Haluttomuus parisuhteessa ja siitä riitely
Olen taas odotellut, että mieheni haluaisi seksiä tämän alkuvuoden. Olen yrittänyt vietellä ja järjestää kahdenkeskistä aikaa. Ilman tuloksia. Kun nyt uskalsin kysyä, että mistä tilanne johtuu, niin mieheni pakkasi kamppeensa, sulki puhelimensa ja lähti mökille. Todella suuttui.
Kommentit (146)
Tämä on jotenkin näin päin tosi hankalaa, kun kysymyksessä on haluton mies. Nainen olisi automaattisesti pihtaava eukko ja siitä voitaisiin puhua kabvereiden kanssa ääneen. Nyt tilanne on jotenkin toinen.
ap
Yritän vielä, mutta näytän olevan ainoa linjoilla kärsivä nainen.
Meillä oli samaa ja liitto ei sitten kestänytkään loppuun asti.
Et ole ainoa.
Meillä on seksiä ollut peräti kerran tänä vuonna, ja viime viikonloppuna yritin houkutella miestä puuhiin suihinotolla. Hän pyysi minua lopettamaan, ja kun halusin keskustella asiasta niin se meni hänen osaltaan huutamiseksi ja nimittelyksi.
Yleensä meillä on sentään ollut seksiä kerran kuussa hänen aloitteestaan. Nyt hän on kylläkin lihonnut, joten ehkä sekin on vaikuttanut asiaan. Kävi syksyllä verikokeessa ja testosteronitasot olivat normaalit.
10v suhteesta mies viimeiset 3v haluton. Asiasta ei voitu keskustella asiallisesti, se ei ollut riidan arvoinen asia, se vaiettiin kuoliaaksi. Miehen mielestä se oli minun ongelmani ja minun piti opetella elämään asian kanssa, ei hänen tarvitse haluta.
Ei tietenkään tarvitse haluta, mutta liitosta katosi seksittömyyden myötä kaikki läheisyys ja suurin osa kommunikaatiosta. Seksittömyys synnytri muitakin ongelmia, katselin pari vuotta ja lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Meidän avioliittomme ei sellaista kestäisi.
ap
Mutta kestää jatkuvan riitelyn? 🤔
Ihana mies. Hänen kanssaan ei tarvitsisi harrastaa seksiä.
Pyytäkää miehen kaveri mukaan kolmanneksi.
Kimppakiva yleensä piristää kummasti.
On se hankalaa naisellekin. Siis kun haluaisi haluta. Miten sen halun saa heräämään tosi pitkässä parisuhteessa? Itse en ainakaan voi puhua tästä asiasta kenellekään, viimeiseksi alkaisin ystäville avautua parisuhteen seksiongelmista, ei asia kuulu ystäväpiirille.
Ylipaino naisilla tappaa seksihalut.
Ei seksiä ja mies ei pysty puhumaan asiasta...pariterapiaan mars
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jotenkin näin päin tosi hankalaa, kun kysymyksessä on haluton mies. Nainen olisi automaattisesti pihtaava eukko ja siitä voitaisiin puhua kabvereiden kanssa ääneen. Nyt tilanne on jotenkin toinen.
ap
Joillekin naisille syy olla haluamatta miestään voi olla myös miehen erektiovaikeudet. Haluaisi, jos tietäisi saavansa mieleistään ja ei halua enää, kun tietää, että ei kuitenkaan tule saamaan mieleistään.
Miehestä voi tulla myös luonteeltaan naista poispäin työntävä, kun kyse on miehen heikosta fyysisestä tilasta. Nainen jättää miehelle tilaa väittää, että vaimo on haluton, vaikka vaimo tietää itse, että haluaisi tiettyä laatua, jota vain ei ole saatavana.
On meilläkin vaihdellut molempien osalta riippuen stressistä ym. Menee kausittain.
Ex-mieheni oli juuri tuollainen. Ongelma alkoi kun lapsemme syntyi. Ja kyllä, laihduin normimittoihini (hoikahko) joten turha syyllistää ulkonäöstä. Ongelmana oli ehkä se että olin äiti tms., psykologiaa lukeneet tietänevät tarkemmin. En pettänyt vaikka tilaisuuksia oli. Kun seksiä ei ollut pariin vuoteen niin totesin että tämä oli tässä. Muita ongelmia oli mm että jouduin tekemään kotona kaiken, mies ei halunnut osallistua (vaikka toisin sanoi ennen lasta) ja oli jotenkin pettynyt minuun koko ajan.. En tajua koskaan mikä miehelle tuli. Mies ei suostunut parisuhdeterapiaan. Etävanhempana on ihan luotettava ja hänellä on uusi puoliso. Itse olen sinkku enkä halua sitoutua enää (seksiä saan halutessani). Ap, pariterapia voisi auttaa jos mies suostuu sinne lähtemään.
Vierailija kirjoitti:
10v suhteesta mies viimeiset 3v haluton. Asiasta ei voitu keskustella asiallisesti, se ei ollut riidan arvoinen asia, se vaiettiin kuoliaaksi. Miehen mielestä se oli minun ongelmani ja minun piti opetella elämään asian kanssa, ei hänen tarvitse haluta.
Ei tietenkään tarvitse haluta, mutta liitosta katosi seksittömyyden myötä kaikki läheisyys ja suurin osa kommunikaatiosta. Seksittömyys synnytri muitakin ongelmia, katselin pari vuotta ja lähdin.
On surullista, jos suhdekäsitys on niin seksikeskeinen, että halujen eriparisuus johtaa eroon. On muitakin vaihtoehtoja kuin monogamia. Minun järkeeni ei mahdu, miten se lisää kenenkään hyvinvointia, että seksistä joutuu vuodesta toiseen riitelemään? Mikä järki monogamiassa silloin edes on? Haluton osapuoli vain päättää kieltää kumppaninsa seksuaalisen nautinnon, koska kokee "omistavansa" toisen ja haluaa käyttää valtaa?
Miten teillä noin niinkuin muuten menee suhteessa, ja miten mies henkilökohtaisesti voi, onko työstressiä tai muita paineita esim riitoja?
Vierailija kirjoitti:
On se hankalaa naisellekin. Siis kun haluaisi haluta. Miten sen halun saa heräämään tosi pitkässä parisuhteessa? Itse en ainakaan voi puhua tästä asiasta kenellekään, viimeiseksi alkaisin ystäville avautua parisuhteen seksiongelmista, ei asia kuulu ystäväpiirille.
Mikset voi puhua ystäville. Meillä on ainakin tapana puhua ihan avoimesti myös seksiin liittyvistä ongelmista, aina on puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
Ei seksiä ja mies ei pysty puhumaan asiasta...pariterapiaan mars
Vieraisiin mars.
Meidän avioliittomme ei sellaista kestäisi.
ap