Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elintaso laskee kaikilla pakotteiden vuoksi

Vierailija
09.04.2022 |

Elinkeinoministeri Lintilän mukaan Venäjän vastaiset pakotteet nostavat hintoja kaikilla. sähkö kallistuu, lämmitys, ruoka. Nämä vaikuttavat eniten omakotitalouksiin haja-asutusalueella, koska bensa on jo huippuhinnoissa. Kannattaa varautua, että tämä tilanne tulee jatkumaan vuosikymmeniä. Lihavat päivät ovat ohi.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mats Rönnback twitter

·

19. maalisk.

Totalitaarisille johtajille on tyypillistä vaatia kansalta uhrauksia suuren yhteisen hyvän vuoksi. Usein uhrausten tarve on johtajien itse aiheuttama.

Valtio­varain­ministeri Saarikko: jokaisen on varauduttava tinkimään elin­tasostaan:

Mutta siis mä en ymmärrä sitä miksi kansa haluaa näitä boikotteja ja pakotteita. Meiltä loppuu ruoka, lämpö, sähkö ja tavarat kohta. Sitten onkin tuhannen lama päällä ja kaikki konkurssissa, pankit lunastaa kämpät ja yritykset pilkkahintaan ja eletään pahimpia pulavuosia ja kärsitään nälästä.

Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ja siis Suomessa ei ole näitä rikkaita, jotka näissä bileissä rikastuu, kuin ihan kourallinen. Sinä et kuulu niihin!

En, mutta hyvin toimeentuleviin. Ja palkka tulee pienestä rikkaasta "hiekkamaasta" jossa sheikit hieroo käsiään kun öljyn hinta nousee. Työpaikan vaihtokin firman kotimaahan on yhden sähköpostin päässä...

Vierailija
42/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitto että Boomeri-sukupolvi sai nautiskella. Oli töitä suoraan kansakoulusta, jos ei kiinnostanu opiskella. Eläkeikään saakka. Työkavereita ja säännölliset työajat. Halpaa maata ja taloja. Pilaamaton maapallo. Itellä elämän ripuli valuu sormien välistä. Välillä jää muutama sulamaton kikkare kouraan. Niillä on selvittävä.

Kateus on kavala tauti; kateuteen ei sitäpaitsi ole mitään syytäkään.

Itse sinä elämääsi ohjaat, suuntaan jos toiseen; olisiko nyt ryhdistäytymisen paikka!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jengi ei vieläkään ymmärrä, että rahanarvo laskee, kun nämä on luoneet sitä taikaseinästä biljoonia.

"Ei se näy tavalliselle kuluttajalle mitä keskuspankit tekee!."

Ym. vastaavia kommentteja ollut jo vuosia, kun yrittänyt herättää keskutelua.

Nyt se kakka valuu alas

Hehehe. Tuo onkin tosi hieno vaihtoehtoinen määritelmä sille mitä tarkoittaa "trickle down economics". Kun huipulla ongelmat korjataan siten että ne vain lakaistaan maton alle, eli kun huipulla kakkaongelmat vain tungetaan jonnekin piiloon, niin siellä huipulla meillä onkin sitten oikea jättimäinen ongelmasäilö, kakkasäiliö. Ja ennemmin tai myöhemmin se säiliö ei enää kestä ja ne kakat tulee alapuolella olevien niskaan.

Me "tavalliset kuluttajat" ollaan oltu tyytyväisiä kun me ollaan voitu jatkaa elämää huolettomaan tapaan kun johtajat on vain säilönyt ongelmia piiloon, siirtänyt niitä tulevaisuuteen. Me valittiin meille johtajia pettämään meitä, joten me petettiin itseämme, oltiin tyytyväisiä niin kauan kuin johtajat pitivät meidät pimeässä, pitivät meidät autuaan tietämättöminä katastrofeista jotka meitä odottivat. Voidaan syyttää itseämme kun päällemme tulee oikea kakkavyöry. Myöhäistä korjata enää mitään. Voi vain paeta.

