Mitä mieltä? (kulujen jakamisesta)
Asumme tyttöystävän kanssa eri paikkakunnilla. Näemme aina hänen luonaan, joten olen sinne ja takaisin ajellut lähes päivittäin monta kuukautta (alussa menin bussilla, kun ei ollut autoa käytössä). Laskin, että matkakuluja on tullut bensoina + bussilippuina yhteensä noin 800 euroa. Olen tätä väliä sahanneena ne kulut yksin maksanut. Ehdotin, että hän osallistuisi kuluihin maksamalla puolet.
Hän on pitänyt huolen, että ruokakustannukset ja muutkin kulut on jaettu tasan tähän asti. On nyt kuitenkin sitä mieltä, että hänen ei tarvitsisi osallistua matkakuluihin ja alkoi itkemään, kun otin asian esille.
Mitä mieltä, onko reilua?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:52"]
Olen ollut naimisissa 14 vuotta. Tiesin heti, että mies on hyvä ja sydämellinen, kun rahat olivat ensimmäisestä päivästä lähtien yhteiset. Kumpikin meistä on tehnyt aina töitä ja rahasta ei ole tarvinnut riidellä, vaikka välillä olisi ollut tiukempaakin. Valitse puolisosi hyvin!
[/quote]aah, kyllä lompakkoloisella on hyvä olla!! Hyi hele, yhtään en aio enää elättää, enkä myöskään itse moiseen alentuisi! Minäkin olen nykyisen puolisoni hyvin valinnut, yhteisiä rahoja ei ole eikä tule, IKINÄ!!!! Kumpikin tekee töitä, maksetaan yhteiset kulut tulojen mukaan ja lopuilla kumpikin tekee mitä huvittaa! Ei pidä olla niin naiivi ja mustavalkoinen, jos teillä toimii, niin useimmiten ei..
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:17"]Ei pidä olla niin naiivi ja mustavalkoinen, jos teillä toimii, niin useimmiten ei..
[/quote]
Tärkeintä on kai kuitenkin se mikä omassa parisuhteessa toimii... eikä se mikä toimii naapurissa.
Jos suhde ei kuulosta/tunnu reilulta sitä on melko turha jatkaa. Useinkaan yksittäinen asia... edes raha... ei tee suhteesta reilua tai epäreilua vaan pikemminkin kokonaisuus.
Olen ollut naimisissa 14 vuotta. Tiesin heti, että mies on hyvä ja sydämellinen, kun rahat olivat ensimmäisestä päivästä lähtien yhteiset. Kumpikin meistä on tehnyt aina töitä ja rahasta ei ole tarvinnut riidellä, vaikka välillä olisi ollut tiukempaakin. Valitse puolisosi hyvin!