Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä? (kulujen jakamisesta)

Vierailija
02.10.2015 |

Asumme tyttöystävän kanssa eri paikkakunnilla. Näemme aina hänen luonaan, joten olen sinne ja takaisin ajellut lähes päivittäin monta kuukautta (alussa menin bussilla, kun ei ollut autoa käytössä). Laskin, että matkakuluja on tullut bensoina + bussilippuina yhteensä noin 800 euroa. Olen tätä väliä sahanneena ne kulut yksin maksanut. Ehdotin, että hän osallistuisi kuluihin maksamalla puolet.

Hän on pitänyt huolen, että ruokakustannukset ja muutkin kulut on jaettu tasan tähän asti. On nyt kuitenkin sitä mieltä, että hänen ei tarvitsisi osallistua matkakuluihin ja alkoi itkemään, kun otin asian esille.

Mitä mieltä, onko reilua?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö toi kerro jo aika paljon

Vierailija
2/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On reilua. Kuluja jaettiin meilläkin, kun edestakaisin reissattiin. Minä olin opiskelija, mies ei, joten minun kannatti liikkua junalla. Mies osallistui kustannuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua, jos ainoa asia ko. paikkakunnalle miksi menet, on hänen tapaaminen. Ehkä tyttö voisi vastaavasti kustantaa (kohtuuhintaiset) sapuskat?

Vierailija
4/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ei ole reilua. Tosin en maksaisi itsekään kenekään matkakuluja, olkoon tulematta jos ei koe sitä tarpeelliseksi.

Vierailija
5/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei hän tule sinun luoksesi?

Vierailija
6/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

What a man, no.

Vierailija
7/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuuko on mennyt vaikeeksi nykyään seurustelu

Vierailija
8/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo älä vaan kerro, miksi näette aina hänen luonaan.

Minusta se, että ollaan aina toisen kotona, on sen verran iso ele tältä toiselta, että se joka sinne menee, hankkiutukoon paikan päälle omalla kustannuksellaan. Ei minulle koskaan tullut mieleenkään, että kun matkustin miesystäväni luo junalla Jyväskylään, hänen olisi pitänyt maksaa puolet lipun hinnasta. Itsehän olin tilanteessa, etten voinut kutsua häntä vastavierailulle, joten oma tappioni.

Vierailija
9/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nainen löytää aina lähempääkin miehen, ja aina löytyy parempi rakastajakin. Vai ajatteletko, että olet niin mahtavaa seuraa, että siitä pitää maksaa?

Tähän mennessä maailmassa on ollut niin päin, että naisen seurasta maksetaan, ei miehen.

Vierailija
10/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:21"]

Ei ole reilua, jos ainoa asia ko. paikkakunnalle miksi menet, on hänen tapaaminen. Ehkä tyttö voisi vastaavasti kustantaa (kohtuuhintaiset) sapuskat?

[/quote]Kuten sanoin, hän on pitänyt kiinni siitä, että ruokakulut ja muutkin jaetaan. Hän on meistä parempituloinen (huomattavan paljon) ja olen itse opiskelijasolussa asuva, hän yksin vuokralla. Sen vuoksi olemme hänen luonaan tavanneet.

Vierailija
11/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä kuitenkin maksaa asunnon, käyttämäsi veden, sähkön yms kiinteät kulut, vai osallistutko niihinkin?

Vierailija
12/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne oli kaukosuhteen aikana jonkin verran erilainen, näimme töiden vuoksi vain viikonloppuisin ja aina minun luonani. Minä kustansin viikonloppuna miehen ruuat ja juomat (tosin baarissa ja ravintolassa mies tarjosi), hommasin hänelle pesuaineet ja taisin jotkut vaihtovaatteetkin (kalsarit, sukat, t-paita) ostaa. Mies maksoi omat matkansa. Jos joskus tehtiin niin, että kävin hakemassa hänet luokseni ja vein sitten myös takaisin (150km suunta) niin mies maksoi tankin täyteen jos tuolla reissulla piti tankilla käydä. Emme ikinä puhuneet rahasta, ilmeisesti kumpikin sattui olemaan aivan tyytyväinen. Tai mies ei kehdannut avata suutaan jos asia häntä vaivasi.

Ihmettelen kyllä tyttöystäväsi reaktiota, onkohan hän ihan köyhä? Siis että hänellä ei olisi varaa maksaa oman elämisensä lisäksi myös sinun ruokiasi ja nyt jos haluat puolet matkakuluista niin hänellä ei olisi enää varaa seurustella kanssasi. Tai voihan tuollaisen rahan pyytämisen ottaa jotenkin loukkauksenakin, jotenkin niin, ettet pitäisi tyttöystävää matkustamisen arvoisena. Ja tuohan ei sitten mitenkään tarkoita sitä, ettei nainen pitäisi sinua ruokien arvoisena vaan noin hassusti se naisen mieli voi joskus toimia :D.

