Elintaso laskee kaikilla pakotteiden vuoksi
Elinkeinoministeri Lintilän mukaan Venäjän vastaiset pakotteet nostavat hintoja kaikilla. sähkö kallistuu, lämmitys, ruoka. Nämä vaikuttavat eniten omakotitalouksiin haja-asutusalueella, koska bensa on jo huippuhinnoissa. Kannattaa varautua, että tämä tilanne tulee jatkumaan vuosikymmeniä. Lihavat päivät ovat ohi.
Kommentit (86)
Elintaso laskee lähinnä keski-ja pienituloisilta työssäkäyviltä joilla on asuntolainaa. Hyvätuloisia ja rikkaita tämäkään ei hetkauta, ehkä vähemmän jää kulutukseen tai sijoituksiin mutta arkipäivässä sitä ei huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis. Minulla laskee ehkä hieman elintaso, mutta Ukrainassa raiskataan ja tapetaan lapsia, aikuisia ja telotetaan ihmisiä. Se on saatava loppumaan ja jos se tarkoittaa muutaman vuoden sinnittelyä niin minä olen valmis.
Lampaat nielee purematta kaiken valtamedian levittämän valepropagandan. Ensin koronaplandemiasta, ja nyt sodasta. Molemmat lähtöisin WEF:stä ja molemmilla sama tavoite: NWO. Putinista tehdään pahis ja syntipukki lännen itsensä luomalle lamalle ja Great resetin aiheuttamalle köyhyydelle, jotta kansa hyväksyisi kurjuuden ja köyhyyden, "kyllä me kestetään nälkää ja kylmyyttä kunhan saadaan Pahis-Putinille kostettua".
Ammutaan omaan jalkaan sarjatulta. Saksan ja USAn sentään kansat sentään alkaa heräilemään ja vastustamaan pakotteita. Kehote laskea huonelämpötila 15 asteeseen ja laittaa villapaita päälle ei saanut kannatusta Saksassa.
Tuo on inhimillistä, ettei haluta epämukavuutta, mutta pitäisi miettiä mikä hinta tulee sille, että annetaan tämän järjettömän sodan jatkua. Mikä mahtaa olla lämpötila huoneistossa, josta pommi on hajottanut ikkunat ja seinässäkin on ammottava aukko?
Eurooppa on kyllä tullut yllätetyksi housut kintuissa ja nyt ei haluta myöntää, että Venäjä on saanut palleista puristusotteen, saati että tehtäisiin jyrkkä korjausliike, maksoi mitä maksoi.
Sivusta täytyy sanoa, että näillä pakotteilla tuskin vaikutetaan mitenkään sodan loppumiseen, eli sikäli ne ovat täysin turhia. Toki voin olla tässä asiassa väärässä, mutta voin olla myös oikeassa.
Pienipalkkaisena yksineläjänä on vaikea keksiä enää, mistä sitä säästäisi. Paljon säästäneenä tiedän jo senkin, että kun yhdestä asiasta säästää, se kostautuu toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis. Minulla laskee ehkä hieman elintaso, mutta Ukrainassa raiskataan ja tapetaan lapsia, aikuisia ja telotetaan ihmisiä. Se on saatava loppumaan ja jos se tarkoittaa muutaman vuoden sinnittelyä niin minä olen valmis.
Juuri näin.
Rssät on pysäytettävä nyt tai elintasoa NeuvostoSuomessa laskee vielä enemmän
Jos venäläisiä ei pysäytetä nyt niin seuraavaksi sotivat itämerellä.
Kovin venäjä yrittää uhkailla.
Rupla on jo nyt vessapaperin luokassa, ja siellä pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lampaat nielee purematta kaiken valtamedian levittämän valepropagandan. Ensin koronaplandemiasta, ja nyt sodasta. Molemmat lähtöisin WEF:stä ja molemmilla sama tavoite: NWO. Putinista tehdään pahis ja syntipukki lännen itsensä luomalle lamalle ja Great resetin aiheuttamalle köyhyydelle, jotta kansa hyväksyisi kurjuuden ja köyhyyden, "kyllä me kestetään nälkää ja kylmyyttä kunhan saadaan Pahis-Putinille kostettua".
Ammutaan omaan jalkaan sarjatulta. Saksan ja USAn sentään kansat sentään alkaa heräilemään ja vastustamaan pakotteita. Kehote laskea huonelämpötila 15 asteeseen ja laittaa villapaita päälle ei saanut kannatusta Saksassa.
