Ärsyttää boomerit, jotka larppaavat yläluokkaista, vaikka ovat ihan maalta kotoisin
Ovat vaan olleet sitä ikäluokkaa, joka on kouluttautunut korkeammin kuin vanhempansa, ja saaneet jonkun tavallisen toimistoduunin. Sitten hienostellaan taiteen, oopperan, samppanjan, tryffeleiden ja kaviaarin kanssa ja paheksutaan duunareita.
Kommentit (22)
Onko larppaus saanut uuden sisällön?
Mistä aloittaja on jäänyt elämässään paitsi, kun noin katkeraa kalkkia puskee sielustaan ulos? 🤔
Lähinnä naureksin noille. Aika säälittäväähän se on 😄
Juntti on juntti eikä muuksi muutu vaikka kuinka kävisi oopperassa.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä naureksin noille. Aika säälittäväähän se on 😄
Ei täällä ole monisatavuotisia urbaaneja sukuja. Siksi ei saisi harrastaa mistä tykkää? Sitä paitsi maatiloilta ne eurooppalaisetkin yläluokkaiset tulevat alunperin.
Vierailija kirjoitti:
Muuttuu. Voi muuttua, jos haluaakaan. Silti voi harrastaa.
Miten taide on hienostelua? Todella moni taitelija on elänyt/elää köyhyydessä. Samoin taiteesta voi nauttia ihan jokainen, -tuloluokasta riippumatta! Harva ihminen ei nauti esim. Joutsenlammesta, vaikka ei mikään alan "guru" olisikaan.
Toisekseen jo pitkään (edulliset) shampanjat ja muut on olleet ihan kaiken kansan saatavila. Hyvästä ruuasta samoin nauttii varmaan jokainen, ehkä pienituloinen syö enemmän makaronilaatikkoa, mutta sillon kun halu herkutella, niin köyhäkin VOI tehdä kalliimpaa ruokaa, ja nauttia siitä siinä missä sellainen ihminen jolla vara herkutella useammin.
Ja ohiksena, maailman mittakaavassa köyhimmätkin suomalaiset ovat kroisoksia verrattuna isoimpaan osaan koko maaiman ihmisiä, -kaikki on suhteellista!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä junttikin saa käydä oopperassa. Eikä junttius ole ihmisessä ikuisesti pysyvä ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, mutta tämä herätti minussa vastustamattoman halun mennä oopperaan 😀
Sellaiset keski-ikäiset ja keski-iän ylittäneet tavalliset toimistoduunarit eivät ole yliopistokoulutettuja, mutta pitävät itseään jotenkin muita duunareita parempina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä junttikin saa käydä oopperassa. Eikä junttius ole ihmisessä ikuisesti pysyvä ominaisuus.
Kyllä junttius on pysyvä ominaisuus. Hienoksi ihmiseksi voi kyllä yrittää opetella menemällä viinikurssille tai alkavalla kuuntelemaan oopperoita. Sitten voi mainita lempioopperansa. Mutta kyllä se kosani sieltä alta maistuu.
Aika moni boomer on tehnyt työuransa duunarina. Siitäkin huolimatta on hienoa, että kaikilla on mahdollisuus nauttia oopperasta ja skumpasta. Itsekin nautin molempia satunnaisesti sekä täytän laivaristeilyjen buffassa lautaseni kalapöydässä, vaikka mieluummin nautin metallimusiikista ja viskistä.
En nyt ihan näe tätä vain boomereiden elintapana, enkä näe oopperaa nykypäivänä enää mitenkään parempana korkeakulttuurina, mihin ei olisi varaa, jos on varaa muuhunkin kulttuuriin, kuten verraten esim. festariliput.
Minä olen maalainen, suojeltu, koulutettu, suomalaiskansalainen juntti, eli olen syntynyt onnellisten tähtien alle❤️ Kiitos Jumala!
Oopperahan on nimenomaan ollut alunperin lukutaidottoman rahvaan huvia. Samoin esimerkiksi Jazz oli syntyessään köyhien ja jengirikollisten musiikkia. Yhden sukupolven alakulttuurista tulee usein seuraavan sukupolven korkeakulttuuria. Itse pidän koko taide-viihde- tai alakulttuuri-korkeakulttuuri-erottelua turhana ja mielivaltaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä junttius on pysyvä ominaisuus. Hienoksi ihmiseksi voi kyllä yrittää opetella menemällä viinikurssille tai alkavalla kuuntelemaan oopperoita. Sitten voi mainita lempioopperansa. Mutta kyllä se kosani sieltä alta maistuu.
Taidat olla itsekin juntti. "Hienoksi ihmiseksi voi yrittää opetella menemällä viinikurssille". Oopperan aarioita lauleskelevat monet jotka eivät osaa edes lukea kunnolla. Esim. Napolissa. Luuletko todella, että "hienoksi ihmiseksi" voi opetella käymällä jotain kurssia?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen maalainen, suojeltu, koulutettu, suomalaiskansalainen juntti, eli olen syntynyt onnellisten tähtien alle❤️ Kiitos Jumala!
Minulle on kaikki tieto, taide ja mahdollisuudet auki. En oikein tiedä, mitä muuta vielä voisin toivoa.
Kuka nyt duunareita on paheksunut? Meidän junttien ja boomereiden monet sukulaiset ovat kuitenkin edelleen maalaisia ja duunareita, miksi heitä paheksuisimme? Onko joku nyt pahoittanut mielesi?
Vanha sivistyneistö ja aateli ovat kotoisin maalta. Perinteet velvoittaa.
Ehkä sun pitäisi löysätä vähän pipon resoria ja opetella nauttimaan elämästä.