Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaiset ihmiset vielä tupakoivat?

Vierailija
09.04.2022 |

Tunnetko ihmisiä, jotka vielä polttavat? Millaisia he ovat ja missä he polttavat? Koulutus, ammatti, ikä, sukupuoli, yleiset käytöstavat?

Kommentit (272)

Vierailija
101/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

persut, epäsiistit, alkoholistit sekä kommarit.

Vierailija
102/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoija ei itse tajua haisevansa. Ja kauas. Ja kamalalle. Vaikka kaatais hajuvettä/partavettä päälleen tai lutkuttais pastillia. Iho, hiukset, vaatteet, sormet haisee. Ja ällöä on se aski laukussa tai taskussa. Aina kassalla ällöten katson jos joku lootia siinä tilailee.

Miks ihmeessä joku haluu olla niin ällö ja haista pahalle, tuhota keuhkona ja vielä maksaa siitä?

Tupakan myynti pitää lopettaa tai hinta niin korkeeks ja verot pilviin, et saadaan rahat valtion hyväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä poltan. Olen 57 v ja polttanut teineistä asti. Poltan kotona pihalla, töissä tupakkapaikalla ja muuallakin, kun on sopiva paikka.

Akateeminen nainen, töissä myyn, koodaan ja markkinoin, erittäin hyvät käytöstavat, älykäs, ystävällinen, rakastettu.

Haiset silti ällöttävälle, näytät naurettavalta syöpäkäärylettä imiessäsi, tuhlaat rahasi saastuttavaan turhaan tuotteeseen ja lyhennät elinikääsi.

Eli miten älykäs nyt sitten oletkaan..... * hih*.

Jokaisella on jokin huono tapa. Tupakointi on minun. Muuten olen varmaan aika lailla täydellinen 😘😉

Älykäs pyrkii pois niistä huonoista tavoista ja keksii jotain fiksumpaa tilalle.

Vierailija
104/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelyyn taipuvaisia, rauhattomia tyyppejä. Ainoa yhdistävä tekijä.

Vierailija
105/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on yksi snagari ja ällöttää kun sen pihalla on usein omistajarouva itse ja/tai hänen miehensä (joka välillä seisoo myöskin tiskin takana) tupakalla. Ihan ovensuussa mistä asiakkaat kulkevat!

Vierailija
106/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin poltan. Ikä 75. Ent hammaslääkäri.

Sen vielä ymmärtää, että ikäloput imevät tupakkaansa, kun eivät ole aikoinaan muuta sivistystä saaneet ja sen jälkeen sivistys ei ole tarttunut. 

Olen arvostettu ja sivistynyt kirurgi! Olen poltellut noin 20v. Tätä kirjoittaessani West käryää suupielessä!

Vierailija
107/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne kauppojen ja kauppakeskusten ovien vieressä imuttavat ja myrkyttävät on kauheita. Mikseivät voi mennä jonnekin kauas pois? Sitte hönkivät ja säntäävät sisään hajuineen. Sama juttu bussiasemilla. Kauhee lemu leviää bussiin. Eikä ne tyypit välitä mitää. Edesvastuutonta.

Vierailija
108/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan polttanut, mutta olen varmaan ainoita jotka pitävät tupakan savun hajusta. Siis tuoreesta hajusta.

Vierailija
109/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat syödä ne natsansa. Epäsiistiä kun lojuvat maassa. Yök.

Vierailija
110/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoijan hajuaisti on pysyvästi heikentynyt. Salatupakalla käynyt henkilö ei itse tajua, että tupakoimaton haistaa hänet välittömästi. Pinttynyt tunkkainen tupakanhaju vaatteissa, hiuksissa ja sormissa jää myös häneltä huomaamatta puhumattakaan jokaisen uloshengityksen pöläyttämää pahanhajuista hengitystä. Jotkut koettavat peittää sitä pastilleilla. Yleensä turhaan, koska pastillien voimakkaisiin aromeihin sitoutuessaan suun haisut vain leviävät laajemmalle ja korostuvat pastillin raikkaan tuoksun seurassa. 

