimenomaan yksinkertainen ja monikäyttöinen, mutta muodin vuoksi harva edes tietää tätä. Kånkenin muutkin tuotteet ovat ekologisia niin tuotannon kuin käyttöiän puolesta. Miehelläni on 70-luvulta peräisin oleva parkatakki syys- ja kevätkäyttöön ja edelleen ehjä ja toimiva. Molemmat omistamme myös reput. Minulla on talvitakki parkamallia, todella lämmin ja kestävä, maksoi toki sikapaljon, mutta oletan että ei tarvitse ostaa uutta vuosikausiin. On toisaalta todella kiva, että näin järkevästä tuotteesta on tullut muotia lasten ja teinienkin keskuudessa.
[/quote]
Eikös Kånken ole Fjällrävenin reppu? Kånken tarkoittaen konttia, reppua? Ne sun takit on varmaan Fjällrävenin, ei Kånkenin? Sama kuin sanoisi, että mulla on se iphonen ipad, vaikka se on Applen ipad.
[quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="03.10.2015 klo 12:55"]Voisitteko te Kånkenin inhoajat pistää linkkiä vaikka niistä teille mieluisista repuista. Näkisi sitten mitä vaihtoehtoja on.
Minä en kyllä ymmärrä sitä, että suosituksi tuleminen aiheuttaa inhoreaktion. Jos pitää jostakin asiasta, niin täytyykö sitä alkaa inhota, jos muutkin pitävät. Se on mielestäni teennäsitä hipsteriyttä.
[/quote]
Minulla on esimerkiksi Haglöfsin Corker-reppu https://www.supersport.fi/static/media/images/bf/1000x1000/bf2ad5c8c33fb39b0498bfa0acadac1b.jpg
Ollut todella hyvälaatuinen ja kestänyt menossa mukana. Kuraroiskeet lähtee helposti ja hyvin mahtuu työtavarat ja kirjat reppuun.
[/quote]
Makuasioitahan nämä ovat, mutta onpa harvinaisen rumia reppuja
Mulla on vuonna 2001 ostettu eastpak. Odotan että se tulisi taas muotiin. Käytän sitä silti, vaikkei ole nyt muodissa. On kestävä ja olkaremmit topatut.
Tulee tosiaan -70luku mieleen. Tuli mieleen myös ne hirveet vakosamettitossut :)