Eli ehkei tuo sittenkään ole "tricke down economics" koska ei se kakka sieltä huipulta kansan päälle pieninä määrinä noru tai pisaroi. Tuo on "crash down economics", se valtava kakkavuori putoaa meidän niskaan kerralla, tulee kakkavyöry joka vie heikoimmat mennessään.

PS. Trickle down economics on fiksujen rikkaiden keino rikastua lisää.

Crash down economics on talousrakenteista tietämättömien oppimishaluttomien sivistymättömien piittaamattomien omaa-napaa-tuijottavien laiskojen mukavuudenhaluisten keskiluokkaisten keino pettää itseään, tuottaa itselleen ongelmia, syöstä itsensä köyhyyteen.

"Tehdään samaan tapaan kuin aina ennenkin, ainahan tämä on toiminut, toimii jatkossakin". Paitsi ettei tuo itsepetospolitiikka ole koskaan toiminut, ei koskaan, ei hetkeäkään.

Ehkä tuon nimen ei pitäisi olla "crash", koska se kakka tulee ylhäältä alas vyörynä. Maanvyöry on landslide. Ehkä sitten kakkavyöry on shitslide. Joten: shitslide economics.

Vierailija
44/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hitto että Boomeri-sukupolvi sai nautiskella. Oli töitä suoraan kansakoulusta, jos ei kiinnostanu opiskella. Eläkeikään saakka. Työkavereita ja säännölliset työajat. Halpaa maata ja taloja. Pilaamaton maapallo. Itellä elämän ripuli valuu sormien välistä. Välillä jää muutama sulamaton kikkare kouraan. Niillä on selvittävä.

Kateus on kavala tauti; kateuteen ei sitäpaitsi ole mitään syytäkään.

Itse sinä elämääsi ohjaat, suuntaan jos toiseen; olisiko nyt ryhdistäytymisen paikka!?

Kuulostat niiltä jotka kuuluu suureen ikäluokkaan ja saivat talot ja mökit käytännössä ilmaiseksi, työttömyydestä ei tarvinnut kärsiä. Nyt et osaa kuvitella minkälaista on nuoremmalla sukupolvella, kun talovelka vaan kasvaa ja töitä ei meinaa löytyä kuin pätkissä.

Vierailija
45/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku murehtii rahaa niin hänellä ei ole todellisia ongelmia.

Vierailija
46/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä kaikkea tässä on takana, mutta nähdäkseni länsi toimii nyt nimenomaan sillä tavalla, jolla pitkitetään sotaa. Jos sota halutaan lopettaa Venäjän häviöön ja vetäytymiseen omien rajojensa sisälle, niin silloin pitää lähettää lännestä joukkoja sinne sotimaan. Toki siinä olisi sitten ydinsodan riski.

Ai miksi? Koska NWO.

Laitan tämän sinulle erikseen koska et näköjään sinäkään osaa lukea muita kuin itsellesi osoitettuja viestejä:

WEF:n Agenda2030 loppuvaiheet:

Vaihe 5: Luo kaaos ja sotatila (marraskuu 2021 – maaliskuu 2022)

Hyödynnä tavara- ja ruokapulaa

Aiheuta reaalitalouden lamaantuminen ja tehtaiden sekä myymälöiden sulkeutuminen

Anna työttömyyden räjähtää

Levitä kolmas annos rokotetta (tehosteet)

Ryhdy vanhusten murhaan

Asetetaan pakollinen rokotus kaikille

Vahvista myyttiä varianteista, rokotteen tehokkuudesta ja laumaimmuniteetista

Demonisoi rokottamattomat ja pidä heitä vastuussa kuolleista

Pidätä oppositiojohtajat

Aseta digitaalinen henkilöllisyys kaikille (QR-koodi): syntymätodistus, henkilötodistus, passi, ajokortti, sairausvakuutuskortti…

Aseta voimaan sotatila voittaaksesi opposition.

