yhden henkilön ruoat maksavat noin 12,50 euroa
Minulla on harvoin varaa tuhlata 12.5 euroa päivän ruokaan. Ja sentään käyn töissä.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:47"]
Tolla summalla opiskelija söis viikon.
[/quote]
Vahvistan. Kun opiskelin niin viikon ruokabudjettini oli 7-15e. Sillä rahalla sai makaronia, jugurttia, ruisleipää ja kaurahiutaleita.
Aivan käsittämätöntä että kutsumattomat vieraat joilla ei ole mitään oikeutta täällä oleskella saavat paremman kohtelun kuin oman kansan koululaiset, opiskelijat, työttömät sekä vanhukset. Taitaa matalapalkkainen veronmaksajakin hävitä tässä vertailussa.
[/quote]
Miten näin pienillä summilla pärjäätte? Meillä kahden kasvissyöjä opiskelijan talous ja viikossa menee suunnilleen 50€ ruokaan. Tällä rahalla tosin ostetaan myös paperit ja saippuat, mutta millään 30 eurolla ei varmasti pärjättäis.
Ei taida valtio antaa ateriatukea, kuten koululaisille ja opiskelijoille, niin hinta on korkeampi?
Ainoa virhe on, että Savon sanomat päästi uutisen sensuurin läpi julkisuuteen. Kohta se poistetaan.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:06"]Ei taida valtio antaa ateriatukea, kuten koululaisille ja opiskelijoille, niin hinta on korkeampi?
[/quote]
Valtiohan tuon kaiken maksaa.
Voi hyvää päivää taas. Jos sinä ap ostaisit jokaisen päivän aterian 13 eurolla, jonkun muun tekemänä, mitä saisit? Kaksi lämmintä ateriaa, aamupalan ja iltapalan? Niille tekijöille maksetaan myös palkkaa. Ajatelkaa nyt please vähän.
Mulla menee satanen kuussa ja syön hyvin. Teen ruokaa vain itselleni. Kolmella sadalla voisi jo käydä syömässä pari kertaa pitkän kaavan mukaan ravintolassa ja silti jäisi turhaan.
https://www.sanomakauppa.fi/Asiakaspalvelu.html?CatalogCategoryID=bwkK7A8hfSMAAAE9DWYTaEaz
Palautetta moderoinnista täällä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:13"]
Voi hyvää päivää taas. Jos sinä ap ostaisit jokaisen päivän aterian 13 eurolla, jonkun muun tekemänä, mitä saisit? Kaksi lämmintä ateriaa, aamupalan ja iltapalan? Niille tekijöille maksetaan myös palkkaa. Ajatelkaa nyt please vähän.
[/quote]
Missä on sanottu että palkkakustannukset sisältyvät?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:52"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:47"]Tolla summalla opiskelija söis viikon. [/quote] Onko opiskelijan ruokahuollossa henkilöstökuluja?
[/quote]
Ne henkilöstökulutkin on jonkun (me) maksettava. Vai kokkaileeko Mahmut itse?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:40"]http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/turvapaikanhakijat-ruokitaan-tiukalla-budjetilla/2140578?pwbi=aeebc5111c4aa895595c5f8f6fb6bba5
Minulla on harvoin varaa tuhlata 12.5 euroa päivän ruokaan. Ja sentään käyn töissä.
[/quote]
Mites se oli kouluruokailu per lärvi, parin euron luokkaa? Että aletaas nyt sitten vaatia valtion laitoksiin yhtä tasokasta ruokaa, kuin mitä näille jaetaan.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:13"]
[/quote]
Voi hyvää päivää itsellesi! Yhteiskunta silti maksaa koko lystin, mistä se ruoka-annoksen kulut muodostuu: palkat, ruokatarvikkeet, välineet, tilat, kuljetukset jne. Ei oikeasti ole mitään taikaseinää mistä osa kuluista voidaan ottaa vaikka yksinkertaiset ihmiset niin luulevatkin.
Paljonkohan se siivouspalvelu sitten maksaa? ihmettelen miksi eivät voi itse edes siivota omia jälkiään asuintiloissa. Kieltääkö uskonto miehiltä siivoamisen?