Elintaso laskee kaikilla pakotteiden vuoksi
Elinkeinoministeri Lintilän mukaan Venäjän vastaiset pakotteet nostavat hintoja kaikilla. sähkö kallistuu, lämmitys, ruoka. Nämä vaikuttavat eniten omakotitalouksiin haja-asutusalueella, koska bensa on jo huippuhinnoissa. Kannattaa varautua, että tämä tilanne tulee jatkumaan vuosikymmeniä. Lihavat päivät ovat ohi.
Kommentit (86)
Hyvä, suomalaiset joutaakin syömään vähemmän
En koskaan oikein päässyt niitä hyviä aikoja elämäänkään. Sen sijaan lama on koettu, työttömyys on koettu, sairauksia on koettu, Koronan aiheuttamia tulonmenetyksiä on koettu. Nyt sitten sota tähän päälle.
Jengi ei vieläkään ymmärrä, että rahanarvo laskee, kun nämä on luoneet sitä taikaseinästä biljoonia.
"Ei se näy tavalliselle kuluttajalle mitä keskuspankit tekee!."
Ym. vastaavia kommentteja ollut jo vuosia, kun yrittänyt herättää keskutelua.
Nyt se kakka valuu alas
No niin laskeekin, se nyt on ollut selvää, mutta kyllähän sotimisestakin elintaso laskee.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan oikein päässyt niitä hyviä aikoja elämäänkään. Sen sijaan lama on koettu, työttömyys on koettu, sairauksia on koettu, Koronan aiheuttamia tulonmenetyksiä on koettu. Nyt sitten sota tähän päälle.
En minäkään ole päässyt mukaan mihinkään hyvinvointiin. Siksi kiristely sujuu ihan luonnostaan kun sitä on tehnyt iän kaiken.
Sellainen pieni toive, että kun minä pienituloinen täällä nyt kiristelen ja vähennän kaikkea niin voisiko kokoomus ja keskusta olla vastavuoroisesti kahmimatta kaikkea säästynyttä itselleen ja omille suhteilleen? Kun on tähänkin asti jo lamasta lähtien kiristelty ja mitään hyvää ei pienituloiselle ja köyhälle seuraa ikinä. Pelkkää keppiä vuosikymmenestä toiseen, mutta rikkaita vain lahjotaan sen kun keritään. Niin jos kerrankin olisitte ryöväämättä taskuihinne sitä pientä minkä minä säästän. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pieni toive, että kun minä pienituloinen täällä nyt kiristelen ja vähennän kaikkea niin voisiko kokoomus ja keskusta olla vastavuoroisesti kahmimatta kaikkea säästynyttä itselleen ja omille suhteilleen? Kun on tähänkin asti jo lamasta lähtien kiristelty ja mitään hyvää ei pienituloiselle ja köyhälle seuraa ikinä. Pelkkää keppiä vuosikymmenestä toiseen, mutta rikkaita vain lahjotaan sen kun keritään. Niin jos kerrankin olisitte ryöväämättä taskuihinne sitä pientä minkä minä säästän. Kiitos.
No ketä nyt sitten lahjotaan? Olisiko laittaa esimerkkejä vai tuleeko tämä ihan mutulla nyt?
Opitaanpahan olemaan ja meillä läskeillä on varaakin syödä vähemmän.
Hitto että Boomeri-sukupolvi sai nautiskella. Oli töitä suoraan kansakoulusta, jos ei kiinnostanu opiskella. Eläkeikään saakka. Työkavereita ja säännölliset työajat. Halpaa maata ja taloja. Pilaamaton maapallo. Itellä elämän ripuli valuu sormien välistä. Välillä jää muutama sulamaton kikkare kouraan. Niillä on selvittävä.
Vierailija kirjoitti:
Amen!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, suomalaiset joutaakin syömään vähemmän
Epäterveellinen ruoka maksaa vähemmän ja köyhyys itse asiassa lihottaa, googleta vaikka jenkkilän tilanne tai katso kaupassa hintoja: lohisiivu vs. valmispitsa.