Vierailija
13/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:31"]

Tyttöystävä kuitenkin maksaa asunnon, käyttämäsi veden, sähkön yms kiinteät kulut, vai osallistutko niihinkin?

[/quote] En osallistu, koska maksan oman kämpän vuokraa yksin. Vesimaksu on kiinteä, sähköä en varmaan ole paljon käyttänyt, mutta ei minua sitä haittaa maksaa, jos haluaa.

Vierailija
14/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:32"]

Ihmettelen kyllä tyttöystäväsi reaktiota, onkohan hän ihan köyhä? Siis että hänellä ei olisi varaa maksaa oman elämisensä lisäksi myös sinun ruokiasi ja nyt jos haluat puolet matkakuluista niin hänellä ei olisi enää varaa seurustella kanssasi. Tai voihan tuollaisen rahan pyytämisen ottaa jotenkin loukkauksenakin, jotenkin niin, ettet pitäisi tyttöystävää matkustamisen arvoisena. Ja tuohan ei sitten mitenkään tarkoita sitä, ettei nainen pitäisi sinua ruokien arvoisena vaan noin hassusti se naisen mieli voi joskus toimia :D.

[/quote]Hän ei ole köyhä, mutta minä olen. -ap

Vierailija
15/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyttöystävä kuitenkin maksaa asunnon, käyttämäsi veden, sähkön yms kiinteät kulut, vai osallistutko niihinkin?

[/quote] En osallistu, koska maksan oman kämpän vuokraa yksin. Vesimaksu on kiinteä, sähköä en varmaan ole paljon käyttänyt, mutta ei minua sitä haittaa maksaa, jos haluaa."

Jos maksatat puolet matkakuluistasi, niin yhtä lailla sinun pitäisi maksaa niiltä päiväiltä huoneiston vuokraa kun olet tyttöystäväsi luona. Sehän on tavallaan sinun kakkoskotisi.

Vierailija
16/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa toimintaa naiselta tässä kohtaa. Toki kaikkea ei saa ajatella vaan minäminä ja minun rahat mutta jos ruokakulut hän haluaa jakaa tasan niin reilua olisi jakaa myös kustannukset mikäli ei ole olemassa vastavuoroisuutta että hän olisi sinun luonaan. Joten jatkossa maksakoon hän 90% ruokakuluista vähintään ja sinä hoidat itsesi paikalle. Ajelu ees sun taas ei ole halpaa!

Vierailija
17/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:32"]

[/quote]Hän ei ole köyhä, mutta minä olen. -ap

[/quote]

Ehkä hän itkeekin sitä.

Vierailija
18/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on tilanne että matkustan aina miestä tapaamaan, ja joudun siellä maksamaan kaiken mitä käytän, jopa vessapaperit on riitojen välttämiseksi paras viedä itse. Ja kun olosuhteista johtuen rahaa menee siellä vielä enemmän, enkä jaksa vierestäkään katsella kun toinen mällää vaikka kotona usein paastoankin.
Sattuneesta syystä en viitsi tavata kovin usein, vaikka joutaisi kai tuo lopettaa jo koko juttu, ei minulla vaan ole varaa tähän.
Molemmilla on yhtä pienet tulot, mutta hänellä on huomattavasti pienemmät menot kun asumiskuluja ei käytännössä ole.
Kyllä se vaan on etäsuhteet unohdettava jos rahaa ei ole, ja siitä olemattomastakin pitää riidellä.

Vierailija
19/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään ihmisen kanssa ei kannata perustaa perhettä. Kysy häneltä aikooko hän jatkossakin olla yhtä pihi. Ruoat pitäisi tarjota, kun sinä maksat matkat. 

Vierailija
20/23 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään riitaa aikonut tästä tehdä. Sanoin vain, että minusta matkakulut (pelkästään tapaamisia varten) ovat kuluja siinä missä ruokakulutkin. Tällä hetkellä maksan matkat säästöistäni, koska opiskelijan tulot eivät kata oikeastaan muuta kuin oman kämpän vuokran. Ei minua haittaa laittaa kuluja puoliksi, mutta koska hän säännöllisillä työssäkäyvän tuloilla tienaa moninkertaisesti enemmän, en ajatellut sen olevan moraalisesti väärin, jos kaikki yhteiset kulut maksetaan puoliksi ja miellän tämän yhteiseksi kuluksi, koska se on tapaamisen välttämätön edellytys eikä minulla ole muuta syytä käydä kys. paikkakunnalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme