Onko täällä yhtään ihmistä, jonka ulkonäköä ei kukaan ole koskaan kommentoinut negatiivisesti?
Tuntuu olevan niin yleistä toisen kehon haukkuminen. Itsekin olen saanut kuulla vaikka mitä.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Lapsena ja teininä on kyllä kommentoitu, aikuisella iällä ei koskaan. Ei vaikka olen ollut lihavakin jostain 35 v. iästä alkaen. En kai pyöri sellaisissa paikoissa tai seurassa, jossa ulkonäön kommentointi on tapana.
Eli on kommentoitu.
Ap
Aikuisena ei kyllä kukaan mitään negatiivista ole sanonut. Lapsena ja teininä kyllä.
Ei ole negatiivisesti kommentoitu ikinä, ei lapsena eikä teininäkään, vaikka siis esim. akne vaivannut (ja vaivaa edelleen) ja omisti/an rillit.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole negatiivisesti kommentoitu ikinä, ei lapsena eikä teininäkään, vaikka siis esim. akne vaivannut (ja vaivaa edelleen) ja omisti/an rillit.
Oletko nainen?
Minun ulkonäköäni ei ole koskaan kommentoitu negatiivisesti. Olen 50+ nainen. Positiivista palautetta olen saanut runsaasti.
Minulle sanoi kerran yksi homomies, että sulla on tuollaiset mulkosilmät. Ja jatkoi että just tuollaisista miehet tykkää... Niin että oliko tuo nyt sitten huono vai mitä, en tiedä.
Exä sanoi lapsen jälkeen että olen rubensmainen, kai tuo oli negatiivinen kommentti, en tiedä sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Minun ulkonäköäni ei ole koskaan kommentoitu negatiivisesti. Olen 50+ nainen. Positiivista palautetta olen saanut runsaasti.
"Oletpa laiha" voi olla myös negatiivista kommentointia.
En ole ikinä kuullut ulkonäköäni arvosteltavan negatiivisesti (enkä kyllä positiivisestikaan). Nainen 40+.
Tätä kysyttiin muutama päivä sitten, miksi taas?
Ei ole minun ulkonäköä koskaan negatiivisesti kommentoitu, kauniiksi on monesti kehuttu, kun ikää on tullut, ikäistäni nuoremman näköiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen?
Olen, kuinka niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko nainen?
Olen, kuinka niin?
Kysyin siksi, että naisten ulkonäköä arvostellaan yleensä paljon enemmän. Olet harvinainen tapaus. Sitä emme toki tiedä, onko ulkonäköäsi haukuttu selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletpa laiha" voi olla myös negatiivista kommentointia.
Totta, kehukin voi olla kiero, mutta en muista tuollaisiakaan. Toisaalta voi olla, että olen jotain unohtanut, koska luonteeltani sellainen, että ohitan sanomiset ja "tonterias"- ihmiset enkä muutenkaan ole kärsinyt ulkonäön suhteen isommista traumoista.
Lapsena ja teininä on kyllä kommentoitu, aikuisella iällä ei koskaan. Ei vaikka olen ollut lihavakin jostain 35 v. iästä alkaen. En kai pyöri sellaisissa paikoissa tai seurassa, jossa ulkonäön kommentointi on tapana.