Kellä haisee kellä ei.Olin 10 vuotta yhdessä työpaikassa eikä kukaan tiennyt heistä että vedin tupakkia eikä tiedä vieläkään.Minun hajuaistini ei ole heikentynyt yhtään joten älä kirjoita asioista mistä et mitään tiedä.

Eihän tupakoitsija itse huomaa haju- ja makuaistinsa heikkenemistä. Kerrostalon rappukäytävässä huomaa helposti että joku tupakoitsija on liikkunut vähän aikaa sitten sisätiloissa vaikka hän olisi polttanut kaukana rakennuksen ovensuusta. Samalla tavalla sitä havaitsee senkin että samassa tilassa on liikkunut vähän aikaa sitten joku runsaasti parfyymeja käyttävä nainen.

Eräs hyvä opiskelukaverini lopetti tupakoinnin ja sen myötä hän kertoi minulle miten hänen maku- ja hajuaistinsa olivat herkistyneet. Jotkuthan suorastaan pelkäävät lopettaa tupakointia kun heille alkaa ruoka maistua entistä paremmin ja he saattaisivat hiukan lihota sitä kautta.

Vierailija
111/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä poltan. Olen 57 v ja polttanut teineistä asti. Poltan kotona pihalla, töissä tupakkapaikalla ja muuallakin, kun on sopiva paikka.

Akateeminen nainen, töissä myyn, koodaan ja markkinoin, erittäin hyvät käytöstavat, älykäs, ystävällinen, rakastettu.

Haiset silti ällöttävälle, näytät naurettavalta syöpäkäärylettä imiessäsi, tuhlaat rahasi saastuttavaan turhaan tuotteeseen ja lyhennät elinikääsi.

Jokaisella on jokin huono tapa. Tupakointi on minun. Muuten olen varmaan aika lailla täydellinen 😘😉

Älykäs pyrkii pois niistä huonoista tavoista ja keksii jotain fiksumpaa tilalle.

Jo historian saatossa monet nerot ja älyköt polttivat tupakkaa!

Vierailija
112/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä o henkostakaan vetäny. Enkä vedä. Niin vastenmielistä ja rumaa touhua.

Vierailija
113/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin ennen aviomiestäni tupakoivan miehen kanssa. Tupakka on niin iso erottava asia, ettei sitä edes ymmärrä ennen omaa kokemusta. Mies ei voinut lähteä mihinkään ilman tupakkaa. Aina, kun oltiin johonkin lähdössä, tupakoitten olemassaolo tai hankinta piti järjestää. Hän ei kestänyt yhteistä ravintolailtaa ilman tupakkaa ja halusi sitten, että minun pitää lähteä ulos palelemaan hänen kanssaan. Jos en lähtenyt, hän suuttui. Tupakkaan kului reilut 300 euroa kuukaudessa rahaa eikä miehellä siksi ollut ikinä rahaa esim. leffalippuihin, joten minä ostin ne. Ilman tupakkaa hän oli ärtyisä ja hermostunut ja se piti ottaa huomioon matkoille lähtiessä. Tupakka tuli ensimmäisenä ja viimeisenä päiväohjelmassa. Hampaita hän ei hoitanut kuin vasta tutustuttuaan minuun. Aluksi se ei ollut ongelma, mutta se alkoi kalvaa pikkuhiljaa, kun hänen hengityksensä haisi jatkuvasti tupakalta ja hampaat keltaisilta. 

Suhde, jossa kolmas osapuoli on tupakka, ei voi kestää. Tupakka ja siihen kuluva aika ja raha ovat niin hallitsevassa asemassa, ettei minulla ollut halua elää siinä kolmiodraamassa. 

Vierailija
114/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo historian saatossa monet nerot ja älyköt polttivat tupakkaa!