Ihan sama! Ei haittaa että vähän kirpaisee, pääasia on että Venäjää sattuu pahemmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis. Minulla laskee ehkä hieman elintaso, mutta Ukrainassa raiskataan ja tapetaan lapsia, aikuisia ja telotetaan ihmisiä. Se on saatava loppumaan ja jos se tarkoittaa muutaman vuoden sinnittelyä niin minä olen valmis.
Lampaat nielee purematta kaiken valtamedian levittämän valepropagandan. Ensin koronaplandemiasta, ja nyt sodasta. Molemmat lähtöisin WEF:stä ja molemmilla sama tavoite: NWO. Putinista tehdään pahis ja syntipukki lännen itsensä luomalle lamalle ja Great resetin aiheuttamalle köyhyydelle, jotta kansa hyväksyisi kurjuuden ja köyhyyden, "kyllä me kestetään nälkää ja kylmyyttä kunhan saadaan Pahis-Putinille kostettua".
Ammutaan omaan jalkaan sarjatulta. Saksan ja USAn sentään kansat sentään alkaa heräilemään ja vastustamaan pakotteita. Kehote laskea huonelämpötila 15 asteeseen ja laittaa villapaita päälle ei saanut kannatusta Saksassa.
Tuo on inhimillistä, ettei haluta epämukavuutta, mutta pitäisi miettiä mikä hinta tulee sille, että annetaan tämän järjettömän sodan jatkua. Mikä mahtaa olla lämpötila huoneistossa, josta pommi on hajottanut ikkunat ja seinässäkin on ammottava aukko?
Eurooppa on kyllä tullut yllätetyksi housut kintuissa ja nyt ei haluta myöntää, että Venäjä on saanut palleista puristusotteen, saati että tehtäisiin jyrkkä korjausliike, maksoi mitä maksoi.
Vierailija kirjoitti:
Vain aivopesty kiltti lammas kiittelee kun joutuu kurjuuteen ja köyhyyteen totellessaan tyranneja.
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis. Minulla laskee ehkä hieman elintaso, mutta Ukrainassa raiskataan ja tapetaan lapsia, aikuisia ja telotetaan ihmisiä. Se on saatava loppumaan ja jos se tarkoittaa muutaman vuoden sinnittelyä niin minä olen valmis.
Juuri näin.
Rssät on pysäytettävä nyt tai elintasoa NeuvostoSuomessa laskee vielä enemmän
Otsikon pitäisi kuulua: "Kädestä suuhun elävien elintaso laskee."
Monelta ihmiseltä jää joka kuukausi säästöön, joten me sitten säästämme vähemmän kuluttaaksemme entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama! Ei haittaa että vähän kirpaisee, pääasia on että Venäjää sattuu pahemmin!
Sama sinulle:
Lampaat nielee purematta kaiken valtamedian levittämän valepropagandan. Ensin koronaplandemiasta, ja nyt sodasta. Molemmat lähtöisin WEF:stä ja molemmilla sama tavoite: NWO. Putinista tehdään pahis ja syntipukki lännen itsensä luomalle lamalle ja Great resetin aiheuttamalle köyhyydelle, jotta kansa hyväksyisi kurjuuden ja köyhyyden, "kyllä me kestetään nälkää ja kylmyyttä kunhan saadaan Pahis-Putinille kostettua".
Ammutaan omaan jalkaan sarjatulta. Saksan ja USAn sentään kansat sentään alkaa heräilemään ja vastustamaan pakotteita. Kehote laskea huonelämpötila 15 asteeseen ja laittaa villapaita päälle ei saanut kannatusta Saksassa.
P.S. Venäjä ei kärsi pakotteista, IMF varoitti ruplan vahvistumisesta dollaria vastaan!
Ei Putille kosteta vaan haetaan oikeutta.
Haagin sotarikostuomioistuimessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain aivopesty kiltti lammas kiittelee kun joutuu kurjuuteen ja köyhyyteen totellessaan tyranneja.
Haikailet Venäjän tyrannian perään? masokisti?