Tulos: digitaalisen ohjauksen toinen vaihe. Vastustajien vangitseminen tai poistaminen.

Vaihe 6: Nollaa velat ja dematerialisoi raha (maaliskuu 2022–syyskuu 2022)

Käynnistä talouden, rahoituksen ja osakemarkkinoiden romahdus ja pankkien konkurssit

Pelasta pankkien tappiot asiakkaiden tileiltä

Aktivoi ”Suuri nollaus” (The Great Reset)

Dematerialisoi rahat

Peruuta velat ja lainat

Aseta digitaalinen portfolio (Digitaalinen lompakko)

Ottaa haltuun kiinteistöt ja maat

Kiellä kaikki maailmanlaajuiset lääkkeet

Vahvista velvollisuus rokotuksiin puolivuosittain tai vuosittain

Määrää ruoan säännöstely ja ruokavalio Codex Alimentariuksen perusteella

Laajenna toimenpiteitä elpyviin maihin.

Tulos: digitaalisen hallinnan kolmas vaihe – N.O.M. koko planeetalle (Novus Ordo Mass, käännettynä se tarkoittaa Uutta Maailmanjärjestystä, New World Order – NWO).

Alkuosat voi lukea täältä:

https://urly.fi/2zbi

Aloitettiin siis koronaplandemialla. Ihmisiä hallitaan pelolla, jolloin heidät saadaan suostumaan kaikkeen tyranniaan johon he eivät muuten ikimaailmassa suostuisi!

Minkälaista on elää elokuvassa?

Vierailija
47/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo ongelma voida korjata tasan samoin kuin kaikki muutkin ongelmat: tehdään väkivaltaa? Pitää vain löytää joku uhri jolle sitä väkivaltaa voi tehdä, ihan kuka vain puolustuskyvytön ihminen. Niin helppoa se on. Ongelmista on turha valittaa - ne voi myös korjata.

Vierailija
48/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin se, kuin kaalia ja vodkaa.

Vierailija
49/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis. Minulla laskee ehkä hieman elintaso, mutta Ukrainassa raiskataan ja tapetaan lapsia, aikuisia ja telotetaan ihmisiä. Se on saatava loppumaan ja jos se tarkoittaa muutaman vuoden sinnittelyä niin minä olen valmis.

Sitä tekee Azov-n.atsit. Venäläiset etenivät hitaasti koska eivät halua siviiliuhreja. Butsa on azovin tekosia jossa mukana MI6-joukkoja briteistä, siksi eivät halua tutkintaa siitä.

Ei pidä paikkaansa. Yllä olevan väitteen esittäjä on luultavasti Venäjän palveluksessa oleva propagandisti.

955 Satelliittikuvista nähdään että ruumiit ilmestyi kaduille ja joukkohaudat puistoihin silloin kun Venäjän joukot piti aluetta hallussaan.

Vierailija
50/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis. Minulla laskee ehkä hieman elintaso, mutta Ukrainassa raiskataan ja tapetaan lapsia, aikuisia ja telotetaan ihmisiä. Se on saatava loppumaan ja jos se tarkoittaa muutaman vuoden sinnittelyä niin minä olen valmis.

Sitä tekee Azov-n.atsit. Venäläiset etenivät hitaasti koska eivät halua siviiliuhreja. Butsa on azovin tekosia jossa mukana MI6-joukkoja briteistä, siksi eivät halua tutkintaa siitä.

Toki, ja söivät elävältä pikkulapsetkin vielä.

Oikeasto igor, jos tuollainen menee itämaassa läpi, täällä ei aiheuta muuta kuin väsyneen kyllästynyttä "kyllä ne jaksaa...".

Karjalaisen itkuämmän hame voisi pukea teikäläisiä - itkuvirtenne pateettisuus on vähintäänkin samaa tasoa.