Tuo on inhimillistä, ettei haluta epämukavuutta, mutta pitäisi miettiä mikä hinta tulee sille, että annetaan tämän järjettömän sodan jatkua. Mikä mahtaa olla lämpötila huoneistossa, josta pommi on hajottanut ikkunat ja seinässäkin on ammottava aukko?
Eurooppa on kyllä tullut yllätetyksi housut kintuissa ja nyt ei haluta myöntää, että Venäjä on saanut palleista puristusotteen, saati että tehtäisiin jyrkkä korjausliike, maksoi mitä maksoi.
Tiesitkö, että Ukrainassa on ollut sisällissota 8 vuotta? Länsi ei puuttunut mitenkään. Länsi-Ukraina on rikkonut v. 2015 tehtyjä Minskin rauhansopimuksia jatkuvasti.
Länsi-Ukraina tappaa itä-ukrainalaisia, jotka haluavat itsenäistyä eivätkä halua lännen globojen armoille. Tämä sota saatiin lännen toimesta masinoitua niin että Venäjä tuli mukaan, Ukrainan tehtyä ilmaiskuja Venäjän puolelle 17.2.22, ja kun Donbass ja Luhanski olivat sitä ennen pyytäneet Venäjältä apua Länsi-Ukrainan terroriin.
Länsi toimitti Ukrainalle lisää aseita ja tarvikkeita, joilla sisällissota saatiin pahenemaan ja Venäjä mukaan, jotta saadaan syntipukki tulevalle kurjuudelle. Valtamedia lietsoo valtavaa venäjä-vihaa, jonka tarkoitus on saada ihmiset hyväksymään köyhyys ja kurjuus, jolla ei ole mitään tekemistä Venäjän kanssa, mutta näin halutaan kansan uskovan. Hyvin on uponnut sinuunkin.
Trolli-tehdas bongattu.
U:n sodan varjolla voidaan tänne tuottaa taloudellinen uusjako.
En tiedä, mitä kaikkea tässä on takana, mutta nähdäkseni länsi toimii nyt nimenomaan sillä tavalla, jolla pitkitetään sotaa. Jos sota halutaan lopettaa Venäjän häviöön ja vetäytymiseen omien rajojensa sisälle, niin silloin pitää lähettää lännestä joukkoja sinne sotimaan. Toki siinä olisi sitten ydinsodan riski.
Venäjä palasi 70-luvulle, kauppojen hyllyt tyhjinä länsituotteista.
Ja se on ihan oikein venäläisille.
Vierailija kirjoitti:
Venäläisillä on tästä myös enemmän kokemusta, joten voi olettaa, että he myös kestävät tämän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäläisillä on tästä myös enemmän kokemusta, joten voi olettaa, että he myös kestävät tämän paremmin.
Siellä on pulaa lännestä tuoduista tuotteista. Nyt jatkosa he ostavat ne Kiinasta vielä halvemmalla, joten win-win heille. Länsi ampuu omaan jalkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, suomalaiset joutaakin syömään vähemmän
Epäterveellinen ruoka maksaa vähemmän ja köyhyys itse asiassa lihottaa, googleta vaikka jenkkilän tilanne tai katso kaupassa hintoja: lohisiivu vs. valmispitsa.
Jos rahat on vähissä, miten tulee edes mieleen katsoa lohen TAI valmispitsan hintoja!? Ei kumpaakaan osteta jos haluat säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavalliselle venäläiselle se on kuitenkin tavoittamattomissa.
Joten ihan sama onko vai ei tavaraa hyllyillä kun ei niihin varaa.
Se valtaapitävä luokka joka kiukuttelee kun ei saa merkkilaukkuja huomaa kyllä luksuksen puuttumisen.
Aivan käsittämätäntä, että jonkun itäeuroopan p.maan takia joudutaan Suomessa kärsimään.
Mats Rönnback twitter
·
19. maalisk.
Totalitaarisille johtajille on tyypillistä vaatia kansalta uhrauksia suuren yhteisen hyvän vuoksi. Usein uhrausten tarve on johtajien itse aiheuttama.
Valtiovarainministeri Saarikko: jokaisen on varauduttava tinkimään elintasostaan:
Vierailija kirjoitti:
Mats Rönnback twitter
·
19. maalisk.
Totalitaarisille johtajille on tyypillistä vaatia kansalta uhrauksia suuren yhteisen hyvän vuoksi. Usein uhrausten tarve on johtajien itse aiheuttama.Valtiovarainministeri Saarikko: jokaisen on varauduttava tinkimään elintasostaan:
Mutta siis mä en ymmärrä sitä miksi kansa haluaa näitä boikotteja ja pakotteita. Meiltä loppuu ruoka, lämpö, sähkö ja tavarat kohta. Sitten onkin tuhannen lama päällä ja kaikki konkurssissa, pankit lunastaa kämpät ja yritykset pilkkahintaan ja eletään pahimpia pulavuosia ja kärsitään nälästä.
Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ja siis Suomessa ei ole näitä rikkaita, jotka näissä bileissä rikastuu, kuin ihan kourallinen. Sinä et kuulu niihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mats Rönnback twitter
·
19. maalisk.
Totalitaarisille johtajille on tyypillistä vaatia kansalta uhrauksia suuren yhteisen hyvän vuoksi. Usein uhrausten tarve on johtajien itse aiheuttama.Valtiovarainministeri Saarikko: jokaisen on varauduttava tinkimään elintasostaan:
Mutta siis mä en ymmärrä sitä miksi kansa haluaa näitä boikotteja ja pakotteita. Meiltä loppuu ruoka, lämpö, sähkö ja tavarat kohta. Sitten onkin tuhannen lama päällä ja kaikki konkurssissa, pankit lunastaa kämpät ja yritykset pilkkahintaan ja eletään pahimpia pulavuosia ja kärsitään nälästä.
Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ja siis Suomessa ei ole näitä rikkaita, jotka näissä bileissä rikastuu, kuin ihan kourallinen. Sinä et kuulu niihin!
Sehän on tarkoituskin. WEF:n Great Reset, jonka juuri kuvasit!
Vain idiootit hurraa ja kannattaa pakotteita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Rssät on pysäytettävä nyt tai elintasoa NeuvostoSuomessa laskee vielä enemmän
Jos venäläisiä ei pysäytetä nyt niin seuraavaksi sotivat itämerellä.
Kovin venäjä yrittää uhkailla.
Rupla on jo nyt vessapaperin luokassa, ja siellä pysyy.
Neuvostoaikana ei ollut vessapaperia. Nyt on. Setelipainossa tehtyä.
Pakotteet saisi jatkua maailman tappiin asti. Venäjän kanssa ei enää koskaan pidä olla missään tekemisissä. Vaikka sota loppuisi tällä sekunnilla, on jo tapahtunut niin paljon anteeksiantamatonta pahaa, että muu maailma saisi huolehtia siitä että Venäjä saa lopulta ansionsa mukaan, ja korkoineen!
Vierailija kirjoitti:
Jengi ei vieläkään ymmärrä, että rahanarvo laskee, kun nämä on luoneet sitä taikaseinästä biljoonia.
"Ei se näy tavalliselle kuluttajalle mitä keskuspankit tekee!."
Ym. vastaavia kommentteja ollut jo vuosia, kun yrittänyt herättää keskutelua.Nyt se kakka valuu alas
Hehehe. Tuo onkin tosi hieno vaihtoehtoinen määritelmä sille mitä tarkoittaa "trickle down economics". Kun huipulla ongelmat korjataan siten että ne vain lakaistaan maton alle, eli kun huipulla kakkaongelmat vain tungetaan jonnekin piiloon, niin siellä huipulla meillä onkin sitten oikea jättimäinen ongelmasäilö, kakkasäiliö. Ja ennemmin tai myöhemmin se säiliö ei enää kestä ja ne kakat tulee alapuolella olevien niskaan.
Me "tavalliset kuluttajat" ollaan oltu tyytyväisiä kun me ollaan voitu jatkaa elämää huolettomaan tapaan kun johtajat on vain säilönyt ongelmia piiloon, siirtänyt niitä tulevaisuuteen. Me valittiin meille johtajia pettämään meitä, joten me petettiin itseämme, oltiin tyytyväisiä niin kauan kuin johtajat pitivät meidät pimeässä, pitivät meidät autuaan tietämättöminä katastrofeista jotka meitä odottivat. Voidaan syyttää itseämme kun päällemme tulee oikea kakkavyöry. Myöhäistä korjata enää mitään. Voi vain paeta.
Eli ehkei tuo sittenkään ole "tricke down economics" koska ei se kakka sieltä huipulta kansan päälle pieninä määrinä noru tai pisaroi. Tuo on "crash down economics", se valtava kakkavuori putoaa meidän niskaan kerralla, tulee kakkavyöry joka vie heikoimmat mennessään.
Totta. Elintaso laskee meiltä kaikilta euroopassa ja hihitys kuuluu Atlantin takaa.
Roland Reagan sai Neuvostoliiton nurin Tähtiensota-fiktiolla kun heiltä loppui rahat ja nyt Venäjä laitetaan vasempaan nurkkaan. Olikohan tämä Ukrainan liittymis-hanke ihan harkittu hanke jälleen?