Ja kuolivat tupakan aiheuttamiin tauteihin, kuten yllä todettiin Einsteinista, Feynmanista & co. 

Vierailija
115/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sellaiset tietysti, jotka ovat joskus jostakin syystä aloittaneet tupakoinnin, eivätkä ole sen jälkeen kyenneet millään lopettamaan tupakointia. Liian vahva riippuvuus.

On toki tietysti saatettu joskus onnistua lopettamaan tupakointi lyhyeksi aikaa, mutta pian on olleet taas semmoiset olot, että sitä on ollut aivan pakko ottaa taas savuke huuleen. Siitäkin on niin monta erilaista tarinaa, että millainen suhde kenelläkin siihen tupakkaan on.

Itse en ole koskaan tupakoinut. Joskus vuonna 83 kaveri tarjosi metsäpolulla tupakkaa, ja minä poika tietysti kokeilin. Semmoinen 12-vuotias pojankloppi olin silloin. Oli niin hirveän makuinen ja laittoi yskimään niin perkeleesti, että siihen sai jäädä. Lisäksi siitä imaisusta jäi suuhun viipymään joksikin aikaa todella paha maku. Tuli kerran kokeiltua ja todettua helvetin huonoksi, joten ei ole sen jälkeen tarvinut tupakoida.

Täsmälleen sama homma olisi saanut käydä alkoholin kanssa, eli kun elämänsä ensimmäisen huikan pullon suusta otti, niin olisi todennut sen niin pahaksi, että alkoholin ottaminen olisi jäänyt ensimmäiseen ja samalla viimeiseen huikkaan. Se, miten alkoholin kanssa kävi, onkin sitten ihan oma tarinansa. Ei herkimmille.

Vierailija
116/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin poltan. Ikä 75. Ent hammaslääkäri.

Sen vielä ymmärtää, että ikäloput imevät tupakkaansa, kun eivät ole aikoinaan muuta sivistystä saaneet ja sen jälkeen sivistys ei ole tarttunut. 

Olen arvostettu ja sivistynyt kirurgi! Olen poltellut noin 20v. Tätä kirjoittaessani West käryää suupielessä!

Enpä J.. arvannut sinunkin palstailevan.

Vierailija
117/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota. Stumpeille on olemassa kätevä käteen ja taskuun sopiva Taskutuhkis.

Ei haittaa vaikka roskista ei osuisi kohdalle, stumppia ei tarvitse nakata maahan.

Kokemus itsellä ollut hyvä. Ei päästä hajuja läpi, mahtuu pieneen tilaan.Ennen tuota jouduin säilömään muovipussissa tai kesäisin vanhassa pilttipurkissa pidempiä matkoja stumppeja , kun en halunnut maahan/luontoon viskoa.

Esimerkiksi R-kioskilta saa, linkki alla. Saa myös muualtakin, niitä on eri värisiä, tekstillä tai ilman.

https://www.pidasaaristosiistina.fi/viestinta/uutisia/pida_saaristo_sii…

Vierailija
118/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa pirullani pitkästä aikaa ottaa piipun esiin ja polttaa  vielä sisällä, koska se selvästi provosoi 160cm/120kg av-mammaa, jonka voimaannuttavat makkarat ei suinkaan aiheuta yhteiskunnalle mitään lisäkuluja:)

Vierailija
119/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ihan normi ihminen olen

Vierailija
120/272 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tyypit jotka kovasanaisesti arvostelevat tupakoitsijoita, heillä taitaa itsellään olla jonkunlainen ongelma itsensä kanssa joka nyt vaan pitää purkaa tupakoitsijoihin.

Tulenko minä sinulta bussipysäkillä kysymään kun haiset kahville, ettei nyt vaan olisi kahviriippuvuus ja pitäisiköhän tämän asian johdosta mennä ihan psykiatrin juttusille. Taidat vielä mässäillä pullaakin kun on tuota keskivartalo-obesiteettia.