Vierailija
51/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän syytä. Kuitenkin se, että joudun maksamaan hieman suurempaa hintaa kaikesta, on vähäistä verrattuna siihen, millaista hintaa ukrainalaiset maksavat. Siihen kauhuun verrattuna minulla ei ole mitään valitettavaa. Minulle on tärkeintä, että Venäjä on kaiken tämän jälkeen pelkkä taloudellisesti läpikotaisin perattu raato.

Vierailija
52/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasto igor, jos tuollainen menee itämaassa läpi, täällä ei aiheuta muuta kuin väsyneen kyllästynyttä "kyllä ne jaksaa...".

Karjalaisen itkuämmän hame voisi pukea teikäläisiä - itkuvirtenne pateettisuus on vähintäänkin samaa tasoa.

Oikeinko söivät pikkulapset elävältä! Siis kuinka aivoton täytyy olla että uskoo tuon!

Ensimmäisen viikonlopun aikana eteneminen hidastui, koska nazzzzit käyttivät ihmiskilpiä, eikä venäläiset halunneet ja halua ampua siviilejä. Mariupolin sairaala ja teatteri oli sotilaiden käytössä kun Venäjä niitä pommitti, ja sairaalasta oli etukäteen ilmoitettu mm. YK:lle. Länsi valehtelee minkä ehtii!

Vierailija
53/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Yllä olevan väitteen esittäjä on luultavasti Venäjän palveluksessa oleva propagandisti.

955 Satelliittikuvista nähdään että ruumiit ilmestyi kaduille ja joukkohaudat puistoihin silloin kun Venäjän joukot piti aluetta hallussaan.

Satelliittikuvat on väärennetty niinkuin naton kuvat Irakin ydinaseista.

Kun venäläiset oli lähtenyt, Kiovan pormestari kertoi että kaikki on kunnossa. Katuvarsien liikkuvat "ruumiit" ilmestyivät vasta tämän jälkeen. Olivat vielä kuiviakin vaikka maa oli märkä, selvä lavastus.

Miksi Kiovan pormestari kommentoi Butshan tapahtumia?

Ai niin, Butshan pormestari oli sitonut kätensä selän taakse ja ampunut itseään takaraivoon. Omituinen tapa tehdä itsari.

Vierailija
54/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeinko söivät pikkulapset elävältä! Siis kuinka aivoton täytyy olla että uskoo tuon!

Ensimmäisen viikonlopun aikana eteneminen hidastui, koska nazzzzit käyttivät ihmiskilpiä, eikä venäläiset halunneet ja halua ampua siviilejä. Mariupolin sairaala ja teatteri oli sotilaiden käytössä kun Venäjä niitä pommitti, ja sairaalasta oli etukäteen ilmoitettu mm. YK:lle. Länsi valehtelee minkä ehtii!

Moskova ehti ilmoittaa onnistuneesta ohjusiskusta Kramatorskiin, vaan kun selvisi, että sekin kohdistui siviileihin, niin ohjukset olikin lähettäneet Ukrainan natsinarkomaanit.

Vierailija
55/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainan sodan aiheuttama hintojen nousu voi ajaa suomalaisia nälänhätään

Osa ihmisistä voi nähdä Suomessa nälkää, kun ruoka kallistuu, sanoo tutkija: "Se on raju seuraus"

https://yle.fi/uutiset/3-12393251

Ruoka-avun piirissä näkyy jo nyt merkkejä uudenlaisista asiakasryhmistä. Suomessa on jopa 600 000–700 000 laskennallisesti pienituloista ihmistä. Siis sellaisia, joiden kotitaloudessa tulot ovat alle 60 prosenttia keskimääräisistä kotitalouden tuloista.

"Kun ruuan hinta nousee, vaikutukset osuvat rajuimmin juuri pienituloisiin. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen osallisuuden kokemuksen tutkimusryhmän vetäjä Anna-Maria Isola arvioi, että tilanteella voi olla varsin laajoja vaikutuksia.

– Tämä vaikuttaa paljon. Entistä useammat voivat joutua turvautumaan ruoka-apuun. Voi olla, että osa näkee väliaikaista nälkää, ja se on raju seuraus.

Isolan mukaan monilla pienituloisilla myös muut mahdollisuudet onnelliseen ja tasapainoiseen elämään voivat heikentyä ruuan hintojen nousun seurauksena.

Työssäkäyviä entistä enemmän avun tarpeessa

Vantaan seurakuntayhtymän mukaan erityisesti työssäkäyvien köyhyys näkyy nyt diakonia-avun tarpeessa.

Esimerkiksi ruoka-apua hakee paljon työssäkäyviä, joiden palkka ei riitä peruselämiseen. Taustalla voi olla lomautuksia, vähentyneitä työtunteja, lähipiirissä tapahtuneita irtisanomisia tai monia muita syitä.

Hintojen nousun taustalla useita syitä

Ruuan hinnan nousun taustalla on monia syitä. Hintojen nousu kiihtyi jo ennen Venäjän aloittamaa sotaa, ja sen myötä kehitys on vain jatkunut.

Pellervon taloustutkimus PTT arvioi, että ruuan hinta nousee tänä vuonna arviolta 11 prosenttia. Nousupaine kohdistuu kaikkiin elintarvikkeisiin, mutta vauhdissa on isoja eroja tuoteryhmittäin ja niiden sisällä.

Erityisesti hinnannousu tulee näkymään maito-, liha- ja viljatuotteiden lisäksi prosessoiduissa elintarvikkeissa.

Elinkeinoministeri Mika Lintilä (kesk.) arvioi maaliskuun puolivälissä Ylen Ykkösaamussa, että kotitalouksien ruokakulut voivat jopa kaksinkertaistua."

Vierailija
56/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iigor, hävisit jo. Ota kaalisoppaa ja vähän päälle vodkua, jos se lohduttaisi.

Vierailija
57/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, suomalaiset joutaakin syömään vähemmän

Ei laske elintaso kaikilla . Pienituloisilla laskee kuten aina, kun alkavat puhua me-hengestä .   Ja sokerista ja rasvasta saa halvimman energian, kuten venäällä ja ukrainassa ovatkin mummot niitä hamstranneet ja vanhasta muistista tietävät . Kansanterveys ? Toissijaista nälässä ja leipäjonoissa ?

Vierailija
58/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskotko itsekään tuohon bullshittiisi? Katso kuvia Butsasta, Mariupolista, Harkovasta. Miten paljon siellä on tuhottu rakennuksia, miten siviilejä makaa kaduilla ja kellareissa teurastettuina tuhansittain. Miten lähtiessään venäläiset ovat miinoittaneet kaikkea puutarhakalusteista perunasäkkeihin. Sellaista hävitystä ei mikään yksittäinen pataljoona saa aikaan. Sellainen on koko asevoimien sotastrategia. On aina ollut.

MIKSI lainaat ja levität Putinin trollin kommenttia?

Vierailija
59/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin sulle eilen vähän tavanomaiset terveiset.

Lähetän sulle nyt rakkaat terveiseni.

Vierailija
60/86 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse köyhänä työeläkeläisenä haluaisin tietää koskeeko mahdolliset kompensaatiot hintojen nousuista pienituloisille myös meitä vai vaan ainoastaan valtion tulonsiirroilla eläviä kuten kävi koronatukien suhteen.

Takuueläkettä kai koskisi. Takuueläke ei kyllä enää ole merkittävästi pienempi kuin esim oma työeläkkeeni. Vappusataset jäi saamatta, nyt myös varmaan taas meidät unohdetaan toki indeksikorotukset kai tulee vaikka onhan ne joskus jäädytettykin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän